Wat denken Willem en Maxima echt?

26-04-2017 20:44 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel eens af wat Willem Maxima, de kinderen en de overige leden van het koningshuis ECHT denken tijdens Koningsdag.

Morgen komt het koninklijke gezelschap aan met de trein, ze worden eerst welkom geheten door een 1000 koppig koor, daarna begint de tocht door de stad, ik ben wel eens benieuwd wat ze ECHT denken van al die mensen die een heel jaar bezig zijn met voorbereidingen, groepjes dames gekleed in klederdracht die sinds 7.00 's ochtends langs de route staan, in de hoop dat de Koning hun zelf gepunnikte sjaaltje in ontvangst zal nemen, mensen die meedoen met het programma die als een kind zo blij zijn als het koninklijke gezelschap langs hun tafeltje loop ( na uren koukleumen) zodat ze kunnen vertellen over het kunstwerkje dat ze hebben gemaakt speciaal voor Amalia, en dan weer het zoveelste oude mannenkoor, en alweer koekhappen,en natuurlijk moeten de prinsen ook meedoen aan een wedstrijdje voetbal (of een andere sport) Het zal mij niet verbazen als het gezelschap blij is wanneer ze thuis aankomen, joggingpak aan en lekker bankhangen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili-concarne schreef op 27 april 2017 @ 18:15:

[...]





Ik snap werkelijk niet waarom je dit zegt.

Een volwassene? die een kind/puber bekritiseert op haar uiterlijk..

Kinderen onderling zijn al zo hard tegen elkaar,

maar van een volwassene zou je toch meer verstand mogen verwachten.

Volgens mij heb je geen idee wat voor gevolgen jouw opmerking kan hebben op een kind.Het is een onaardige opmerking. Maar Moppersmurf maakt wel vaker opmerkingen waarvan ik denk. Jeetje kan het wat minder.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren


Maxima als 11-jarige.



Ik zie zowel Amalia als Alexia hierin terug, dus dat belooft nog wat voor de dames.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dina80 schreef op 27 april 2017 @ 17:25:

Ik vraag me af hoe ze als gezin met elkaar napraatten toen ze 's middags weer alleen waren.

Zo van 'Goh, dat was me het ochtendje wel' en zullen ze dan samen alsnog lachen en foute opmerkingen maken over wat ze gezien hebben?Koningsdag valt onder "Noblesse oblige". Het hoort er bij, er is een bepaalde verwachting van "het volk". Voor zover ik het kan inschatten denk ik dat ze bepaalde momenten echt leuk vinden. Andere dingen zijn misschien wat minder, maar dat hebben we allemaal. Uiteindelijk blijven het gewoon mensen met hun emoties en gevoelens maar zeker op een dag als deze telt het ambt als prio nummer 1.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:AnAppleADay schreef op 27 april 2017 @ 20:03:

[img]http://www.fanvanmaxima.nl/wp-content/u ... 11jaar.jpg[/img]

Maxima als 11-jarige.



Ik zie zowel Amalia als Alexia hierin terug, dus dat belooft nog wat voor de dames.Daar lijkt Alexia sprekend op. Ik denk zoiezo dat de meiden mooie dames worden. Ik vind Amalia bijvoorbeeld ook in de richting van een knappe jongevrouw gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 20:16:

[...]



Daar lijkt Alexia sprekend op. Ik denk zoiezo dat de meiden mooie dames worden. Ik vind Amalia bijvoorbeeld ook in de richting van een knappe jongevrouw gaan.Ik denk dat je daar gelijk in hebt, het zijn echt leuke meiden vind ik
Ja, het zijn leuke spontane meiden.
Ariane lijkt meer van oom Constantijn



Leuk guitig snoetje heeft ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 20:33:

Ja, het zijn leuke spontane meiden.Ja we mogen best trots zijn op ons koningshuis
quote:Ginerva schreef op 27 april 2017 @ 20:36:

[...]





Ja we mogen best trots zijn op ons koningshuis Zeker! Het interview van gisteren was ook leuk.
quote:pejeka schreef op 26 april 2017 @ 20:54:

Ik denk zomaar dat ze al die moeite best waarderen. Het ene zullen ze leuker of interessanter vinden dan het andere, maar dat is menselijk. Maar ik denk echt dat ze de moeite die erin is gestoken om hen een leuke dag te bezorgen, oprecht waarderen.



Ik ben zelf ook wel eens met een delegatie naar een (ver) buitenland geweest, puur zakelijk, maar daar werden we ook ontvangen met bepaalde ingestudeerde dingen om ons iets van het land te presenteren (dansgroepje, zangkoor, demonstratie van bepaalde gebruiken, enz.) en ik vond het helemaal leuk. En ja, het ene leuker dan het andere, maar gewoon het gevoel dat die mensen al die moeite voor ons hadden gedaan, was heel hartverwarmend.Precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 20:36:

[...]



Zeker! Het interview van gisteren was ook leuk.Ja zeker, waardevol interview
Heb niet zoveel met het Koningshuis, maar heb toch echt erg genoten van het interview gisteravond en van de beelden van vanochtend.

Vind het echt leuke en oprechte mensen en het lijkt me een leuk en warm gezin. En die 3 schatjes van dochters zijn, allemaal op hun eigen manier, geweldige meiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Case-je schreef op 27 april 2017 @ 12:05:

Ik kijk eigenlijk zelden naar uitzendingen van koningsdag. Nu toch maar eens een kijkje genomen.

Wat wordt dat uitzonderlijk slecht in beeld gebracht...



Ik heb last van plaatsvervangend *iets* als ik naar de oudste dochter kijk. Zo onbeholpen in die niet flatterende jas en lompe loop - knoop open, knoop weer dicht - naast haar zo elegante jongere zusje en haar elegante en gevierde moeder. Ze slaat zich er dapper doorheen.

Ze lijkt (in mijn ogen: helaas) wel erg op Beatrix.

De tweede dochter vind ik een plaatje.

De derde lijkt op een oom van haar en heeft een verwend koppie.



Ik weet, allemaal interpretatie want ik ken de beste mensen niet. Maar zo gaat dus, je kijkt even en vormt je toch ongemerkt een oordeel. Ja, het is vreemd dat Amalia geen goede kledingadviezen krijgt. Ook als het van een couturier is, ziet het er ongeveer zo uit en vaak met die lelijke zwarte kousebenen. Dus telkens kijkt ze terug naar foto's die niet blij zullen maken. De meisjes kiezen hun kleren tegenwoordig zelf. Bij het "kronings"-feest stond de stof van hun jurken vast en het model was volgens eigen aangaven.

Ze heeft altijd sterk op Beatrix geleken en nu Alexia een dik gezicht gekregen heeft, lijkt zij op Amalia. Ariane lijkt op Constantijn. En hier doet ze me aan Grace Kelly/prinses Gracia van Monaco denken:

https://www.instagram.com ... n-by=koninklijkhuis&hl=nl

.



quote:Pretzel66 schreef op 27 april 2017 @ 12:21: [...]



Geloof niet dat je op die leeftijd al leert om elegant te zijn.

Vind Amalia een prima puber niks mis mee die gaat met de jaren wel meer op mama lijken verwacht ik.Natuurlijk wel toch? Van jongs af aan leren om er netjes uit te zien bij nette gelegenheden. Leren rechtop te lopen en mensen aan te kijken. Ook vriendelijk doen als je moe en/of chagrijnig bent. Van een Amerikaanse vernam ik, dat ze daar al vroeg leren om complimenten/geschenkjes gracious in ontvangst te nemen. Zeker koningskinderen zullen zulke dingen al vroeg leren. Het zou gemeen zijn, als ze eerst jaren lang maar aan mogen rotzooien en opeens op hun 12e representieve prinses moeten zijn.

.



Deze dagen kijk ik met lichte verbazing terug naar de oude foto's van Willem-Alexander. Hoewel hij meestal met dat vollemaansgezicht en kinderkapsel gefotografeerd leek te zijn, heeft hij wel leuke periodes gehad. Eerder zag ik niet dat hij op de neven leek. Maar dat komt doordat hij op de volwassen neven leek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 27 april 2017 @ 12:12: Amalia lijkt wat onzeker, wellicht ook de leeftijd. Volgens mij geniet ze wel. Maar ze heeft een prachtige open uitstraling. Het lijkt me een lieve meid.



Prinses Leontien lijkt me een spontane gezellige vrouw. Ze maakt leuk contact met de mensen.



Maxima is zoals altijd een prachtige vrouw om te zien.Ze zouden vaker close-upjes van haar moeten plaatsen:

https://www.instagram.com/p/BTY5IL5h_z8/



Leontien heet Laurentien en is dochter van oud-minister Laurent Jan Brinkhorst.





quote:watdachtjehiervan schreef op 27 april 2017 @ 12:14: [...]



De vrouw van Maurits lijkt me zo onaardig.Dat komt misschien doordat ze broodmager is, dat maakt een beetje strak ogend. Ze heet Marilène, is dochter van oud-minister Hans van den Broek.
quote:sueann schreef op 27 april 2017 @ 20:49:

[...]

Ze zouden vaker close-upjes van haar moeten plaatsen:

https://www.instagram.com/p/BTY5IL5h_z8/



Leontien heet Laurentien en is dochter van oud-minister Laurent Jan Brinkhorst.





[...]

Dat komt misschien doordat ze broodmager is, dat maakt een beetje strak ogend. Ze heet Marilène, is dochter van oud-minister Hans van den Broek.Prachtige foto van een mooie meid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 20187 @ 20:16:

[...]



Daar lijkt Alexia sprekend op. Ik denk zoiezo dat de meiden mooie dames worden. Ik vind Amalia bijvoorbeeld ook in de richting van een knappe jongevrouw gaan.



Helemaal mee eens, een heel mooi meisje, je merkt dat ze een beetje onzeker is, maar over 2 zal je hier niks meer van merken, het valt me ook op dat Amalia nu bezig is met een groeispurt maken.

Ik weet bijna zeker dat die meiden thuis heel wat af giebelen, ( herkenbaar met mijn eigen zussen)

Tijdens het intervieuw zei Willem ook dat hun mobieltjes uit moeten op bepaalde tijdstippen maar dat het in de praktijk niet echt werkt. Echt een heel leuk gezin.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 27 april 2017 @ 12:44:

[.. (...) Wel een simpele jurk voor haar doen. .]



Ja, maar wel elegant. Daar is ze heel goed in.

.



quote:AnAppleADay schreef op 27 april 2017 @ 13:05: [...]



Nou daar zit heel wat geföhn en gespray in hoor. Klopt, want krullen of ook maar slag in het haar hebben ze geen van allen.

.



quote:Chili-concarne schreef op 27 april 2017 @ 18:15: [...]



Ik snap werkelijk niet waarom je dit zegt.

Een volwassene? die een kind/puber bekritiseert op haar uiterlijk..

Kinderen onderling zijn al zo hard tegen elkaar,

maar van een volwassene zou je toch meer verstand mogen verwachten.

Volgens mij heb je geen idee wat voor gevolgen jouw opmerking kan hebben op een kind.Áls het een kritiek is en en niet een opmerking over wat je ziet en je verbaast (ik zag wel gekkere reacties - die mogen wel?), dan is het kritiek op de ouders. Ik heb met verbazing naar een recente foto van de drie meisjes gekeken: opeens alle drie een plofkop, terwijl de jongste twee erg lang slank resp mager waren. Ik neem aan dat het "vanzelf" weer verdwijnt, in of na de puberteit met de groeispurt. Amalia zal wel lang worden, ze is nu al niet klein.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 27 april 2017 @ 13:17: [...]



Dat was toch op 30 april? Zulke details onthou ik niet, maar het zal een enorme opluchting zijn voor alle betrokken dat deze combinatie van het jaarlijkse koningsfeest en de eigen nabestaandendag verdwenen is.

.



quote:Miskotto schreef op 27 april 2017 @ 16:22: [...]



En dit is precies waarom ik de vraag heb gesteld wat ze nu ECHT denken.

bijv met dat breien, 2 volwassen mannen die waarschijnlijk al sinds vroeg in de ochtend op die stoel zaten te breien wachtend op het gezelschap, ik vroeg me ook serieus af wat hun bijdrage was met Tilburg op de kaart zetten.Tilburg was een wol-stad en heeft nu het textielmuseum waar ze de oude machines in werking laten zien. Noord-Brabant had veel thuisweverijen. Ik was ook in het Weverijmuseum in Geldrop. Bij die thuisweverijen werd de opgeboomde wol thuisbezorgd en hoefde je alleen maar urenlang te weven, dus niet al het voorwerk met de meterslange scheringdraden doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sueann schreef op 27 april 2017 @ 20:49:

[...]

Ze zouden vaker close-upjes van haar moeten plaatsen:

https://www.instagram.com/p/BTY5IL5h_z8/



Leontien heet Laurentien en is dochter van oud-minister Laurent Jan Brinkhorst.





[...]

Dat komt misschien doordat ze broodmager is, dat maakt een beetje strak ogend. Ze heet Marilène, is dochter van oud-minister Hans van den Broek.Laat ik nou altijd gedacht hebben dat Laurentien Petra heette...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:sueann schreef op 27 april 2017 @ 20:49:

[...]

Ja, het is vreemd dat Amalia geen goede kledingadviezen krijgt. Ook als het van een couturier is, ziet het er ongeveer zo uit en vaak met die lelijke zwarte kousebenen. Dus telkens kijkt ze terug naar foto's die niet blij zullen maken. De meisjes kiezen hun kleren tegenwoordig zelf. Bij het "kronings"-feest stond de stof van hun jurken vast en het model was volgens eigen aangaven.

Ze heeft altijd sterk op Beatrix geleken en nu Alexia een dik gezicht gekregen heeft, lijkt zij op Amalia. Ariane lijkt op Constantijn. En hier doet ze me aan Grace Kelly/prinses Gracia van Monaco denken:

https://www.instagram.com ... n-by=koninklijkhuis&hl=nl

.





[...]

Natuurlijk wel toch? Van jongs af aan leren om er netjes uit te zien bij nette gelegenheden. Leren rechtop te lopen en mensen aan te kijken. Ook vriendelijk doen als je moe en/of chagrijnig bent. Van een Amerikaanse vernam ik, dat ze daar al vroeg leren om complimenten/geschenkjes gracious in ontvangst te nemen. Zeker koningskinderen zullen zulke dingen al vroeg leren. Het zou gemeen zijn, als ze eerst jaren lang maar aan mogen rotzooien en opeens op hun 12e representieve prinses moeten zijn.

.



Deze dagen kijk ik met lichte verbazing terug naar de oude foto's van Willem-Alexander. Hoewel hij meestal met dat vollemaansgezicht en kinderkapsel gefotografeerd leek te zijn, heeft hij wel leuke periodes gehad. Eerder zag ik niet dat hij op de neven leek. Maar dat komt doordat hij op de volwassen neven leek.Die zwarte kousenbenen vond ik nog niet zo erg, maar het wordt nu wel een keer tijd dat (zeker voor de oudste) die onelegante flatjes die ze altijd aan krijgen, een keer ingeruild worden voor wat appetijtelijker schoeisel... Het kind hoeft uiteraard niet meteen op naaldhakken te gaan lopen, maar er zit toch nog een héél gróót gebied tussen platte schuiten en 12 cm hoge hakken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 27 april 2017 @ 20:54: [...]



Helemaal mee eens, een heel mooi meisje, je merkt dat ze een beetje onzeker is, maar over 2 zal je hier niks meer van merken, het valt me ook op dat Amalia nu bezig is met een groeispurt maken.

Ik weet bijna zeker dat die meiden thuis heel wat af giebelen, ( herkenbaar met mijn eigen zussen)

Tijdens het intervieuw zei Willem ook dat hun mobieltjes uit moeten op bepaalde tijdstippen maar dat het in de praktijk niet echt werkt. Echt een heel leuk gezin.O ja, vanmiddag staan kijken naar drie zusjes die nog een stuk jonger waren. Het was zo'n ruziemomentje waarin de oudste wilde weten dat ze de oudste was & alles beter wist/kon en de jongste die de gezichten natrok van degene van wie ze dacht dat ze het gelijk had. De ouders besteedden er niet zoveel aandacht aan. Dat was ook zo'n herkenningsmomentje.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, Pejeka.



En is Sueann de nieuwe Missie met dat idiote gequote?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Prinses Petra bekte niet lekker. PP.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 27 april 2017 @ 21:20: [...]



Die zwarte kousenbenen vond ik nog niet zo erg, maar het wordt nu wel een keer tijd dat (zeker voor de oudste) die onelegante flatjes die ze altijd aan krijgen, een keer ingeruild worden voor wat appetijtelijker schoeisel... Het kind hoeft uiteraard niet meteen op naaldhakken te gaan lopen, maar er zit toch nog een héél gróót gebied tussen platte schuiten en 12 cm hoge hakken...Die ballerina's staan helemaal niet omdat ze er niet goed op lopen. Het is zó vreemd dat hier niet op gelet wordt. Mogelijk is het iets wat uit Argentinië meegenomen is. Ook dat krampachtige bleke witblonde kleintjes in spierwit te kleden schijnt daar vandaan te komen, plus alle drie in dezelfde kleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het grappig dat wij in Nederland een prinses Anita hebben.
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven