Werk & Studie alle pijlers

De baas van mijn vriend is een psychopaat (vindt zij).

19-11-2007 20:40 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond zo'n bizar verhaal gehoord over het werk van mijn vriend.

Zijn baas heeft af en toe van die ongecontroleerde aanvallen. Hij probeert dan iets uit te leggen, maar kennelijk begrijpen de medewerkers het niet snel genoeg. Dan wordt hij kwader en kwader en in plaats van iemand even apart te nemen, scheldt hij ze en plein public uit.

Als ze zo doorgaan dan moeten ze maar opdonderen, niemand snapt hier iets, het zijn allemaal idioten waar hij mee werkt en men moet niet denken dat hij alles maar blijft pikken. Hij schijnt ook nog eens een ontzettende miereneuker te zijn (d en t's..en spaties tussen woorden en lettertypes) en er prat op te gaan dat hij alles weet over kantoorcommunicatie en telkens even te laten weten hoeveel hij van alles weet.

Als dit eruit is, dan loopt het snot uit zijn neus (volgens mijn vriend..) en is hij totaal niet voor rede vatbaar.

10 minuten later kan hij heel vriendelijk aan de medewerkers vragen hoe het met je is.. en of alles goed is. Alsof er niets is gezegd.

Vandaag had hij weer zo'n aanval. Hij heeft een vrouw beschuldigd van onbetrouwbaarheid. Alweer waar iedereen bij was en tot huilens aan toe (van die vrouw dan..hij snottert en schuimbekt alleen maar).

Mijn vriend vertelde me dat het verloop nogal groot is en als ik dit soort verhalen hoor...dan snap ik dat wel.

Want het ene moment poeslief en het kan niet gek genoeg of het mag gekocht worden en het andere moment als een vulkaan ontploffen...da's toch niet normaal??

En nooit biedt deze man zijn excuses aan. Hij vindt dat hij - omdat hij de eigenaar is van de tent - mag doen wat hij wil.

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n soort baas?? Is dit typisch Rotterdams?

(Mijn advies zou zijn "wegwezen"...maar ja...mijn vriend heeft net weer een baan gevonden na 2 jaar werkeloos als oudere jongere thuis te hebben gezeten en zijn vrouw is reuze blij dat hij weer betaald werk heeft).

Kunnen mensen echt zo zijn???
Everything you see I owe to spaghetti!
Over welke bedrijfstak hebben we het hier ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Psychopaten worden nou eenmaal vaak verward met mensen met een gespleten persoonlijkheid :) :)
tangerine schreef op 20 november 2007 @ 00:04:

Annapicobella, dat lijkt mij ook vermoeiend en het lijkt me een vervelende werksfeer, maar waarom nu direct roepen dat die baas een psychopaat is? Enig idee wat psychopathie inhoudt?

Bazen kunnen heel hard schreeuwen, zo ook die van mij, maar dat heb ik hem dus heel snel afgeleerd, de rollen zijn nu omgedraaid

X-D
1 ongelegen woord en hij vliegt eruit, klaar! 8-P
blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2007 @ 00:12:

Psychopaten worden nou eenmaal vaak verward met mensen met een gespleten persoonlijkheid :) :)
Ja of met Borderline. Of met ADHD.
Of met Ajaxieden :-]
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Mar je vriend heeft dus een buitenechtelijke relatie én een baas die psychopaat is? Vermoeiend leven, lijkt me.
fleurtje schreef op 20 november 2007 @ 08:22:

Mar je vriend heeft dus een buitenechtelijke relatie én een baas die psychopaat is? Vermoeiend leven, lijkt me.
Hoe kom jij bij die buitenechtelijke relatie ? Mis ik - weer - wat ?
blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2007 @ 00:09:

ECHTE Rotterdammers zéggen wat ze denken................makkelijke is dat je dat ook tegen hén mag doen . Daarna drink je gezellig samen een "bakkie pleur " .

Maar jouw vriend is een mieterig Ajaxiedje wed ik ? :)

Precies, mijn baas is ook een echte Rotterdammer, en hij zegt letterlijk alles wat hij denkt. Ik doe dat ook terug, en dan knalt het af en toe.

Ik heb hier geen problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit gewend is.

Vijf minuten later is er dan bij ons niks meer aan de hand en drinken we idd gezellig een bakkie.

Enne, ik vind dat ook geen zeuren over -dt of -s of -t, dat is gewoon effe wijzen op de puntjes op de i.
blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2007 @ 09:12:

[...]

Hoe kom jij bij die buitenechtelijke relatie ? Mis ik - weer - wat ?
Nou ja, ws begrijp ik er geen flikker van, maar ze praat over 'mijn vriend' en de vrouw van mijn vriend. Daaruit maak ik op dat haar vriend eigenlijk getrouwd is. TO heeft al iets uitgelegd, maar dat heeft het voor mij alleen maar waziger gemaakt.
Fluertje, sommige mensen hebben ook gewone vrienden die ze aanduiden als mijn vriend ipv een vriend van mij. is een beetje verwarrend in de nederlandse taal dat vriend zowel vriend als partner kan betekenen.

En zelfs dan zijnner ook nog die constructies waarbij de partner op de hoogte is van de buitenechtelijke relatie, waar er op het forum ook genoeg voorbeelden van rondzwerven.

On topic, werkt ie soms in een restaurant? ik zie regelmatig hells kitchen, en die Gordon Ramsey kan ook flink uit zijn pan gaan, en daarna is het over. kennelijk is het in die business normaal om mensen compleet uit te kafferen.

Of de baas denkt dat, dat kan natuurlijk ook.

Overigens is mijn baas die van de viptransploft, dus die zal niet zeuren over d's en t's
Ah ikheb zo'n baas gehad! En het had echt niets met stress te maken, hij kon zomaar ontploffen midden in de winkel met klanten erbij.

Niet tegen mij, maar vooral één collega van mij deed hij het tegen. Toen het op een keer weer gebeurde heb ik ter plekke ontslag genomen en ben de winkel uitgelopen. De een kan dan wel de leiding hebben over de ander, daarom kunnen we elkaar nog wel normaal behandelen & aanspreken...
Ah Kreng, dank voor de uitleg. Ik begrijp het nu!
Festen, dat heb je goed aangepakt. Moet ik in mijn volgende baan ook maar gaan doen....

Kan iemand nog een ontzettend leuke collega (ik!) gebruiken? Ik ben werkzoekend!
Dames toch!

Vrouwen kunnen toch ook gewoon een vriend hebben. Hoeft niet meteen minnaar te zijn?? Dat vraag je je toch ook niet af als ik vriendin had geschreven. :)

Trouwens...mijn partner zou dat kostelijk vinden, als er mensen zijn die denken dat mijn vriend, mijn "vriend" is.. haha.. We zijn al jaren goede maatjes, zaten bij elkaar op school, knikkerden nog met elkaar zeg maar.

Maar goed...

Ik blijf nog steeds erbij dat ik het niet prettig zou vinden als stront behandeld te worden. Door wie dan ook.
Everything you see I owe to spaghetti!
Ja maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of je weet wat psychopathie inhoudt. Weet je wel waar je zijn baas van 'beschuldigt'?
Annapicobella schreef op 19 november 2007 @ 20:40:

Hij schijnt ook nog eens een ontzettende miereneuker te zijn (d en t's..en spaties tussen woorden en lettertypes)
Lijkt me meer een kwestie van incompetente werknemers dan van een mierenneukende baas. Zou ik na een tijdje ook vanzelf van gaan schuimbekken, al dan niet met snot. (En mierenneuken is met 2 x n. En overigens is het devalueren, en niet devolueren. Dit geheel terzijde. :) )
spatiestussenwoordenzijnookwelhandig, als je de boel leesbaar wilt houden. weet dat ik er op het forum ook wel eens eentje vergeet, maar mailtjes in het kader van werk lees ik wel drie keer na voor ik ze verzend.

Mailtjes die ik van mijn baas ontvang daarentegen....
Je hebt gewoon helemaal gelijk Korenwolf! Ik schaam mij ten zeerste voor mijn spelvaud. Het is niks voor mij normaalgesproken. Mag ik het redelijk late tijdstip en het glaasje wijn de schuld geven?
Ja hoor.

(Zelf antwoord ik meestal op zoiets: "mens, wat introduceert mij dat nou.")

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven