Help ik ben Stiefouder!

20-12-2007 10:53 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefdochtertje..

Ik kan wel zeggen dat ik de blije stiefvader ben van een héél lief dochtertje. Hier noem ik haar Janneke. Janneke is echt een schatje, ze lijkt tenslotte ook op haar moeder. Ze is nu net 11 en gedraagt zich al als een echte dame. Zo kan ze bijvoorbeeld zomaar een uur voor de spiegel staan draaiend met dat kleine kontje van haar en zeurend dat ze niets meer leuks heeft in haar kast. Ook kan ze zich zomaar 3 keer per dag verkleden zonder dat iemand iets merkt..

Zie hier dus haar moeder in d'r kinderjaren, ineens zie ik hoe haar moeder moest zijn vroeger, draaiend met haar kontje voor de spiegel zeurend dat ze niets leuks meer heeft in de kast...

Dit is een blijvende aandoening heb ik ontdekt, regelmatig hoor ik mijn vriendin, de aanstaande moeder van mijn kind en de moeder van Jip en Janneke klagen dat ze niets meer leuks heeft in de kast en dat het vééél te lang geleden is dat ze iets voor haar zelf gekocht had.. (herkenbaar?)

Beste mannen, trap hier niet in, dit is oplichting en valsheid van het hoogste niveau! Probeer eens door deze aangrijpende woorden en de gewaterde puppy-oogjes heen te kijken en waag een blik in haar kledingkast, haar schoenenmagazijn en haar verzameling make-up waar de gemiddelde DA drogist u tegen zegt!

Dat bedoel ik dus.. waanzin!

Op een bepaald moment voelde ik me als een Neo in de Matrix, en alles werd duidelijk, ik had de dames door. En nu.. tot op het heden doe ik maar als of ik de dames nog steeds niet in de gaten heb en glimlach ik een beetje wanneer ze zegt dat ze al maanden niets nieuws heeft.

DE CAVALERIE

Dingdong!! De bel gaat, voor de deur staat een zwarte bestelbus, en inmiddels staat er een man voor mijn deur met in zin hand drie pakketjes.

Ik doe de deur open en ik zie een brede lach van een bezorger, goedemorgen die pakketjes van de Wehkamp! zegt ie zonder blikken of blozen, op dit moment stond de cavalerie voor mijn deur met zijn handen vol met buskruit gemaakt van textiel en leer. Daar stond ik dan, met in mijn ene hand de drie pakketjes en in mijn andere hand een witte vlag. Ik doe als of ik verslagen ben en nog steeds niets in de gaten heb en glimlach een beetje...

Dit was een gedeelte uit mijn blog, ik hoop dat je het leuk vond.

Mocht je meer willen lezen, kom gerust langs op

[Bewerkt door moderator: spam/reclame]
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 20-12-2007 20:31
Reden: spam/reclame
% gewijzigd
Wat heeft het hele stiefouderschap hier eigenlijk mee te maken? En een vent die het zo over zijn 'kontje' van zijn stiefdochter heeft in vergelijking met het 'kontje' van zijn vriendin.....heel apart.

Bovendien is het een beetje een ondoordachte manier van reclame. Richt je reclame op je doelgroep, zou ik zeggen. Lekker handig om op een viva-forum vrouwen en hun koopgedrag af te zeiken..
Bleuggh
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
wat is nou precies het doel hiervan? dat draaiend met haar k,leine kontje vind ik ook erg raar staan, niet als je het over een dreumes met een pamper om hebt maar een 11 jarig wel, dan komt het erg raar over.

Bovendien doe je voorkomen met je topictitel of je een probleem ter discussie stelt als stiefouder zijnde en dat doe je niet, dus ik ga even kijken of er al melding is gemaakt en zo niet, dat dan alsnog doen.
Ik vind het een slecht verhaal, de schrijfstijl spreekt mij absoluut niet aan.

Succes verder!
Mirjam762 schreef op 20 december 2007 @ 13:19:

Fleurtje, in jouw mottoregel zie ik staan "Welkom fleurtje. Je laatste bezoek was dinsdag 18 december 2007 17.32." Is dat ook je motto of heb ik je nick nu gekraakt? X-D

8-P

:rofl:

Nee, is mn nieuwe motto!
Ik denk dat in het hoge noorden het gras gewoon alweer twee kontjes hoog is.
Haha, ik zag het van de week al, dat motto en ging al bijna aan mezelf twijfelen (had ik mijn hackerskwaliteiten dan zo onderschat?). Hij is leuk!
Wij hebben ook een dochter, van 11..maanden. En ik vind het nu prima als mijn man het over haar "kontje" heeft. Maar als ze 11 jaar is, zal ik dat toch een beetje gek vinden denk ik nu. En sorry, maar jij bent haar vader niet eens..misschien bedoel je er niets mee, maar het geeft mij een heel raar gevoel..
Gek he, dat een lettergreep ('tje') zoveel verschil kan maken. Voor mij althans.
ElleMichelle schreef op 20 december 2007 @ 12:43:

Zijn doel is neem ik aan om stiefouders op die site voor stiefouders te wijzen.Dat stiefouders daar gaan kijken,meeschrijven en mee discussieren.

Of niet stiefvader?

Je hebt helemaal gelijk E.M Mijn bedoelingen zijn alleen maar goed. Jammer dat er een massa hysterie ontstaat die de opzet van deze post compleet uit zijn verband trekt. Stiefouder zijn is gewoon niet makkelijk en wanneer je daar verder nooit iets mee te maken hebt gehad, kan je onmogelijk oordelen.

Bedankt voor je vraag E.M.
Mirjam762 schreef op 20 december 2007 @ 13:34:

Wij hebben ook een dochter, van 11..maanden. En ik vind het nu prima als mijn man het over haar "kontje" heeft. Maar als ze 11 jaar is, zal ik dat toch een beetje gek vinden denk ik nu. En sorry, maar jij bent haar vader niet eens..misschien bedoel je er niets mee, maar het geeft mij een heel raar gevoel..
Misschien bedoel je er niets mee?? Wat dacht je van ik heb hier nog nooit bij stil gestaan. :)
fleurtje schreef op 20 december 2007 @ 13:37:

Gek he, dat een lettergreep ('tje') zoveel verschil kan maken. Voor mij althans.
idd Fleur
Ik ben ook stiefouder, dus ik ben onderdeel van de doelgroep!

Helaas hier ook geen herkenning. Het kontjes-verhaal kwam op mij ook wat vreemd over en uiteindelijk gaat het over vrouwen die zo graag geld uitgeven aan kleding en verzorgingsproducten. Heeft m.i. niets te maken met het stiefouderschap.

Sowieso heb ik niet zoveel behoefte aan stiefoudersites. Ik zorg samen met mijn man voor 90% van de tijd voor zijn zoon en dat gaat prima. Ik probeer zoveel mogelijk een gewoon gezin te vormen en heb geen behoefte om de problemen waar je nogal eens tegenaan loopt (bij ons m.n. het niet nakomen van afspraken door de moeder) te benadrukken. Ik probeer dat zoveel mogelijk naast me neer te leggen en te genieten van de extra tijd die we dan weer met hem hebben!
Evidenza schreef op 20 december 2007 @ 12:13:

Oh, ook voor een weblog, waar je hier ook nog eens reclame voor maakt, is het slecht geschreven hoor. Daar hoeft Mirjam het heus niet nóg eens voor te lezen.

En hoezo is dat in Friesland heel normaal?

En ben je nu alleen de stiefvader van Janneke en niet van Jip?

En wat is nou het doel van dit topic?

- Laat maar, waarom is het abnormaal? Het is maar welke gedachte je er zelf bij hebt, ik associeer het in iedergeval niet op die manier.

- Jip en Janneke zijn uiteraard fictief

- Mijn bedoeling was om eventueel stiefouders aan te spreken, gezien er geen "stiefouder" forum is bij Viva, neem ik aan dat er ook wel stiefouder-lezeressen zullen zijn.
Mirjam762 schreef op 20 december 2007 @ 13:34:

En wanneer je weer 30 bent is het weer normaal, wanneer je man het tegen jou zegt? Waar ligt de grens dan volgens jou Mirjam?
lampie2 schreef op 20 december 2007 @ 16:11:

Ik ben ook stiefouder, dus ik ben onderdeel van de doelgroep!

Helaas hier ook geen herkenning. Het kontjes-verhaal kwam op mij ook wat vreemd over en uiteindelijk gaat het over vrouwen die zo graag geld uitgeven aan kleding en verzorgingsproducten. Heeft m.i. niets te maken met het stiefouderschap.

Sowieso heb ik niet zoveel behoefte aan stiefoudersites. Ik zorg samen met mijn man voor 90% van de tijd voor zijn zoon en dat gaat prima. Ik probeer zoveel mogelijk een gewoon gezin te vormen en heb geen behoefte om de problemen waar je nogal eens tegenaan loopt (bij ons m.n. het niet nakomen van afspraken door de moeder) te benadrukken. Ik probeer dat zoveel mogelijk naast me neer te leggen en te genieten van de extra tijd die we dan weer met hem hebben!
Ik ben blij voor je, het had ook anders gekund, ik heb alleen nergens gezegd dat het niet goed gaat, niet leuk is en dat ik niet geniet van de tijd die we samen hebben. Probeer de humor ervan in te zien. Wie de schoen past trekt hem aan,
Stiefvader schreef op 20 december 2007 @ 16:18:

[...]

En wanneer je weer 30 bent is het weer normaal, wanneer je man het tegen jou zegt? Waar ligt de grens dan volgens jou Mirjam?

Oei, deze reactie komt op mij raar over.

De grens van een 11 jarige vergelijken met die van een 30 jarige in de bepaalde context (namelijk kontje)

Wat voor een grenzen zijn er bij jou nog meer vervaagt tussen een 11 en 30 jarige TO?
Stiefvader, laat ik zo zeggen; als een man over een meisje van 11 zegt dat "ze voor de spiegel staat te draaien met haar kontje", gaat mijn maag een beetje draaien. Als mijn man iets zegt over zijn eigen dochtertje van 11 maanden (dat haar kontje onder de poep zat of weet ik veel), vind ik het niet gek. En volgens mij gaat het hier niet om het gevoel voor humor van Lampie en hoeft ze zich al helemaal niet aangesproken ("wie de schoen past trekt hem aan") te voelen of zoiets. Ik vind haar heel positief over haar cadeau-ouderschap (wat ik een veel leuker woord vind trouwens).
Stiefvader schreef op 20 december 2007 @ 16:18:

[...]

Heel vaag dit. Ja, over dertig jaar kun je het ook weer tegen Janneke zeggen. Ben benieuwd hoe ze dan reageert.

Waar ligt de grens? Weet je, ik heb eigenlijk geen zin om dat uit te leggen (maar ach, je vroeg het ook niet aan mij). Ben bang dat ik tijdens de uitleg een beetje misselijk word.
Ik hoorde Martin Ros laatst in zijn boekenrubriek (1 van de laatste afleveringen waarschijnlijk?) praten over een romanfiguur (volwassen man) die verliefd was geworden op een "vrouw" van 12. Martin Ros liet zich maar met moeite corrigeren..dat dit dus geen vrouw van 12 was, maar een meisje...
En Stiefvader, mijn man zal het niet snel over mijn "kontje" hebben..ja, alleen als we het over de tijd hadden dat we verliefd werden..en ik maat 36 had, en een heel lekker strak kontje..
robdevries schreef op 20 december 2007 @ 16:24:

[...]

Oei, deze reactie komt op mij raar over.

De grens van een 11 jarige vergelijken met die van een 30 jarige in de bepaalde context (namelijk kontje)

Wat voor een grenzen zijn er bij jou nog meer vervaagt tussen een 11 en 30 jarige TO?

Ik begrijp wat je bedoeld Mirjam en ik snap welke kant je uit wilt, een kant waar ik helemaal niet in wil slaan, dus stop ik deze discussie. Ik vraag je ook niet waar jouw man zijn grensen liggen wanneer je zegt dat het prima is op een leeftijd van 11 maanden en niet meer normaal is bij 11 jaar.....Lees de rest van mijn blog ook en dan begrijp je misschien waar dit blog voor staat. Deze hele discussie gaat compleet nergens over. i.p.v. kontje had ik net zo goed hoofd, schouder knie en teen kunnen gebruiken, puur omdat mijn woordkeuze anders was wordt dit op deze manier afgestraft. Wanneer je hier niet omheen kunt kijken en de bedoeling alleen maar is om meer olie op het vuur te gooien vindt ik dit erg onvolwassen.

Succes met je karakter!
Het was mijn antwoord en niet die van Mirjam Stiefvader.
Stiefvader schreef op 20 december 2007 @ 16:32:

[...]

Ik begrijp wat je bedoeld Mirjam en ik snap welke kant je uit wilt, een kant waar ik helemaal niet in wil slaan, dus stop ik deze discussie. Ik vraag je ook niet waar jouw man zijn grensen liggen wanneer je zegt dat het prima is op een leeftijd van 11 maanden en niet meer normaal is bij 11 jaar.....Lees de rest van mijn blog ook en dan begrijp je misschien waar dit blog voor staat. Deze hele discussie gaat compleet nergens over. i.p.v. kontje had ik net zo goed hoofd, schouder knie en teen kunnen gebruiken, puur omdat mijn woordkeuze anders was wordt dit op deze manier afgestraft. Wanneer je hier niet omheen kunt kijken en de bedoeling alleen maar is om meer olie op het vuur te gooien vindt ik dit erg onvolwassen.

Succes met je karakter!
Huh??? Met mijn karakter is anders niets mis hoor.. Ik heb helemaal geen zin om de rest van jouw blog te lezen, je schrijft namelijk nogal slecht..

Denk je echt dat hoofd, schouder, knie en teen dezelfde lading hebben als het woord "kontje"??

Zal ik nu maar op mijn handen gaan zitten (en dus niet meer reageren, voor het geval je dit niet begrijpt)? Plek zat X-D
Succes met haar karakter?

Wat ben jij voor een vreemde vogel? Ben jij eigenlijk van het forum van Martijn ofzo? Wie ben jij om iets over het karakter van Mirjam te zeggen?

Ik heb een kontje, mijn dochter van 14 maanden heeft een kontje. Maar vervloekt zij de dag dat een volwassen vent het op díe manier over mijn dochter heeft. Die is dan zíjn kontje niet meer zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven