Kinderen
alle pijlers
kinderen niet uitgenodigd?
zondag 20 januari 2008 om 00:11
hallo allemaal,
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
zondag 20 januari 2008 om 12:58
Je nicht geeft - neem ik toch aan - sámen met haar moeder die jarig is een feest ...... in dát geval is het ook de verjaardag van je tante ; ik zou gewoon beide kinderen meenemen en heel de avond stijf naast je tante gaan zitten . Koop alleen een kado voor tante Truus en laat aan alles merken dat je alleen voor háár komt
Ik weet niet hoeveel kinderen je nichtje nu elimineert ; zijn dat er 40 of 4 ? In het geval van 4 koters begrijp ik het gedoe niet ; dan lijkt het me alleen maar vragen om ellende . In het geval van 40 kinderen onder de 12 ( daarboven willen ze al helemaal niet mee naar zo'n suf feest ) begin ik het een beetje te snappen . Al moet ik zeggen dat ik het ook wel weer een verschil vind of de kindertjes van familie zijn of van kennissen/collega's .
Ik weet niet hoeveel kinderen je nichtje nu elimineert ; zijn dat er 40 of 4 ? In het geval van 4 koters begrijp ik het gedoe niet ; dan lijkt het me alleen maar vragen om ellende . In het geval van 40 kinderen onder de 12 ( daarboven willen ze al helemaal niet mee naar zo'n suf feest ) begin ik het een beetje te snappen . Al moet ik zeggen dat ik het ook wel weer een verschil vind of de kindertjes van familie zijn of van kennissen/collega's .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 20 januari 2008 om 12:59
Vooropgesteld: ik vind een feestje met alleen volwassenen hartstikke leuk. Maar ik zou het enorm vervelend vinden als mijn kinderen niet zouden worden uitgenodigd voor een familiefeestje. Ik zie al dat mijn broer een feest geeft waarbij mijn kinderen (zijn enige neefjes en nichtjes) niet welkom zouden zijn.......
Gelukkig gebeurt dat nooit: laatst gaf hij een groot feest met mijn schoonzus, en hij was zichtbaar teleurgesteld toen mijn man en ik zonder onze kinderen arriveerden. "Had je niet even kunnen zeggen dat de kinderen niet mee zouden komen? Ik heb van alles in huis gehaald voor hen, en nou laat je ze thuis!" Ik nog uitleggen dat ik hun feestjes, met veel drank en muziek en hun meer dan luidruchtige schare van vrienden, niet geschikt vond voor kinderen, maar hij was en bleef van mening dat het lullig van mij was.
Om ervoor te zorgen dat dat niet meer gebeurt, heeft hij op de uitnodiging voor zijn volgende feest heel duidelijk vermeld dat hij ervan uitgaat dat onze kinderen er ook bij zijn, en ervoor gezorgd dat er voor hen crash-bedden zijn etc.
Gelukkig gebeurt dat nooit: laatst gaf hij een groot feest met mijn schoonzus, en hij was zichtbaar teleurgesteld toen mijn man en ik zonder onze kinderen arriveerden. "Had je niet even kunnen zeggen dat de kinderen niet mee zouden komen? Ik heb van alles in huis gehaald voor hen, en nou laat je ze thuis!" Ik nog uitleggen dat ik hun feestjes, met veel drank en muziek en hun meer dan luidruchtige schare van vrienden, niet geschikt vond voor kinderen, maar hij was en bleef van mening dat het lullig van mij was.
Om ervoor te zorgen dat dat niet meer gebeurt, heeft hij op de uitnodiging voor zijn volgende feest heel duidelijk vermeld dat hij ervan uitgaat dat onze kinderen er ook bij zijn, en ervoor gezorgd dat er voor hen crash-bedden zijn etc.
.
zondag 20 januari 2008 om 12:59
zondag 20 januari 2008 om 13:02
zondag 20 januari 2008 om 13:02
Als het om een orgie of heavy metal feestje o.i.d. gaat, oke. Maar om een 'gewoon' feest waarbij de rest van de familie wél welkom is, gaat het er bij mij niet in dat kinderen tot een bepaalde leeftijd niet mogen komen. Desnoods scherm je een deel van de zaal af en richt je dat in voor kinderen en huur je een paar meisjes in die daar willen oppassen. Als je als ouder weet dat het feest tot middernacht duurt, ben je zelf wel mans genoeg om te beslissen wanneer je gaat. Niemand garandeert dat mensen met een oppas thuis wel tot het eind blijven.
zondag 20 januari 2008 om 13:03
Wil jij niet gaan omdat je kind niet mag. Lekker doen... Ik vind het overdreven, maar ieder zijn ding. Ik lees steeds mensen die zeggen: kinderen horen erbij op een familiefeest. Maar dit is geen familiefeest, het is een verlovingsfeest. Het is een feest voor volwassenen, 's avonds, omdat een stel zich gaat verloven.
Als het een familiefeest was, werd het wel overdag al gehouden, met een uitloop naar de avond, dan waren alle kinderen aanwezig, net als alle familieleden. Maar zo'n feest is het dus niet!
Ik ben ook dol op mijn kinderen. Ze zijn uiteraard de leukste kinderen van de wereld en het zou super leuk voor ze zijn als ze op een feest waren. Ze zijn goedgemanierd en gezellig. Vind ik ten minste. Maar als de gastvrouw dat liever niet heeft, dan ga ik lekker zonder de kinderen, ook gezellig!
Als het een familiefeest was, werd het wel overdag al gehouden, met een uitloop naar de avond, dan waren alle kinderen aanwezig, net als alle familieleden. Maar zo'n feest is het dus niet!
Ik ben ook dol op mijn kinderen. Ze zijn uiteraard de leukste kinderen van de wereld en het zou super leuk voor ze zijn als ze op een feest waren. Ze zijn goedgemanierd en gezellig. Vind ik ten minste. Maar als de gastvrouw dat liever niet heeft, dan ga ik lekker zonder de kinderen, ook gezellig!
zondag 20 januari 2008 om 13:06
Sorry hoor, maar sommigen vinden dat het niet kan? jammer dan! Waarom mag je niet meer zelf bepalen wat je wil? Als ik een feestje wil geven, ga ik echt niet nadenken over wat volgens sommige mensen wel of niet kan. Ik geef dan een feest zolas ik het wil. Wie het niet vind kunnen, die komt maar niet! En zijn ze dan beledigd, jammer dan.
zondag 20 januari 2008 om 13:08
Ja, is hun goed recht. Net zo goed als het het goed recht is van de gasten om daar iets van te vinden.
Toen 1 van mijn beste vriendinnen (en peettante van 1 van mijn kinderen) onlangs trouwde, werd uitdrukkelijk vermeld dat kinderen niet welkom waren. OK, prima. Ik vind dat onsympathiek, maar soit. Op de trouwdag zelf was haar eigen baby er uiteraard wel bij, en bleek van mij verwacht te worden dat ik tijdens de huwelijksplechtigheid haar kind vermaakte .
.
zondag 20 januari 2008 om 13:10
Mensen hebben het steeds over een familiefeest, maar los van of het daar in het geval van TO over gaat. Maar mochten jullie altijd naar verjaardagen van ooms, tantes toe? Ik niet namelijk hoor. Ene kant van de familie wel, daar is het gebruikelijk dat iedereen overal komt (ze zouden ook heel teleurgesteld zijn als ik niet op neefje X, of tante Y dr verjaardag kom), maar aan de andere kant van de familie ben ik nog nooit (op 1 oom na; geen kids, wij neefjes en nichtjes zijn surrogaat :-) ) op een verjaardag geweest. Niemand neemt zn kids mee daar.
Is dat zo gek???
Is dat zo gek???