Kinderen
alle pijlers
kinderen niet uitgenodigd?
zondag 20 januari 2008 om 00:11
hallo allemaal,
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
zondag 20 januari 2008 om 18:23
En een feestje zonder op zijn minst champagne voor het uitbrengen van een toost vind ik eerlijk gezegd niet echt een feestje. Vind ik idd zoals Bianca ook al zei net zo ongezellig en ongastvrij als een feestje zonder eten. Vind het ook nogal betuttelend, dat je voor een ander bepaalt of die wel of niet mag drinken.
Spammie, stel nu dat ik op jouw high tea gezellig op mijn eigen kosten een fles champagne laat aanrukken, mag dat ook niet?
Spammie, stel nu dat ik op jouw high tea gezellig op mijn eigen kosten een fles champagne laat aanrukken, mag dat ook niet?
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 18:26
Neuh, ik zie ook aan dit topic weer dat ik mensen die feestjes geven met allerlei eisen waaraan je als gast moet voldoen ontzettend niet leuk vind. En dat is meestal wederzijds, gelukkig, want zo'n bruiloft als die van Spammie klinkt mij niet als een feestje in de oren, maar als een ontstellend saaie verplichting waar je tegen heug en meug moet komen opdraven om de lieve vrede te bewaren maar waar je weken vantevoren al tegenop ziet. Dat soort feestjes heb ik gelukkig al jaaaaaaaaaren niet meer, daar is mijn tijd en mijn leven me veel te kostbaar voor. Feestjes moeten leuk zijn, als ze niet leuk zijn zie ik het nut er niet van in.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 18:28
Ik vind dat je je gasten moet voorzetten wat ze willen.
Dat vind ik gastvrijheid. Als ik iemand zijn biertje/wijntje zou moeten weigeren en een sapje aanbieden, ik zou me dood schamen.
Maar goed, dat zal nooit bij mij voorkomen en ik zal nooit naar verplichte alcoholvrije feestjes gaan.
Wist niet eens dat het bestond.
Dat vind ik gastvrijheid. Als ik iemand zijn biertje/wijntje zou moeten weigeren en een sapje aanbieden, ik zou me dood schamen.
Maar goed, dat zal nooit bij mij voorkomen en ik zal nooit naar verplichte alcoholvrije feestjes gaan.
Wist niet eens dat het bestond.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
zondag 20 januari 2008 om 18:30
Als ik kijk naar mijn familiefeestjes dan is het meestal een geval van de oudere kinderen die de jongere kinderen bezig houden. Zoals die oudere kinderen ook werden bezig gehouden toen zij jonger waren. Met zijn allen op een van de kamers, de oudere kinderen (pubers al) met een gestolen blikje bier, wat de volwassenen zogenaamd niet weten natuurlijk. Hartstikke leuk! Maar dat is dan weer mijn familie.
zondag 20 januari 2008 om 18:31
Ik ook niet! En eens, een goede gastheer/vrouw zorgt gewoon dat ze in huis heeft wat de gasten willen. Bij big events op locatie snap ik nog wel dat je bijvoorbeeld de grens alleen binnenlands gedistilleerd hanteert ivm de kosten, maar dat zou ik zelf ook echt nooit doen. Mensen moeten het gewoon enorm naar hun zin hebben en als je daar het geld niet voor hebt moet je gewoon geen feest geven, lijkt mij.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 18:31
Hoogstwaarschijnlijk mosterd, maar jeetjee er was wat bij te lezen!
De argumentatie snap ik gewoon niet. Denken in termen van 'mogen'. Want men doet maar mbt schenken van drank of buitensluiten van mensen en willen bepalen hoe het een en ander zal verlopen, maar dan moet er ook niet gezeurd worden over de consequenties.
Dus kind, partner of logee uit australie niet welkom is op feest (en de onbeschoftheid dit schriftelijk mee te delen vind ik echt stuitend en kwetsend en niet te geloven dat dit gebeurd maar goed, mosterd mosterd...): prima, maar dan kom ik ook niet.
Hints worden heus wel opgepikt namelijk, dus laat de eer aub aan de genodigden en verziek de sfeer niet al ver van tevoren door in drievoud de regels schriftelijk mee te delen.
zondag 20 januari 2008 om 18:32
En wij zien het nut niet van een feest waar wijzelf tegenop zie, omdat ik weet dat meerdere mensen zich niet in kunnen houden. Bovendien hebben wij niet zoveel geld, omdat mijn partner niet mag/kan werken, dus dan vinden wij dat ook gewoon zonde. We kunnen natuurlijk ook kiezen voor een ceremonie met alleen zijn ouders en onze getuigen, maar daar komt nog veel meer commentaar op en is ook niet wat mijn partner zou willen.
zondag 20 januari 2008 om 18:32
Ja, misschien ook wel, denk uit eigen referentiekader en dan denk ik al meteen: ik wil mijn kinderen dat niet eens aan doen. Ik heb mijn dochter nooit meegenomen naar feestjes nog, alleen naar familiedingen waarbij ook andere kinderen waren. En. één keer naar de receptie van een bruiloft en toen heb ik van tevoren gebeld om te checken of dat akkoord was. Dochter was toen 1,5 maand en heb het zo gepland dat ze sliep toen we kwamen. Om de beurt (ex en ik) bij haar gebleven in aparte kamer met boekje en drankej bij de hand en de ander even praten, feliciteren enz. Dat ging prima. Toen ze wakker werd heb ik haar in dat aparte kamertje gevoed, even laten zien aan bruid, die haar graag wilde zien en helemaal blij werd ervan en toen snel afgevoerd, want vond het veel te druk voor haar.
Verder nog niet bijgelezen maar dit vast als reactie. Er zullen inderdaad zoals Nippo ook stelt helaas veel mensen zijn die een kind tegen bestwil van kind in (want hele avond feest meemaken als kleintje is echt niet alleen maar leuk) meeslepen naar niet geschikte feesten/plekken..
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
zondag 20 januari 2008 om 18:34
Het is geen verplichting om te schenken maar ik vind een feestje en alcohol toch wel bij elkaar horen eerlijk gezegd.
Mijn vriend drinkt graag een biertje en heeft ook weleens zijn eigen bier meegenomen naar een feestje omdat de gastvrouw bocht schonk wegens te weinig geld.
Hij heeft er geen woorden vuil aan gemaakt verder maar gewoon zichzelf voorzien, geen probleem.
Ik neem ook weleens mijn eigen drinken mee eerlijk gezegd.
Een feestje zonder te kunnen drinken wat je lekker vindt is voor ons weinig feestelijks aan.
Mijn vriend drinkt graag een biertje en heeft ook weleens zijn eigen bier meegenomen naar een feestje omdat de gastvrouw bocht schonk wegens te weinig geld.
Hij heeft er geen woorden vuil aan gemaakt verder maar gewoon zichzelf voorzien, geen probleem.
Ik neem ook weleens mijn eigen drinken mee eerlijk gezegd.
Een feestje zonder te kunnen drinken wat je lekker vindt is voor ons weinig feestelijks aan.
zondag 20 januari 2008 om 18:34
Ha, dan moet je wat vaker naar hindoestanen of surinamers gaan. Ben echt nog nooit op een feest geweest waar niet op elke tafel een fles whiskey stond. Ik baal juist altijd dat er geen wijn te krijgen is maar de hele meut weer aan de rum of whiskey zit. Da's volgens mij wel echt een surinaamse / hindoestaanse gewoonte, want op de bruiloft van mijn broer zag ik ook al op al die tafels van die mega flessen whiskey staan.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 18:37
Nou, maar wat ik daar dus niet aan begrijp is, wat doen die mensen dan op je bruiloft? Als je ze zo afschuwelijk vindt met een drankje op, dan nodig je ze toch gewoon niet uit? Dat snap ik dan echt niet, dat je weken vantevoren al zou kunnen opzien tegen je eigen gasten, dan zit er toch iets niet helemaal goed op je gastenlijst, lijkt mij.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 18:40
Ik zou zelf idd nooit een feest geven als ik dan niet ook gewoon mijn gasten te eten en te drinken kan geven zonder dat ze zelf eraan mee moeten betalen in de vorm van een cadeau of zonder dat ik ze eerst allerlei beperkingen moet opleggen. Dan is wat mij betreft de lol er al af hoor, ik zou me doodschamen als mensen naderhand over mijn feestje smalend zouden doen of zich niet zouden vermaken. Dan schiet je wat mij betreft het totale doel van een feestje voorbij.
Am Yisrael Chai!