Wat moet ik hiermee?

30-04-2024 15:02 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag lezers,

Ik zou graag iets aan jullie voorleggen, voornamelijk omdat ik deze situatie niet met mijn privéomgeving zou willen delen.

Ik heb anderhalf jaar een lat-relatie met een man, we zijn beiden 40+. We zijn heel verschillend, maar hebben het eigenlijk altijd heel fijn. Beiden leiden we een druk leven met banen, sport, kinderen, familie en vrienden. We zien elkaar een paar keer week en zijn (voorlopig) niet van plan om samen te gaan wonen omdat we beiden jonge kinderen hebben. We laten elkaar erg vrij maar zien elkaar zo vaak we kunnen. Mijn vriend is best een gesloten type en zal niet snel laten merken als hij het bijv ergens moeilijk mee heeft. Ook duurde het even voor hij wat meer kon/ wilde delen over zijn vorige relatie. Zijn huwelijk is met veel strijd geëindigd en nog steeds is er over en weer veel vijandigheid en onbegrip tussen hem en zijn ex. Daarin is hij erg zwart-wit en heeft hij geen goed woord voor haar en hun huwelijk over. Hij neemt het haar kwalijk dat ze nooit een warm mens was, veel kritiek op hem had, op seksueel vlak nooit in hem geïnteresseerd was en uiteindelijk vreemd ging met de buurman. Kortom, zij was de boeman.

Naar het nu: Afgelopen weekend waren we een beetje aan het kletsen over ons seksleven, waar we beiden heel happy mee zijn. Hij gaf aan dat hij samen met mij wel wat verder zou willen experimenteren. Voor mij alleen maar heel erg leuk, ik dacht op dat vlak net iets vrijer te zijn dan hij is. Maar niets bleek minder waar.

Hij vertelde uit het niets dat hij jarenlang zijn exvrouw bedrogen heeft. Voornamelijk met prostituees, online in contact kwam met stellen/ vrouwen, trio’s/ kwartetten etc had, naar parenclubs ging (alleen) en zelf ook binnen hun kennissenkring veel aangerommeld heeft. Waaronder met de vrouw van zijn beste vriend. Dit alles in volledige stiekemheid. Nooit heeft hij zijn verlangens ed besproken met wie dan ook, laat staan met zijn vrouw.

En jullie raden het al, ik ben hier best van onder de indruk. De omvang van het bedrog is echt enorm. Het ging hier om wekelijkse contacten. Zijn vrouw heeft er nooit iets over geweten (denkt hij dan, of dat klopt weet ik niet). Mijn moeite zit er nu in dat hij blijkbaar in staat is om zo’n groot deel van zichzelf te verbergen, erover te liegen. Maar nog erger: zijn meest dierbare mensen, de moeder van zijn kinderen, zijn beste vriend, keihard voor te liegen en te bedriegen, zonder enige vorm van berouw of empathie. Het was tenslotte de schuld van de ex dat hij dat deed. Dus terecht (in zijn ogen). Maar al doorvragende kwam ik erachter dat hij werkelijk geen enkele poging heeft gedaan om zijn wensen en verlangens kenbaar te maken.

Ik heb het hele verhaal even op mij in laten werken en merk dat ik het niet los kan laten. Normaalgesproken boeit het mij niet echt wat iemand op seksueel vlak in het verleden heeft uitgespookt, juist leuk als dat wat donkere randjes heeft. Maar, wat zegt dit stiekeme gedrag over iemands karakter? Wat kan ik zelf in de toekomst verwachten? Etc etc. Was dit echt aan hun huwelijk verbonden of word ik straks ook zomaar onder de bus gegooid wanneer hij weer jeuk krijgt en ik even niet beschikbaar ben?

Welke vragen/ overwegingen/ tips hebben jullie? Hoe deal ik hiermee?
Dank alvast voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij zou het een dikke afknapper zijn. En ik zou er heel erg hard over na moeten denken of ik met zo'n man een relatie zou willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou twijfelen of dat 'aanrommelen' ooit gestopt is.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, wat moet je geschrokken zijn. Voor mij zou dit einde verhaal zijn. Iemand die zo met andere mensen om gaat hoef ik niet als partner.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kans is heel erg groot dat zijn vrouw daar iets van merkte en daardoor niet meer vriendelijk tegen hem kon zijn en uiteraard ook geen zin meer in hem had.
Zelf vind ik dit een heel grote afknapper. Het gaat veel en veel verder dan wat vrije seks en experimenteren.
Ik weet niet of ik nog zin in die vent zou hebben. Vind het zelfs een beetje walgelijk... Tijd zal je raad geven... zou er bijna durven om wedden dat je er binnen de kortste keren een punt achter zet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk dat je kunt verwachten dat dit in de toekomst ook jou zal komen te gebeuren.

Edit: of zelfs nu al
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, wat een afknapper! Daar zou ik mooi klaar mee zijn.. En ik zou hem dus nooit meer kunnen vertrouwen, er is een vuurtje aangestoken en altijd als er iets kleins gebeurt zou dat vlammetje aanwakkeren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar zit je twijfel?
Deze man is een bedrieger en leugenaar die dat jarenlang volhoudt zonder enig schuldgevoel.
Wil je daar een relatie mee? Of maak je jezelf wijs dat hij dat bij jou niet zou doen? Dat zou nogal naief zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas heb ik ook eens zo’n gesprek gehad. Kreeg uitgebreid te horen dat hij in het verleden naar de hoeren was gegaan en waar. Ik wist al dat hij ontrouw was geweest in een eerdere relatie.
Ik was kotsmisselijk na dit verhaal. Pas een paar jaar later zijn we uit elkaar gegaan. Omdat hij vreemd ging en ook naar de hoeren ging.

Geen goeie ervaring dus. Ze noemen zoiets een sexverslaving. Dit soort mannen heeft spanning nodig. Waarom praat hij slecht over z’n ex? Eigenlijk was hij toch niet zo leuk voor haar gezien zijn grote bekentenis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof dat dit een enorme dealbreaker zou zijn voor mij. De manier hij over de moeder van zijn kinderen praat en zijn eigen gedrag en bedrog.

Begrijp werkelijk niet waarom hij jou dit verteld heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij is het sowieso al een rode vlag als een man* zijn ex als volledige heks afschildert en overal de schuld van geeft. Dat kan nooit kloppen en zegt iets over zijn verantwoordelijkheidsgevoel.

En als hij dan ook nog zijn ex de schuld geeft van zijn bedrog, vreemdgaan, het bedriegen van zijn beste vriend en zich inlaat met vrouwhandel, dan zou het voor mij einde verhaal zijn.

*of vrouw
mariejan wijzigde dit bericht op 30-04-2024 16:01
1.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat is niet best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die man is de hoofdprijs
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
30-04-2024 15:48
Voor mij zou het een dikke afknapper zijn. En ik zou er heel erg hard over na moeten denken of ik met zo'n man een relatie zou willen.

Dit.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, absolute no-go dit. Dat je in vrijgezellentijd los gaat en grenzen opzoekt is tot daaraantoe en alsnog heb je dan met je poten van iemand af te blijven die bezet is. Maar deze man is gewoon tijdens z'n huwelijk vreselijk vreemdgegaan en heeft iedereen bedonderd.
Dat zal in de relatie met jou niet anders zijn, ik zou voor mezelf kiezen en deze man laten gaan
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Het komt ongetwijfeld heel dommig of naïef over, maar ik had dit in geen enkel geval over hem kunnen bedenken. Hij is echt verre van een gladde praatjesmaker of versierder. Maar zo blijkt weer, niets is wat het lijkt. Juist dat vind ik heel verraderlijk. Hoe sneaky kan iemand zijn? Ik heb zelf heel veel moeite met het gebrek aan gewetenswroeging. Wat zelfs nu (jaaaaaren later) nog niet aanwezig is
Alle reacties Link kopieren Quote
Houdoe en bedankt .
Daar zou ik geen relatie mee willen .
Eerst volledig zijn vrouw de schuld geven en zwart maken en vervolgens blijkt hij de grote bedrieger te zijn .
No brainer wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flaffy schreef:
30-04-2024 15:52
Jeetje, wat moet je geschrokken zijn. Voor mij zou dit einde verhaal zijn. Iemand die zo met andere mensen om gaat hoef ik niet als partner.
Eens! Zo iemand zou ik al niet als vriend willen, laat staan als partner. Hij heeft hiermee laten zien compleet onbetrouwbaar te zijn en bovendien geen zelfreflectie te hebben. Narcistisch gedrag om eigen verkeerd gedrag op een ander af te schuiven. Ik zou daar niks mee kunnen maar ook niks mee willen.
Wil je zo iemand in het leven van je kind brengen? Ik geloof namelijk niet dat iemand met zo'n gedachten dat alleen op seksueel gebied heeft. Het is een houding die je ongetwijfeld terug gaat zien (of misschien niet omdat het achter je rug om gebeurt) op andere vlakken. Onbetrouwbare mensen wil ik niet om me heen maar wil ik ook niet in de buurt van mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn partner is in het verleden ook wel eens vreemdgegaan, maar hij heeft dat al vroeg in onze relatie verteld en kon daar ook heel kritisch over zijn naar zichzelf toe. Hij kon ook uitleggen hoe het kwam en wat hij nu anders zou doen. Hetzelfde geldt voor mij trouwens.

Maar dit! Dit is wel echt next level en helemaal zonder zelfinzicht - dat lijkt me nog het moeilijkst te verkroppen. Ik kan het heel goed begrijpen als je na dit verhaal op hem afgeknapt bent.

Misschien zou je hem kunnen vragen of dit in de toekomst opnieuw zou kunnen gebeuren? En zo nee, wat is dan het verschil met vroeger? Daar zou je weleens een paar verhelderende antwoorden op kunnen krijgen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Waaraan twijfel je zelf?

De seks an sich zal wel maar het liegen, vermijden, wellicht manipuleren, ontkennen en steeds op zoek naar kicks vind ik een weinig aantrekkelijk plaatje.
Als hij hier zelf niks van vindt of aan heeft gedaan, lijkt dit een patroon. Weinig hoopvol.
celine wijzigde dit bericht op 30-04-2024 16:59
3.20% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. De frequentie en met wie (eigenlijk gewoon iedereen die hij kon grijpen zoals ik het lees) doet me vermoeden dat hij wel echt issues heeft. En die issues kan hij niet zomaar allemaal afschuiven op zijn ex-vrouw. Hier heeft hij zelf ook een groot aandeel in en ik zou me er ook echt zorgen over maken dat hij 0 verantwoordelijkheid neemt voor zijn gedrag.

Ik weet dit niet (dus kan er best naast zitten) maar het zou me ook niks verbazen als hij nog steeds op zijn minst online ongepaste gesprekken voert met anderen en nu dit experimenteren bij je opbrengt om een soort hokje af te tikken. Zodat hij later wellicht kan zeggen: "Ik heb je toen toch gevraagd om te experimenteren, dus je hebt een kans gehad om mee te doen."

Maar hoe dan ook, ik zou het hier beëindigen voordat er dusdanig diepe gevoelens bij je ontstaan dat afkappen moeilijk wordt. Anderhalf jaar is niet zo lang en zeker omdat er ook jonge kinderen mee gemoeid zijn, lijkt het me goed om er een streep onder te zetten. Pluspunten voor de eerlijkheid, maar af vanwege gebrek aan spijt en het hele probleem buiten jezelf plaatsen. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat hij jou inderdaad ook onder de bus gooit als jullie seksleven even wat minder loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn hele houding mbg zijn gedrag op dit gebied maar ook hoe hij praat over zijn ex, dat zou een afknapper voor mij zijn. Wat ik ook echt meteen hem had gezegd.

Daarnaast heb ik niets tegen prostituees, hun kant snap ik wel. Maar de hoerenloperskant dus echt niet. Het bewust mee doen aan/helpen in stand houden van een nare wereld is voor mij een dikke nee.
Ik zou zo'n partner niet willen.

En zeker zoals jij nu doet voorkomen mbt zijn houding op dit vlak. Blech.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij lijkt ook maar enige vorm van zelfreflectie te missen. Merk je dat ook met andere dingen? Bv als jullie ruzie of onenigheid hebben? Of heeft hij dat op andere punten wel? Dat zou voor mij een overweging zijn bij het voortzetten van de relatie.
Een ander punt wat ik zou bespreken is of hij in het geval jij geen seks met hem kan hebben, bv door een ziekte, hij hetzelfde gedrag zou vertonen. Het is dan ook jouw ‘ schuld’ in zijn redenering,
Tot slot zou ik met hem bespreken wat voor waarden en normen hij heeft over zaken als vriendschap, en liegen.
Voor mij persoonlijk: ik zou grote moeite hebben om de relatie met voort te zetten op grond van wat je schrijft en hij zou jij mij echt met een overtuigend verhaal moeten komen waarom hij wel ‘ deugt’.
Vooral het bedriegen van zijn vriend en de schuld voor zijn eigen gedrag bij zijn ex leggen stoten me af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hier de rillingen van krijgen. Zelfs als het alleen een seks relatie is, is het met dit verhaal einde oefening. Ik zou deze man niet meer onbevangen kunnen bekijken.

Je moet je toch een beetje veilig kunnen voelen bij iemand, en dat zou ik niet meer kunnen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven