Wat moet ik hiermee?

30-04-2024 15:02 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag lezers,

Ik zou graag iets aan jullie voorleggen, voornamelijk omdat ik deze situatie niet met mijn privéomgeving zou willen delen.

Ik heb anderhalf jaar een lat-relatie met een man, we zijn beiden 40+. We zijn heel verschillend, maar hebben het eigenlijk altijd heel fijn. Beiden leiden we een druk leven met banen, sport, kinderen, familie en vrienden. We zien elkaar een paar keer week en zijn (voorlopig) niet van plan om samen te gaan wonen omdat we beiden jonge kinderen hebben. We laten elkaar erg vrij maar zien elkaar zo vaak we kunnen. Mijn vriend is best een gesloten type en zal niet snel laten merken als hij het bijv ergens moeilijk mee heeft. Ook duurde het even voor hij wat meer kon/ wilde delen over zijn vorige relatie. Zijn huwelijk is met veel strijd geëindigd en nog steeds is er over en weer veel vijandigheid en onbegrip tussen hem en zijn ex. Daarin is hij erg zwart-wit en heeft hij geen goed woord voor haar en hun huwelijk over. Hij neemt het haar kwalijk dat ze nooit een warm mens was, veel kritiek op hem had, op seksueel vlak nooit in hem geïnteresseerd was en uiteindelijk vreemd ging met de buurman. Kortom, zij was de boeman.

Naar het nu: Afgelopen weekend waren we een beetje aan het kletsen over ons seksleven, waar we beiden heel happy mee zijn. Hij gaf aan dat hij samen met mij wel wat verder zou willen experimenteren. Voor mij alleen maar heel erg leuk, ik dacht op dat vlak net iets vrijer te zijn dan hij is. Maar niets bleek minder waar.

Hij vertelde uit het niets dat hij jarenlang zijn exvrouw bedrogen heeft. Voornamelijk met prostituees, online in contact kwam met stellen/ vrouwen, trio’s/ kwartetten etc had, naar parenclubs ging (alleen) en zelf ook binnen hun kennissenkring veel aangerommeld heeft. Waaronder met de vrouw van zijn beste vriend. Dit alles in volledige stiekemheid. Nooit heeft hij zijn verlangens ed besproken met wie dan ook, laat staan met zijn vrouw.

En jullie raden het al, ik ben hier best van onder de indruk. De omvang van het bedrog is echt enorm. Het ging hier om wekelijkse contacten. Zijn vrouw heeft er nooit iets over geweten (denkt hij dan, of dat klopt weet ik niet). Mijn moeite zit er nu in dat hij blijkbaar in staat is om zo’n groot deel van zichzelf te verbergen, erover te liegen. Maar nog erger: zijn meest dierbare mensen, de moeder van zijn kinderen, zijn beste vriend, keihard voor te liegen en te bedriegen, zonder enige vorm van berouw of empathie. Het was tenslotte de schuld van de ex dat hij dat deed. Dus terecht (in zijn ogen). Maar al doorvragende kwam ik erachter dat hij werkelijk geen enkele poging heeft gedaan om zijn wensen en verlangens kenbaar te maken.

Ik heb het hele verhaal even op mij in laten werken en merk dat ik het niet los kan laten. Normaalgesproken boeit het mij niet echt wat iemand op seksueel vlak in het verleden heeft uitgespookt, juist leuk als dat wat donkere randjes heeft. Maar, wat zegt dit stiekeme gedrag over iemands karakter? Wat kan ik zelf in de toekomst verwachten? Etc etc. Was dit echt aan hun huwelijk verbonden of word ik straks ook zomaar onder de bus gegooid wanneer hij weer jeuk krijgt en ik even niet beschikbaar ben?

Welke vragen/ overwegingen/ tips hebben jullie? Hoe deal ik hiermee?
Dank alvast voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goh wat kan je je vergissen in mensen he? Je bent de dans ontsprongen hoor. Ik zou dat lekker gaan vieren met je kinderen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
canis-felis schreef:
02-05-2024 16:31
Nou, het eerste stuk wel, maar verder lezend .. best wat oordelen en aannames die ik nog steeds niet heel vriendelijk vind. 1,5 jaar relatie is volgens mij vaak een beetje waar het houden van en daarmee een nieuwe vorm van hechting begint. Voor die tijd is er vaak verliefdheid. Allemaal reden genoeg om evengoed flink van slag te zijn. Los van dat het gedrag van zo'n figuur en die kille houding gewoon kwetsend is. Juist ook omdat je het niet verwachtte. Volgens mij maakt het bijzonder weinig uit hoe lang die relatie precies geduurd heeft.
Dan heb je mijn eerdere reactie niet gelezen dat ik me heel goed kan voorstellen dat ze verdrietig of van slag is. Dat kan namelijk prima bestaan náást de overtuigde keuze niet met zo'n persoon verder te willen. Want die keuze moet je uiteraard een plekje geven.

@to, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je even bij wilt komen van deze ervaring. Ik wens je veel plezier met je vrienden en als je dit topic wilt gebruiken om je gif te spuien, moet je dat vooral doen. Iid niet richting dat trieste figuur. Die verdient je energie niet. Maar als je het kwijt moet, zijn daar gelukkig (anonieme) fora voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
30-04-2024 18:20
Verkrachten? Overdrijven is ook een vak...
Laat maar, mosterd.
andnowwedance wijzigde dit bericht op 03-05-2024 14:22
Reden: Mosterd.
25.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Choco-fan schreef:
30-04-2024 17:59
Tja dat vroeg ik me dus ook af....kan ik die man nog wel aardig vinden, wil ik dat nog wel?
Ik heb het maar laten gaan, nooit echt bewust afgekapt. Het kwam allemaal zo gaande weg uit de mouw en ik had ook wel weer steun aan hem in een moeilijke tijd. Dus ik had wel moeite om de vriendschap los te laten en koos eigenlijk gewoon voor de makkelijke weg. Ik vind het lastig als dingen niet meer zo zwart-wit voelen.
Soms wou ik wel boos worden, maar als ik wel eens kritische vragen stelde dan werd het al snel duidelijk dat ik er niets mee bereikte. Dus ik besloot om er geen energie meer in te steken.
Kritische vragen stellen, soms wel boos willen worden, twijfelen of je hem aardig vindt. Ik sta perplex.
Alle reacties Link kopieren Quote
andnowwedance schreef:
03-05-2024 14:20
Kritische vragen stellen, soms wel boos willen worden, twijfelen of je hem aardig vindt. Ik sta perplex.

Dat mag natuurlijk.
We zijn niet allemaal hetzelfde he. Iets met inlevingsvermogen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven