Wat moet ik hiermee?

30-04-2024 15:02 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag lezers,

Ik zou graag iets aan jullie voorleggen, voornamelijk omdat ik deze situatie niet met mijn privéomgeving zou willen delen.

Ik heb anderhalf jaar een lat-relatie met een man, we zijn beiden 40+. We zijn heel verschillend, maar hebben het eigenlijk altijd heel fijn. Beiden leiden we een druk leven met banen, sport, kinderen, familie en vrienden. We zien elkaar een paar keer week en zijn (voorlopig) niet van plan om samen te gaan wonen omdat we beiden jonge kinderen hebben. We laten elkaar erg vrij maar zien elkaar zo vaak we kunnen. Mijn vriend is best een gesloten type en zal niet snel laten merken als hij het bijv ergens moeilijk mee heeft. Ook duurde het even voor hij wat meer kon/ wilde delen over zijn vorige relatie. Zijn huwelijk is met veel strijd geëindigd en nog steeds is er over en weer veel vijandigheid en onbegrip tussen hem en zijn ex. Daarin is hij erg zwart-wit en heeft hij geen goed woord voor haar en hun huwelijk over. Hij neemt het haar kwalijk dat ze nooit een warm mens was, veel kritiek op hem had, op seksueel vlak nooit in hem geïnteresseerd was en uiteindelijk vreemd ging met de buurman. Kortom, zij was de boeman.

Naar het nu: Afgelopen weekend waren we een beetje aan het kletsen over ons seksleven, waar we beiden heel happy mee zijn. Hij gaf aan dat hij samen met mij wel wat verder zou willen experimenteren. Voor mij alleen maar heel erg leuk, ik dacht op dat vlak net iets vrijer te zijn dan hij is. Maar niets bleek minder waar.

Hij vertelde uit het niets dat hij jarenlang zijn exvrouw bedrogen heeft. Voornamelijk met prostituees, online in contact kwam met stellen/ vrouwen, trio’s/ kwartetten etc had, naar parenclubs ging (alleen) en zelf ook binnen hun kennissenkring veel aangerommeld heeft. Waaronder met de vrouw van zijn beste vriend. Dit alles in volledige stiekemheid. Nooit heeft hij zijn verlangens ed besproken met wie dan ook, laat staan met zijn vrouw.

En jullie raden het al, ik ben hier best van onder de indruk. De omvang van het bedrog is echt enorm. Het ging hier om wekelijkse contacten. Zijn vrouw heeft er nooit iets over geweten (denkt hij dan, of dat klopt weet ik niet). Mijn moeite zit er nu in dat hij blijkbaar in staat is om zo’n groot deel van zichzelf te verbergen, erover te liegen. Maar nog erger: zijn meest dierbare mensen, de moeder van zijn kinderen, zijn beste vriend, keihard voor te liegen en te bedriegen, zonder enige vorm van berouw of empathie. Het was tenslotte de schuld van de ex dat hij dat deed. Dus terecht (in zijn ogen). Maar al doorvragende kwam ik erachter dat hij werkelijk geen enkele poging heeft gedaan om zijn wensen en verlangens kenbaar te maken.

Ik heb het hele verhaal even op mij in laten werken en merk dat ik het niet los kan laten. Normaalgesproken boeit het mij niet echt wat iemand op seksueel vlak in het verleden heeft uitgespookt, juist leuk als dat wat donkere randjes heeft. Maar, wat zegt dit stiekeme gedrag over iemands karakter? Wat kan ik zelf in de toekomst verwachten? Etc etc. Was dit echt aan hun huwelijk verbonden of word ik straks ook zomaar onder de bus gegooid wanneer hij weer jeuk krijgt en ik even niet beschikbaar ben?

Welke vragen/ overwegingen/ tips hebben jullie? Hoe deal ik hiermee?
Dank alvast voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sannie1983 schreef:
30-04-2024 16:04
Het komt ongetwijfeld heel dommig of naïef over, maar ik had dit in geen enkel geval over hem kunnen bedenken. Hij is echt verre van een gladde praatjesmaker of versierder. Maar zo blijkt weer, niets is wat het lijkt. Juist dat vind ik heel verraderlijk. Hoe sneaky kan iemand zijn? Ik heb zelf heel veel moeite met het gebrek aan gewetenswroeging. Wat zelfs nu (jaaaaaren later) nog niet aanwezig is
Ik denk dat je gevoel hier een prima kompas is. Geen wroeging, en blijkbaar niet eens kunnen bevatten dat daar reden voor is (want waarom deelt hij dit anders alsof zijn denken vanzelfsprekend is?).
Hoe kun je deze man ooit echt vertrouwen?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze man klinkt niet alsof hij vrouwen zo leuk vindt.
Dat zou ik ook erg vinden.
Hij kan blijkbaar in zijn hoofd van alles verzinnen waardoor hij van alles mag en toch kwaad kan zijn op zijn ex.
Naast dat wat to aangeeft, er geen moeite mee hebben te liegen tegen vrienden en de moeder van zijn kinderen.
Dit is een waarschuwing en ik zou het ter harte nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
30-04-2024 16:40
Deze man klinkt niet alsof hij vrouwen zo leuk vindt.
Dat zou ik ook erg vinden.
Hij kan blijkbaar in zijn hoofd van alles verzinnen waardoor hij van alles mag en toch kwaad kan zijn op zijn ex.
Naast dat wat to aangeeft, er geen moeite mee hebben te liegen tegen vrienden en de moeder van zijn kinderen.
Dit is een waarschuwing en ik zou het ter harte nemen.
En dat ook ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sannie1983 schreef:
30-04-2024 16:04
Wat zelfs nu (jaaaaaren later) nog niet aanwezig is
Ja dat geeft aan dat hij zijn gedrag gerechtvaardigd vindt en het de volgende keer dus net zo zou aanpakken. Lijkt me verre van een prettige gedachte.
Alle reacties Link kopieren Quote
lolapaloeza schreef:
30-04-2024 16:33
Ik zou hier de rillingen van krijgen. Zelfs als het alleen een seks relatie is, is het met dit verhaal einde oefening. Ik zou deze man niet meer onbevangen kunnen bekijken.

Je moet je toch een beetje veilig kunnen voelen bij iemand, en dat zou ik niet meer kunnen.
Dat, en bovendien denk ik dat het gaat vreten aan je. Dat doet het nu al.

Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
30-04-2024 15:48
Voor mij zou het een dikke afknapper zijn. En ik zou er heel erg hard over na moeten denken of ik met zo'n man een relatie zou willen.
Voor mij zou dit einde relatie zijn. Met iemand die zo in staat is te bedriegen en te liegen, geen enkele introspectie laat zien en zijn ex vrouw hier ook nog als veroorzaker van aanwijst, zegt mij genoeg hoe zijn geweten is afgesteld. En dat is niet best. Dit is de grootste rode vlag die je kunt krijgen.

En nee, dat heeft niks met de seks te maken. Maar met de manier waarop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Resultaten uit het verleden geven in dit geval wel degelijk garanties voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je het zelf heel goed ziet. Dit verhaal heeft vele kanten en die beschrijf je al in je OP. Je twijfel zit 'm mogelijk in dat je het zo niet verwacht had dat je het haast niet kunt geloven? Ik geloof niet dat zulke mannen opeens engeltjes worden. Want waarom? Hij vindt zelf blijkbaar niet eens dat het verkeerd was.
Ik durf te wedden dat je nu al geen zin meer hebt om 'wat verder te experimenteren'. En als jij dat niet wil zou hij er best eens een ander voor kunnen zoeken. Als hij die niet al heeft. Als hij dingen zo goed kan verbergen kun je hem toch nooit meer vertrouwen na dit verhaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hier zou ik ook enorm van schrikken en inderdaad hevig van gaan twijfelen.

Ooit zelf eens meegemaakt dat ik in contact kwam met de ex van de man met wie ik op dat moment aan het daten was. Ik kende hem nog maar kort en zij trok een beerput open. Ik was een stuk jonger dan nu en geloofde praktisch alles wat ze zei. Ik had de betreffende man namelijk betrapt op een paar kleine leugens (hij wilde zichzelf iets beter en mooier voordoen) dus het vertrouwen was bij mij helemaal weg toen ik die ex had gesproken. Uiteindelijk kwam ik erachter dat die ex nogal een wraakzuchtig en jaloers type was en konden veel van haar leugens ontkracht worden. Uiteindelijk lukte het hem om mijn vertrouwen weer terug te winnen en kon ik hem die eerdere leugens vergeven. Maar het doet dus heel veel met je en het kost heel veel tijd en energie.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegenstrijdige gevoelens hebt. Anderhalf jaar is niet een paar weken. Als hij dit je na 3 dates had verteld had je waarschijnlijk makkelijker de boel afgekapt.

Ik kende trouwens een man die, voordat hij getrouwd was, een vrij wild seksleven had. 100+ vrouwen waar hij zich weinig meer van kon herinneren vanwege het stevige alcohol gebruik. Nou ja okay, dat kan.
Maar gaandeweg kwamen er meer dingen naar buiten: een tijdje vreemdgegaan tijdens zijn huwelijk, seksueel contact met mannen, sekschatten met mannen en vrouwen....Zijn vrouw wist niets van zijn bi-gevoelens...en op een gegeven vertelde hij dat hij op vakantie een keer samen met twee vrienden een meisje had verkracht. Toen ik dat hoorde had ik wel heel veel moeite om hem nog aardig te vinden. Hij nam me weliswaar in vertrouwen, maar spijt of schuldgevoel was nogal ver te zoeken, over alles wat hij uitspookte.
Ik ben in een andere stad gaan wonen en het contact is verwaterd, maar ik zou zijn vrouw niet willen zijn. Ik snap gewoon niet dat je dit soort dingen kunt en zo weinig empathie hebt en er over verteld alsof het heel gewoon is.

Dus als ik jou was TO, zou ik het toch afbreken. Veiligheid, een veilig gevoel en vertrouwen zijn toch de belangrijkste dingen binnen een relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iew
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
He wat een desillusie.
Wat was zijn bedoeling van dit alles delen? Misschien om te peilen of je ook voor een trio oid in was, maar hij zal toch ook wel snappen dat melden dat je je ex jarenlang bedrogen hebt en prostituees hebt bezocht niet echt een goede indruk maakt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het eerste wat ik me af zou vragen is of hij hier mee is gestopt, ik zou een soa test doen en de relatie heroverwegen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Gatverdamme.

Ik heb niks tegen op seks buiten het huwelijk, maar ik heb heel veel tegen op gelieg en gebedrieg. En ik heb sowieso heel veel tegen op hoerenlopers. Ik zeg in het kanaal ermee.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
30-04-2024 17:30
Gatverdamme.

Ik heb niks tegen op seks buiten het huwelijk, maar ik heb heel veel tegen op gelieg en gebedrieg. En ik heb sowieso heel veel tegen op hoerenlopers. Ik zeg in het kanaal ermee.
Dat ook ja.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
30-04-2024 17:17
Resultaten uit het verleden geven in dit geval wel degelijk garanties voor de toekomst.
absoluut! Zelfs al zou hij niet meer vreemd gaan, weet je wel degelijk hoe zijn bedrading loopt en hij tegen relaties aankijkt en zijn setje normen en waarden daarin. Dit ga je tegenkomen, linksom of rechtsom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat rot TO. Hij heeft je heel duidelijk verteld waar hij toe in staat is en het is niet fraai. Los van het seks verhaal (wat op zich al erg genoeg is), vind ik het extreem zorgelijk dat hij bij problemen niet communiceert, maar vreemdgaat. En dat zelfs zijn beste vriend niet veilig is voor zijn bedrog. Heel rot, maar ik zou niet verder kunnen met zo iemand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
30-04-2024 17:24
He wat een desillusie.
Wat was zijn bedoeling van dit alles delen? Misschien om te peilen of je ook voor een trio oid in was, maar hij zal toch ook wel snappen dat melden dat je je ex jarenlang bedrogen hebt en prostituees hebt bezocht niet echt een goede indruk maakt?
Mwoah. Hij vindt niet dat hij iets verkeerd heeft gedaan, dus zit er ook geen schaamte. Grote kans dat als zij hier iets negatiefs van vindt, dat zij in zijn ogen de bekrompen persoon is en ook wel moet kunnen snappen dat....
Nee echt, dit soort types kunnen zich scharen bij een grote groep met gelijkaardige denkwijzen. En die gaat altijd ten koste van anderen boven zichzelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Choco-fan schreef:
30-04-2024 17:21
Ja hier zou ik ook enorm van schrikken en inderdaad hevig van gaan twijfelen.

Ooit zelf eens meegemaakt dat ik in contact kwam met de ex van de man met wie ik op dat moment aan het daten was. Ik kende hem nog maar kort en zij trok een beerput open. Ik was een stuk jonger dan nu en geloofde praktisch alles wat ze zei. Ik had de betreffende man namelijk betrapt op een paar kleine leugens (hij wilde zichzelf iets beter en mooier voordoen) dus het vertrouwen was bij mij helemaal weg toen ik die ex had gesproken. Uiteindelijk kwam ik erachter dat die ex nogal een wraakzuchtig en jaloers type was en konden veel van haar leugens ontkracht worden. Uiteindelijk lukte het hem om mijn vertrouwen weer terug te winnen en kon ik hem die eerdere leugens vergeven. Maar het doet dus heel veel met je en het kost heel veel tijd en energie.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegenstrijdige gevoelens hebt. Anderhalf jaar is niet een paar weken. Als hij dit je na 3 dates had verteld had je waarschijnlijk makkelijker de boel afgekapt.

Ik kende trouwens een man die, voordat hij getrouwd was, een vrij wild seksleven had. 100+ vrouwen waar hij zich weinig meer van kon herinneren vanwege het stevige alcohol gebruik. Nou ja okay, dat kan.
Maar gaandeweg kwamen er meer dingen naar buiten: een tijdje vreemdgegaan tijdens zijn huwelijk, seksueel contact met mannen, sekschatten met mannen en vrouwen....Zijn vrouw wist niets van zijn bi-gevoelens...en op een gegeven vertelde hij dat hij op vakantie een keer samen met twee vrienden een meisje had verkracht. Toen ik dat hoorde had ik wel heel veel moeite om hem nog aardig te vinden. Hij nam me weliswaar in vertrouwen, maar spijt of schuldgevoel was nogal ver te zoeken, over alles wat hij uitspookte.
Ik ben in een andere stad gaan wonen en het contact is verwaterd, maar ik zou zijn vrouw niet willen zijn. Ik snap gewoon niet dat je dit soort dingen kunt en zo weinig empathie hebt en er over verteld alsof het heel gewoon is.
Huh, maar waarom zou je uberhaupt moeite doén om iemand nog aardig te vinden die een vrouw heeft verkracht (en nul spijt)? Dat zou ik toch echt niet laten verwateren, zo iemand hoef je toch nooit meer in je buurt te hebben?

Idem voor de partner van TO trouwens, al heeft die dan niemand verkracht (vermoedelijk). Scheelt toch weer iets. Maar iemand die zich zo heeft gedragen en dat nog steeds helemaal terecht vindt: bah, nee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze man heeft jarenlang lopen hoeren en snoeren. Om vervolgens zijn vrouw overal af te schilderen als een gek wijf. Koud, vol kritiek en seksloos. En die "sl*t" ging ook nog vreemd.

Echt al mijn alarmbellen gaan hier af. Ik vraag me af of die arme ex weet wat hij haar verwijt. Dit klinkt echt niet goed.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
30-04-2024 17:17
Resultaten uit het verleden geven in dit geval wel degelijk garanties voor de toekomst.
Dit inderdaad. Los van het gebrek aan berouw en zelfreflectie: Monogamie is niet voor deze man weggelegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ex was zo’n type. Is minimaal tien jaar van ons huwelijk vreemd gegaan. Met tig vrouwen. Vrouwen die ik kon maar ook vrouwen van Tinder. Schuld lag uiteraard bij mij. De seks was niet genoeg. Ik begreep hem niet. Ook nu achteraf ben ik nog steeds diegene die grotendeels alles schuld is.
Nooit en echt nooit is de partner dit schuld. Al is het huwelijk nog zo slecht je hebt keuzes. Je kunt vertrekken. Voor mij zou dit een dealbreaker zijn. Omdat dit voor mij gevoel gewoon zoveel zegt over iemand zijn karakter en over iemand zijn morele kompas en wat die in staat is een ander aan te doen.
Nee dit zou voor mij einde relatie zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Hexopbezemsteel schreef:
30-04-2024 17:41
Deze man heeft jarenlang lopen hoeren en snoeren. Om vervolgens zijn vrouw overal af te schilderen als een gek wijf. Koud, vol kritiek en seksloos. En die "sl*t" ging ook nog vreemd.

Echt al mijn alarmbellen gaan hier af. Ik vraag me af of die arme ex weet wat hij haar verwijt. Dit klinkt echt niet goed.
Ik zat in een soortgelijke situatie met mijn ex. Ik was de gestoorde ex en hij het zielige slachtoffer. Nou, er ging me toch een beerput open na de scheiding, compleet met dubbelleven. Het zou ook zomaar over hem kunnen gaan in de op, ware het niet dat hij al jaren weer in een relatie zit. Ogenschijnlijk gelukkig en monogaam, maar dat laatste gaat er gewoon echt niet in bij mij :wtf:

Ik zou zijn eerlijkheid/openheid nog wel kunnen waarderen (na zelf jarenlang voorgelogen te zijn), maar ik zou er verder voor bedanken.
People are people, so why should it be?
You and I should get along so awfully
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze man heeft iedereen lopen te bedriegen en is er nog trots op ook.

Ik zou sowieso vanaf nu een condoom gebruiken als je samen iets doet want je kan niet garanderen wat hij nu uitsteekt op dagen of momenten dat jullie elkaar niet zien.

En ik zou gewoon incalculeren dat je niet de enige bent met wie hij in bed ligt.

Fijn dat hij tegen jou nu tenminste toegeeft dat hij niet trouw kan zijn. Al heeft het dan 1.5 jaar geduurd voor hij ermee kwam.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
blachocoladevla schreef:
30-04-2024 17:40
Huh, maar waarom zou je uberhaupt moeite doén om iemand nog aardig te vinden die een vrouw heeft verkracht (en nul spijt)? Dat zou ik toch echt niet laten verwateren, zo iemand hoef je toch nooit meer in je buurt te hebben?
Tja dat vroeg ik me dus ook af....kan ik die man nog wel aardig vinden, wil ik dat nog wel?
Ik heb het maar laten gaan, nooit echt bewust afgekapt. Het kwam allemaal zo gaande weg uit de mouw en ik had ook wel weer steun aan hem in een moeilijke tijd. Dus ik had wel moeite om de vriendschap los te laten en koos eigenlijk gewoon voor de makkelijke weg. Ik vind het lastig als dingen niet meer zo zwart-wit voelen.
Soms wou ik wel boos worden, maar als ik wel eens kritische vragen stelde dan werd het al snel duidelijk dat ik er niets mee bereikte. Dus ik besloot om er geen energie meer in te steken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat je hiermee moet? Geen idee. Ik kan wel zeggen wat ik ermee zou doen: ik zou de relatie afkappen. Dit vind ik onoverkomelijk. Vreemdgaan, seksuele experimenten in het geniep, vrienden bedriegen, prostituees bezoeken, geen schaamte, introspectie of wroeging naar wie dan ook.... Hoeveel rode vlaggen heb je nog nodig?
Ik zou niet snel een partner afrekenen op de fouten die hij in een eerdere relatie gemaakt heeft, maar dit gaat echt alle perken te buiten.
Wat erg voor jou, to, dat de man die je toch liefhad zo'n creep blijkt te zijn. Sterkte. Echt niet leuk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven