"Ik kom hier nooit meer!" -- over winkels en principes

06-01-2015 20:11 994 berichten
Ik stond vandaag in de supermarkt en er was een discussie gaande tussen een klant en de dame achter de toonbank. Klant was boos want wilde iets terugbrengen zonder bon, verkoopster wilde het niet terugnemen want het artikel was beschadigd/gebruikt. Doet er ook verder niet toe waarom precies, maar de klant stoof de winkel uit met de zin: "ik kom hier nooit meer!"



Ik ben ook een fervent lezer van klachten aan winkelketens op Facebook. Komt door mijn baan, ik vind het interessant om te lezen waar mensen over klagen en hoe bedrijven daar op reageren. Maar dan lees ik dus ook heel vaak: "ik kom NOOIT meer in een (vul naam winkel in). Denk hierbij ook aan de zwarte pieten discussie en het boycotten van bepaalde winkelketens. Dus ik vroeg me af, in hoeverre houden mensen zich hier dan ook aan? Ik denk namelijk dat de meesten dit even volhouden, en dan toch weer bij de (vul naam winkel in) binnenlopen. Dus mijn vraag; heb je dit wel eens gezegd? En als je dit hebt gezegd, kom je er dan ook écht niet meer? Of ken je iemand die dit snel roept?

Ik ben zelf iemand die niet snel boos wordt, maar als ik echt vind dat ik in mijn recht sta dan zoek ik het eerst hogerop (dus hoofdkantoor en niet via Facebook) voor ik een volledige winkelketen boycot. Eigenlijk heb ik bijna nooit aanvaringen in die mate. Ik heb alleen wel met mezelf afgesproken om nooit meer een abonnement af te sluiten bij een bepaald telefoniebedrijf. En dat hou ik al jaren vol! Maar verder boycot ik eigenlijk geen winkels.



Dus...iemand?
anoniem_6557ef461e604 wijzigde dit bericht op 11-01-2015 09:30
Reden: taalvautje
% gewijzigd
Yep, ik doe dit ook bij een zekere webwinkel in kinderkleding. Koop ik absoluut niks bij, maar hetzelfde kan ik ook in genoeg andere webwinkels vinden.
Ik zeg het nooit, maar mijn man wel. En die gaat er dan ook werkelijk nooit meer heen. Probleem is wel dat hij dan ook verwacht dat ik solidair ben.
quote:polydox schreef op 06 januari 2015 @ 20:13:

Ik zeg het nooit, maar mijn man wel. En die gaat er dan ook werkelijk nooit meer heen. Probleem is wel dat hij dan ook verwacht dat ik solidair ben. Hahaha ja dat ken ik! Erg is dat hè, dat de lijst met Gebannen Winkels en/of Personeel steeds langer lijkt te worden?
Alle reacties Link kopieren
Als ik zie hoe druk het af en toe bij de Hema is....dan denk ik niet dat de mensen die de witte pieten afkeurden er nooit meer komen....
Alle reacties Link kopieren
UPC
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat bij een.bepaalde drogisterijketen. Die hadden toen tablets voor een spotprijs. Die al direct 'uitverkocht' waren toen de winkel open ging. Daar zou ik dus nooit meer 1 voet over de drempel zetten baalde ik. Ondertussen na 2 jaar zoiets ben ik er 1 X binnen geweest en wat gekocht. Vind het nog steeds een baggerzaak
Ik heb dat een keer bij de It's gezegd. Die zijn nu failliet.



Ik heb het ook een keer bij de Harense Smid gezegd. Ook failliet.



Dus, tsja.
Ik denk dat je vooral jezelf ermee hebt als je opeens besluit nooit meer in een winkel(keten) te komen. De caissière en de directeur zitten er meestal niet mee



Ik ben jaren geleden wel eens bij een drogisterij beschuldigd van poging tot diefstal, omdat ik heel lang stond te browsen bij een make-uprek. Ik besloot daar niet meer te komen; straks beschuldigden ze me weer ergens van. Maar nu, jaren later, vind ik het toch wel een stuk handiger om daar wat te kopen dan om om te rijden naar het volgende filiaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik roep dat niet zo snel, ik ben in winkels nog niet schandalig behandeld. Wel ben ik al eens een horecagelegenheid uitgelopen omdat men het niet nodig vond de bestelling te komen opnemen, terwijl ze daar wel tijd voor hadden.

Wel koop ik een bepaald merk computer nooit meer, niet alleen vanwege het slechte functioneren, maar ook vanwege de hele oplichterij met de verlengde garantie.
Ik boycot alleen UPC.
Er zijn wel winkels waar ik niet meer zo vaak kom omdat de service er zo belabberd is. Of service... omdat de meisjes die er werken niet goed weten wat ze verkopen, onvriendelijk zijn en met elkaar staan te kletsen zodat er een rij van 25 minuten bij het ene meisje staat dat bij het loten wie er die dag moest werken aan het korste eind getrokken heeft. Ik noem geen namen verder, maar Blokker en V&D zouden hoog kunnen scoren in mijn ik-winkel-liever-elders-top-twee.
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat zij mij belden met een aanbod ben ik wel vriendelijke geweest, maar dat kwam vooral omdat het zo een grappige mevrouw was die belde. Ik had een niet werkende internet verbinding waarvoor men meer dan 800 euro wilde afrekenen, na 1,5 jaar ellende, dreigde ik met pers en was het binnen 24 uur opgelost. UPC kwam er jaren niet in, het bleek echter in mijn regio de enige digitale tv aanbieder...dat heb ik even gehad en was ok...uiteindelijk kom ik toch overstappen en heb ik dat gedaan...liever geen UPC.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hogerop zoeken?



Daar heb ik werkelijk nog nooit aan gedacht. En het voor zou mij ook geen verschil maken. Ik bekijk het namelijk per filiaal. Als ik in de plaatselijke Kruidvat gepiepeld word, ga ik daar niet meer naar toe. En dan ook echt niet meer. Die van het naburig dorp vind ik echter nog steeds prima.



Er zijn dus wel een paar winkels waar ik echt nooit meer naar toe ga.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat nog nooit gezegd. Ik vind het ook gewoon zo'n onzin, want als je je gewoon aan de voorwaarden wb ruilen/retourneren houdt, dan is er nooit een probleem.

Ik maak ok gewoon geen problemen, ben redelijk en winkeliers zijn ook redelijk tegen mij.



Ik kom alleen nooit meer bij bepaalde restaurants omdat die de laatste keer gewoon slecht eten en service leverden. Maar er zijn genoeg wel goede restaurants, dus die ene pizzeria kan ik makkelijk vermijden.
I ain't nobody's bitch
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat echt nog nooit gezegd. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit zo boos op een winkel ben geworden dat ik er nooit meer wil komen. Wat hebben ze jullie aangedaan als ik mag vragen?



Ik vlieg wel nooit meer met Ryanair. Dan maar langer sparen voor een duurder 'echt' ticket.
@Polydox, topdropje: ja, de man is hier ook het probleem Al begrijp ik het wel.

Mijn man is door een grote webwinkel onterecht gedagvaard. Dat is allemaal wel goed gekomen, maar er kon nog geen sorry vanaf en omdat wij heel brave burgers zijn, was het gewoon echt een schok, dat gedoe. Terwijl we daar vroeger regelmatig grote aankopen deden en ook veel kleding kochten, zal ik er nu nooit meer kopen.
De hele keten van een winkel zou ik niet zo snel doen, maar wel een bepaalde winkel (van een keten). Service bij winkels is namelijk ook afhankelijk van het personeel en dat is soms erg verschillend.



Ik heb wel een garagebedrijf/autodealer waar ik niets meer mee te maken wil hebben. Sterker nog, er is nu een app die wordt gesponsord door dat bewuste garagebedrijf en ondanks dat het me een handige app lijkt, staat het me ontzettend tegen om het te downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel gehad, met met name restaurants. Dan kom ik er zeker enkele jaren niet meer tot ik het misschien weer eens uitprobeer. Dit gebeurt vaak na slecht eten/slechte afhandeling van slechte eten.

Verder zijn er twee bedrijven waar ik als personeel erg slecht behandeld ben (vind ik) en waar ik nooit meer klant zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg het wel eens. Niet bij het eerste beste probleempje, maar als ik een serieuze klacht heb en het wordt niet goed opgelost heb je aan mij een slechte. Niet alleen bij winkels overigens, ook bij verzekeringsmaatschappijen, restaurants... En dan ga ik er ook echt nóóit meer heen. Niet dat ik nou een ellenlange zwarte lijst heb hoor
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb een belachelijk conflict gehad bij een schoenenwinkel en het hoofdkantoor loste het uiteindelijk wel op, maar vraag niet hoe. Ik koop daar dus echt niets meer, om dat ik ervaren heb hoe de service is. Ik stond trouwens volledig in mijn recht, geen twijfelgevalletje.
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn puberteit boycot ik de Douglas. Stond je daar als 16-jarige met je zuurverdiende centjes om oma's lievelingsparfum te kopen om eerst straal genegeerd te worden. Toen iemand nog net een geeuw kon onderdrukken om aan te horen wat ik zocht gelijk: "Je bedoelt eau de toilette, enig idee hoeveel dat parfum kost?" Waarop 'dame' nummer twee gelijk vervolgde "En nee, wij geven GEEN proefjes gratis!!". Echt iedere keer zoiets. Door een stel dichtgeplamuurde geiten die amper drie cent netto per uur meer kregen dan ik met mijn baantje bij de Nederlandse grootgrutter. Dat heb ik overigens niet gezegd/geschreeuwd. Ik heb alleen sarcastisch bedankt voor de snelle service en vriendelijke sfeer en ben naar buiten gelopen (en heb elders vijf gulden meer betaald voor dezelfde fles )



Sinds de ici Paris er is koop ik altijd daar. Vriendelijke mensen en geen gierig gedoe om een grietje van veertien twee proefjes mee te geven van een luchtje van dertig euro als ze de hele fles zou kopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
UPC, ja. Opmerkelijk personeel wat daar rond loopt. Ooit eene meegemaakt dat een Turkse verkoper zijn Turkse klanten in het Turks te woord stond. Heel vreemd.



En Douglas kom ik ook nooit maar das meer omdat ik knallende koppijn krijg van die lucht daarbinnen
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ooit eens geroepen in een Super De Boer supermarkt. Deze supermarktketen bestaat inmiddels niet meer.



Need I say more ?
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
quote:ontbijtkoekje schreef op 06 januari 2015 @ 20:22:

UPC, ja. Opmerkelijk personeel wat daar rond loopt. Ooit eene meegemaakt dat een Turkse verkoper zijn Turkse klanten in het Turks te woord stond. Heel vreemd.Dat is toch niet vreemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven