"Ik kom hier nooit meer!" -- over winkels en principes

06-01-2015 20:11 994 berichten
Ik stond vandaag in de supermarkt en er was een discussie gaande tussen een klant en de dame achter de toonbank. Klant was boos want wilde iets terugbrengen zonder bon, verkoopster wilde het niet terugnemen want het artikel was beschadigd/gebruikt. Doet er ook verder niet toe waarom precies, maar de klant stoof de winkel uit met de zin: "ik kom hier nooit meer!"



Ik ben ook een fervent lezer van klachten aan winkelketens op Facebook. Komt door mijn baan, ik vind het interessant om te lezen waar mensen over klagen en hoe bedrijven daar op reageren. Maar dan lees ik dus ook heel vaak: "ik kom NOOIT meer in een (vul naam winkel in). Denk hierbij ook aan de zwarte pieten discussie en het boycotten van bepaalde winkelketens. Dus ik vroeg me af, in hoeverre houden mensen zich hier dan ook aan? Ik denk namelijk dat de meesten dit even volhouden, en dan toch weer bij de (vul naam winkel in) binnenlopen. Dus mijn vraag; heb je dit wel eens gezegd? En als je dit hebt gezegd, kom je er dan ook écht niet meer? Of ken je iemand die dit snel roept?

Ik ben zelf iemand die niet snel boos wordt, maar als ik echt vind dat ik in mijn recht sta dan zoek ik het eerst hogerop (dus hoofdkantoor en niet via Facebook) voor ik een volledige winkelketen boycot. Eigenlijk heb ik bijna nooit aanvaringen in die mate. Ik heb alleen wel met mezelf afgesproken om nooit meer een abonnement af te sluiten bij een bepaald telefoniebedrijf. En dat hou ik al jaren vol! Maar verder boycot ik eigenlijk geen winkels.



Dus...iemand?
anoniem_6557ef461e604 wijzigde dit bericht op 11-01-2015 09:30
Reden: taalvautje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik wel van het slechte gedrag niet belonen. Vorig jaar beroerd geholpen bij mediamarkt bij de aanschaf van een nieuwe camera die ik op het oog had. Dus ben ik ergens anders heen gegaan. Gisteren straal genegeerd bij Douglas, dan loop ik gewoon de deur uit.
Ik heb als winkelmedewerkster een keer iemand betrapt op winkeldiefstal. Nadat ik hem naar behoren had uitgeveterd en de spulletjes terug had gekregen stoof hij boos de winkel uit met de woorden 'IK KOM HIER NOOIT MEER!"

We lagen over de grond te rollen van het lachen .
Ik heb het daar niet geroepen, maar ik ben al 15 jaar of zo niet meer in een Sacha schoenenwinkel geweest. Dus consequent ben ik wel
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 januari 2015 @ 20:37:

[...]





Liep jij ook rond met buttons en stickers van 'Stop de neutronenbom'? Mijn pa de hippie heeft wel jarenlang met zo'n henneptasje rondgelopen met 'ban de bom' (die tekening van Opland).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Laatst bij de BCC kreeg ik trouwens wel zo'n moment van "hmmm ik kan beter hier niet meer heen gaan". Personeel stond te lanterfanten bij de balie, had geen zin om te helpen, en toen ik er eindelijk eens eentje in de benen had, bleek dat hij nog minder van een smart tv afwist dan ikzelf, ben ik maar weer gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:rowe schreef op 06 januari 2015 @ 20:38:

Als twintiger kocht ik vaak huidverzorgingsproducten bij de Douglas in mijn woonplaats. Ik had er ook een klantenkaart. Op een dag wilde ik een lipstick proberen. Die werd zo'n beetje uit mijn handen getrokken met de opmerking: ". "geef maar hier, anders zie ik die nooit meer terug". Toen ik mijn klantenkaart en volle spaarkaart liet zien, schrok ze zich rot. Ik ben er nooit meer naar toe geweest, en mijn oma die er ook regelmatig kwam ook niet, en dat al 20 jaar dus niet.

Ooit ben ik ook heel vervelend behandeld door de Rabobank. Ik heb mijn spaarrekening daar opgezegd, en heb sindsdien deze bank altijd vermeden, uit principe.

Ooit klant geweest bij UPC, wegens hun zeer klantonvriendelijke instelling zal ik daar ook nooit meer klant zijn.

De bazin van een kledingwinkel in Amsterdam waar ik, zeer terecht, iets terugbracht, reageerde zo verontwaardigd, dat ik daar ook nooit meer binnen ben gelopen.

Ik denk nauwelijks na over dit soort voorvallen verder, maar ik meen het blijkbaar wel als ik zeg dat ik ergens nooit meer terug kom.



Zooo, wat onbeschoft!
En Otto negeer ik ook, sinds ik een keer heel beroerde service heb gehad. Zelfs hun enquete wilde ik niet meer invullen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij woont Rowe bij mij in de buurt
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden gingen mijn ouders voor een nieuwe auto kijken bij een plaatselijke dealer. Daar kwam een verkopertje aanlopen die van afstand al riep dat hij "niets had in hun prijsklasse".



Euh ... hoe weet jij hoeveel geld wij te besteden hebben? Ouders zijn resoluut omgedraaid en hebben ergens anders hun centen besteed.



Weet dat ze daar nooit meer willen komen, en terecht.
Is het Viva-forum nog niet genoemd?
Toen ik 16 was heb ik dat geroepen bij de ICI Paris; ongeveer om hetzelfde wat hier over de Douglas wordt geroepen. Ik ben dan ook nooit meer in een ICI Paris geweest.



Zelfde geldt voor de Rabobank, een paar jaar geleden mijn rekening opgezegd na issue op issue en zal er nooit meer teruggaan.



En een paar maanden geleden heel boos op Bol.com, na vruchteloos contact met de klantenservice ze ook verteld dat ze me kwijt zijn als klant. Tot nu toe gelukt, maar of ik die vol ga houden weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
Audidealer bij ons in de buurt. Gaf aan interesse te hebben in een auto, kreeg een brochure mee
Iedereen is zo lyrisch over de Lidl, ben er 1 keer geweest en dacht "is dit het" wat een puinzooi daar.

Verder komt ik niet graag bij de Blokker maar dat heeft te maken met een slecht stage ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik boycot wel een bepaalde kassamedewerkster bij de AH hier in de buurt telt dat ook?

Ze is niet vriendelijk of enthousiast, erg langzaam, niet representatief en scant altijd de bonuskaart van de kassa ipv mijn bonuskaart.

Vraagt nooit of ik zegels wil of een bon.

Nee, ik ga wel in de andere rij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens aanvaringen gehad hoor. Zo heb ik ooit een aanvaring gehad bij de Rabobank. Was mijn bankpas kwijt en wilde contant geld opnemen, had ook mijn ID enzo bij me, maar ze wilden me geen geld geven. Toen ben ik heel boos geworden, hele discussie is dat geworden. Ben uiteindelijk de Rabobank uitgezet. Ik was heel boos want ik deed alles volgens het boekje en het was gewoon mijn geld, kon ook aantonen dat ik het was.



Ben toen uiteindelijk naar een ander filiaal gereden en daar hielpen ze me gewoon. Ik heb toen wel een klacht ingediend en heb uiteindelijk 50 euro gekregen voor het ongemak (moest naderhand steeds bellen, kost geld, en moest naar een ander filiaal verder weg, kost benzine). Daar was ik tevreden mee. Ben sindsdien niet meer bij dat filiaal geweest maar dat is niet uit principe ofzo. Ik kom überhaupt amper in een bankfiliaal.
Alle reacties Link kopieren
@Gatekeeper....mevrouwtje hier heb u de brochure voor uw man.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook weleens in de Aldi toegesnauwd dat ik die 2 producten niet in mijn hand mocht houden maar dat ik daarvoor een mandje diende te nemen. Toen heb ik de cassiere op haar gedrag gewezen. Werkt prima. Ik kom dan niet uit principe niet meer bij de Aldi, als ik daar toevallig moet zijn.



Ook weleens toegesnauwd in de Action dat ik voooooraaaaal mijn eigen tasje mee moest nemen de volgende keer omdat zij geen tasjes meer gingen sponsoren. Klacht ingediend en dan is het klaar.



Bij het vorige bedrijf waar ik gewerkt heb wilde ik eigenlijk weg als klant toen ik er eenmaal niet meer werkte. Dit wilde ik wel uit principe doen maar het is er nog niet van gekomen.
Aha, ik ben niet de enige die niet te spreken was over de Rabobank. En daar heb ik al heel lang geen rekening meer.

Ik boycot ook een restaurant waar wij als gezin heel onvriendelijk behandeld zijn. Dat viel zondag nog niet mee, ik fietste er langs met hele koude voeten en heel veel zin in een bak koffie en nog een lange weg naar huis te gaan, maar ik moest weer denken aan die ene keer en nee, ik ben doorgefietst.
UPC inderdaad. Bestaat het nog? Na dit topic niet meer



Jaren geleden werkte als bijbaantje op een klantenservice van FBTO en naast mij zaten mensen van het UPC. Mijn mond stond altijd open van verbazing. Eigenlijk bizar he, hoe zou dat komen. Stel je werkt daar, word je dan vanzelf zo? Word je aangemoedigd door je collega's of gaat zoiets als vanzelf, het cultuur van het bedrijf.
Haha zo'n autoverkoper had ik ook eens. Heb hem op mn telefoon even snel het saldo van mijn rekening laten zien en gezegd dat ik dat dan wel ging opmaken bij de buren. Toen ie zijn kaak weer opgeraapt had van de grond was ik al weg. Tsss "mevrouwtje"
Alle reacties Link kopieren
Greenpeace!

Die hebben we een tijd lang zo (telefonisch) agressief benaderd of ik lid wilde worden, dat ik er niks meer van weten wil.

(als iemand een zeehondenbontjas over heeft, ik houd me aanbevolen )
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 06 januari 2015 @ 20:52:

@Gatekeeper....mevrouwtje hier heb u de brochure voor uw man.

Haha nou idd.



Mijn pa kwam een keer in korte broek (tot op de knie) een autodealer binnen. Nog geen woord gezegd. Had interesse in een BMW 5. Werd er gezegd "Mr. de occassions staan beneden hoor".



Of bij ICI paris. Ik wilde producten van Clarins. Zegt de verkoopster "dat zijn wel hele dure producten hoor". Kennelijk zie ik er armoedig uit
Alle reacties Link kopieren
Jumbo. Ik ben weleens letterlijk uit een Jumbo-filiaal gezet omdat ik een boodschappentrolley bij me had. Ik mocht geen boodschappen meer pakken en moest meteen door de kassa nadat mijn wagentje was gecheckt. En heel luid praten, indiscreet.



En dat terwijl ik daar al kwam voordat deze super überhaupt bestond. Nooit problemen gehad. Bij Lidl en Albert Heijn heb ik dit tot nu toe niet ervaren.



Uiteraard heb ik veel begrip voor diefstalpreventie e.d. Het was het vertoon wat zo vervelend was; alsof ik de eerste de beste kwaaie meid was.



Nooit meer Jumbo.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met mijn plaatselijke slager. Ik kocht goed vlees op zaterdag, deed op de markt nog een paar inkopen, half uurtje later thuis, vlees in de koelkast. Dag erna: vlees bedorven. En dan niet 'wat bruinig', maar echt ruiken en gewoon niet goed meer. Ik op maandag terug, met veel gezucht en gesteun kreeg ik een gedeelte van het bedrag terug (ik had de bon niet meer en ze wouden niet wegen). Nouja, oke, iedereen heeft eens een slechte dag. Paar maanden later, weer op een zaterdag. Ik kocht vlees om voor mijn grootouders lekker te koken. Gaf ook aan; dit is voor mijn grootouders van boven de 90, speciale gelegenheid, bla bla, dus prijs is niet zo van belang: ik wil zo goed mogelijke kwaliteit en zo vers mogelijk. Ik naar huis, in de koelkast, dag erna: wéér bedorven. Ik weer terug, kreeg ik niks terug 'want dit kon nog prima' en 'rundvlees wordt altijd wat bruinig'. (het stonk naar bedorven vlees).



Ik ben er nooit meer binnengeweest.
Alle reacties Link kopieren
Heb wel eens gehoord dat een vrouw 'tekeer' ging bij een autodealer. Zo'n megazaak met twee merken (betaalbaar: Toyota, dure segment: lexus). Die vrouw was een Lexus aan het bekijken toen een verkoper haar half aan de arm richting de opgestelde 'kleine' toyota's meenam. Toen de vrouw vertelde geïnteresseerd te zijn in een bepaald model van Lexus maakte die verkoper ook een soort van grap (om te peilen of ze wat had te besteden denk ik). Wat precies kon ik niet horen, wel haar comeback: "Nou, ongeveer jouw brutosalaris met een extra nul vóór de komma! Een prettige dag verder!" En hup, daar ging ze.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven