Mooie foto's uit de geschiedenis

07-08-2016 07:53 758 berichten
Onlangs stuitte ik op een artikel met 25 zeldzame foto's uit de geschiedenis. Deze zijn uit dat artikel, maar wie heeft nog andere mooie foto's om aan te vullen?



Nikola Tesla





Acrobaten bovenop de Empire State Building in 1934





Vrijheidsbeeld in de maak in Parijs in 1884





De graven van een katholieke vrouw en haar protestantse man

Tvp. Wat een prachtige foto's!
Ik ben dol op oude, mooie foto's! Helaas geen aanvulling, maar ik lees mee. (en dit is dus een tvp. )
Wat een bende in de werkplaats van het vrijheidsbeeld! Echt hele mooie foto's.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag ik nog geen foto's posten, maar er heb ook een aantal prachtige van het twitteracount Historic Pics.
Well behaved women rarely make history.
Ik volg op FB History Daily. Dagelijks mooie foto's.
Alle reacties Link kopieren
Die van Tesla vind ik altijd zo grappig. Die man zit daar rustig zijn krantje te lezen en dat moet me daar een herrie zijn geweest in die hal. Doet hem niks.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn ook al websites voor, ehm Pinterest staat er vol mee.

Des al niet te min mag ik ook graag naar dat soort foto's kijken, altijd mooi.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren




Foto van Olive Oatman. Ik vind deze zo tof.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Stereoscopie, eind 19e eeuw.

3D foto's Deze bijvoorbeeld waarbij dmv dubbele belichting een "geest" te zien is



Alle reacties Link kopieren




Misschien wel de beroemdste foto tijdens de Depression. Die blik van de vrouw, die vergeet je nooit meer....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren


Wegens gebrek aan zwembad, leren deze kinderen zwemmen op het schoolplein . (rond 1920)





De Ku Klux Klan op een kermis in Canon City. (1925)







Moody Jacobs laat een gigantische beurse plek zien bij zijn patiënt Ann Hodges, nadat ze de enige persoon in de geschiedenis was die werd geraakt door een meteoriet. (1954)
Alle reacties Link kopieren
Foto's van circus freak shows, bijvoorbeeld siamese tweeling, vrouw met baard, lobster boy...

Ook vaak heel tragisch natuurlijk.

Alle reacties Link kopieren
quote:fluffybunny schreef op 07 augustus 2016 @ 09:07:

Foto's van circus freak shows, bijvoorbeeld siamese tweeling, vrouw met baard, lobster boy...

Ook vaak heel tragisch natuurlijk.

[afbeelding]Ondanks de tragiek hadden ze iig een baan en een "vast" inkomen. Konden velen in die tijd niet zeggen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Luguber, maar wel fascinerend: post mortem-fotografie uit de negentiende eeuw. Een overleden familielid werd dan nog 1 keer als 'levende' op de foto gezet.



http://theghostdiaries.co ... i-victorian-death-photos/
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren


Chirurgie in de collegezaal.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Oh wauw ja. Ik ben dol op dat soort foto's. Ik vind ze vaak mooi, een beetje eng en een geweldig inkijkje in de geschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Ik hou van zwart-wit foto's, het lijkt wel of je dan meer naar de foto wordt getrokken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren


Werken in de bouw begin 1900 .

(Empire state building)
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Deze website heeft de winnaars van de 'world press photos', ook altijd indrukwekkende foto's. Dat verdrinkende meisje is me altijd bijgebleven.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch topic!



Wat World Press Photos, altijd even indrukwekkend..





Vermoedelijk Viet Cong lid wordt geëxecuteerd





Wat mij betreft de meest indrukwekkende foto aller tijden, en ik kan niet eens uitleggen waarom precies. Vluchten voor een napalm aanval





De dag nadat in Zweden besloten werd dat ze rechts moesten rijden, ipv links





Een baby in een kooi die moest voorkomen dat kinderen die in een flat opgroeiden te weinig zonlicht binnenkregen





De originele Ronald Macdonald







Mooi! Ik kende de meeste al maar ze blijven indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig! (Tvp)
Alle reacties Link kopieren
Mooi zulke foto's. Op instagram zijn ook een aantal van zulke accounts als history pics etc.
Alle reacties Link kopieren
Wauw zeg, wat een prachtige, bizarre ook en soms gewoon emotionele foto's.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven