Mooie foto's uit de geschiedenis

07-08-2016 07:53 758 berichten
Onlangs stuitte ik op een artikel met 25 zeldzame foto's uit de geschiedenis. Deze zijn uit dat artikel, maar wie heeft nog andere mooie foto's om aan te vullen?



Nikola Tesla





Acrobaten bovenop de Empire State Building in 1934





Vrijheidsbeeld in de maak in Parijs in 1884





De graven van een katholieke vrouw en haar protestantse man

Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 07 augustus 2016 @ 15:11:

[...]



inderdaad.



Kijk deze foto van de oudpapierman in Amsterdam in 1954

[afbeelding]



of deze, Wasdag in de Jordaan 1951

[afbeelding]Leuk! De opa van mijn vader was lompenboer en scheen daar toch heel veel geld mee te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Papaver69 schreef op 07 augustus 2016 @ 15:12:

[...]





Wat leuk!

Ik heb even gegoogled en vond een fotostudio in Amsterdam waar je dit soort foto's kunt laten maken!

Ik weet niet zeker of ik de link mag plaatsen (wordt misschien gezien als spam), maar ze zijn eenvoudig te vinden als je zoekt op "Wet Plate Collodion Tintype portretten".O ja, da's wat dichterbij. Ook leuk!
't Is al met al een heel gedoe
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 07 augustus 2016 @ 14:39:

[...]





Daarom intrigeert die foto mij zo. In mijn ogen is het ook echt niet zo heel lang geleden dat er hier in Nederland mensen zo leefden.Klopt, wij hebben het echt ontzettend luxe. Mijn opa heeft zijn jeugd doorgebracht in een onbewoonbaar verklaard huis. Ik kan me echt niet voorstellen wat voor een krot dat geweest moest zijn.




Rotterdam 1910



Nederlanders in Wisconsin



Gouden jaren van Annegreet v Bergen gaat daarover. Over de enorme toename in luxe.

Staat al een tijdje op mijn leeslijst, maar ben er nog niet aan toegekomen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja die wil ik ook nog lezen.



Ik vond Het Pauperparadijs van Suzanne Jansen ook een goed boek over armoede in Nederland.
Geweldig, zoveel plakkers en liefhebbers! Ik heb de dood-portretten maar even bewaard voor later, maar ga ze zeker nog bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 07 augustus 2016 @ 18:27:

Oh ja die wil ik ook nog lezen.



Ik vond Het Pauperparadijs van Suzanne Jansen ook een goed boek over armoede in Nederland.Goed boek inderdaad. Ik kan jullie ook het boek 'Koninkrijk vol sloppen' aanraden, verscheen een paar jaar geleden, van Auke van der Woud. Staat vol foto's waarvan je schrikt. Zo veel mensen die in Nederland nog niet zo lang geleden leefden onder erbarmelijke omstandigheden. We hebben het nu echt zo verschrikkelijk goed.
't Is al met al een heel gedoe




Studenten in Teheran in 1971.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Gaaf! Wat een mooie, bijzondere foto's.
quote:helssing schreef op 07 augustus 2016 @ 19:53:

[afbeelding]Volgens mij heeft iemand die hier op het forum als ava!
quote:Starshine-2 schreef op 07 augustus 2016 @ 11:57:

het verhaal van Omayra Sanchez (het verdrinkende meisje)

https://en.wikipedia.org/wiki/Omayra_S%C3%A1nchez



ik kende de foto wel, maar het verhaal erachter niet. Ik dacht eerst ook: 'WTF foto's maken, red dat kind' maar dat was dus niet mogelijk.Waarom eigenlijk niet? Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:EHR schreef op 07 augustus 2016 @ 20:27:

[...]

Waarom eigenlijk niet? Weet iemand dat?Wiki niet gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 07 augustus 2016 @ 19:22:

[...]





Goed boek inderdaad. Ik kan jullie ook het boek 'Koninkrijk vol sloppen' aanraden, verscheen een paar jaar geleden, van Auke van der Woud. Staat vol foto's waarvan je schrikt. Zo veel mensen die in Nederland nog niet zo lang geleden leefden onder erbarmelijke omstandigheden. We hebben het nu echt zo verschrikkelijk goed.



Die zie ik alleen voor 55 euro... misschien eens op Marktplaats kijken!

Ik kan Haal de vroedvrouw van Jennifer Worth aanraden, gaat over arme wijken in London in de jaren vijftig. En als je echt wilt gruwelen The People of the Abyss van Jack London.
quote:EHR schreef op 07 augustus 2016 @ 20:27:

[...]





Waarom eigenlijk niet? Weet iemand dat?In de wiki staat dat ze vast zat met haar benen. Ze zat als het ware op haar knieën en haar onderbenen zaten onder het puin. In de wiki staat ook dat ze waarschijnlijk is overleden aan gangreen (afstervend weefsel) of onderkoeling.
Alle reacties Link kopieren
Enthousiaste tvp:)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Vrouwen in Afghanistan voor de invasie in 1979 (bron Amnesty)







'As a girl, I remember my mother wearing miniskirts and taking us to the cinema. My aunt went to university in Kabul.'
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 07 augustus 2016 @ 20:45:

[...]





In de wiki staat dat ze vast zat met haar benen. Ze zat als het ware op haar knieën en haar onderbenen zaten onder het puin. In de wiki staat ook dat ze waarschijnlijk is overleden aan gangreen (afstervend weefsel) of onderkoeling.Je kunt op de foto al de verkleurde (witte) handen zien, heel andere kleur dan haar gezicht, ik las dat deze foto van dag 3 is dus echt een paar uren voor haar dood..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 07 augustus 2016 @ 20:33:

[...]





Die zie ik alleen voor 55 euro... misschien eens op Marktplaats kijken!

Ik kan Haal de vroedvrouw van Jennifer Worth aanraden, gaat over arme wijken in London in de jaren vijftig. En als je echt wilt gruwelen The People of the Abyss van Jack London.Dat is duur! Heb je al op boekwinkeltjes gekeken? Call the midwife ken ik van de serie, die vind ik redelijk leuk. Ben benieuwd naar het boek!
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven