Mooie foto's uit de geschiedenis

07-08-2016 07:53 758 berichten
Onlangs stuitte ik op een artikel met 25 zeldzame foto's uit de geschiedenis. Deze zijn uit dat artikel, maar wie heeft nog andere mooie foto's om aan te vullen?



Nikola Tesla





Acrobaten bovenop de Empire State Building in 1934





Vrijheidsbeeld in de maak in Parijs in 1884





De graven van een katholieke vrouw en haar protestantse man

het verhaal van Omayra Sanchez (het verdrinkende meisje)

https://en.wikipedia.org/wiki/Omayra_S%C3%A1nchez



ik kende de foto wel, maar het verhaal erachter niet. Ik dacht eerst ook: 'WTF foto's maken, red dat kind' maar dat was dus niet mogelijk.
Een foto die ik ook heel boeiend vind is deze:





het verhaal erachter lees je hier.



Ik heb altijd behoefte aan achtergrondinfo.
Geweldig die foto's (en tvp dus )
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 07 augustus 2016 @ 11:55:

[...]



nee niet meer op die manier. Maar doodsportretten zijn echt eeuwen heel gewoon geweest.

Ik heb die post mortem foto's ook gezien en vind ze eng en fascinerend. Een echtpaar met een dode baby op schoot. een jonge vrouw in bruidsjurk. Een peuter op een hobbelpaard. Eerst denk je, 'nou goh, boeiend' totdat er uitgelegd wordt dat het overledenen zijn.Beyond the dark veil is een mooi boek, mocht iemand interesse hebben in deze vorm van fotografie.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 07 augustus 2016 @ 09:15:

[afbeelding]

Chirurgie in de collegezaal.

Ik ben in zo'n collegezaal geweest tijdens een tour door de uni van een Erasmus in Italie, ik heb daar rondgelopen, nu ik de foto zie heb ik er een andere voorstelling bij.



Die zwart wit foto's zijn echt prachtig. Soms heel creepy
quote:-KING- schreef op 07 augustus 2016 @ 11:07:

[...]



yes! zo fascinerend hè! soms is bijna niet te zien wie de overledene is, inmiddels weet ik een beetje waar aan je het kan zien.Dit heb ik eerder gezien, er gaat een serie foto's rond op het internet waarbij zgn doden worden geportretteerd als levenden. Nu deden ze dit wel in die tijd maar op veel van deze foto's staan gewoon levenden. De standaard die wordt gezien als bewijs dat de geportretteerde dood is, was echter heel gebruikelijk in die tijd om levenden te fotograferen. De modellen moesten lang bewegingsloos staan en daarom was er een standaard.
ik ben ook altijd gefascineerd door foto's van spooksteden en zo.

HIer bv een foto van het verlaten pretpark in Tsjernobyl (zou geopend worden op 1 mei 1986). Nou ja, we weten allemaal wat een kleine week daarvoor gebeurde.

Alle reacties Link kopieren




Deze foto is van na een bombardement in mijn stad. Het boeket op een van de kisten is een bruidsboeket van een pasgetrouwde vrouw die bij het bombardement was overleden. Haar wittebroodsweken waren nog niet eens voorbij....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 07 augustus 2016 @ 12:22:

ik ben ook altijd gefascineerd door foto's van spooksteden en zo.

Ik ook, mijn laatste urbex uitje was naar een verlaten kolenmijn in België, echt een geweldige ervaring
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:18
94.12% gewijzigd
even een klein zijstapje



Hier zie je het Colosseum in Rome begin 1700, toen was het ding dus al 1600 jaar oud.

Na de Romeinse tijd werden de balken en stenen gebruikt voor huizenbouw elders in de stad en de catacomben zaten vol armen en zwervers.



Mooi hoe die planten daar zo groeien. Ik heb een ding voor vergane glorie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Off topic

Ik twijfel bij sommige foto's van die overledenen of ze echt overleden zijn. Vooral die waar ze hun ogen open hebben.



Verder zie ik hele mooie foto's voorbij komen.

Fascinerend.
quote:Papaver69 schreef op 07 augustus 2016 @ 12:30:

[afbeelding]



Het verhaal achter deze foto.vreselijk
quote:bartjes schreef op 07 augustus 2016 @ 12:36:

Off topic

Ik twijfel bij sommige foto's van die overledenen of ze echt overleden zijn. Vooral die waar ze hun ogen open hebben.



Verder zie ik hele mooie foto's voorbij komen.

Fascinerend.klopt die twijfel, die hoax is ook allang gekraakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 07 augustus 2016 @ 12:21:

[...]



Dit heb ik eerder gezien, er gaat een serie foto's rond op het internet waarbij zgn doden worden geportretteerd als levenden. Nu deden ze dit wel in die tijd maar op veel van deze foto's staan gewoon levenden. De standaard die wordt gezien als bewijs dat de geportretteerde dood is, was echter heel gebruikelijk in die tijd om levenden te fotograferen. De modellen moesten lang bewegingsloos staan en daarom was er een standaard.bij sommigen kan ik het ook bijna niet geloven, zou dus best kunnen wat jij zegt. aan de stand van de handen kun je ook nog wel wat zien. die zijn dan stijf en in een onnatuurlijke positie.
very metal
Alle reacties Link kopieren
John Maloof kocht tienduizend onontwikkelde fotorolletjes op een veiling. Toen hij op een dag de rolletjes liet ontwikkelen was hij, net als wij, verbaasd over de meest indrukwekkende zwart-wit foto’s. Deze foto’s bleken namelijk te zijn gemaakt door Vivian Maier, één van de bekendste straat-fotografen uit de 20e eeuw.





















Alle reacties Link kopieren
Foto's van de overstroming in Parijs, 1910







Alle reacties Link kopieren
Kan helaas geen datum vinden voor deze serie "vrouwen met lang haar"







Alle reacties Link kopieren
Boeing 307 ergens jaren '40



Alle reacties Link kopieren
1952, prins Charles wordt door het raam getild



.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:18
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens het bijschrift een 13-jarige Cher die gearresteerd werd na het "lenen" van haar moeders auto



een ordinaire tvp ben gek op oude foto's uit de geschiedenis, op FB ben ik lid van the original vintage freakshow komen ook heel veel foto's voorbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven