Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Schattige kaartjes, Dreamer, leuk!

Kaarten naar zieke kinderen sturen vind ik ook een mooi idee! Stiekem nog leuker om dat tijdens de meeting te doen dan "normale" pc kaarten sturen



Labellei, ik wil ook wel een paar van die RonaldMcDonaldkaarten.



Vandaag had ik twee kaarten in mijn bus en een pakje postzegels en een doos met voer voor mijn kattenkopjes. Het leek wel Sinterklaas hier! Iedereen blij

Een kaart kwam uit België met een stadsgezicht en de andere was een geweldige kaart uit de Oekraine, met oude stadsgezichten op een moderne kaart. De afzendster was er ook nog in geslaagd een enorm verhaal op dat kleine stukje kaart te schrijven. Ik heb een hurray-dansje verstuurd. Daarna zag ik dat dit de eerste kaart was die ze verstuurd heeft (en nog een compleet leeg profiel). Grappig, ik dacht echt dat het een ervaren postcrosser zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke kaartjes Dreamer!!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Dreamer en Snorhaar: ik zal wat RMD kaartjes voor jullie fixen! Ik zal volgende week wel even kijken hoe en wat.

En ik vind het versturen van kaarten naar de zieke Poolse kinderen ook een heel mooi idee voor de meeting! Eensch met Schnorhahr dus.



En wat een prachtige kaartjes heb je gekregen Dreamer!



En jij dus ook al zo verwend Snorhaar. Fijn dat de postbode je nu eindelijk weet te vinden.

Wat leuk dat je zo'n enthousiaste Hurray hebt gestuurd naar de Postcrossing beginner: zij heeft blijkbaar een aangeboren talent voor Postcrossing . Dat belooft nog wat.....
Alle reacties Link kopieren
Postcrossing kan zo grappig zijn. Ik had een "any card" verstuurd naar de USA, naar iemand die "any card" leuk vond. Het was wel een vrolijke kaart, maar wat mij betreft niet bijzonder.

Nu kreeg ik vannacht een hele blije hurray en de kaart was meteen al 3x gefavoritiseerd, oa door de ontvangster. Hahaha, ik dacht dat ik wel mooiere kaarten verstuurd had dan deze
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik ineens mijn kaartenverzameling anders bekijk, nu het voor zieke Poolse kinderen 'moet' zijn.. en ja.. dan moet er toch wat gekocht, ben ik bang Idd leuk voor de meeting!



Leuk he, Snorhaar, zo'n enthousiaste hurray, als je het niet verwacht. Heb ik ook al een paar keer gehad.

Als het goed is, krijg ik vandaag m'n nieuwe postzegels. Ben benieuwd!



Ik ga zaterdag wat sturen en kies ook alvast een Pools kind uit. (oké, dat klinkt raar) Bedacht ineens dat dat natuurlijk ook kaartjes in enveloppes mogen zijn en dan heb ik er nog wel wat. Volgende week kunnen we saampjes dan ook nog een kaartje uitzoeken.



(tsk, ik vind dat bijna leuker dan gewoon postcrossing.. zo leuk om kinderen zo simpel blij te maken!)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer een keer... was ziek dus even niet online geweest.

Heb nog niet alles bijgelezen, dat ga ik zo even doen.



Heb inmiddels wel kaartjes ontvangen. Yeah!!! Eerste uit Rusland, tweede uit Engeland en vandaag 1 uit Finland en 1 uit Tsjechie. Ook weer wat hurray's ontvangen dus ik mag weer versturen!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk MamavanLuuk



Ik heb weer hele leuke postzegels. Twee voetballers, veel Nelson Mandela en heel veel losse vanalles. Vanmiddag in het ziekenhuis heb ik nog lieve kaartjes gekocht voor de kinderen; 2 met een piratenschip en wat Nijntje-kaartjes. Straks of morgen ga ik kijken naar wie ik al wat ga sturen en ik heb met zulke mooie schriften/boekjes in handen gestaan. ~zucht~
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, niet leuk dat je ziek was, matuurlijk, Mamavanluuk, leuk dat je kaartjes en hurrays gehad hebt
Later is nu
@mamavanluuk: bij jou loopt het ook lekker door! Vervelend dat je ziek was, maar wel fijn dat je post hebt gekregen.



@Dreamer: wat mooi: postzegels van Nelson Mandela. Die wil ik ook!



En heb je al kinderen uitgezocht?

Ik heb ook even gekeken (op het PC forum) maar hoe maak je in vredesnaam een keuze??? En ik kan ze echt niet allemaal een kaartje sturen, al zou ik dat wel willen. Nou ja, ik bekijk het nog wel eventjes. En ga je ook dubbele kaartjes sturen?
Ik zag net op de website van de collect club dat er op 5 januari postzegels uitkomen van......

Vincent

van Gogh!!!



Moooooooooiiiii!

Alle reacties Link kopieren
We kunnen postzegels ruilen, Labellei, neem ik een paar Nelsons voor je mee voor de kinderen heb ik enkele en dubbele kaarten gekocht. Onder de namen staat een lijst met wie waar een kaart heenstuurt. Ik wil in elk geval sturen naar iemand, die nog geen kaart kreeg. Zoiets. En dan dus in de reacties zetten dat ik heb gestuurd, daarom heb ik me aangemeld bij het forum daar een van de jongens houdt van voetbal, daar gaat een voetballerpostzegel heen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 13 november 2014 @ 20:00:

Ik zag net op de website van de collect club dat er op 5 januari postzegels uitkomen van......

Vincent

van Gogh!!!



Moooooooooiiiii!

[afbeelding]Maar die moet ik dan ook gebruiken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren




Ik bedoel maar. Rechts allemaal foto's van Beatrix. Onderin treinen. Ik ben happy
Later is nu
Mooi Dreamer. Wow!

Ook om te gebruiken .



En je kunt die Van Gogh postzegels ook naar jezelf sturen hoor. Schiet alleen niet zo op qua Postcrossing haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat ik de postzegel met Vincent Van Gogh erop niet bij de postzegels heb liggen. Ik vind die brievenbus ook zo leuk! Heb ik er 2 van. Mandela ligt linksboven, heb ik er 10 van, wil je er een aantal?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik nog in een set goedkope allerleikaarten (dubbele) een voetbalkaart had, maar dat was niet zo. Wel veel verjaardagskaarten voor kinderen, oa een race-auto of een bolide. Blijkt dat één van de jongens deze maand jarig is én gek op F1. Kijk. Gelijk geschreven, nouja, het adres. Hij is de 26e jarig. Hij houdt ook van voetbal, dus krijgt Rafaël vd Vaart als postzegel
Later is nu
Oooh ik zat al naar Nelson te zoeken! Maar nu zie ik hem. Ik zou er wel een paar willen inderdaad! Doen we inderdaad een ruil. Ik heb alleen nu nog niets in de aanbieding, maar de 29ste wel hoor!

En die rechtsonder vind ik ook mooi. (Oranje, geel). Waar is die postzegel van?



En ik heb me nu nog beter verdiept in de Poolse kinderen. Meteen maar een account aangemaakt voor het forum.

Ik ga dit weekend wel even kijken welke Pool een kaartje kan verwachten.

En ik las nu ook dat de volgende maand Kenia de bestemming wordt. Cool! I love Africa en Kenia in het bijzonder.

Leuk trouwens: Rafael vd Vaart als postzegel. Nou ja niet voor mij. Wél voor die jongen!
Alle reacties Link kopieren
Die postzegel rechtsonder is een reclame-voorbeeld dat je een postzegel met eigen foto kunt maken.



Ik dacht echt gezien te hebben dat er een kind piraten wilde, niet dus. Nouja, komt vast wel een keer de 'Deense' kaartjes kunnen vast ook wel. En leuk, Kenya! Waar las je dat? Ik zag dat er ook al een project in Nederland aan de beurt was geweest. Jammer dat ik het toen nog niet wist. Vanaf nu minimaal 1 kaart per maand!
Later is nu
Ja ik wil ook minimaal 1 kaart per maand doen!



En de "TO" uit Maleisië sluit zijn/haar posts steeds af met:

We are trying to collect 1000 postcards every month for our RAS Charity. This month we are featuring children from Poland and next month we are featuring children from Kenya.

(Op de laatste pagina van het topic)
Alle reacties Link kopieren
ja.. dat heb ik nu gezien



Ik bedacht mij vannacht ineens dat ik die bewegende postzegels nog heb van schaatsers. Dus ik gezocht of er een kind bij is, die van schaatsen houdt én van postzegels verzamelen. Die is er niet, maar wel ééntje die postzegels verzamelt, van meerdere wintersporten houdt én van de zee. Daar heb ik ook nog kaartjes van, dus ik stuur vandaag nog één



En mogelijk dat ik me sowieso op postcrossing ga storten vandaag. Eerst de stad in. Zoon moet een winterjas en dochter wil iets nieuws voor maandag, dan wordt mn schoonmoeder gecremeerd. Normaal kopen ze zelf hun kleren, maar met z'n 3en op stap heeft ook wel wat. Slechte planning.. Sinterklaas komt ook..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Long time no see!!

Alvast veel plezier bij jullie meeting!

Zat met een ziek kindje en ik had allemaal 'verwegkaarten' onderweg. Ondertussen een paar hurrays dus zo maar weer eens adressen trekken. Kreeg ook niet veel kaarten op de mat want liep nog steeds voor qua aantal ontvangen t.o.v. verzonden.
Alle reacties Link kopieren
Onze meeting is over 2 weken, was je van plan zo lang weg te blijven, Damas?



Ik loop nu 8 kaarten voor met wat ik ontvangen heb tov wat geregistreerd/aangekomen is. Mag weer 8 versturen, misschien dat ik dat zo ga doen. Ben stad in geweest en heb geen kaartjes gekocht! Wel een leuke 'kaartjesmobiele' bij de hema. Kunnen 15 of 20 kaartjes aan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
dus..



Er gaat een art deco dame naar België

Ikea autootjes naar een 7 jarige jongen in Belarus. Er zit ook een trein postzegel op, want hij wilde ook wel treinkaartjes. (ansichtkaarten van treinen dus)

Een kinderpartijtje met meisjes naar Litouwen

Een art deco iets naar Hong Kong (uit zo'n blokje)

Fietsen van voor de Universiteit naar Oostenrijk

Een door Jan Altink getekende Akerk met Vismarkt naar Singapore

Een kerstkaart met uiltjes naar Finland

Een 'Deens' ijsbeerkaartje naar Duitsland.



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook lid geworden van de charity-facebook, trouwens. Leuk leuk leuk
Later is nu
@damas: goed weer wat van je te lezen. Hopelijk is je kindje weer beter nu? Heb je al adressen aangevraagd?



@Dreamer: vertel vertel wat is die charity Facebook??? (Nieuwsgierig )

En je hebt vast deze mobile gekocht



Leuk!

Ik zag op de site van de Hema ook weer al die fotorekken voorbij komen. In de aanbieding. Zucht. Waarom is er toch zoveel leuks te koop?

Ik ben zelf ook nog in Stad geweest. Geen Sint gezien en ook geen kaartjes gekocht. (Even off topic, sorry, maar ik moet mijn blijdschap ook hier even kwijt: ik heb wél een vintage rokje gekocht, was al héél lang op zoek naar zoiets, slechts ¤ 4,50 en was ook nog eens in mijn maat, toevallig. )

En jij bent ook goed bezig met versturen. Gaaf!

En sterkte trouwens, met het overlijden van je schoonvader .



En hoe gaat het met de anderen?

Druk aan het Postcrossen? (of aan het dichten? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven