Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Ik had vanmiddag een kaartje uit Rusland. Een heel enthousiast gezellig kaartje. Ze had het kaartje op 16 oktober geschreven en toen viel daar ook de eerste sneeuw van het jaar. Ik ben zó blij dat ik daar niet woon....haha.



Maar nu zag ik een half uur geleden wéér de postbode bij mijn brievenbus. Voor de 2e keer. Dus ik toch maar weer kijken: ligt er nog een kaartje uit Rusland. Van Kronstadt, blijkt een militaire basis te zijn aan de Finse golf. Weer wat geleerd.

Die arme postbode was natuurlijk helemaal in de war met al die Postcrossing kaarten in Stad: waaronder 5 bij Dreamer!



Had vandaag ook nog een andere Postcrossing verrassing. Mijn kaartje naar Turkije (Istanbul) was aangekomen... na 96 dagen! Volgens hem lag het aan de "shitty postal service". Maar hij was wel superblij met zijn kaart van de oude trein.



En wat leuk morgana81: een kaartje naar Dubai. (Rijke oliesjeik? )



Gierzwaluw ook al 3 kaarten. Super!



Ik wilde eigenlijk vandaag weer wat kaartjes sturen. Maar ik was niet fit: ik denk dat ik wat verkeerds had gegeten en durfde eigenlijk de deur niet uit. Wellicht dat ik één dezer dagen toch wel weer wat adressen ga opvragen. Anders wordt het wel héél erg saai!
O ja ik moet nog bekennen dat ik helemaal niet weet wie "Buurman en buurman" zijn.

Ik zal nog even googlen dan heb ik in ieder geval een beeld erbij.
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 04-11-2014 18:32
Reden: tiepvoud
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over die lama-kaart: Nee, ik heb niet specifiek iets over Lama's in mijn profiel gezet, wel iets over dieren. Maar ik heb het topic van Lamaatje altijd gevolgd. Toen deze kaart binnenkwam moest ik gelijk aan haar denken. Ze lijken ook op de lama in haar avater.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk hier, iedereen die vandaag leuke kaarten krijgt! Ik had er zomaar ineens twee in de brievenbus liggen. Jawel, twee! Dat zijn er op een dag net zoveel als in de vorige maand



Een was een grappige kaart uit Rusland en de andere kaart een mooie Duitse multiview.
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk leuk! Hier een hurray (een hele vrolijke, ze genoot ervan zei ze), het was een kaartje met een kruiwagen vol bloemen, uit Oekraine.

En een kaartje op de mat uit Rusland, superleuk weer!! Een kaartje uit haar stad.



Kan dus weer een adres kiezen maar ga even wachten tot ik er 2 tegelijk kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Oke toch maar een adres getrokken, Nederland! Leuk, heb ik nog niet veel naar mogen sturen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Damas, waar blijft je zelfdiscipline? En wat een leuke hurray!



Ik roep ook hurray! Alweer een kaart!

Een mooi ouderwets plaatje uit Finland, leuk leuk leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Snorhaar!



Ik had weer 2 kaarten Uit Rusland en Duitsland. Heb nu 5 of 6 meer ontvangen dan verstuurd. Nouja.. geeft niet natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die kaartjes en hurray's



Ik had ook een hurray, moest wel de tekst door google translate gooien want het was in chinees.



Dreamer, ook hier meer ontvangen dan verstuurd (als alles aankomt maar 1 meer)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag ook weer een kaartje. Ik durf het bijna niet meer te zeggen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, Neweve dat is ook wat! Kon google opheldering geven? Ik hoop maar dat die postcrosser zijn kaarten niet ook in het Chinees schrijft!



Haha Dreamer, ik ook/ik ook niet



Vandaag was er een kaart uit Mallorca. Deze week heb ik vrijwel iedere dag post gehad. Wel een wonderlijke ervaring



Gisteren kreeg ik ook nog blije hurrays uit Rusland en Oekraine
Alle reacties Link kopieren
Oh Snorhaar en Dreamer wat krijgen jullie lekker veel kaarten! Super leuk zeg! Bij mij staat het trouwens wel bewust op een wat lager pitje. Mag pas weer wat sturen als alles is aangekomen. Ik moet dus nog wel even geduld hebben, haha.



Welke landen zijn jullie favoriet eigenlijk? Om naar te sturen en om van te krijgen. Ben ik wel benieuwd naar!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week ook vier hurray's gehad een nog geen kaartjes in mijn brievenbus. Hopelijk komt het weer een beetje in evenwicht op deze manier. Mijn kaarten naar Rusland, Engeland, Duitsland, Oostenrijk en Nederland zijn aangekomen. Ik mag dus weer 5 kaarten sturen. En dat ga ik ook doen. Mijn Ruslandse kaartje heeft er 54 dagen over gedaan en mijn Nederlandse ook een week. Toch wel apart dat een kaartje naar Nederland er zolang over doet.



1: Duitsland, een heel leuk heel gekleurd kaartje

2: Taiwan; een postcrossing kaartje

3: Rusland; ook een postcrossing kaartje (en ze heet Khasanova als achternaam, geniaal, wil ik ook)

4: Japan; een kaartje van de stad

5: Italy; een postcrossing kaartje.



Ik had weinig inspiratie en de profielen boden ook weinig, bijna niemand had favorieten of iets in zijn of haar profiel staan waar ik iets mee kon. Jammer.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Haihai



Ik kreeg weer een kaartje vandaag. Had de andere, van afgelopen dagen, nog niet geregistreerd, maar de computer doet éindelijk weer normaal, dus nu gedaan.



2x Duitsland, 1x Oekraïne en 1x Rusland. Leuke verhalen achterop, hoewel 1x Duitsland volgens mij gewoon de toeristische gids van haar stad heeft samengevat.

Ook veel hurray's gehad, allen blij.



Ik dacht even dat je een kaartje in het Chinees had gekregen en vroeg me af hoe je dat door translate haalde Raar dat ze/hij dat zo deed, hurray in het Chinees. Moet toch begrijpen dat jij dat niet begrijpt, lijkt mij.



Leuke achternaam, Khasanova.. haha

hoe zien postcrossingkaartjes eruit?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste verzonden kaart is zo'n kaartje dreamer
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Ik sta nu op 100 verzonden en 100 ontvangen



Vanmorgen een leuke hurray gehad uit Frankrijk. Ik had het kaartje in het Frans geschreven, dat vond hij erg leuk. Niet dat mijn Frans zo geweldig is hoor



En gisteren dus mijn 100ste kaartje ontvangen, uit Japan. Leuk kaartje met een leuk verhaal op de achterkant.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia, ik heb eigenlijk geen favoriete landen. Zolang het profiel leuk is maakt het mij echt niet uit waar ik het kaartje naar toe moet sturen. Ik vind lege profielen niet echt leuk en als ik zie dat degene waar ik het kaartje naar toe moet sturen al maanden niet actief is geweest dan word ik ook iets minder enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Wel apart zo'n hurray in het Chinees
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk kaartje, Cocomo!



Ik merk dat ik jullie postcrossingnicks alweer kwijt begin te raken, trouwens. Gelukkig heb ik ze ergens opgeslagen Labellei, ik was vanmorgen weer zeer dicht bij je in de buurt

Kreeg een zeer enthousiast verhaal uit UK over het strand met vele meeuwen-kaartje. Ze vond 'm heerlijk/geweldig/helemaal haar ding.



Ik heb geen favoriet land, maar ik vind het wel jammer als ik wéér Duitsland, Oekraïne, Finland of Rusland 'trek'. Ik vind variatie juist wel leuk.
Later is nu
Ik kwam vanochtend buiten: echt een stralende dag, strakblauwe lucht. (Ik heb dan een prachtig uitzicht richting stad en Olle Grieze dus ik geniet daar altijd even een momentje van...). Maar dat was natuurlijk omdat Dreamer in de buurt was. Ik wist het gewoon. (Cursus?)



Verder heb ik ook een goede PC dag gehad. Ik had één kaartje in de brievenbus, maar dat was wel Het Langverwachte Kaartje...... uit Frankrijk! En ook nog eens van een zwarte kat. C'est formidable!

Ik heb dus mijn langste Hurray (Hoûraie) ooit geschreven, in het Frans natuurlijk.

En nu blijkt ook nog eens dat dit kaartje haar allereerste verzonden kaartje is! Haar eerste Hurray is dus erg lang en enthousiast, haha!



O ja, mijn favoriete land is dus Frankrijk. (Goh? )

En verder vind ik de meer bijzondere landen altijd ook wel interessant. Duitsland, China, Amerika, Finland, Oekraïne, Belarus, Taiwan, da's allemaal al behoorlijk standaard. Voor Rusland blijf ik dan wél weer een zwak houden.

Maar zoals hierboven ook al vaker is gezegd: een leuk profiel vind ik veel belangrijker.



Ik heb dus niets meer verstuurd de laatste weken. Mijn geld in mijn Postcrossing spaarvarken (gereserveerd voor postzegels) moest ik gebruiken voor andere, ook leuke, dingen. Wellicht dat ik de ene zegel die ik nog heb dit weekend nog wel ga gebruiken, want het kriebelt natuurlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Leuke kaart winters,

Wow dreamer 5 kaarten, ik heb er pas 6 binnen bij elkaar.

Vorige week een kaart uit Ukraine en deze week 2 uit Taiwan. Echt een prachtig landschap met sneeuw.

Helaas mijn kaartje naar duitsland en Rusland nog niet aangekomen. Al 34 dAgen onderweg.

Had de Duitse een bericht gestuurd maar daar heeft ze niet op gereageerd. Best vervelend want ik mag er nog niet meer dan 6 verzenden:(

Vandaag en lade speciaal vrijgemaakt voor mijn gekochte kaarten en postzegels. Overal waar ik kom zie ik ansichtkaarten. Volgens mij raak ik verslaafd. Mijn kaarten pronken nu aan de huiskamerdeur maar wil er een speciaal plekje voor zoeken. Waar hangen jullie je kaarten op?
Alle reacties Link kopieren
Cocomo, dat is een leuk postcrossingkaartje zeg! Tot nu toe had ik er hier en daar een paar gezien, die waren allemaal niet zo mooi.



Gierzwaluw, gefeliciteerd, met de 100 kaarten!



Haha, Mamalein, je ziet overal ansichtkaarten? Dat klinkt wel ernstig ja



Grappig dat jullie "standaard" landen opnoemen die ik nog helemaal niet standaard vind. Ik moet nu al meer dan 30 adressen getrokken hebben, maar nog nooit Finland gehad (wel Finse kaarten, dat wel). Naar Oekraine en Belarus zijn kaarten van mijn expired, dus die hebben 2 maanden lang verhinderd dat ik daar nog meer kaarten naar toe kon sturen. Bij mij zijn Rusland, Duitsland en USA de standaards.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag een blije hurray uit Belarus. Ze vertelde dat de kaart een bijzondere route had afgelegd, via naar Pinsk naar Minsk. Nou had ik inderdaad het adres in het cyrillisch overgeschreven op de kaart omdat ik te lui was om naar boven naar de printer te lopen. En ik bedenk nu dus dat mijn hoofdletter M nogal op de russische ∏ lijkt, haha. Daar heb ik thuis natuurlijk nooit last van, maar wie had er nu ook kunnen bedenken dat er in Wit-Rusland ook nog een plaats Pinsk ligt?!



Nou ja, al met al was de kaart wel in 6 dagen in Minsk aangekomen, niet slecht van de Belarussische post.
Alle reacties Link kopieren
Nou, inderdaad. En wat goed dat je dat schrift probeert. Ik zou niet durven



Ik vroeg me af hoe we het gaan doen bij onze meeting.. nemen we allemaal (uitgeprinte) adressen mee en kopen + schrijven we ter plekke kaartjes of nemen we al kaartjes mee, waar het adres op staat en zetten we dan allemaal onze namen of doen we geen 'meetingkaartjes' ????



Het is nog 2 weken (toch) en het leek me handig dan wat te wachten met adressen opvragen
Later is nu
@mamaleintje: net wat Snorhaar zegt: als je overal ansichtkaarten ziet dan ben je verslaafd. Maar dat kennen wij hier allemaal volgens mij. Het steeds maar méér willen (ontvangen en versturen). Nerveus worden als de postbode elk moment kan komen. En dan De Dip als er geen kaartje is. En de dopamine uitschieters als er wel een kaartje is. Ik ken de symptomen.



Hoe ik mijn kaartjes ophang? Daar ben ik nog steeds niet helemaal uit. Ik wil ze sowieso groeperen. Dus ik heb nu een stapeltje kaarten met katten, een stapeltje zwarte katten, een stapeltje kunst, een stapeltje met oranje en een stapeltje divers.



Snorhaar: hahaha Pinsk! Nou ja de postbodes van Pinsk en Minsk zijn vast wel wat gewend. Ook in Wit-Rusland schrijft vast iedereen niet even duidelijk. Пинск Минск. Het is wel een grappig verhaal.



@Dreamer en anderen: gaan we op de meeting kaartjes sturen? Ik heb inderdaad wel eens iets gehoord en gelezen dat ze dat doen op meetings. Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee.

Misschien is het handig om van te voren de adressen te aan te vragen en je kunt dan alvast nadenken over kaarten + tekst en ook de kaarten alvast uitzoeken en adressen schrijven of plakken + pimpen. En dat we daarna gezamenlijk de tekst schrijven en namen etc. Maar we kunnen ook ergens rustig gaan zitten aan een fijne schrijftafel (in een gezellige horecagelegenheid) en dat we dan ook gezamenlijk kunnen pimpen etc. Kunnen we ook washi tape van elkaar lenen bijvoorbeeld. Het lijkt mij niet handig om eerst de stad nog door te zoeken (het is dan vast erg druk) op zoek naar allerlei kaartjes. Al zijn de Folkinge en het museum natuurlijk wel dichtbij station.

Maar ik ben flexibel, dus ik verneem het wel wat jullie willen/in gedachten hebben.

Ik krijg er echt zin in!

(Het duurt trouwens nog ruim 2 en halve week hoor Dreamer: nog 19 nachtjes slapen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven