Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou dat aanbod sla ik niet af hoor! Ik heb voorlopig niet het uitzicht op postcrossingkaartjes...



Begin volgende week (of eind van t weekend) ga ik weer naar huis denk ik. Nu al zin om adressen te trekken en weer wat om handen te hebben!



En tja Tamboti, man was wel geschrokken hoor, maar vooral heel bang.. Ik heb het idee dat die niet helemaal mocht rijden op dat moment (leek onder invloed). Maar hij heeft er, gelukkig, ook veel last van gehad, dus hopelijk past hij zijn rijgedrag aan, het ging veel en veel te hard. (Heb hem later nog gesproken voor de schadeformulieren etc). Nou ja, het is achter de rug, nu maar hopen op een snel herstel.
Happyowl, ik zou je ook dolgraag een kaartje willen sturen! Dus je mag je adres ook per pb naar mij sturen.



Later meer over PC. Eerst even wat eten.
HappyOwl wat naar! Als je het leuk vindt stuur ik je ook graag een kaartje.



Postcrossing heeft een tijdje op zijn gat gelegen. Had voor kerst paar adressen getrokken die ik pas na oud en nieuw heb verstuurd (schande!). Maar ik kreeg ook helemaal niks. En deze week opeens vier op dinsdag en nog eens twee op donderdag. Er zaten een paar bij waar ik helemaal zo'n warm fuzzy gevoel van kreeg van wat ze schreven. Dat vind ik dan weer heel suf-mutserig van mezelf. Ze krijgen in elk geval een hele blije hurray van mij .



Heb nu wat lastige adressen: eentje met een leeg profiel maar wel 1000 kaartjes, eentje met een bijna leeg profiel zodat ik ook nog niet precies weet wat ik moet schrijven en eentje die de kaartjes onbeschreven in een envelop wil hebben want ze spaart ze "mint". Pfffff..... denk dat ik gewoon 2 kaartjes doe, 1 voor de verzameling en 1 voor mijn lol.



Ik had van de week een supersnelle uit Minsk (BY), 4 dagen maar. Was helemaal verbaasd.
Das inderdaad een hele snelle uit Minsk MissBliss!

En wat saai, een leeg profiel. Ik weet dan ook nooit wat ik moet sturen.



Ik heb zojuist een kaartje uit Taiwan ontvangen. Nu las ik net haar profiel, en de Taiwanese heeft wel een behoorlijk lang wensenlijstje :



Here is just a guideline and you are free to ignore it and send any postcard you wish:



*beautiful scenery

*animals(especially cats, big cats, dolphin, elephant, panda, owl, wolf, fox, squirrel, birds ,horse, deer, moose, seal, rabbit, sloth, butterflies, bat, coon, lions, tigers, cheetahs, felines, cuckoos, penguines, whales, shark, herisson and cubs)

*library, books (or someone reading) , newspapers

*Cute things, lovely things

*Beautiful things

*Funny things

*Food, drink, sweets, desserts, afternoon tea time, fruits, berries, vegetables,pastrys, soup

*Tea and coffee ware, tableware

*Stars, moon, sun, aurora, snow, rain, lake, sea, frost, river, waterfall, coastal, rain forests, rainbow, cloud

*Mountains, peaks, hills, valleys, caves

*Trees, bushes, deserts, fields

*Sky, Astronomy

*Night views

*Flower, forest

*Sunny, Rainy, Storm , Tornado, snowing, hurricane

*Season

*Fantasy, Fairy tail

*Cathedrals, Mosques, Temples, Shrines, Monasteries

*Music instruments, composers, opera, notes, festivals and other

*Ferris wheels

*Bicycles

*Science

*Castle, windmill, lighthouse, ruins, architecture, mansion fireworks, palaces, cathedrals, Rollercoaster, forts, bridge, typical house, museum, boats

*Monuments, memorials

*Historical objects, ancient civilizations, medieval things

*Ancient architecture/ cultural relic

*Local costume

*Museum

*Famous scenic spot

*University

*Cities, towns, villages

*Maps

*Impressions of your home country

*Mailboxes

*Sea ??shells

*Snowmen

*Angel

*Mascots

*Clothes and accessories

*Ikebana

*Kite

*Umbrellas, Bycicle, benches

*Old town

*Leaves

*Dolls, muppets, stuffed toys

*Robots and knights

*Stationery

*Resin craft,sweet decoration

*Vintage, antique

*?up and old utensils, bags, keys, kettles, locks, coffee cups

*Kitchen stuff

*Handcraft, knitting ,sewing

*Clock, watch, sundial

*Roofs, doors, windows, chimneys, stairs, streets

*typical pubs, restaurants and coffeeshops from your country

*Stained glass, light, glitter

*Art

*Painting, color pencil sketch, drawing, graffiti, totem, signs, icons heraldry, roadsigns, coat of arms

*Colorful

*Winnie the pooh

*Snoopy

*Studio Ghibli

*Pokemon

*Animate and manga(especially Japanese)

*Movie

*Literature

*Mineral stone

*Tattoo

*Mural, street art

*Skyscrapers

*Old card

*Sparkly/glittery

*School related

*Log cabin/lakehouse

*Suspension bridge

*Limestone caves

*Geodesy and geology

*Volcanic eruptions
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat jullie allemaal kaartjes willen sturen. Helaas krijg ik nu steeds een foutmelding als ik een pb wil sturen.... Bij de eersten was t wel gelukt, zal morgen nog eens proberen.



Verder uiteraard geen pc ontwikkelingen hier, ben nog niet thuis geweest om mijn brievenbus te checken en heb nog geen postzegels besteld (doe ik als ik weer thuis ben en kan betalen, want ook geen random reader hier)
Troost je HappyOwl, er gebeurt volgens mij helemaal nergens echt veel qua PC momenteel. Twee vriendinnen van mij doen het ook en we zaten vandaag nog te klagen dat alles stil lijkt te liggen, haha!



En ik heb je PB wel gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Hier begint het iets te komen nu.



Gister 4 kaarten in de bus. Allemaal hadden ze mijn adres getrokken op 7 januari. Terwijl er op 7 januari geeneens een kaartje van mij is aangekomen.



En net zojuist 2 hurrays gehad. Kaartjes naar Rusland en Belarus zijn aangekomen.

Nieuwe kaartjes gaan wederom naar Rusland ( tulpen) en Ukraine ( brievenbus).

Nu zelfs 7 van de 11 kaartjes onderweg naar Rusland. Vind het een beetje veel worden...
Ik heb nu 10 kaartjes onderweg:

4 naar Rusland

3 naar Taiwan

1 naar China

1 naar Duitsland

En ik had weer een nieuw adres getrokken. Ik dacht dat het weer één van bovenstaande landen zou worden, maar het werd zowaar Polen. Wel een leeg profiel. Ik stuur haar een winters tafereel met schaatsers.



Verder zijn er weer twee kaarten expired. Maleisië en Taiwan. Het Verre Oosten doet het nooit zo geweldig bij mij. Ik hoop dan ook van harte dat mijn 3 kaartjes naar Taiwan wél zullen aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 3 kaartjes onderweg, allemaal langer dan 48 dagen. Tijd om weer wat te sturen dus! Gelukkig doet de computer het weer en ik ben deze week vrij. Dus...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 3 kaartjes geregistreerd en die waren alle drie al in november gepost. 2 adressen waren op 30 november getrokken. Best wel lang onderweg dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus..

Er gaat een kaartje met daarop de afbeelding van een oude postzegel met een Amsterdamse brug naar Italië.

Nijntje gaat naar Finland

Het Groninger Museum bij avond gaat naar Duitsland

en

Een plattegrond van Groningen uit 1580 naar Amerika.



het begin is er weer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oeps. Anderhalve week geleden 40 kaarten besteld in Rusland. En vandaag zijn ze binnen gekomen. €12,- maar en ze zijn heel mooi!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dreamer!
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Wow, bestellen in Rusland. Spannend. Maar goed dat ze al zijn aangekomen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze week elke dag een paar adressen trekken, toch een beetje spreiden dus, maar nu krijg ik de kriebels. Doe het niet.. ik ben sterk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer thuis! En er lagen leuke kaartjes van Cocomo, Tamboti en Dreamer. Super lief, want het fleurde mijn brievenbus meteen op. Die was verder gevuld met rekeningen post rondom het ongeluk. Oh, en mijn nieuwe postzegels zijn er dus als ik een beetje rechtop kan zitten en me verveel kan ik in elk geval weer lekker kaartjes sturen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis HappyOwl!



Fijn dat het kaartje zo goed getimed was. Ik had alleen rekeningen en jaaroverzichten...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Labellei, ik zie nu pas die wensenlijst. Dan kun je net zo goed neerzetten dat elke kaart wel goed is
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 17 januari 2017 @ 14:20:

Jeetje Labellei, ik zie nu pas die wensenlijst. Dan kun je net zo goed neerzetten dat elke kaart wel goed is



Wel lekker makkelijk, als je een kaartje naar haar moet sturen.



Wat fijn dat je weer thuis bent Happyowl. En ook leuk dat je verwelkomd werd door kaartjes. (alleen jammer dat ze niet op je wall staan ) Als het goed is krijg je deze week szowiizso nog één kaartje. Sterkte verder met je herstel.



Ik heb nog steeds geen Hurrays ontvangen. Ik verwacht ze eigenlijk uit Taiwan en China. Al heel lang trouwens. Maar volgens mij liggen ze nog ergens in een loods. Vies te worden en te vergaan.



Om toch maar iets aan Postcrossing te doen, heb ik een adres getrokken. Rusland. Surprise! (not) Wel een leuk profiel, ze wil o.a. graag kaartjes van Siamese katten. En ik had nog een erg mooie liggen, dus dat gaat 'm worden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn HappyOwl, weer in je eigen huis met een stapel met kaartjes. Ik denk dat je er nog meer gaat krijgen dan één, maar wanneer is een verrassing. Hoe gaat het nu met je?



Grappig genoeg kríjg ik de laatste weken wel veel kaarten uit Taiwan en China. Maar wat er met mijn verstuurde kaarten gebeurt is een groot raadsel. Die ene naar Taiwan was dan wel weer snel.

(Zeg, is die Sherlock smiley nou verdwenen of zie ik door alle zwaaiende handjes het vergrootglas niet meer?)
Alle reacties Link kopieren


Linksonder
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Linksonder zit bij mij naast de

Ik gebruik vast een andere browser dan jij



FF kijken of ik hem kan typen
Alle reacties Link kopieren
Na ja, ik typte dus : sherlock : zonder spaties en er verschijnt niks. Tssssssk



Edit: ik keek even in Safari ipv Firefox en daar zie ik hem wel, met Firefox niet. Firefox wordt steeds stommer
Alle reacties Link kopieren
Ook fijn: Wil ik een kaartje sturen trek ik iemand die alleen chinees spreekt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn verzonden kaartjes komen ook nog steeds niet aan.. :(



Vorige week wel een kaartje gekregen vanuit Taiwan dat er maar 4 dagen over gedaan had!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven