Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat over de gehele wereld de post op zijn gat ligt. Het schiet in mijn beleving voor geen meter op.

Van de week een kaart geregistreerd die er 55 dagen over had gedaan, vind ik lang!



Even in de statistieken gekeken, van de 530 kaarten die ik heb ontvangen zijn er slechts 12 langer dan 55 dagen onderweg geweest. Geen idee natuurlijk hoeveel ik er nooit heb mogen ontvangen.



Hieronder mijn prachtige lijstje met kaarten die onderweg zijn:



It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de ontvangers die meer dan een maand offline waren ook weer opgedoken. Deze week werden een kaartje naar Rusland na 67 dagen (eigenlijk 40, had gewacht totdat ze überhaupt een kaartje registreerde) en naar de USA na 46 dagen geregistreerd. Ik maak me meer zorgen om kaartjes naar Portugal en Wit-Rusland (normaal een snel land bij mij) die al 40+ dagen onderweg zijn en waarvan de ontvangers wél actief zijn.

Al met al heb ik een beetje de balen ervan en ik denk dat PC weer even op een laag pitje gaat.

Zelf heb ik wél regelmatig leuke kaartjes gekregen de laatste tijd, daarover mag ik niet klagen!
Alle reacties Link kopieren
Datzelfde dus Cocomo.







Die expired kaart naar de USA heb ik trouwens twee keer gestuurd, en beide keren niet aangekomen. Zo raar! Al mijn andere kaarten naar de USA zijn altijd aangekomen. Ontvangster is ook gewoon actief en antwoordde zelfs op mijn navraag.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg ik 2 kaartjes uit Duitsland, een hele leuke van snorhaar en nog een toeristische van een postcrosser. Dank je snorhaar!



Wat hebben jullie weinig expired kaartjes, ik heb er momenteel 8 in mijn lijst, maar er zijn er de laatste tijd ook veel daarvan weer verlopen dus uit mijn lijst. Deze week verwijnt er weer eentje uit mijn lijst gelukkig, dan wordt die wat korter.



Heb 13 kaartjes onderweg, excl expired. Kaartje naar Duitsland die ik maandag verstuurd had kwam gisteren alweer aan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de kaart goed aangekomen is en je er blij mee bent, HappyOwl!



Ik heb weinig expired kaartjes omdat ik er in de zomer een aantal opnieuw heb gestuurd naar mensen die gewoon actief waren, vandaar. En verder zijn er onlangs ook weer een paar uit het lijstje gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu 12 expired. Eentje zal zondag van de lijst vallen. Ik houd hoop!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De bedank je postbode-dag zit eraan te komen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn idee schiet het ook totaal niet op.. Alles doet er veel langer over dan normaal



Alle reacties Link kopieren
De laatste dagen een deel van mijn kaartjes in Rusland aangekomen - allemaal over de 40 dagen en soms zelfs over de 50.

Dus die lijst van jou ziet er zo slecht nog niet uit
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, dat geeft weer hoop

Ik doe nog niet zo lang aan postcrossing, dus ik begon me al een beetje zorgen te maken
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, ik heb een enveloppe gekregen vandaag uit Taiwan. Met 2 kaarten erin, zonder tekst. De code staat op de enveloppe. Vreemd
It ain't me
Oh waren die kaartjes van de nr 1 van Taiwan Cocomo? Daar heb ik ook wel eens meerdere kaarten van ontvangen, zonder tekst.



Ik had vandaag een kaartje uit Zuid-Korea.

En een Hurray uit Duitsland, daar waren de cavia's aangekomen.



Mijn kaartjes binnen Europa komen wel aan. Maar ik heb nog steeds geen Hurray gehad van mijn kaartjes naar China en Taiwan. Mijn Sinterklaas kaart naar Taiwan is inmiddels expired.



Ik heb zojuist ook weer een adres aangevraagd. Tsjechie. Ze heeft een kort profiel, maar wel veel favorieten. Ik denk dat ik voor een kattenkaart ga. Of iets kleurrijks.

Ik ben in ieder geval wel blij dat ik geen Taiwan of China heb getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar Cocomo.



En wat een lekkere activiteiten toch Labellei
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het was inderdaad de nummer 1 van Taiwan. Ik heb mijn allerkortste hurray ooit er voor geschreven.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vannacht wel een heel enthousiaste Hurray! uit USA

Zou best kunnen dat het gewoon een copy-paste tekstje is, maar ik vond hem wel lief.



quote:“Dear Friend Across the Sea,

Thank you from the bottom of my heart for this stupendous postcard. I am in awe of it. I just utterly adore it. It is wonderful. Thank you for the amazing stamps as well. I cannot thank you enough for your thoughtfulness. I hope you and your family are well and happy, and thank you again fot this wonderful postcard. I wish you all the very best.

Sincerely,

Mozell”In eerste instantie was ik bijna beledigd omdat ik dacht dat "stupendous" wat anders betekende
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is een fijne hurray, Couscous!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Snorhaar schreef op 26 januari 2017 @ 10:58:

Datzelfde dus Cocomo.



[IMG]http://i63.tinypic.com/14jw97d.png[/IMG]



Die expired kaart naar de USA heb ik trouwens twee keer gestuurd, en beide keren niet aangekomen. Zo raar! Al mijn andere kaarten naar de USA zijn altijd aangekomen. Ontvangster is ook gewoon actief en antwoordde zelfs op mijn navraag.





Ik heb ook 2 kaarten verstuurd naar Amerika, ook beiden al meer dan 40 dagen onderweg.

Misschien is t naar dezelfde en geeft hij gewoon geen hurrays...
Zo ik had vandaag ook weer wat PC activiteiten.

Vanochtend had ik een hele leuke, gezellige Hurray uit Rusland. Ze (2 vrienden) schreven dat ze dit jaar nog hadden meegedaan aan de Nieuwjaarsduik in Scheveningen.



Ik had vanmiddag ook weer een kaartje in mijn brievenbus. Uit India, de schrijfster komt oorspronkelijk uit Iran. Ze stuurde een kaartje van een nationaal park met tijger.



Ik heb meteen ook weer een adres aangevraagd. Het is weer Duitsland geworden. De Duitse heeft als eerste wens: geiten! En toevallig heb ik nog een grappige geitenkaart die ik dolgraag wil versturen. Dus die mag nu eindelijk op pad.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vanmiddag een blije hurray uit Finland en net een matige 'thank you' uit de UK. Nu maar weer 9 onderweg. En meer verzonden dan verstuurd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
4 februari is het bij. Postcrossing trouwens 'bedank je postbode'-dag. Staat bij de blogs
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 januari 2017 @ 20:23:

En meer verzonden dan verstuurd Euh
Ik wilde net de blog op de Pc-site lezen en ik zag toen dat er op dat moment nét adressen werden uitgegeven van Fiji. Dus ik ook meteen, à la seconde, een adres opgevraagd.... Werd het Duitsland en geen Fiji.

Heb nog maar een derde adres opgevraagd. Dat werd Japan.



Japan wil graag katten, Duitsland wil bloemen, en tja, de rest van mijn mooie kaartjes kan ik dus wéér niet naar Fiji sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was toenstraks ook even op de website aan het kijken en zag dat mensen adressen uit Brazilië kregen, dus ik ook snel op de knop gedrukt en werd het Hongarije, zo jammer..
Alle reacties Link kopieren
quote:couscous-junkie schreef op 27 januari 2017 @ 20:49:

[...]



Euh







Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bijna 40 miljoen kaartjes, zou een van ons de gelukkige zijn die het 40 miljoenste kaartje registreert of misschien wel verstuurd heeft? Je kunt op de site een gokje doen wanneer die aankomt, ik denk dat het maandag is. Maar heb niet echt veldwerk gedaan naar hoeveel kaartjes er op een dag verstuurd worden hoor, dus tis gewoon een gokje.



Gisteren kreeg ik deze erg enthousiaste hurray op een elvenkaartje:



“Dear Happyowl,

Thank you for the beautiful flower fairy postcard. I love it! Big thanks too for writing so much on the back of the postcard and the great postal stamps you used. Your postcard is exactly what I most hope to receive and you sure made my day.

Current events in Hungary are also really desperate. Viktor Orbán is a dictator and upholds a right-wing populist ideology. Many people emigrate or work abroad. I think Hungary is in a hopeless situation. I hope Orbán’s antidemocratic regime will finish some day. Your Wilders is also a dangerous and uncongenial politician.

Best wishes, Dóra”



Ze was onder andere erg geïnteresseerd in politiek, dus daar had ik wat over geschreven. Was ook weer een erg snel kaartje, woensdag op de post en gisteren in Hongarije geregistreerd.

Nu nog 12 kaartjes onderweg, denk dat ik dit weekend nog wel 2 adresjes trek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven