Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de ene blije hurray na de ander. New Zealand registreerde mijn kaartje gewoon al binnen 16 dagen! Maar het kaartje was er vast al eerder, zij was een paar dagen weg!

Ondertussen heb ik mijn kaartjes nog niet geregistreerd, want gisteren deed de computer érg raar (en ik wil graag scannen gelijk enzo.. ) en ik zit al 4 dagen af en aan met migraine.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt er ook eindelijk weer een beetje schot in Heb vandaag 5 kaartjes verstuurd.
Goedenavond allen!



Ook ik heb de afgelopen dagen vrij veel Hurrays gehad. En ze waren allemaal blij en enthousiast.

Ze kwamen helaas niet uit Taiwan of China maar ik zal daar verder niet over klagen.



Vandaag heb ik weer 3 kaarten op de post gedaan.

Engeland: krijgt een winters Nederlands landschap.

Portugal: krijgt een oude zwart-wit foto met een antieke auto.

Finland: krijgt een kattenillustratie.



En zojuist heb ik weer twee adressen getrokken.

Duitsland. Haar profiel bestaat uit één zin: “thanks for surprising and making me smile :-)

Tsjechië: wil o.a. cityviews en thee.

Ik zal straks mijn voorraad even induiken om voor beide dames iets leuks uit te zoeken.



Sterkte met je migraine Dreamer!
Ik heb gister een mega-schrijf-marathon gehouden: 10 adressen getrokken en ook nog 6 privékaartjes verstuurd! En..... ik had nul keer Rusland! Nu hopen dat de brievenbus ook weer eens een beetje gaat klepperen want die was maar stilletjes de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik had gister twee kaartjes uit Engeland en Portugal in de bus ( en dat op een maandag) en twee blije hurrays.

Mijn kaartjes naar Wit Rusland en Duitsland zijn aangekomen.



Mijn nieuwe kaartjes gaan naar Duitsland en Noorwegen. Vooral het laatste land vind ik erg leuk:)

Zo eens even in mijn voorraad zoeken naar leuke en passende kaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Oooh post op maandag (lichtelijk jaloers hier)

Jeetje Tamboti, 16 kaartjes geschreven, wat een werk en inzet!



Ik hoop morgen wat te kunnen schrijven. Leuk dat ontvangers zo enthousiast zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie weer lekker bezig zijn! Bij mij ligt het wat op zijn gat, ik heb Teveel Belangrijke dingen te doen om regelmatig kaartjes te sturen en ik denk dat ik met oog op vakantie in maart maar vast op inactief ga.



Dreamer, 4 dagen migraine klinkt heel erg naar Beterschap!



Labellei, gaat jou auto naar Manuel in Portugal? Ik vrees dat mijn auto naar Manuel al een hele tijd met pech langs de weg staat. Misschien kun je een startkabel meesturen?



Hoe gaat het HaapyOwl? Ben je alweer een beetje op de been?
quote:Snorhaar schreef op 07 februari 2017 @ 09:59:

Leuk dat jullie weer lekker bezig zijn! Bij mij ligt het wat op zijn gat, ik heb Teveel Belangrijke dingen te doen om regelmatig kaartjes te sturen en ik denk dat ik met oog op vakantie in maart maar vast op inactief ga.



Dreamer, 4 dagen migraine klinkt heel erg naar Beterschap!



Labellei, gaat jou auto naar Manuel in Portugal? Ik vrees dat mijn auto naar Manuel al een hele tijd met pech langs de weg staat. Misschien kun je een startkabel meesturen?



Hoe gaat het HaapyOwl? Ben je alweer een beetje op de been?

Mijn oude auto gaat naar Ana, een 17 jarige dame die graag helikopters, vliegtuigen, treinen en auto's wil ontvangen. (en zwart-wit foto's). Geen Manuel dus, maar ze is wel onregelmatig actief dus ik hoop op een goede aankomst. Over niet al te lange tijd graag. Al zal bij zo'n antieke auto een startkabel geen overbodige luxe zijn.

De Finse waar ik gisteren een kaartje is ook 17 jaar jong en ook al zo onregelmatig actief. Heeft ook al een tijdje geen kaartjes meer geregistreerd. Zorgen zorgen zorgen...



Vannacht had ik nog een blije Hurray uit de USA. Leuk! Maar dus weer niet uit Taiwan en China. Zorgen zorgen zorgen...



Succes met alle Belangrijke Dingen Snorhaar. En leuk dat de reis al in zicht is.



En inderdaad... Happyowl, hoe gaat ie?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Dreamer, 4 dagen. Ik heb een enkele ervaring met 1 dag per keer maar weet dan al niet waar ik het zoeken moet.



Hier gaat het redelijk, ik moet zeggen dat er nu al een week niet al te veel vooruitgang inzit. Maar zoals de huisarts al zei: er heeft een auto op je been gestaan, dat zal er niet fijn uitzien aan de binnenkant en heeft nu eenmaal tijd nodig. Dus hoewel het heel vervelend is en ik bijna hele dagen thuis zit met been omhoog hoeven we ons nog geen zorgen te maken dat het niet goed komt. Vorige week hebben ze gezegd dat het nog rustig een week of 6 kan duren. Ik hoop vooral dat het hier bij blijft, ook al duurt het lang. Niet dat ze over 3 weken zeggen: oh ja we zien dat er nog wat pezen gescheurd zijn, dus je moet geopereerd worden. Tja, dat is ook een mogelijkheid. Maar laten we er maar vanuit gaan dat het goed komt en dat ik begin mei gewoon naar China kan!



Vanmiddag ga ik even met de bus naar mijn werk, het is vandaag precies 4 weken geleden, nu ik dit typ besef ik me dat het ook echt 3 min geleden was, dan lag ik nu bijna in de ambulance. Raar idee blijft het dat je dag er zo anders uit kan gaan zien. Heb de kinderen dus ook al zolang niet gezien, en moet zeggen ik mis wel een beetje het sociale. Eerder vond ik alleen thuis zijn op zn tijd heelijk, maar dan had je wel even je collega's enzo gesproken. Nu is het soms dat de telefoon om 5 uur gaat en ik me bedenk dat ik nog helemaal niet gepraat heb die dag.



Heb geen adressen meer getrokken. Sta op 299 verstuurd en die laatste lijkt er maar geen zin in te hebben. Er zijn nog 9 kaartjes ofzo onderweg en ook al een week of 2. Het ziet er naar uit dat het echtpaar uit polen de handdoek al in de ring heeft gegooid voordat ze een kaartje hebben geregistreerd. Ze staan op 5 verstuurd en 0 ontvangen en nu al een maand niet online geweest. Kaartje is ook al 2 weken onderweg, vrij lang voor Polen. Helaas is zo'n 90% van mijn expired kaarjtes naar mensen die nooit meer online zijn geweest. In het begin dacht ik nou misschien zijn ze wel overleden ofzo. Maar heb wel eens mensen op fb opgezocht die gewoon nog van alles ondernamen, maar kaartjes registreren was daar niet 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Pff. HappyOwl. Een tijdlang alleen maar mogen zitten klinkt altijd zo lekker, totdat je het moet doen



Mijn migraine is gelukkig vooral hoofdpijn en het komt wel in vlagen. Dus ik heb dan niet 24/7 hele erge pijn en ik hoef niet over te geven. Maar het is vervelend genoeg, dat zeker. En ik ga me vervelen in bed, op den duur.



Sterkte nog

Jammer dat er geen kaartjes geregistreerd worden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Even een oppepper wat betreft expired kaartjes: ik had vandaag een kaartje uit Hong Kong in de bus die er blijkbaar 4 maanden over heeft gedaan. Ze kunnen dus nog opduiken
Alle reacties Link kopieren
En het was mijn 100e kaartje ook nog zie ik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een kaartje gestuurd naar een postbezorger in USA, dit stond er oa op zijn profiel:



"Please write "Hello Ping!" on the side of the postcard - he is my friend and postman!"



Dus ik heb ook een leuk berichtje voor Ping op de kaart erbij gekrabbeld
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd leuk nieuws sneeuwvosje! Dat biedt hoop voor mijn kaart naar Taiwan, alhoewel hij al kaarten uit Nederland heeft ontvangen die later zijn verstuurd dan de mijne..

En het was nog wel zo'n leuk kaartje!
Alle reacties Link kopieren
Coucous-junkie, ooh dat is wel erg leuk voor de postbode. Als het nou een grootverzender is, heeft de postbode veel te lezen, haha.



Hier ook een tijdje geleden een kaartje uit China en Taiwan gekregen. Hebben er ook ruim 3 maanden over gedaan...

Vind het over het algemeen heel erg wisselend hoe lang kaartjes er overdoen. Het ene kaartje naar Witrusland doet er bij mij 4 dagen over terwijl het andere bijna expired aan.

En voor mijn gevoel zijn mijn gekregen kaartjes altijd veel sneller binnen dan de kaartjes die ik zelf stuur.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook Nurse, mijn received kaartjes zijn altijd veel sneller.



De Amerikaanse postbode is 5 jaar lid en heeft 2266 kaartjes ontvangen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist 9 kaarten geregistreerd!



2 uit Duitsland hadden gewoon opvolgend ID en 2 uit Amerika bijna opvolgend ID. 1 getal ertussen.

Één van de Amerikanen schreef de datumnotatie op z'n Europees/Nederlands, dat vond ik wel bijzonder (dus dag-maand-jaar)



Meeste kaartjes ben ik blij mee. 1 Amerikaan had als tekst een ronde sticker met een hart erin met het patroon van de Amerikaanse vlag en de tekst 'So nice to meet you. Enjoy this magical mystical tour of our world via Postcrossing'.. Het idee dat je dat op elke kaart plakt, hoe kom je erop? Verder alleen de datum en het weer. Bijzonder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik doe via Europanel mee aan een wekelijkse enquete, vandaag over postnl



Of ik wel eens post verstuur? mwoah
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hahah, ik denk dat het hele gemiddelde van de enquete met jouw antwoord wel omhoog schiet
Alle reacties Link kopieren
Het minste was '1 keer of vaker per week' nouja, daar zit ik dus wel aan. sowieso omdat ik mn dochter nu elke week wat stuur, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou kreeg ik verdorie weer uit India een berichtje dat ik een kaartje nog niet geregistreerd had en of ik dat wilde doen. Ik heb teruggeschreven dat ik het kaartje nog niet ontvangen heb en dat ik 'm zal registreren, zodra ik 'm heb, maar dat kaartjes helaas verloren gaan soms. Ik had nog nooit zo'n bericht gehad en nu 2 in 3 weken. En ook zo dwingend: het ID is ... en wil je nu even registreren. Pff.



Verder heeft iemand bijna al m'n verzonden Mucha-kaarten gefavoriet
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren een leuke hurray uit Rusland Ik had haar erg blij gemaakt met een kaartje uit haar favorieten dat ik toevallig in mijn voorraad had. Helaas was dit met 28 dagen wel het kortst-reizende kaartje op weg naar Rusland. Voor een aantal kaartjes die ik in december gepost had zie ik het somber in
Alle reacties Link kopieren
Jammer Snorhaar. Bij mij gingen een aantal lekker snel, maar niet naar Rusland inderdaad.
Later is nu
Ik zie het ook somber in voor mijn kaartjes die al te lang onderweg zijn naar Rusland, Taiwan en China.



Ik heb vandaag en gisteren in totaal vier kaartjes ontvangen.

Heb ze zojuist geregistreerd en ondertussen kreeg ik een Hurray uit Engeland.



Ik heb gisteren nog een kaartje op de bus gedaan naar de Filipijnen. Die gaat ook al naar een 17 jarige dame (de 3e op rij). Ze heeft geen wensen en ik heb voor haar een foto van wilde zwijnen in de sneeuw gekozen. Dat vinden ze daar vast wel exotisch.



Ook gaat er een kaartje naar Frankrijk. Ze wil graag kunst, maar nu kan ik niet kiezen welke kaart ik haar ga sturen.

Ik ben nog wel bij een boekwinkeltje geweest waar ze ook (o.a. kunst)kaarten verkopen, voor wat inspiratie. Heb daar uiteindelijk 10 kaarten gekocht (o.a. de celliste van Mucha), maar ondertussen weet ik nog steeds niet wat ik naar Frankrijk ga sturen. Wordt vervolgd dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier gister twee hurrays kort achter elkaar. Mn kaartjes naar Noorwegen en Duitsland zijn binnen 3 dagen aangekomen. =) En de hurrays waren erg leuk.

Ook was mn kaartje naar Wit Rusland 3 dagen geleden ook aangekomen.



Heb net 3 adressen getrokken;



Naar Duitsland gaat een keep calm kaartje

Naar Rusland gaat een aap noot mies kaartje

Naar Wit Rusland gaat een kaartje met klompen en tulpen.



Ook heb ik van de week wat kaartjes besteld op natuurlijkefoto.nl

Die hebben ook veel ansichtkaartjes, typisch Hollands en veel van foto's. Super leuk aangezien mijn voorraad kaartjes snel slonk.



Labellei, heb je inmiddels al een keuze kunnen maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven