Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
WoW, ik weet echt niets van Hongarije merk ik. Wat een fijne hurray!
Later is nu
Dat is een mooie en bijzondere Hurray Happyowl!



Waarschijnlijk wordt er momenteel in het Verre Oosten een loods ontmanteld.

Ik had een blije Hurray uit Maleisië, na 87 dagen!



Nu maar hopen dat zijn broertjes/zusjes naar Taiwan en China ook een keer boven water komen.



Ik heb gisteren nog weer wat kaartjes ingekocht. (Er is bij de kaartenwinkel in de Oosterstraat 50% korting ivm totale leegverkoop.) Ik kon niet echt keuzes maken, dus heb me ingehouden.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat had ik de vorige keer nou ook, Labellei, zoveel keus, dat ik niet meer wist wat te kiezen. (overal 1 van werd me wat teveel van het goede )



Ik zou gisteren nog gaan schrijven, maar in plaats daarvan las ik een boek uit. Stom hoor, moeten kiezen. Toch te weinig tijd.
Later is nu
Keuzes keuzes keuzes. Moeilijk moeilijk moeilijk.



Ik heb vandaag 4 kaarten gepost. Toevallig alle 4 van Art Unlimited.

Rusland: Martinitoren/kerkhof.

Japan : katten

Duitsland: bloem met vlinder

Duitsland: geit.

De Duitse die graag geiten wil, verzocht ook om een spreekwoord/gezegde van je land met vertaling. Ik heb gekozen voor: "vooruit met de geit!"



En ik had zowaar nog een Hurray uit Taiwan. Niet van mijn langstreizende kaartje. Maar deze is toch ook wel 45 dagen onderweg geweest dus ik ben blij dat ie aangekomen is.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Labellei!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vanmorgen een vrij dringend 'verzoek' om een kaartje te registreren. Nou heb ik dat net ontvangen, dus ja.. ik zal het registreren, maar ik heb de zender wel een berichtje gestuurd dat ik dat anders zeker niet gedaan had. Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje raar. Maar goed, de kaart ligt er al een paar dagen ( ) dus ik zal nu als de wiedeweerga gaan registreren dan maar.
Later is nu
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:51
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, Tamboti!



Het kaartje was uiteindelijk 135 dagen onderweg, maar hij was eerst het adres kwijtgeraakt ofzo. Of het kaartje. Wazig verhaal, ik snap het niet helemaal. Maar kaartje is geregistreerd en hij had zelf een ander kaartje ge-upload.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te wachten op een telefoontje dat mijn auto gerepareerd is. Dan komen ze me weer halen. Intussen schrijf ik kaartjes, want wat kun je anders doen als je wacht

(ben zo blij dat ik niet 4 uur lang in die garage hoef te zitten! )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De ultieme test:

Ik trok vandaag eerst 7 adressen en printte ze uit. Daarna nog 1 adres.. gewoon, omdat ik nog tijd heb. (hierna ga ik maar lezen)

Er gaan nu 2 kaartjes naar Siberië, 1 met geprint adres en de ander geschreven. Ben benieuwd

Er gaat trouwens een Nederlands landschap met koeien en een geschilderde engel heen.

Naar Letland gaat een afbeelding van een oude postzegel en lezende kinderen van Fiep

Naar Italië gaat het Gasuniegebouw

Naar Wit Rusland gaat hetzelfde Nederlandse landschap met koeien

Naar Duitsland gaan ballonnen

Naar Amerika een keramieken borstbeeld, aankondiging van een tentoonstelling in een Fries Museum. Zoiets wilde ze graag..



Dus..

Heeft iemand gegokt wanneer we op de 4 met veel nullen geregistreerde kaartjes zitten? Ik gokte op vrijdag. Je kunt het in principe ook berekenen, want op pagina staat ook hoeveel kaartjes per uur geregistreerd worden. Leef je uit
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu 16 onderweg en mag er eventueel nóg 10 sturen.

Overigens gebruik ik nog steeds de oude hoeveelheid postzegels, ik plak dus net te weinig. Het is wel goed, ze verdienen genoeg aan me zo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier een teken van leven van mij.



Ben nog steeds lekker aan het postcrossen, alleen soms te druk om hier te reageren (schaam)

Afgelopen tijd een hoop kaartjes verzonden en ontvangen. Op een of andere manier blijf ik maar voorstaan met ontvangen kaartjes. Het lijkt niet te willen veranderen.



Mijn bijna dozijn kaartjes ( oke 5) naar Rusland zijn op 1 na allemaal aangekomen. Ik heb nu weer kaartjes onderweg naar Italie, Oostenrijk, Frankrijk en Maleisie. Hopelijk komen deze ook een beetje bij tijds aan zodat ik weer nieuwe kan sturen.



Ik gebruik ook nog de postzegels van vorig jaar. Vind het wel prima eigenlijk hahaha
Alle reacties Link kopieren
Schrijven is geen verplichting he Nurse.. het is allemaal hobby



Ik dacht, ach.. nog ééntje dan en trek Duitsland en weer een grootverzender. 2600 kaartjes reeds. Ik had vandaag maar 2 die géén grootverzenders waren.

Afijn, deze heer wil graag natuur uit eigen land, en krijgt natuur uit zíjn land. Een schaap met een diepzinnige tekst over "Lebenskunst"

Hij heeft nog geen kaartjes uit Duitsland, dus deze ook nog niet.



Ik kreeg trouwens een kaartje uit Letland Finland met een interessante afbeelding (kinderboek?) en totaal geen uitleg op de achterkant. Alleen 'happy postcrossing'
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En er gaat nog zo'n getekend Nederlands landschap naar Rusland.. ergens in het midden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En ons goudkantoortje deed er 10 dagen over om in Polen te arriveren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik Dreamer! Maar vind het zo leuk hier. En daarom misschien wel jammer dat ik er de tijd niet altijd voor heb.



Vandaag weer een vloedgolf kaartjes in de brievenbus. Maarliefst 6 stuks!



Uit Amerika een leuk keep calm and kaartje met een strand.

Uit Wit Rusland een museumkaartje met verschillende qr-codes waarop informatie te vinden is.

Uit Duitsland een kaartje van het Deense Koningshuis.

Uit Finland een kaartje met een fantische uitzicht van een meer.

Uit China een panda kaartje.

Uit Rusland een nightview kaartje. Helaas klopt het ID op de kaart niet.

Gelukkig heeft ze maar profielnaam op het kaartje gezet. Ik heb haar inmiddels opgespoord en een berichtje gestuurd. Hopelijk stuurt ze snel de juiste ID code.



Verder kreeg ik net 2 hurrays binnen 10 minuten. Mijn kaartjes naar Oostenrijk en Frankrijk aangekomen. Ik ga zo nog 2 nieuwe adresjes trekken.
Alle reacties Link kopieren
Twee nieuwe kaartjes gaan naar:



Rusland --> kaartje met een Roltrap

Amerika --> Een typisch hollands kaartje
Wat een activiteiten hier vandaag. Leuk!



Ik heb vandaag weer 2 kaartjes op de post gedaan.

Duitsland: krijgt een kannetje koffie. Hij wilde graag koffie, muziek of iets kleurrijks. Nu heeft mijn kaartje niet erg veel kleur (behalve bruin natuurlijk) dus ik heb de andere kant helemaal volgeschreven met alle kleuren pennen die ik heb. Het is dus een nogal bont geheel geworden.



Ierland: krijgt een staatsieportret van koning Willem III. Met wat informatie over de man in kwestie. O.a. over zijn driftbuien, het naaktzwemmen in het Meer van Genève en zijn bijnaam Koning Gorilla.



Al met al heb ik me weer lekker uitgeleefd en was er ik ook wel een tijdje zoet mee.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is voor mij ook nieuwe informatie over de overgrootvader van onze Willem, Labellei! Klinkt als een gezellige man, op die driftbuien na dan.



Leuk veel kaartjes Nurse! En wisselende afbeeldingen ook Als de ID via de Russische niet lukt, kan het soms snel gaan via postcrossing zelf.



Ik kreeg een blije hurray uit Frankrijk, van het meisje de jonge vrouw waar ik een oa een theezakje bij in de enveloppe had gedaan:

"Dank u well for your beautiful postcard and the surprise into enveloppe

I hope you are well

Groetjes uit Frankrijk "



leuk he
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke verhalen komen hier toch langs Ik lees alles met veel plezier, ik vergeet alleen vaak om zelf dingen te posten, maar ik ben nog druk bezig met Postcrossen.

Kreeg vandaag voor het eerst een kaartje in een envelop. Ik weet niet goed waarom, want hij was wel helemaal volgeschreven. Misschien was die persoon vergeten dat er ook nog postzegels op moesten en was er toen geen ruimte meer. Het is ook iemand die heel nieuw is op Postcrossing. Er zat ook blaadje met een tekening in van een sneeuwpop,, van een kind zo te zien. Wel grappig

Het kaartje zelfs was heel kitsch, veel roze/paars met een hamster die een hartje vasthoudt



Wat een leuke hurray Dreamer, ik vind het altijd leuk als iemand probeert om Nederlands te schrijven op een kaartje of in een hurray.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook nog steeds erg leuk! Al is t wel verslavend....



Half december heb ik een kaart verstuurd naar usa, erg leuk profiel, maar helaas, hij leek niet aan te komen. Dus nogmaals een kaart verstuurd, gewoon omdat ik zonde vond.



Kreeg vannacht m'n hurray, van beide kaarten!

Hij bleek kaart 1 wel ontvangen te hebben maar hij was ergens tussen de rotzooi terecht gekomen, voordat hij m kon registreren....
Dat is een verstrooide Amerikaan Sugarhill. Maar erg fijn dat het kaartje nu is geregistreerd.



Ik had gisteren twee enthousiaste Hurrays uit Duitsland en Tsjechië. De Tsjechische was héél erg blij met mijn Ikea kat. Ik vond het zelf niet echt een bijzonder kaartje en had 'm al jaren in huis. Maar blijkbaar wordt ie door meerdere mensen leuk gevonden want hij werd 4 keer gefavoriet.



Oh en ik zie nu dat ik weer een blije Hurray heb uit Duitsland. De geit is daar aangekomen. Ik sta nu op 666 verzonden kaarten, en 663 ontvangen.



Gisteravond heb ik weer twee adressen aangevraagd. Engeland en Portugal. Ik weet nog niet wat ik ga sturen.



Ik wens iedereen een heel goed weekend!
Alle reacties Link kopieren
Grr alweer een lege hurray

Ik vind het zo stom, doe je moeite om echt een mooi kaartje uit te zoeken, krijg je niet eens een simpel dankjewel terug.

Hebben jullie dan ook de neiging om er een berichtje achteraan te sturen met ´graag gedaan hoor´ of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvosje schreef op 04 februari 2017 @ 12:04:

Grr alweer een lege hurray

Ik vind het zo stom, doe je moeite om echt een mooi kaartje uit te zoeken, krijg je niet eens een simpel dankjewel terug.

Hebben jullie dan ook de neiging om er een berichtje achteraan te sturen met ´graag gedaan hoor´ of zoiets?Haha zou ik zeker doen, iets van; "Graag gedaan, en een tip; in het tekstvak kun je nog een boodschap achter laten, dat maakt de hurray net wat leuker."
Alle reacties Link kopieren
Wel een keer toen ik dat heel erg mn best gedaan had.



Ik kreeg gisteren 2 kaartjes uit Duitsland. Vandaag 2 kaartjes uit de USA én een A4 envelop met een kaartje, maar ook 4 plattegronden van Tallinn en omgeving!!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven