Wat is het raarste dat een straatwerver ooit tegen je zei?

19-01-2017 03:46 113 berichten
Straatwervers, jullie kennen ze wel, ze staan meestal op straat om nieuwe donateurs te vinden voor een goed doel.



Vanmiddag liep ik na werktijd met een collega door de stad. Collega is duidelijk zwanger en we werden aangesproken door een straatwerver over een goed doel wat betreft mensenrechten. Hij richtte zich hoofdzakelijk tot mijn collega en collega gaf aan alle mensenrechten te willen steunen maar dat ze het geld gewoon niet kon missen, zeker met een kleine op komst, waarbij ze ook nog wees naar haar buik. De werver reageerde daarop met "Ben je soms bang dat je straks onder een brug moet slapen omdat je teveel geld aan *goed doel* hebt gegeven?". Het kwam er zo raar uit. Best heel onfatsoenlijk ook, zeker omdat collega heel eerlijk en oprecht was hierover. Ik begrijp dat ze graag mensen willen binnenhalen maar dit lijkt me averechts te werken.



Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie weleens met jullie mond vol tanden hebben gestaan door een rare opmerking van een straatwerver.
Vreselijke types. Ik werd eens achtervolgd door zo'n rare gast. Hij bleef naast me lopen terwijl ik doorliep. Ik zei meerdere malen geen interesse te hebben op een normale vriendelijke toon.



Opeens blijft hij staan en schreeuwt keihard 'dus jij vindt het prima dat er meisjes van 5 verkracht worden?! Fijn karakter!'







Heb hem de wind van voren gegeven en daarna gebeld met goede doel waar hij voor bedelde. Ze waren allerminst blij met zijn gedrag. Sukkel.
Nou, ik vind mezelf meestal nooit zo super vriendelijk Ik zeg altijd nee. Als ik iemand al op mij af zie lopen. Of bij de eerste zin: mag ik wat vragen?



Waar ik woon staan er zo ontzettend veel. Bij en in supermarkten, op het station, in de stad. Dus zeker drie keer per week komt er weer iemand op mij af.

Lijkt me rot werk!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ooit de vraag of ik zwarte kleren droeg om slanker te lijken. Ik was toen een tiener en nogal onzeker.

Toen ben ik compleet verbaasd doorgelopen, dat zou ik nu niet meer doen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
quote:YouWish schreef op 19 januari 2017 @ 04:23:

Vreselijke types. Ik werd eens achtervolgd door zo'n rare gast. Hij bleef naast me lopen terwijl ik doorliep. Ik zei meerdere malen geen interesse te hebben op een normale vriendelijke toon.



Opeens blijft hij staan en schreeuwt keihard 'dus jij vindt het prima dat er meisjes van 5 verkracht worden?! Fijn karakter!'







Heb hem de wind van voren gegeven en daarna gebeld met goede doel waar hij voor bedelde. Ze waren allerminst blij met zijn gedrag. Sukkel.

Oh wow wat erg!

Goed dat je gebeld hebt, dit kan echt niet.



Ik las de topictitel trouwens als 'straatzwerver' maar wat zwervers mij weleens hebben toegebeten valt in het niets bij bovenstaande...
Alle reacties Link kopieren
Ik had een brood gekocht... en toen werd ik aangesproken. Ik zei dat ik nog student was en maandelijks geen geld kon missen en dat ik daarbij al 2 goede doelen steunde.

Toen zei die oelewapper; geen geld? Wat is dat in je hand dan? Dus je kunt wel brood kopen maar geen geld voor het goede doel. Kinderen gaan dood van de honger daar....

Ik was zo verbaasd dat ik gewoon ben weggelopen. Zou ik nu niet meer doen denk ik.
Haha ik las zwerver. Daarvan zei er een namelijk eens een dat mijn ouders maar snel dood moesten gaan want dan was ik er maar vanaf....



Een werver heeft wel eens gezegd dat ik niks om kinderen met kanker geef. Niet cool man!
Ik zeg tegen die wervers tegenwoordig gewoon dat ik al aan dit doel geef/lid ben/geabboneerd op deze krant
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag of ze zelf al donateur zijn. Dan volgt er meestal een 'ehhh' en dan loop ik door.
Alle reacties Link kopieren
Ik was egoïstisch want ik kon makkelijk elke dag een kopje koffie minder drinken en op die manier geld vrijmaken, toen ik zei dat ik mijn geld zelf hard nodig had.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 19 januari 2017 @ 04:23:

Vreselijke types. Ik werd eens achtervolgd door zo'n rare gast. Hij bleef naast me lopen terwijl ik doorliep. Ik zei meerdere malen geen interesse te hebben op een normale vriendelijke toon.



Opeens blijft hij staan en schreeuwt keihard 'dus jij vindt het prima dat er meisjes van 5 verkracht worden?! Fijn karakter!'







Heb hem de wind van voren gegeven en daarna gebeld met goede doel waar hij voor bedelde. Ze waren allerminst blij met zijn gedrag. Sukkel.



Wow... die is mal!



Hier alleen maar van die fijne: oh dus je geeft niet om dierenwelzijn/zielige kindjes in Afrika/kankeronderzoek? De laatste tijd, als me dat gebeurd zeg ik ook: nee klopt, fijne dag nog!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik was op weg naar therapie en zat er al niet zo op te wachten zeg maar. Dus toen zo'n jongen zei: mag ikwat vragen? Antwoordde ik met: Nee,ik moet door want ik heb een afspraak. Daarna liep ik door. Vervolgens riep hij achter mij aan 'oh zeggen we geen dag meer' en toen ik daar niet op reageerde nog iets over hoe asociaal ik was. Nou weet ik inmiddels daarmee om te gaan (nu zou ik teruglopen en zeggen daar niet van gedient te zijn), maar toen moest ik echt mijn tranen tegenhouden.
Ik las " straatzwervers"
Ik las ook straat zwervers.
Een keer iemand van Fonds Slachtofferhulp. Hij legde uit dat ze hulp aan slachtoffers bieden en begon alle dingen waar je slachtoffer van kan worden op te noemen, en toen op een sensationeel toontje: "persoonlijk vind ik verkrachting het ergste, want dan voelt het slachtoffer zich...etc." Heb gezegd dat ik dat niet hoef te horen en ben weggelopen. Straks spreekt hij een verkrachtingsslachtoffer aan..
Alle reacties Link kopieren
Een zo'n straatwerver sprak me aan voor een soort 'doe een wens stichting'. Mooi verhaal en prima jongen. Maar ik was student op dat moment en had elke euro zelf nodig. (Ik leefde zelfs noodgedwongen grotendeels op kosten van anderen.) Maar dan moest ik, net als hem, maar gewoon werken voor mijn geld. Debiel. Dat deed ik al hoor.
Straatwervers helemaal gefrustreerd omdat ze target niet halen
Alle reacties Link kopieren
hier is al een topic over, ff zoeken
Ik heb zelf een tijdje deur-aan-deur gewerfd voor een paar doelen. Dat vond ik best leuk, ik had altijd leuke gesprekken en schreef ook best redelijk. Alleen die klapjosti's waar hierover gesproken word zijn de reden dat ik ontslag genomen heb.



Je kreeg met een groepje een auto mee, en dan ging je naar een gemeente naar een blok huizen. Een keer gingen ze met zijn alle 2 uur staan blowen in een speeltuintje om vervolgens met leugens nog even het minimum nieuwe donateurs te halen.



ex collega van me is ontslagen omdat hij net iemand had "ingeschreven" van de oprit afliep en naar zijn collega riep "Nou ik heb die domme doos hoor!". Helaas voor hem kwam net de dochter van die "domme doos" de straat ingefietst.
Ik had onlangs zo'n mafklapper aan de deur. Of m'n ouders ook thuis waren..



Ter situatieschets: ik stond met mijn 6 maanden zwangere buik in strak shirt in de deuropening en ik heb beslist geen klein, bescheiden buikje.



Ik dus lachen en wijs naar mijn buik en zeg: 'denk je dat dit van de kerstkransjes komt ofzo?' Stamelt ie: 'tja eh, je weet het nooit zeker met zoveel dikke vrouwen tegenwoordig.' Koekoek.

Ik zei: 'ik zou het maar bij de buren gaan proberen.' Toen droop hij af.
Ik vind ze vréselijk irritant en onbeschoft, helemaal aan de deur.

Een keer een die, toen ik zei geen interesse te hebben en de deur al dicht had als een idioot ging aanbellen en op de ramen bonken. Hond uit z'n plaat terwijl baby in bed lag. Toen heeft man (die toch vrij groot en breed is) hem ff goed aangesproken. Maar altijd dat waarom niet. Als ik goede doelen wil schenken zoek ik ze zelf wel op
quote:lux. schreef op 19 januari 2017 @ 08:32:

Ik had onlangs zo'n mafklapper aan de deur. Of m'n ouders ook thuis waren..



Ter situatieschets: ik stond met mijn 6 maanden zwangere buik in strak shirt in de deuropening en ik heb beslist geen klein, bescheiden buikje.



Ik dus lachen en wijs naar mijn buik en zeg: 'denk je dat dit van de kerstkransjes komt ofzo?' Stamelt ie: 'tja eh, je weet het nooit zeker met zoveel dikke vrouwen tegenwoordig.' Koekoek.

Ik zei: 'ik zou het maar bij de buren gaan proberen.' Toen droop hij af. wát een mensen heb je er toch bij
Alle reacties Link kopieren
We liepen met baby van 2 maandjes oud ofzo in de stad toen we werden aangesproken door iemand van KiKa. Toen we aangaven geen interesse te hebben werd ons nageroepen 'dan hoop ik voor jullie dat zij geen kanker krijgt', wijzend op de kinderwagen.

Idioot.
quote:Wintertime16 schreef op 19 januari 2017 @ 08:45:

We liepen met baby van 2 maandjes oud ofzo in de stad toen we werden aangesproken door iemand van KiKa. Toen we aangaven geen interesse te hebben werd ons nageroepen 'dan hoop ik voor jullie dat zij geen kanker krijgt', wijzend op de kinderwagen.

Idioot.NEE ik zou in staat zijn zo iemand een schop te geven. Wat vreselijk aso
Alle reacties Link kopieren
Laatst stonden ze in t winkelcentrum bij ons. Proefdieren. Bent u voor of tegen proefdieren? Ehhhh.... is er ooit wel iemand die zegt nou ik vind konijntjes met lippenstift best schattig.



Heel verhaal bla bla. Maandelijks bedrag, bepaal jezelf, kan je maandelijks opzeggen bla bla.



Ik zeg als je met een bus had staan rammelen dan had ik er wat ingegooid maar ik ga geen maandelijkse bijdrage doen. Komt haar collega mevrouw ik zie dat u twijfelt, ik zeg ik twijfel heemaal niet ik zeg net dat ik dit niet wil. Als blikken konden doden lag ik dood op de grond.



Die vergoeding die ze krijgen moet toch ontzettend hoog zijn om dit werk aantrekkelijk te maken? Iedereen vind je irritant en probeert je te mijden. Ik snap t echt niet hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven