Wat is het raarste dat een straatwerver ooit tegen je zei?

19-01-2017 03:46 113 berichten
Straatwervers, jullie kennen ze wel, ze staan meestal op straat om nieuwe donateurs te vinden voor een goed doel.



Vanmiddag liep ik na werktijd met een collega door de stad. Collega is duidelijk zwanger en we werden aangesproken door een straatwerver over een goed doel wat betreft mensenrechten. Hij richtte zich hoofdzakelijk tot mijn collega en collega gaf aan alle mensenrechten te willen steunen maar dat ze het geld gewoon niet kon missen, zeker met een kleine op komst, waarbij ze ook nog wees naar haar buik. De werver reageerde daarop met "Ben je soms bang dat je straks onder een brug moet slapen omdat je teveel geld aan *goed doel* hebt gegeven?". Het kwam er zo raar uit. Best heel onfatsoenlijk ook, zeker omdat collega heel eerlijk en oprecht was hierover. Ik begrijp dat ze graag mensen willen binnenhalen maar dit lijkt me averechts te werken.



Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie weleens met jullie mond vol tanden hebben gestaan door een rare opmerking van een straatwerver.
Een collega van mijn man probeerde een straatwerver voor een loterij af te wimpelen: "Ik heb voldoende geld en ik geloof niet dat veel meer geld me erg veel gelukkiger zal maken, integendeel!' Zou je toch zeggen de ultime reden om niet mee te doen met de loterij. Maar de straatwerver was niet voor één gat te vangen: "Nou meneer, u kan best meedoen, de kans dat u echt wint is toch maar klein!"
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 27 januari 2017 @ 13:01:

Een collega van mijn man probeerde een straatwerver voor een loterij af te wimpelen: "Ik heb voldoende geld en ik geloof niet dat veel meer geld me erg veel gelukkiger zal maken, integendeel!' Zou je toch zeggen de ultime reden om niet mee te doen met de loterij. Maar de straatwerver was niet voor één gat te vangen: "Nou meneer, u kan best meedoen, de kans dat u echt wint is toch maar klein!" Wel eerlijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 27 januari 2017 @ 13:01:

Een collega van mijn man probeerde een straatwerver voor een loterij af te wimpelen: "Ik heb voldoende geld en ik geloof niet dat veel meer geld me erg veel gelukkiger zal maken, integendeel!' Zou je toch zeggen de ultime reden om niet mee te doen met de loterij. Maar de straatwerver was niet voor één gat te vangen: "Nou meneer, u kan best meedoen, de kans dat u echt wint is toch maar klein!"





Wel geweldig ad-rem. Goeie verkoper...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 27 januari 2017 @ 11:54:

[...]



Dat is inderdaad wel heel bijzonder. Biljkbaar moet je een product bij mensen door hun strot duwen ipv ze verleiden tot de aankoop. Heb je het wel gehaald? Met mijn hakken over de sloot. Mijn acteerskills zijn niet zo best...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Hoorde vandaag een grappig verhaal; iemand werd gebeld over een andere stroomleverancier, ze begint dus een heel verhaal over groene stroom, duurzaamheid en fossiele brandstoffen, en eindigt met Je zou ook voor groene stroom moeten kiezen. Die call-centre medewerker baalde zo dat die zijn bed was uitgekomen die ochtend :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsertje schreef op 28 januari 2017 @ 00:42:

Hoorde vandaag een grappig verhaal; iemand werd gebeld over een andere stroomleverancier, ze begint dus een heel verhaal over groene stroom, duurzaamheid en fossiele brandstoffen, en eindigt met Je zou ook voor groene stroom moeten kiezen. Die call-centre medewerker baalde zo dat die zijn bed was uitgekomen die ochtend :-)Want?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:fietsertje schreef op 28 januari 2017 @ 00:42:

Hoorde vandaag een grappig verhaal; iemand werd gebeld over een andere stroomleverancier, ze begint dus een heel verhaal over groene stroom, duurzaamheid en fossiele brandstoffen, en eindigt met Je zou ook voor groene stroom moeten kiezen. Die call-centre medewerker baalde zo dat die zijn bed was uitgekomen die ochtend :-)Eeehhh??? Ik heb 'm 3x gelezen maar vat 'm niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had net mijn eerste salaris ooit gehad en werd toen aangesproken door iemand van Greenpeace. Ik heb toen toegezegd om donateur te worden en dat kostte me 40 euro per jaar ofzo. Een week later werd er 2x 40 euro afgeschreven. Ik ging dus bellen om die fout recht te zetten, maar werd echt als gierigaard neergezet omdat ik 1 van de 2 bedragen terug wilde hebben. Ik kon dat bedrag toch wel twee keer missen voor het goede doel. Ik heb meteen opgezegd en koop dus echt nooit meer wat via zo'n verkoper. Ik was meteen genezen.
quote:Taralina schreef op 19 januari 2017 @ 05:24:

[...]

Ik las de topictitel trouwens als 'straatzwerver'
Ik word ook echt compleet gestoord van die wervers. Ik werk in het centrum van een stad en als ik naar mn werk loop kom ik ze bij bosjes tegen. Probeer ze vriendelijk af te wimpelen maar het gaat me steeds meer moeite kosten.. ze worden ook steeds brutaler!



De beste tactiek blijft toch: niét je pas in houden, gewoon door blijven lopen. En bij domme vragen domme antwoorden geven. ("Bent u voor mensenrechten?" "Nee, daar ben ik zwaar op tegen". En de pas er dus vooral flink inhouden.. Werkt altijd )
Ik weet niet of ie al genoemd is in dit topic, maar voor telefonische verkoop is dit onmisbaar:



Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 28 januari 2017 @ 00:46:

[...]





Want?Omdat ze in plaats van een een nieuw stroom-abonnement te verkopen een college over groene stroom kreeg.
Enne gezien het enorme aantal straatwervers, zullen er hier tussen de meelezers zich toch ook wel een paar bevinden..? Meldt u! Ben zéér benieuwd naar jullie drijfveren.. (lijkt mij 1 van de meest afschuwelijke baantjes)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven