Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wouw Saz, Goed bezig!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Argh ik zie het ook niet, ik kwam niet verder dan "schansspringen", maar dat klopt niet met het aantal letters
Alle reacties Link kopieren
haha, het is echt iets wat jullie doen. Ik denk dat Stephanie het nog nooit gedaan heeft, maar van jullie allemaal weet ik het zeker!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Mooi mens ben je Anna...



Ik lees iets als: " ...zoenen in het..."???
Of zoeken!
Nou ben ik kwijt waar ik dat denk te lezen
Ik zie het niet
anoniem_313781 wijzigde dit bericht op 16-02-2017 13:43
Reden: Verkeerd antwoord
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Schaterlachen?



(stille meelezer breekt in. wist nooit hoe te reageren maar wil toch even zeggen dat ik je een kei van een vrouw vind)
Alle reacties Link kopieren
En terwijl jullie je suf puzzelen heb ik even tijd voor een wat serieuzere post tussendoor.

Ik ga proberen al jullie vragen te beantwoorden van de laatste dagen (sorry als ik er 1 vergeet. Als ik tijdens het typen naar boven wil scrollen om jullie posts te bekijken, raak ik vreemd genoeg steeds alles wat ik al getypt heb kwijt. Zal wel aan mij liggen, maar ik geef natuurlijk mijn laptop de schuld ).



Het bloedprikken ging verder altijd goed, dus ik denk dat een 'dingen waarvan je vergeet hoe het heet'-ding niet nodig is. De dag ervoor was er nog bloed geprikt aan de binnenkant van mijn elleboog van dezelfde arm en dat ging gewoon goed. Volgende keer nemen we de andere hand, en als dat ook niet goed gaat zien we wel weer verder.



Juultje, wat moet dat voor jou ook bizar zijn geweest om zo'n appje te krijgen. Ik zie Frans daar inderdaad nog achter de computer zitten, aan het kolfapparaat, ondertussen bijlezen op het forum . Zelf ben ik pas begonnen met meelezen bij haar jongste (en mijn oudste). Ze heeft trouwens wel een prachtig oudste kind gekregen (jongste ook natuurlijk), die dan ook de start was met mijn kinderwens .



En nee, dat motto heb ik niet zelf verzonnen. Zo creatief ben ik niet. Het is een Chinees spreekwoord, wat veel door Amnesty International wordt gebruikt. Het sluit wel aan bij mijn levensstijl: je mag best ergens over mopperen, maar uiteindelijk schiet je er toch echt meer mee op om er maar gewoon wat aan te doen. En als je besluit er niks aan te willen doen, moet je ook ophouden met zeuren. Ik kan niet zo goed tegen zeurende mensen (had ik die al genoemd als slechte eigenschap? ).



Ik kreeg gisteren bij de post een heel lief valentijnskaartje van jongste. Met in plaats van een postzegel een kus van lippenstift (blijkbaar mocht je dan gratis post versturen). Ik helemaal gesmolten natuurlijk . Dus jongste komt thuis en ik bedank hem voor de kaart en zeg hoe lief ik het vind. En zo mooi gekleurd. "Ja, nou, dat heb ik niet zelf gedaan hoor. Ik wilde niet." Ik nog proberen: 'Oh, heb je toen iemand anders gevraagd het vor je te kleuren? Wat slim.' "Nou, nee, dat weet ik niet. Heeft de juf gedaan denk ik". Oh....

'En zo'n lieve kus achterop. Is die van jou?' "nee, dat wilde ik ook niet. Die is van de juf".

Haha, hij heeft alleen zijn naam zelf geschreven ("ja, dat moest"). Zal de juf dus maar bedanken voor de kaart, komt geloof ik meer uit haar goede hart dan uit dat van jongste
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Haha, nee, nee en nee!



iemand een klinker kopen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Plaatjes plakken lukt ineens niet meer



Ik wilde de zin kopen met een zak geld.
Alle reacties Link kopieren
Je koopt de o?

Dingen die je doet:

---a-or---en



en de hint:

een -o--- o-enen o- -et -----or--



Kan ook in de categorie "begrip":

-----or--
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Is de zin: Een topic openen op het Vivaforum?
Hint is een topic openen op het forum. Over dingen die je doet denk ik nog even na.
Is dingen die je doet; Vivaforumen?
quote:MN-- schreef op 16 februari 2017 @ 14:13:

Is dingen die je doet; Vivaforumen? Dat zou best eens kunnen!
Begrip is dan: Vivaforum
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 16 februari 2017 @ 14:15:

Begrip is dan: Vivaforum



Jeeeuh! Goed gedaan!



Mooi bedrag heb je gewonnen!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, MN natuurlijk haha. Oops. Die had 'dingen die je doet' geraden
quote:MN-- schreef op 16 februari 2017 @ 14:13:

Is dingen die je doet; Vivaforumen?
Alle reacties Link kopieren
Geraden!



oh, fuck, waarom zit ik nou mijn vrolijke RvF-stemming te verpesten door ondertussen te googelen op uitvaartmuziek nederlandstalig (voor de kinderen)? Zelfs de kinderen weten al dat tijdens het autorijden en meezingen op kinderen voor kinderen nummer 11 (De Lek) snel doorgedrukt moet worden voordat mamma gaat huilen en een botsing veroorzaakt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
En daarmee is vivaforummen ineens een werkwoord geworden



Ohhh "de Lek" die kan ik ook niet luisteren zonder dat de tranen over m'n wangen rollen. Ik vond 'm als kind al zielig, maar als volwassene met kind komt dat dubbelhard binnen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Was vivaforummen nog geen werkwoord dan????



Zie dat KvK ook een nummer heeft over een overleden mama. Ik kende hem nog niet (na mijn tijd en voor die van mijn kinderen), maar moest net even echt keihard janken. Kwam even 100 keer zo hard binnen als de lek.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
quote:MN-- schreef op 16 februari 2017 @ 14:13:

Is dingen die je doet; Vivaforumen?Dat moet m zijn!
Alle reacties Link kopieren
Laat me nu toch niet alleen

Radeloos en verloren

Sloop die muren om me heen

Help me zo bij jou te komen



Laat me eens je gezel zijn

Wees de gids die mij zal leiden

Want ik ben reeds lang op reis

En zo moe, kom en bevrijd me



Neem me mee naar je land

Vol muziek en vol dromen

Leid me naar je land

Laat me in jouw wolken wonen



Laat me nu nu toch niet alleen

Neem mijn hand en toon me

De weg die leidt naar jou alleen

Help me zo bij jou te komen



Neem me mee naar je land

Vol muziek en vol dromen

Leid me naar je land

Laat me in jouw wolken wonen



Laat me nu toch niet alleen

Radeloos en verloren

Sloop die muren om je heen

Help me zo bij jou te komen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven