Hoeveel besteden jullie aan een vakantie per persoon?

17-12-2016 19:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hoeveel besteden jullie gemiddeld aan een vakantie?

Ik ga binnenkort 8 dagen weg en ben denk ik 1600 euro in totaliteit kwijt.



Ik moet erbij melden dat ik vaak maar eens in de 4 jaar met vakantie ga.



Vinden jullie dit (te)veel geld of komt dit overeen met wat jullie zelf ook besteden?
Alle reacties Link kopieren
Aan 3 weken Amerika zijn we dit jaar ong 2500 pp kwijt (met mooie overnachtingen, goedkope tickets, auto, en alle uitgaven daar). Misschien veel, maar ik spaar graag het hele jaar voor de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:heartsxdaggers schreef op 01 februari 2017 @ 19:24:

Aan 3 weken Amerika zijn we dit jaar ong 2500 pp kwijt (met mooie overnachtingen, goedkope tickets, auto, en alle uitgaven daar). Misschien veel, maar ik spaar graag het hele jaar voor de vakantie.Bij mij ook zoiets. Wij gaan naar Mexico met zijn 4-en en heb ongeveer 3000 pp begroot. Ik laat er gedurende het jaar wel dingen voor maar dat heb ik er graag voor over. Zoveel voorpret en teer er ook nog lang op. Afgelopen jaar naar Zuid-Afrika geweest en geniet er nog van na. Is me meer waard dan elke week uiteten en vaak nieuwe kleren kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:heartsxdaggers schreef op 01 februari 2017 @ 19:24:

Aan 3 weken Amerika zijn we dit jaar ong 2500 pp kwijt (met mooie overnachtingen, goedkope tickets, auto, en alle uitgaven daar). Misschien veel, maar ik spaar graag het hele jaar voor de vakantie.Ik vind dat niet veel voor de US!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 30 januari 2017 @ 20:15:

[...]



vreselijk kamperen, en dan ook nog eens op amelandEn dat ieder jaar
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zo'n 5000 euro p.p. voor 5 weken nieuw-zeeland, incl vlucht, huurauto, overnachtingen eten en excursies. Doen we niet elk jaar hoor. Hierna weer een paar jaar goedkopere vakanties
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 01 februari 2017 @ 15:33:

[...]



Ik vond het allemaal erg meevallen. De vlucht incl fiets was €435. Ik heb gemiddeld dus nog €10 per dag uitgegeven. Fietsen kost niets en aan eten was ik niet veel meer dan €5-€8 per dag kwijt, maar vaak ook kreeg ik dit. Af en toe een camping (€5-€7, de helft wegens gastvrijheid gratis) en dat was het wel qua overnachtingskosten.

Verder veel vernachtingen gratis, via couchsurfen of warm showers. De meesten Japanners bieden eten aan en vaak bleef ik er zo een week als het een leuke stad was omdat het gezellig was. Verder nog wat entree voor musea, maar dat is euro-werk. Ze zijn zo gastvrij, ik heb sommige weken echt niks uitgegeven. Fantastisch!Wat gaaf! En lekker als je telkens Japans eten gratis krijgt, mmmmmmm
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 01 februari 2017 @ 21:40:

[...]



Ik vind dat niet veel voor de US!Best oke he? Ik zoek altijd net zo lang totdat we echt goedkope tickets hebben (350pp), en we drinken allebei geen alcohol. Scheelt ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik besteed 3.000 per jaar aan reizen

Heb 4 kinderen geen partner

Daarvan gaan we 4x per jaar weg

Ticket nooit meer dan 70 e pp retour

of benzine max 200....paar dagen belgie bijv.

Acco nooit meer dan 60 e per nacht

Zakgeld weinig...eten moeten we thuis ook verder reizen on a shoestring veel gratis dingen doen.
--
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij dit jaar zo'n 5.200 gaan besteden aan vakanties. Dit is een flink bedrag in verhouding tot onze inkomsten, maar wel ook één van de weinige "hobby's". Voor die 5.200 euro gaan we (gezin; 2 volw, 2 kind buiten schoolvakanties) het volgende doen:

* kleine 2 weken op zonvakantie binnen Europa in een 4 sterren hotel. € 2.200 totaal

* 1 week huisje met losse vlucht binnen Europa (in zomervakantie). € 2.000 totaal

* citytrip in de winter. € 1.000 totaal
Alle reacties Link kopieren
2 weken zomer vakantie in bouwvak/

Hoogseizoen kost ons (2 volw 2 kinderen)

Elk jaar 3500/4000 euro

Vakantie geld is ongeveer 2500 euro rest spaargeld
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 30 januari 2017 @ 14:51:

[...]





Wauw, dan woon je zeker op fietsafstand van Holwerd? En ga je zonder fiets naar de overkant en doe je op Ameland alles lopend? Want alleen de boot kost al €15 p/p zonder fiets. Dus dan hou je nog maar €60 p/p over voor kamperen en eten. Of ga je met fiets en al naar het eiland voor €24,40 p/p+fiets en kampeer je maar 2 nachten ofzo? Of kampeer je een week maar neem je ook voor een week aan boodschappen mee en tel je die niet mee?



Ik probeer me even voor te stellen hoe je met €150 voor twee personen vakantie kunt vieren...We blijven meestal 4 dagen. Goedkope camping, geen elektriciteit op de plaats. Als we alles lopend zouden doen daar hebben we aan 150 euro genoeg. Maar we geven meestal rond de 175 euro per persoon uit, huren goedkope fietsen bij een particulier, eten koken doen we zelf bij de tent, doen de boodschappen bij de Jumbo in Nes. Auto laten we achter in Holwerd. Hebben 1X de auto meegenomen maar dat kostte ongeveer 95 euro, doen we niet weer. Enige reden dat we de auto mee hadden was omdat dat handig was i.v.m. bagage. Op het eiland is alles per fiets prima bereikbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 30 januari 2017 @ 14:03:

[...]





Gaat dat nu niet vervelen?

Ieder jaar naar hetzelfde?Bevalt tot nu toe prima. Ben inmiddels 11x op Ameland geweest. In 2007 appartement gehuurd maar dat beviel niet, wij vinden kamperen in de duinen veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alieda-1984 schreef op 09 februari 2017 @ 10:18:

[...]



We blijven meestal 4 dagen. Goedkope camping, geen elektriciteit op de plaats. Als we alles lopend zouden doen daar hebben we aan 150 euro genoeg. Maar we geven meestal rond de 175 euro per persoon uit, huren goedkope fietsen bij een particulier, eten koken doen we zelf bij de tent, doen de boodschappen bij de Jumbo in Nes. Auto laten we achter in Holwerd. Hebben 1X de auto meegenomen maar dat kostte ongeveer 95 euro, doen we niet weer. Enige reden dat we de auto mee hadden was omdat dat handig was i.v.m. bagage. Op het eiland is alles per fiets prima bereikbaar.Mijn schoon ouders gaan op deze manier elk jaar 2 maanden kamperen in z Frankrijk, tentje op camping aan zee, koken voor de tent, kost ze alleen de staanplaats op camping municipal, en benzine naar z Frankrijk, eten doen ze thuis ook heel basic.
Alle reacties Link kopieren
quote:heartsxdaggers schreef op 01 februari 2017 @ 19:24:

Aan 3 weken Amerika zijn we dit jaar ong 2500 pp kwijt (met mooie overnachtingen, goedkope tickets, auto, en alle uitgaven daar). Misschien veel, maar ik spaar graag het hele jaar voor de vakantie.Dat vind ik buitengewoon onwaarschijnlijk; dat is ongeveer 100 Euro pp per dag voor alles: vervoer, eten, drinken, entrees. Als ik zie wat je in de VS kwijt bent aan entrees van parken, voorstelingen etc, dan kun je nooit veel doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven ieder jaar veel geld uit aan reizen. Investeren liever in ervaringen dan in spullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 09 februari 2017 @ 20:40:

[...]





Dat vind ik buitengewoon onwaarschijnlijk; dat is ongeveer 100 Euro pp per dag voor alles: vervoer, eten, drinken, entrees. Als ik zie wat je in de VS kwijt bent aan entrees van parken, voorstelingen etc, dan kun je nooit veel doen.Vluchten waren 700 euro bij elkaar (lang en goed zoeken), auto voor 600 euro. Overnachtingen (meestal inclusief goed ontbijt) ongeveer 2000 bij elkaar. Hou je nog 1700 over voor 19 dagen (2 reisdagen tel ik ff niet mee want komen laat aan en vertrekken vroeg). We gaan naar het zuidoosten, dus geen parken zoals in het zuidwesten. Ik weet niet wat je onder voorstellingen verstaat, dan denk ik toch eerder aan New York. Misschien wordt het 5500 hoor (want vergeet nu de benzine), maar niet veel meer dan dat. We geven nooit veel uit aan excursies of aan hele toeristische uitstapjes, en zeker in die regio is alles om je heen al adembenemend mooi. Als je naar Florida gaat, en alle pretparken wil zien, ja, dan ben je een stuk meer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
oeps, dubbelop
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn drie weken naar Hawaii geweest en hebben nog geen 2000 euro opgemaakt aan uitstapjes en eten en benzine. Ik had minimaal 100€ per dag begroot voor eten en excursies.

Zijn daar aardig in de buurt gebleven dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 09 februari 2017 @ 20:40:

[...]

Dat vind ik buitengewoon onwaarschijnlijk; dat is ongeveer 100 Euro pp per dag voor alles: vervoer, eten, drinken, entrees. Als ik zie wat je in de VS kwijt bent aan entrees van parken, voorstelingen etc, dan kun je nooit veel doen.

"buitengewoon onwaarschijnlijk?" Voor 2 personen, per persoon: entree parken eenmalig 35e, huurauto 300/maand, camping 4-7e.

Voor 2 personen en benzine ben je met 30e pp per dag wel klaar. Excl vliegticket.

Ik heb ook wel eens voor 1500e 3 maanden door de US gefietst.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 09 februari 2017 @ 20:40:

[...]





Dat vind ik buitengewoon onwaarschijnlijk; dat is ongeveer 100 Euro pp per dag voor alles: vervoer, eten, drinken, entrees. Als ik zie wat je in de VS kwijt bent aan entrees van parken, voorstelingen etc, dan kun je nooit veel doen.



Nee hoor. Dat vind ik zelfs nog heel veel. Het ligt er ook maar net aan wat je standaard is. Ik heb een maand door Amerika gereisd waaronder twee weken New York, week Philly en paar dagen Washington en 11 musicals en toneelstukken gezien. Geshopt, sightseeing tours gedaan, entrees attracties, filmpje pakken, eten, musea en vervoer, walking tours, monumenten, vliegtickets en overnachtingen e.d. voor 1500 euro.



Vriend en ik zijn vorig jaar ook samen 3,5 weken met auto door VS en deel Canada gegaan. Dat was ook iets van 2500 pp incl alles. En we hebben toen ECHT veel gedaan. Heel veel. Van concert tot aan live uitzending van amerixas Got Talent in Radio City Musix Hall tot aan walvisspotten en Niagara Falls. Vs is een stuk goedkoper dan menigeen denkt.



Het kan echt wel hoor.
Wij, twee volwassenen, blijven in Europa en huren net na het hoogseizoen voor 14 nachten een huisje op zo'n 600 km rijden. Inclusief alles (dus accomodatie, benzine, uitstapjes, uit eten, boodschappen, reisverzekering) zijn wij dan zo'n € 2.000 kwijt, dus € 1.000 per persoon voor 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alieda-1984 schreef op 09 februari 2017 @ 10:18:

[...]



We blijven meestal 4 dagen. Goedkope camping, geen elektriciteit op de plaats. Als we alles lopend zouden doen daar hebben we aan 150 euro genoeg. Maar we geven meestal rond de 175 euro per persoon uit, huren goedkope fietsen bij een particulier, eten koken doen we zelf bij de tent, doen de boodschappen bij de Jumbo in Nes. Auto laten we achter in Holwerd. Hebben 1X de auto meegenomen maar dat kostte ongeveer 95 euro, doen we niet weer. Enige reden dat we de auto mee hadden was omdat dat handig was i.v.m. bagage. Op het eiland is alles per fiets prima bereikbaar.Ah ik dacht al, dat kan nooit voor een week of langer zijn. En je vergeet voor het gemak om de kosten van de rit naar Holwerd mee te rekenen dus dat kan ook een scheef beeld geven. Als ik naar Colombia vlieg dan reken ik die reiskosten wel mee.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 10 februari 2017 @ 19:57:

[...]



"buitengewoon onwaarschijnlijk?" Voor 2 personen, per persoon: entree parken eenmalig 35e, huurauto 300/maand, camping 4-7e.

Voor 2 personen en benzine ben je met 30e pp per dag wel klaar. Excl vliegticket.

Ik heb ook wel eens voor 1500e 3 maanden door de US gefietst.



Dat is dan duidelijk niet mijn idee van vakantie: op een camping staan en zelf koken

En dan nog: show in Las Vegas kostte 145 dollar pp, rondvlucht boven Grand Canyon 249 dollar; toen we in Florida waren, waren we voor park entrees al meer dan 350 dollar pp kwijt; tocht door de everglades van een uurtje of 1,5 55 dollar etc etc
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik slaap in Amerika wel in hotels, cottages, en airbnbs, maar ik ga echt geen 250 dollar aan een helikoptervlucht of 300 dollar aan een show uitgeven. Daar zit dan toch wel een verschil in. Maar goed, wat ik al zei, ik vind ergens zijn, lekker door een stadje slenteren of naar een lokaal museum al heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ook niet zulke bedragen uit aan excursies of shows. Het duurste dit jaar was snorkelen met manta roggen en dat was volgens mij $ 90 pp. Entree tot national park was niet veel, volgens mij 10-20$ of zo. Het meeste geld ging op aan eten en drankjes her en der al kochten we die over het algemeen wel bij walmart of andere supermarkten, dat vond ik nogal prijzig en mijn liefde voor hamburgers is nou ook weer niet zo groot dat ik dat 3 weken kan eten. Wij hebben vooral Thais gegeten en hadden soms ook nog over voor lunch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven