Hoeveel besteden jullie aan een vakantie per persoon?

17-12-2016 19:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hoeveel besteden jullie gemiddeld aan een vakantie?

Ik ga binnenkort 8 dagen weg en ben denk ik 1600 euro in totaliteit kwijt.



Ik moet erbij melden dat ik vaak maar eens in de 4 jaar met vakantie ga.



Vinden jullie dit (te)veel geld of komt dit overeen met wat jullie zelf ook besteden?
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 11 februari 2017 @ 12:33:

[...]





Ah ik dacht al, dat kan nooit voor een week of langer zijn. En je vergeet voor het gemak om de kosten van de rit naar Holwerd mee te rekenen dus dat kan ook een scheef beeld geven. Als ik naar Colombia vlieg dan reken ik die reiskosten wel mee.De rit naar Holwerd kost ons niet veel, heb een zuinig auto'tje (Daihatsu Cuore met benzineverbruik van gemiddeld 1:20) en het is niet heel ver, nog geen 100 kilometer.
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de vakantie af. We hebben ook geen vast bedrag of vast aantal vakanties per jaar. Dit jaar waarschijnlijk simpel en dichtbij, volgend jaar wil ik eigenlijk naar Nieuw-Zeeland dus dan weer duur en ver.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ga ik eigenlijk wel elk jaar ruim 2 of 3wk aaneengesloten weg. Dat is dan wel vaak kamperen, maar bv één jaar ook Indonesië. Ik haat op vakantie gaan en dan elke dag met het budget rekenen, ik blijf dus liever dichterbij met een lager budget zodat ik nog steeds kan doen wat ik wil, dan dat ik met een krap budget zo ver mogelijk wegga. Want als ik dan zo ver mogelijk wegga, wil ik bv. ook duiken en, dat kost wel wat...
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 11 februari 2017 @ 12:50:

[...]





Dat is dan duidelijk niet mijn idee van vakantie: op een camping staan en zelf koken

En dan nog: show in Las Vegas kostte 145 dollar pp, rondvlucht boven Grand Canyon 249 dollar; toen we in Florida waren, waren we voor park entrees al meer dan 350 dollar pp kwijt; tocht door de everglades van een uurtje of 1,5 55 dollar etc etc



Je hebt al een GoMiami Card voor 182 dollar, vijf dagen te besteden binnen twee weken.

Daar kan je ook een trip door de Everglades mee maken, naar Key West, hop on hop off bustour twee dagen,

Boottrip, het Kennedy Space Center, Miami Zoo, Jungle Island en een aantal Orlando attracties en meer van doen.



Wij doen eigenlijk altijd wel een kaart, is veel voordeliger in verhouding en je ziet meer. Ben je zo weer een week zoet etc.. En je zit voor 30 euro pp echt niet op een camping, motels zijn in veel staten supercheap.



Las Vegas heb je all in al hele goedkope hotels inclusief eten omdat men er op rekent dat je flink komt gokken.



Valt allemaal wel mee als je een beetje rond kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Excursies maken elke vakantie duur. Waar dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 11 februari 2017 @ 12:50:

[...]

Dat is dan duidelijk niet mijn idee van vakantie: op een camping staan en zelf koken

En dan nog: show in Las Vegas kostte 145 dollar pp, rondvlucht boven Grand Canyon 249 dollar; toen we in Florida waren, waren we voor park entrees al meer dan 350 dollar pp kwijt; tocht door de everglades van een uurtje of 1,5 55 dollar etc etc

Mijn soort vakanties zijn juist niet een paar weekjes en dan in "anonieme" hotels en veelal treurige motels (waar wel weer interessant volk komt! ;) ) te zitten. Als ik er ben dan wil ik ook alles zien en blijven zolang ik wil. Kamperen op de mooiste plekjes in de national parks en koken met toffe Amerikanen is m.i. leuker. s'Ochtends wakker worden tussen de herten in de bergen zo fijn. Hotels aan de rand van NP zijn flink aan de prijs. Terwijl je voor een paar dollar in het NP kan kamperen en zelfs aan activiteiten van rangers mee kan doen.

Persoonlijk vind ik je "park entry" flink hoog. Zelf zou ik kiezen om dan 2 weken langer in de USA te blijven.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan altijd ongeveer 10 dagen op vakantie, pakken in spanje een goedkoper hotel of gaan kamperen en zijn dan ongeveer 1000 euro kwijt pp. We zijn allebei nog voltijd aan het studeren dus voor ons is dit veel geld.
3000-4000 euro. Maar ik ga ook altijd minstens drie weken, ver en alleen. Met duiken enzo. Wel cheap-ass hotels (30-60 euro per nacht gemiddeld).
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 17 december 2016 @ 19:59:

Ik snap dit soort topics nooit zo. Het gaat er toch om of jij het de moeite waard vind om er geld aan uit te geven?Ik snap ook wel eens iets niet, daarom mag er nog wel een topic over geopend worden.
Alle reacties Link kopieren
.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
we besteden elk jaar als gezin rond de 3000 euro voor een autovakantie incl. verblijf binnen europa.

maar als we naar een ander continent gaan wordt dat gauw 6000 euro.



we hebben niet de behoefte om elk jaar op vakantie te gaan. dit jaar blijven we in nederland en gaan we heel veel dagjes uit ( musea, pretparken, rondvaart, strand, etc) incl. uiteten, er is genoeg te beleven in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zij citytrips verhoudingsgewijs duurder dan langere vakanties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 22 april 2017 @ 09:02:

we besteden elk jaar als gezin rond de 3000 euro voor een autovakantie incl. verblijf binnen europa.

maar als we naar een ander continent gaan wordt dat gauw 6000 euro.



we hebben niet de behoefte om elk jaar op vakantie te gaan. dit jaar blijven we in nederland en gaan we heel veel dagjes uit ( musea, pretparken, rondvaart, strand, etc) incl. uiteten, er is genoeg te beleven in Nederland.Hebben wij ook een jaar gedaan. Viel behoorlijk tegen qua kosten. Nl is best duur
Wat maak het uit wat wij vinden van jouw reisgedrag TO?



Als jij eens in de 4 jaar 1600 euro wil uitgeven of elk jaar 10.000 euro? Dat moet je toch zelf weten. Als je dat kan betalen?
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2017 @ 09:19:

Overigens zij citytrips verhoudingsgewijs duurder dan langere vakanties.

Juist! En bedenk hoeveel benzine je nodig hebt voor tien uitstapjes in Nederland. Mijn buren gingen ooit ook niet op vakantie maar dagjes uit. Ze keken niet op een km meer of minder. Aan het eind van de vakantie hadden zij 2000 km gereden. Wij 2200 heen en terug naar een Franse camping en daar ook nog kleine uitstapjes gemaakt in drie weken.



Zij gingen niet op vakantie omdat reis en verblijf zo veel zouden kosten. Uiteindelijk waren zij meer kwijt dan wij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 16 februari 2017 @ 22:56:

[...]





Ik snap ook wel eens iets niet, daarom mag er nog wel een topic over geopend worden.Uiteraard maar wat schiet TO er mee op? Er worden bedragen genoemd van 150€ tot 10.000 €.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2017 @ 09:19:

Overigens zij citytrips verhoudingsgewijs duurder dan langere vakanties.Ja ik geef dan in verhouding veel meer geld uit dan bij een strandvakantie waarbij we in een appartement zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2017 @ 09:20:

[...]





Hebben wij ook een jaar gedaan. Viel behoorlijk tegen qua kosten. Nl is best duur





we hebben een museum jaarkaart,

toegangskaarten van pretparken, dierentuin met korting kopen, dagje strand hoeft niet veel te kosten als je zelf lunch meeneemt.

we rekenen ongeveer 125 euro aan kosten per uitje per dag, dan kunnen we 16 keer op pad.

Voor kinderen onder de 8 jaar is dit denk ik leuker en minder vermoeiend dan een lange vakantiereis in een te heet land.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar verwacht ik in totaal 3000 euro kwijt te zijn. Meeste is geboekt. Dit is voor een week Londen, een vakantie van 8 dagen naar een warm land, twee tot drie weken rondreis in Zuid Afrika en een stedentrip in Italie. Najaar nog een weekend Parijs/ Disney.



Vakantie van drie weken staat voor 2018 ook al op de planning en groot deel reeds geboekt. Dit zal rond de 2000 / 2500 (pp) euro zijn, rondreis in de VS.



Is een duurdere want we gaan ook naar Disney. De entree voor een paar dagen is al bijna het hele vliegticket er naar toe :s maar wil het toch een keer zien, dus dan meteen maar goed. Tevens kledingbudget in meegenomen want outletshops.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar circa 3500 euro voor 12 weken reizen
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 22 april 2017 @ 10:10:

[...]





we hebben een museum jaarkaart,

toegangskaarten van pretparken, dierentuin met korting kopen, dagje strand hoeft niet veel te kosten als je zelf lunch meeneemt.

we rekenen ongeveer 125 euro aan kosten per uitje per dag, dan kunnen we 16 keer op pad.

Voor kinderen onder de 8 jaar is dit denk ik leuker en minder vermoeiend dan een lange vakantiereis in een te heet land.Tja. Mijn kinderen vonden en vinden lange reizen juist lekker en kunnen goed tegen hitte. Vakantie in nl was prima als het weer goed was. En dat is maar net treffen. Ik was meer kwijt dan 3 weken Frankrijk met alles er op en er aan. Dus liever naar buitenland. ;). Pretpark vermijd ik in vakantie. Mij te druk. Idem met dierentuin etc. Liever niet in vakantie
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2017 @ 09:19:

Overigens zij citytrips verhoudingsgewijs duurder dan langere vakanties.



Vaak wel. Maar ik ben vorig jaar in Boedapest geweest en dat was echt schokkend goedkoop.



Retour vliegticket 54,- via Transavia vanaf Rotterdam.

Luxe Air BnB appartement in het centrum van 70 vierkante meter voor 20,- euro pp per nacht (2 personen).

Openbaar vervoer werkt prima en is goedkoop (tramritje langs de Pest en langs het Parlement kost nog geen euro en staat in de top 10 mooiste tramritten van de National Geographic).

Horeca is ook erg betaalbaar. Voor 10,- overal prima hoofdgerechten en in Airbnb app kunt je ook zelf koken.

Duurste uitje was het badhuis voor 17 euro maar daar zit je dan gelijk een halve dag heerlijk te genieten.

(Onnodige) Uitspatting was een diner in Michelinster restaurant voor 60,- euro pp (voor- hoofd- koffie en fles wijn).



De stad staat nu op mijn lijstje als ik er eens lekker en betaalbaar in mijn eentje tussenuit wil.
Alle reacties Link kopieren
Wij huren elke zomer 17 dagen een huisje op een mega camping in zuid Frankrijk , dat kost incl tol en

Hotel overnachting op heen en terug weg 3000 eurovoor 4 pers.

Lease auto met tankpas voor heel europa dus de rit is gratis.



Eten kost hetzelfde als thuis, we gaan daar inkopen doen bij super U of op de markt, soms uit eten of afhaal, maar dat doen we thuis ook.



Rest van het jaar nooit op vakantie, want dan heeft man geen vrij .
Alle reacties Link kopieren
Minimaal 10.000 euro voor 3 weken buiten Europa. Vorig jaar Zuid-Afrika. A.s. juli Mexico. Gezin van 4 personen. We besparen dan ook nergens op. Man heeft de nodige lichamelijke gebreken en zoon heeft een chronische ziekte dus we plukken de dag soort van. Ik teer nog jaren op onze verre reizen, heerlijk.
quote:runningmonster schreef op 22 april 2017 @ 15:36:

Minimaal 10.000 euro voor 3 weken buiten Europa. Vorig jaar Zuid-Afrika. A.s. juli Mexico. Gezin van 4 personen. We besparen dan ook nergens op. Man heeft de nodige lichamelijke gebreken en zoon heeft een chronische ziekte dus we plukken de dag soort van. Ik teer nog jaren op onze verre reizen, heerlijk.

10.000 per persoon?



De ene keer 100 pp en de andere keer 3000pp. Ligt aan de wensen en het budget.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven