Hoeveel besteden jullie aan een vakantie per persoon?

17-12-2016 19:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hoeveel besteden jullie gemiddeld aan een vakantie?

Ik ga binnenkort 8 dagen weg en ben denk ik 1600 euro in totaliteit kwijt.



Ik moet erbij melden dat ik vaak maar eens in de 4 jaar met vakantie ga.



Vinden jullie dit (te)veel geld of komt dit overeen met wat jullie zelf ook besteden?
Alle reacties Link kopieren
wij gaan 2 x per jaar ongeveer drie weken weg. Budget per keer is ongeveer 2500,- p.p ( exl uitgaven terplekke). verder nog wel wat weekendjes weg etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige reis kostte €2500 en duurde 9 maanden.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 28 januari 2017 @ 17:32:

Mijn vorige reis kostte €2500 en duurde 9 maanden.Waar ben je geweest en wat heb je voor dat geld gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 28 januari 2017 @ 17:36:

[...]

Waar ben je geweest en wat heb je voor dat geld gedaan?Door Japan gefietst.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Ik had begrepen dat Japan relatief duur is, vergeleken met populaire Aziatische bestemmingen. Nou heb je sowieso al erg low budget gedaan voor dat geld, maar ik ben benieuwd of jij het relatief goedkoop vond, of dat je heel bewuste keuzes hebt gemaakt?



Ik zou volgend jaar graag naar Japan willen, voor 3 of 4 weken, dus dan zit er wel iets meer tempo en zal het sowieso wel wat duurder zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alieda-1984 schreef op 07 januari 2017 @ 18:51:

Hooguit 175 euro per persoon. Maar we gaan ook nooit naar het buitenland, kamperen elk jaar met tentje op Ameland. Zelfs aan 150 euro voor 2 personen zouden we meer dan genoeg hebben maar we kopen vaak nog wat leuke spulletjes daar.



Gaat dat nu niet vervelen?

Ieder jaar naar hetzelfde?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Alieda-1984 schreef op 07 januari 2017 @ 18:51:

Hooguit 175 euro per persoon. Maar we gaan ook nooit naar het buitenland, kamperen elk jaar met tentje op Ameland. Zelfs aan 150 euro voor 2 personen zouden we meer dan genoeg hebben maar we kopen vaak nog wat leuke spulletjes daar.



Wauw, dan woon je zeker op fietsafstand van Holwerd? En ga je zonder fiets naar de overkant en doe je op Ameland alles lopend? Want alleen de boot kost al €15 p/p zonder fiets. Dus dan hou je nog maar €60 p/p over voor kamperen en eten. Of ga je met fiets en al naar het eiland voor €24,40 p/p+fiets en kampeer je maar 2 nachten ofzo? Of kampeer je een week maar neem je ook voor een week aan boodschappen mee en tel je die niet mee?



Ik probeer me even voor te stellen hoe je met €150 voor twee personen vakantie kunt vieren...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 30 januari 2017 @ 14:51:

[...]

Wauw, dan woon je zeker op fietsafstand van Holwerd? En ga je zonder fiets naar de overkant en doe je op Ameland alles lopend? Want alleen de boot kost al €15 p/p zonder fiets. Dus dan hou je nog maar €60 p/p over voor kamperen en eten. Of ga je met fiets en al naar het eiland voor €24,40 p/p+fiets en kampeer je maar 2 nachten ofzo?

"Maar €60"....

Een camping kost je €10pp max en eten €10pp max.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 30 januari 2017 @ 14:52:

[...]



"Maar €60"....

Een camping kost je €10pp max en eten €10pp max.



Niet wat ik zoal per dag eet en snack en erbij drink (ook thuis). En dan nog is het al na 3 dagen op toch?

Voor sommige mensen is 3 dagen kamperen per jaar misschien genoeg. Maar die bedragen zo los geroepen in een post, geven misschien een vals beeld dat je voor €75 per persoon per jaar een langere topvakantie kunt hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 30 januari 2017 @ 14:55:

[...]





Niet wat ik zoal per dag eet en snack en erbij drink (ook thuis). En dan nog is het al na 3 dagen op toch?

Voor sommige mensen is 3 dagen kamperen per jaar misschien genoeg. Maar die bedragen zo los geroepen in een post, geven misschien een vals beeld dat je voor €75 per persoon per jaar een langere topvakantie kunt hebben.Inderdaad, wij gaan ook kamperen maar zijn genoeg geld kwijt aan de boodschappen en dan halen we eigenlijk maar een paar keer in een lange vakantie ook boodschappen voor het avondeten (iedere dag voldoende flesjes biertjes, frisdrank, koeken, chips en nootjes tikt ook wel aan)
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 30 januari 2017 @ 14:55:

[...]

Niet wat ik zoal per dag eet en snack en erbij drink (ook thuis). En dan nog is het al na 3 dagen op toch?

Voor sommige mensen is 3 dagen kamperen per jaar misschien genoeg. Maar die bedragen zo los geroepen in een post, geven misschien een vals beeld dat je voor €75 per persoon per jaar een langere topvakantie kunt hebben.

Voor €75 kan je een week op een camping staan pp.

Je eet thuis ook dus die kosten moet je niet ineens dubbel tellen als je op vakantie bent.

Een paar dagen vakantie per jaar is niet mijn ding, maar niet iedereen is gelijk
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt natuurlijk zelf uit hoeveel geld je uitgeeft toch?



Voor een stedentrip 800 euro pp. Dan komt daar goed eten en drinken bij en kijken we nergens naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in de kerstvakantie totaal 500 euro kwijt. Een week naar de zon (Zuid-Europa), hotel en autohuur.

Ik was samen met mijn kind overigens. Daarom lukt het ook 4 x per jaar te gaan ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 28 januari 2017 @ 17:48:

[...]



Door Japan gefietst.Ook naar Japan gefietst? 2500 euro.. terwijl een vliegticket alleen al 1000 is?
Alle reacties Link kopieren
Ik besteed 15 tot 20 procent van mijn netto jaarinkomen aan vakanties. Verschilt per jaar, maar maak echt wel minimaal 1 grote reis elk jaar van 3 tot 4 weken ( transatlantische vlucht), een citytrip of 2, kerstmarkt weekend, weekje Londen en een kleinere vakantie van een dag of 10.



Maar ik geef dan weer niks om inrichting, gadgets etc... En steek me niet in de schulden voor vakanties.

Het is maar net wat je zelf belangrijk vind To.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 30 januari 2017 @ 14:03:

[...]





Gaat dat nu niet vervelen?

Ieder jaar naar hetzelfde?vreselijk kamperen, en dan ook nog eens op ameland
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ligt er maar net aan waar je heen wilt en wat je doel van vakantie is ( een doe vakantie , wintersport of een luie zon vakantie, stedentrip)



Wintersport ben je al snel 1250 pp kwijt voor een weekje buiten het seizoen en dan kijk ik nergens naar qua eten en drank.





Maar als je voor bv weekje last minute naar Spanje of Griekenland wilt ben je ook al snel 500 pp kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 30 januari 2017 @ 16:08:

[...]



Voor €75 kan je een week op een camping staan pp.

Je eet thuis ook dus die kosten moet je niet ineens dubbel tellen als je op vakantie bent.

Een paar dagen vakantie per jaar is niet mijn ding, maar niet iedereen is gelijk



Leuk en aardig maar de boot kost ook al €24 nog wat met fiets. En hoe komen ze bij die boot? Daarom vraag ik of ze op fietsafstand van Holwerd wonen.



Als ik mijn vliegreis naar Colombia niet meetel, en het eten ook niet, dan was dat opeens ook een spotgoedkope vakantie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Dit jaar gaan we heel goedkoop op skivakantie, € 350,- pp inclusief skipas en skihuur. Maar allesbijelkaar is goedkoop toch een bak geld
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 30 januari 2017 @ 16:08:

[...]





Je eet thuis ook dus die kosten moet je niet ineens dubbel tellen als je op vakantie bent.

Nou eigenlijk wel. Normaal eet ik een boterham met kaas tussen de middag en ga ik niet 7 avonden per week uit eten en op een terrasje zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hamsterina schreef op 30 januari 2017 @ 17:07:

[...]





Ook naar Japan gefietst? 2500 euro.. terwijl een vliegticket alleen al 1000 is?Nou inderdaad. En wat heb je voor dat bedrag moeten betalen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tussen 2500 en 3000 euro per jaar voor een vakantie over. Dat is één wat duurdere vakantie per jaar. Het hangt ook een beetje van de bestemming af. Als ik twee weken of een dikke week naar een Europees land ga (en zeker ergens in Nederland), heb ik daar geen 2500 of 3000 euro per jaar voor over. Ik verwacht dan minder geld kwijt te zijn.



Dus ongeveer wat Maaique zegt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Pippeloentje schreef op 30 januari 2017 @ 14:00:

Ik had begrepen dat Japan relatief duur is, vergeleken met populaire Aziatische bestemmingen. Nou heb je sowieso al erg low budget gedaan voor dat geld, maar ik ben benieuwd of jij het relatief goedkoop vond, of dat je heel bewuste keuzes hebt gemaakt?



Ik zou volgend jaar graag naar Japan willen, voor 3 of 4 weken, dus dan zit er wel iets meer tempo en zal het sowieso wel wat duurder zijn.Ik ga over een paar maand naar Japan. Eens kijken hoe dat uitpakt. Nihon wa takai kuni desu ka? Als het mij bevalt, ga ik vaker naar Japan, misschien in 2020 of zo.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Pippeloentje schreef op 30 januari 2017 @ 14:00:

Ik had begrepen dat Japan relatief duur is, vergeleken met populaire Aziatische bestemmingen. Nou heb je sowieso al erg low budget gedaan voor dat geld, maar ik ben benieuwd of jij het relatief goedkoop vond, of dat je heel bewuste keuzes hebt gemaakt?



Ik zou volgend jaar graag naar Japan willen, voor 3 of 4 weken, dus dan zit er wel iets meer tempo en zali het sowieso wel wat duurder zijn.

Ik vond het allemaal erg meevallen. De vlucht incl fiets was €435. Ik heb gemiddeld dus nog €10 per dag uitgegeven. Fietsen kost niets en aan eten was ik niet veel meer dan €5-€8 per dag kwijt, maar vaak ook kreeg ik dit. Af en toe een camping (€5-€7, de helft wegens gastvrijheid gratis) en dat was het wel qua overnachtingskosten.

Verder veel vernachtingen gratis, via couchsurfen of warm showers. De meesten Japanners bieden eten aan en vaak bleef ik er zo een week als het een leuke stad was omdat het gezellig was. Verder nog wat entree voor musea, maar dat is euro-werk. Ze zijn zo gastvrij, ik heb sommige weken echt niks uitgegeven. Fantastisch!
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hamsterina schreef op 30 januari 2017 @ 17:07:

[...]

Ook naar Japan gefietst? 2500 euro.. terwijl een vliegticket alleen al 1000 is?Nee veel goedkoper, ticket was incl fiets maar €435. Had ik half jaar vantevoren geboekt.
Life is fun. Live it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven