Schiphol, drinken na douane mee in vliegtuig?

19-10-2010 13:18 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al een jaartje niet meer gevlogen en hoor nu wat tegenstrijdige berichten. Mag je nou na de douane nog drinken kopen en laten sealen en dan meenemen in het vliegtuig of is dit in de afgelopen tijd veranderd?



En hoe zit het met eten?
Taxfree spul wordt gesealed en krijg je vlak voor je in het vliegtuig stapt.

Wat je in de winkeltjes koopt wordt niet gesealed en kun je gewoon meenemen in het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Ok duidelijk. Ik koop gewoon een paar flesjes in de winkel na de douane en laat die daar sealen. Dan kan het niet mis gaan.



En waarom ik het niet in het vliegtuig koop is omdat ik dat gewoon zonde van mijn geld vind. Het is een lange vlucht en dan wil ik graag wat meer drinken dan 1 bekertje fris dat ik in het vliegtuig koop. Als ik het dan goedkoper op Schiphol kan kopen doe ik dat liever.



Is er trouwens nog een maximum wat je geseald mag meenemen? Of wordt dat drinken opgeteld bij de overige vloeistoffen in je handbagage?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss Moneypenny schreef op 19 oktober 2010 @ 14:18:

Taxfree spul wordt gesealed en krijg je vlak voor je in het vliegtuig stapt.

Wat je in de winkeltjes koopt wordt niet gesealed en kun je gewoon meenemen in het vliegtuig.Dit is toch weer anders dan de rest. Grappig die verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, om voor eens en voor altijd het goeie antwoord te weten zal je toch even aan moeten geven naar welke bestemming je vliegt .
Alle reacties Link kopieren
Geen Schengenland, vlieg naar Azie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 19 oktober 2010 @ 14:11:



Ik wil er even bij zeggen dat het ene land veel strenger is dan het andere. Vanuit Spanje naar Engeland had ik haarschuim in mijn trolley zitten en niet in het zakje en daar werd niets over gezegd. Vanuit Engeland werd ik apart genomen en werd het flesje alleen opnieuw door de scan gehaald en mijn trolley en zakje met andere vloeistoffen apart gescanned.Vanuit Egypte werd er wel gecontroleerd, 2 keer zelfs. Beide keren kon ik door lopen waarvan 1 keer zoon zat te drinken in de kinder wagen. Er zaten nog 3 flesjes drinken in mijn tas.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dan zal je de security controle aan de gate hebben en zal je dus eventuele flesjes water inderdaad alleen geseald mee mogen nemen, vraag wel specifiek om het te laten sealen bij het kopen, ze doen het niet automatisch. Bij de meeste gates waarvandaan intercontinentale vluchten vertrekken heb je trouwens ook nog een toilet na de controle, dus je zou ook lege flesjes mee kunnen nemen en deze in het toilet vullen, mag gewoon.



Ik ken trouwens geen prijsvechters richting Azie, dus waarschijnlijk zal je ook gewoon drinken aan boord kunnen krijgen.



Goeie vlucht!
Alle reacties Link kopieren
Dank je.



Er is er toch echt 1 Maar volgens mij is dat ook de enige.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg regelmatig naar Engeland en ik wordt altijd pas bij de gate gecontroleerd. 2 Weken geleden zelfs nog.

Mijn vriend vloog toen naar Servie, ook bij de gate gecontroleerd.

En ik heb echt nog nooit gezien dat ze een flesje water sealen. Ik wil daarmee niet zeggen dat het niet niet mogelijk is, ik heb het echter nog nooit gezien. En ik denk dat als je bij z'on broodjes zaak een flesje water haalt, dat ze die niet sealen. Mischien bij de grotere taxfree winkels.
Alle reacties Link kopieren
quote:globe1979 schreef op 19 oktober 2010 @ 14:21:

Ok duidelijk. Ik koop gewoon een paar flesjes in de winkel na de douane en laat die daar sealen. Dan kan het niet mis gaan.



En waarom ik het niet in het vliegtuig koop is omdat ik dat gewoon zonde van mijn geld vind. Het is een lange vlucht en dan wil ik graag wat meer drinken dan 1 bekertje fris dat ik in het vliegtuig koop. Als ik het dan goedkoper op Schiphol kan kopen doe ik dat liever.

Is er trouwens nog een maximum wat je geseald mag meenemen? Of wordt dat drinken opgeteld bij de overige vloeistoffen in je handbagage?



Lekker hollands hé! Haha.

Pff moetenw ij over een paar weken ook uitzoeken. Denk dat ik voor het gemak het toch maar aan boord koop. Die paar euro op een reis van 2.000 euro merk je dan ook niet echt meer. Koop gewoon een souveniertje minder. Maar begrijp je punt wel hoor.. Ik hoop voor je dat je het zo voor elkaar krijgt. Fijne reis!
Alle reacties Link kopieren
Van de Schiphol website:



Regels voor handbagage :



Gekocht op Schiphol

Alles wat u op Schiphol na de paspoortcontrole heeft gekocht, mag met u meevliegen. U kunt uw aankopen gewoon meenemen als handbagage. Wel gelden speciale regels voor vloeibare stoffen.



Speciale voorwaarden voor gekochte vloeistoffen en gels



* De vloeistoffen en gels zijn door de taxfree winkel of aan boord voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgende luchthaven moet overstappen, mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen

* De vloeistoffen of gels zijn aantoonbaar op de dag van de vliegreis gekocht





Voorwaarden buiten de Europese Unie



* Vloeibare artikelen die taxfree zijn gekocht op een luchthaven buiten de Europese Unie zullen op Amsterdam Airport Schiphol in beslag worden genomen. Zelfs als deze verzegeld zijn. Dit geldt ook voor aankopen die u aan boord van een niet-Europese luchtvaartmaatschappij heeft gedaan.

* Verzegelde vloeibare artikelen vanuit de Verenigde Staten, Canada en Maleisië mogen via Amsterdam Airport Schiphol meegenomen worden op de volgende vlucht. Dit geldt niet wanneer u doorvliegt naar de Verenigde Staten of wanneer u met Delta Airlines vliegt naar Mumbai.

* Vliegt u vanuit Schiphol en stapt u over in de Verenigde Staten of Canada*? Dan wordt u geadviseerd om taxfree gekochte vloeistoffen, gels of spuitbussen na de douanecontrole in uw ingecheckte bagage te vervoeren.



*Uitzonderingen voor een aantal Canadese luchthavens: als u vanaf Schiphol vliegt via Montreal (Pearson Int.) kunt u vanaf 30 april 2010 taxfree gekochte vloeistoffen meenemen op de volgende vlucht. Vliegt u via Montreal (Trudeau Int.) dan geldt hetzelfde vanaf 31 mei 2010.



Bij twijfel bellen

Twijfelt u of u bepaalde goederen mag meenemen, dan kunt u bellen met: 0900 01 41, EUR 0.40 p.m. Bij twijfel over chemische/ontvlambare stoffen belt u met de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Dit kan tijdens kantooruren op nummer +31(0)88 489 00



Daar staat het allemaal wel in.

Ik verbaas me alleen over 'het zegel'. Moet dat niet 'de zegel' zijn? (ik woon al 12 jaar niet meer in Nederland, ik kan het mis hebben)
Alle reacties Link kopieren
Waar kun je dan drinken laten sealen? wij vliegen binnenkort naar Turkije, en gaan op een hele vroege ochtendvlucht, ik wil graag drinken mee nemen en dan in het vliegtuig slapen.
quote:globe1979 schreef op 19 oktober 2010 @ 14:23:

[...]





Dit is toch weer anders dan de rest. Grappig die verschillen.Zo ging het bij ons toen we een paar weken geleden naar Amerika vlogen (en terug )
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je vanaf Schiphol vliegt of Dusseldorf, maar bij Air Berlin krijg je flesjes water aan boord.



Je kunt geen flessen water laten sealen die je meeneemt van huis of aanvult uit de kraan. Alleen wanneer je water (of andere vloeistoffen) koopt achter de douane wordt het geseald. Trouwens een flesje water op Schiphol is net zo achterlijk duur als in het vliegtuig...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit drinken geseald gekregen, waar doen ze dat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 19 oktober 2010 @ 15:58:

Ik heb nog nooit drinken geseald gekregen, waar doen ze dat dan?In de normale winkels. Bij het afrekenen gewoon even vragen
quote:Miss Moneypenny schreef op 19 oktober 2010 @ 14:18:

Taxfree spul wordt gesealed en krijg je vlak voor je in het vliegtuig stapt.

Wat je in de winkeltjes koopt wordt niet gesealed en kun je gewoon meenemen in het vliegtuig.



Dit was vroeger zo en alleen bij vluchten naar Amerika dus dit is NIET meer van toepassing.



Flesje cola/water/sinas/vulmaarin gewoon kopen bij de grote vizzit/see buy fly winkels en ze sealen het voor je. NIET bij kleine koffiebarretjes, dit is bedoel voor direct gebruik.

Ze sealen GEEN van huis gebrachte vloeistoffen.
quote:Miss Moneypenny schreef op 19 oktober 2010 @ 15:22:

[...]



Zo ging het bij ons toen we een paar weken geleden naar Amerika vlogen (en terug )huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het grappig vinden deze hele discussie. Wat ik al jaren doe en ook in de VS hier. Ik zorg dat voor de controle mijn water fles leeg is, gaat gewoon door de scan zonder problemen. Vul het daarna gewoonw eer bij een waterfonteintje hier. In Amsterdam wacht ik altijd tot na de Gate Controle als je naar de VS gaat en ga na het toilet. Vul mijn fles gewoon met water vanuit de kraan, het is immer drink water. Heb dan ook nog nooit een probleem gehad.
Alle reacties Link kopieren
SFO, 99% van de keren werkt dat inderdaad gewoon. Ik heb echter wel eens gehad (weliswaar in het buitenland) dat ik 'voorbij' de gate mn flesje gevuld had en dat we toen naar een bus moesten die ons naar het vliegtuig bracht en dat voor de bus iedereens tas opnieuw werd omgekeerd. Ook is er heel sporadisch geen toilet achter de gate controle.

Dus als je 100% zeker wil zijn gewoon drinken kopen en laten sealen.



Ik vind het zelf vooral fijn dat ik kan drinken wanneer ik wil en dat ik niet hoef te wachten tot ze toevallig langskomen met drinken.
Alle reacties Link kopieren
TO, als je met AA vliegt (is de enige prijsvechter naar azie die ik ken), kun je gewoon aan boord wat kopen tegen hele prima prijzen. Volgens mij niet duurder dan op schiphol. Op hun site hebben ze waarschijnlijk wel een menu staan mocht je dat willen checken.
Alle reacties Link kopieren
SFO, op de meeste vluchten vanaf Schiphol word je pas de gate gecontrolleerd en kan je je flesje water dus weg gooien.

Dus vullen heeft geen zin.

Ik denk dat flesje kopen na de douane en dan laten sealen de enige manier, tenzij je gelijk bij de douane al gecontrolleerd wordt.

Maar op Schiphol is ook alles duur, dus ik vraag me af hoeveel het scheelt met het in het vliegtuig kopen.
Alle reacties Link kopieren
AA vliegt niet vanaf Schiphol, maar vanaf Stansted, daar zijn de regels nog veel strenger.
Alle reacties Link kopieren
Vivagirl, dat geldt alleen voor vluchten naar niet Schengen landen, alle Schengenlanden hebben geen gatecontrole meer en kun je je flesje dus wel vullen na de douane en meenemen aan boord.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 20 oktober 2010 @ 10:45:

Vivagirl, dat geldt alleen voor vluchten naar niet Schengen landen, alle Schengenlanden hebben geen gatecontrole meer en kun je je flesje dus wel vullen na de douane en meenemen aan boord.



Ik vlieg eigenlijk altijd op niet Schengen landen, de laatste tijd.

En TO vliegt ook op niet Schengen, dus die zal moeten kopen en sealen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven