Waar wil je nooit meer naar terug?!

20-03-2014 15:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tegenhanger van het topic 'waar wil je nog heen?'

Dus welke reis/vakantie/trip is zo slecht bevallen dat je er nooit meer naar terug wilt?

En waarom was het zo verschrikkelijk?



Ik zelf kies voor Marrakech en Bratislava

In Marrakech voelde ik me onwijs ongemakkelijk door de mannen daar, de stad zelf vond ik wel leuk maar de mannen daar hebben het echt verpest voor me.

Bratislava vond ik zo ontzettend saai. Alsof het een klein dorpje is ipv de hoofdstad. Ook veel Engelse biervakantiegangers.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nooit meer terug naar Acapulco in Mexico. Wat een vervelende mensen wonen daar. Daar vallen alle lastige mensen in Tunesië en Turkije in het niet.

Man en ik liepen daar over straat, blijft er een taxi naast ons rijden, niet gelogen 10 minuten lang. En maar blijven vragen of we een taxi willen, nee! Eindelijk die taxi weg, volgende meteen naast ons. Weer een hele tijd. Grrr...



En verder daar de verkopers op straat, ze duwen het in je hand en zitten aan je. Kan er echt niet tegen.
De kutjeskatjeskelder. Wat een vergane glorie daar.
Alle reacties Link kopieren
Rusland, Oekraine, Playa del Snol.
Alle reacties Link kopieren
Zakyntos.



Te toeristisch eiland vol met dikke verbrande Britten.
Midden-Amerika, en dan specifiek Guatemala en Nicaragua. Was best een indrukwekkende reis, hoor, maar heb het idee dat ik in die drie weken dat ik er was alles wel gezien heb. Die indianencultuur had ik ook meer van verwacht, vooral ruïnes en verhalen over agressieve rituelen etc. Voor 1x leuk, maar daarna had ik het wel gezien. En qua hedendaagse cultuur is er niets tot weinig te beleven. Voorbeeld: een meisje dat we daar ontmoetten ging bijna huilen toen ze hoorde dat wij thuis instrumenten hadden en klassieke muziek speelden en draaiden. Dat was daar (Nicaragua) niet te krijgen. Mijn vader stuurt haar nog steeds af en toe een cd op.

Verder was de sfeer vaak ronduit vervelend. Veel depressieve mensen die hun werk (in winkels, hotels, restaurants etc) zonder enige puf doen, kon vaak geen lachje vanaf. Als ze door hadden dat we geen Amerikanen waren werd het wel ieeeetsje beter, maar echt gezellig niet. Op die regel waren natuurlijk uitzonderingen, heb met een aantal mensen ook leuk contact gehad, maar over het algemeen vond ik de mensen erg uitgeblust. Wat ook niet heel vreemd is, als je merkt/hoort hoe erg de armoede en corruptie is. En dan steeds de dreiging van geweld, veel mannen met geweren op straat, maakt het er ook niet leuker op.



Nee, ik heb geen spijt dat ik er geweest ben, heb er veel geleerd en gezien en ook heus wel wat hoogtepunten beleefd (vulkaan beklommen, een gek hippie-eilandje in Honduras dat echt geweldig was) maar ik zou er nooit meer naar terug hoeven. En een aanrader vind ik het ook niet.
Leuk, een tegenhanger van mijn topic

Niet dat ik echt horror-vakanties heb gehad, maar Zeeland en de Spaanse kust hoef ik niet meer naar terug, dat heb ik inmiddels wel gezien
Marokko. En Egypte hoeft voor mij ook niet meer. Paar keer geweest, op verschillende plekken en het blijft saai, waarbij je gigantisch wordt bekeken door mannen op een afkeurende manier. En dan de verkopers die je naar binnen proberen te halen en boos worden als je weigert..
Tjechie is ook niet mijn land..ik werd er depressief van.
Alle reacties Link kopieren
Spanje hoeft voor mij ook niet, we zijn er een paar keer geweest, op uitnodiging, maar ik vind het niet prettig om in een land te zijn waarvan ik de taal niet spreek. In een groot deel van Italië kun je goed terecht met Frans maar in Spanje valt dat vies tegen, tenzij je in een toeristenplaats zit neem ik aan. We zijn toen ook een keer naar Benidorm gereden, daar wil je niet dood gevonden worden (behalve op het terrasje van een patisserie waar we toevallig langskwamen, jammie). Verder heb ik niets aan te merken op de mensen zelf, die zijn vriendelijk en behulpzaam, het eten is er over het algemeen héél lekker maar de taal krijg ik niet onder de knie op wat korte zinnetjes na, dan voel ik me een hulpeloze analfabeet. Met het leren van Turks had ik minder moeite.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Tunesië. Ben er eens geweest met mijn ouders. We hadden een slecht hotel met vies eten. Ze gebruikten veel te veel olijfolie. In plaats van een scheutje de hele pan vol. De gebakken eieren dreven er gewoon op. We hebben er alle drie flinke diarree van gehad. De verkopers in het dorp waren erg opdringerig. Eens maar nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 20 maart 2014 @ 16:43:

De kutjeskatjeskelder. Wat een vergane glorie daar.

Welkom in O'hout Kom je toevallig uit R'dam?



Mijn vader en ik noemen het altijd de pussybasement.
Alle reacties Link kopieren
Drente en dan met name parc Sandur.

We hadden er 5 dagen geboekt en na 3 dagen wilde ik gillend naar huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 20 maart 2014 @ 15:38:

Frankrijk liever niet meer en ik hoef ook niet meer zo nodig naar Benidorm dat was 20 jaar geleden na 8 dagen meer dan genoeg voor de rest van mijn leven.Als in: heel Frankrijk?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn puberteit
Alle reacties Link kopieren
Joegoslavië toen het nog Joegoslavië was. Ik ben bedreigd en lastig gevallen door politie...

Veel pogingen tot oplichting, heel vermoeiend om steeds heel alert te zijn.



Hurghada in mijn eentje, leuk duiken maar ik kon geen kant op verder.



De Ardennen. Wat een trieste omgeving, op wat grotere dorpjes na, slechte vakantiewoningen etc

Dutroux zat niet voor niets daar denk ik wel eens
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Tunesie! Vies eten, opdringerige mannen, slechte hygiene etc... Malediven, twee weken, er is niks te doen, eiland was 60 meter breed en 2.5 kilometer lang... Na een paar dagen wilde ik al naar huis...
quote:lionlily schreef op 20 maart 2014 @ 17:32:

[...]





Als in: heel Frankrijk?! Ja zeker.
Alle reacties Link kopieren
Flevoland
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik in mijn jeugd ( alleen op vakantie, interrail) wel meer nare ervaringen gehad, ook toen ik later alleen op vak ging. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar niet meer naar toe terug wil.
Je bent zelf een theepot
Ik ga eigenlijk nooit meer twee keer naar dezelfde bestemming. Dat valt altijd tegen, want de eerste keer heb ik toch altijd wel het belangrijkste gezien, en het gevoel dat je best nog eens terug zou willen gaan moet je nooit tarten.
Ik vind landen als Zweden en Denemarken minder, maar goed om er eens geweest te zijn en niet zeuren.
.
Alle reacties Link kopieren
Tunesië met stip op nummer 1, 2 en 3.

Wat een kutland.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ik ga komende zomer juist naar de ardennen haha! Ga richting Dinant enzo. Vind het een leuke en mooie omgeving juist



En tsjechië gaf mij een heel fijn gevoel. Zo gemoedelijk, aardige mensen, aparte sfeer met echt vervallen huisjes en dan daarnaast weer hele mooie. Verschil tussen arm en rijk was daar goed te zien, dat wel. Maar ik vind het een heel prettig land
Alle reacties Link kopieren
quote:Firene schreef op 20 maart 2014 @ 18:06:

Flevoland

En dit



Helaas heb ik er familie wonen.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven