11 jaar alweer, hoe is het mogelijk!

27-12-2013 09:54 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Precies vandaag ja: toen zwaaide ik mijn kinderen uit, toen 6 en 4 jaar: mijn dochtertje en mijn zoontje. Dag, tot na de vakantie! Oh, een paar daagjes maar. Kerstvakantie bij papa. Alles goed afgesproken. Althans, dat dacht ik.



Het liep anders. Ik zag ze niet meer terug en wist een heel aantal jaren niets over hen. Alle angsten die je als moeder kunt hebben over je kinderen (ja, want die komen er gratis bij na de bevalling) zijn langsgekomen. Weg, met onbekend lot. Ze konden wel dood zijn.



Nee, dood zijn ze gelukkig niet. Ze leven bij hun vader en hun Irakese familie. Er is contact. Ik zag foto's. Goh, zijn dat mijn kinderen? In mijn gedachten liepen ze nog beiden aan mijn hand naar school. Nu zag ik daar pubers. Kinderen die ik bij wijze van spreken niet eens meer herkende. Ook al zei hun vader - jawel, met hem was er ook contact - dat ze zoveel op mij leken.



Er volgden chatgesprekken met mijn dochter; het liep moeizaam. Tijdlang weer geen contact meer. En nu weer wel. Ik heb hen, en hun vader, gezien en gesproken via de cam. Een nieuwe mijlpaal. Ik heb hun kamers gezien, ik heb een video van vroeger gezien. Goh, wees blij, zul je zeggen. Lichtpuntjes. Dat gaat de goede kant op. Mooie ontwikkelingen.



Maar het laat me alleen meer en meer voelen dat hun leven daar is, en dat ze daar blijven. Oh ja, misschien ga ik ze in het komende jaar zelfs wel een keer in het echt zien. Hun papa staat positief tegenover het contact; voor nu althans. Mij brengt het nu alleen maar meer hartzeer. Ik ben kwijt wat ik had. Mijn leven was al kapot; maar met hun vertrek ben ik ook nog het allerliefste wat ik had, de hoop op een betere toekomst, mijn eigen gezin, ook nog kwijtgeraakt.



Waar moet ik nog moed vandaan halen om door te gaan? Ik zag mijn kinderen op de cam, en ik weet niet wat te zeggen, en zij weten niet wat te zeggen. We zijn vreemden. Onbegrijpelijk toch?! Ik heb ze beiden 9 maanden onder mijn hart gedragen, met dromen voor onze toekomst. En nu zie ik ze, en weet ik niet eens meer wat ik voel of wat zij voelen, behalve dan dat ik een hoop hartzeer voel. Ik ben alles kwijt.



Ik doe mijn best, elke dag in mijn leven hier, om er iets van te maken, en natuurlijk is er meer in het leven dan kinderen.. Maar op een dag als vandaag zie ik het even niet. Op deze dag overheerst de pijn van het verlies en van alles wat ik ben kwijtgeraakt. Zeg me niet dat ik om me heen moet kijken wat er wél is, want dat doe ik. Alleen vandaag lukt het even niet. Misschien morgen wel weer, als ik met hopelijk nieuwe frisse moed weer opsta en de lucht dan buiten misschien wél weer blauw is.



Het is een lang stuk geworden, maar bedankt voor het lezen.

Ik kan vandaag verder niet reageren, want ik heb zo een afspraak met een vriendin (what was I thinking?), maar vanavond ben ik er weer. Voor degenen die mijn verhaal kennen: zo gaat het dus nu.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw, ik ken je verhaal, heb je gezien op tv: het lijkt me het allerergste wat een moeder kan overkomen. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het contact met je kinderen zoveel mogelijk hersteld zal worden.
Alle reacties Link kopieren




Ik vind het ook onbegrijpelijk en, mijn.god, wat hoop ik voor je dat ze snel weer aan he deur staan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
11 jaar. Ik kan me echt niet voorstellen hoe wanhopig je je moet voelen. Wat vreselijk. Ik hoop voor je dat je kinderen ooit echt mag gaan kennen, weer weet wat ze bezig houdt enzo. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!!
Alle reacties Link kopieren
Elmervrouw, mijn hart breekt voor je. Ik hoop op een toekomst waarin jullie weer naar elkaar toe zullen groeien.

Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd, er is jou en je kinderen een groot onrecht aangedaan en nog. Goddank kan ik mij daar geen voorstelling van maken. Ik hoop dat jouw vriendin je vandaag op wil vangen en ik heb alleen maar een knuffel voor je... en die is zeer welgemeend.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het verhaal niet.. Heb je een topic waar je het hebt opgeschreven? Want dit kan wettelijk gezien toch niet zomaar? Ik zal wel een boel gemist hebben, vandaar mijn vraag over een ander topic.



Het lijkt me echt verschrikkelijk. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ach Elmervrouw, wat een treurig waar gebeurd verhaal.

Voor jou wens ik dat er een dag komt waarbij jij je kinderen kan omhelzen..
Alle reacties Link kopieren
voor jou, lieve mama.



Mijn elfjarige ligt momenteel verveeld op de bank, onvoorstelbaar dat jij je kinderen zó lang niet hebt gezien. Ik weet zeker dat je ze weer in je armen zult sluiten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Verdorie, elke keer dat jij je verhaal hier weer doet breekt mijn hart. Wat ontzettend erg. Wel fijn dat er weer contact is, maar ontzettend naar te moeten constateren dat jullie vreemden zijn. Ik wens je heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Krijg er gewoon kippenvel van. Wat jij al 11!!! jaar moet doormaken is een grote nachtmerrie.

Ik kan weinig zinnigste zeggen behalve sterkte, en hou vol.
Alle reacties Link kopieren
Lieve EV, een dikke, dikke van mij.
Sprakeloos
Alle reacties Link kopieren
Lieve Elmervrouw, ik heb je verhaal al eens eerder gelezen. Dit is echt je worst nightmare. Niet voor te stellen gewoon. Ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je je kinderen binnenkort in je armen mag sluiten.
Alle reacties Link kopieren
O Elmervrouw, ik vind het zo triest voor je. Ik wens je kracht en moed om toch weer iets in dit leven te kunnen vinden waardoor je verder kunt. Het moet ongelooflijk moeilijk en zwaar zijn voor jou.

Een virtuele omhelzing is alles wat ik je nu kan geven, ik wou dat ik meer kon doen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Elmervrouw!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een verschrikkelijk verhaal. Een vriendin van me heeft ongeveer hetzelfde moeten doorstaan. Haar kinderen werden voor haar neus weggehaald. Naar een land vlakbij notabene en ze kon niks doen. Maar, na dertig jaar geen contact te hebben gehad, hebben ze nu samen kerst doorgebracht. En dat is wat ik voor jou ook zo hoop, dat als de kinderen volwassen zijn, ze naar jou toe komen. Houd moed! En sterkte.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, onvoorstelbaar. Ik vind het knap dat je het zo op kunt schrijven. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Gedver wat een rot verhaal.

Een dikke knuffel van een opa.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet gelijk aan het hoorspel ´Motel Texel´ denken; dat hoorde ik een paar maanden geleden ´s nachts bij Adeline van Lier in ´De Nacht van het Goede Leven´.



Een heel indrukwekkend hoorspel.

http://www.adelinevanlier.nl/2013/09/

Klik op de derde track van 23 september 2013
Alle reacties Link kopieren
verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Elmervrouw, ik ken je niet maar ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen.



Ik hoop dat er voor jou betere tijden komen.



En wees er trots op dat je nog steeds staat. Je bent ontzettend sterk, chapeau!



Today is a good day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven