Geen sex totdat we praten

03-05-2016 11:31 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wil graag weten of ik nou zo onredelijk ben of hij gewoon doet alsof ik onredelijk ben.



In mijn relatie loopt het al een tijdje niet meer zo lekker. Nu heeft hij de afgelopen week erg kwetsende dingen gezegd, onder meer dat ik nog steeds geen kinderen heb omdat ik het niet waard ben (ik ben verminderd vruchtbaar doordat 1 eileider eruit is gehaald en zijn al 5 jaar bezig, vandaar ook onze relatieproblemen voor een groot deel), andere meiden liever, leuker en knapper waren ed.



Sindsdien wil ik met hem praten maar dat wil hij niet. Hij wil wel seks..



Ik kan dat niet, ik kan niet zomaar over mijn gevoel heen stappen. Ik weet niet eens of ik het hem wel kan vergeven maar ik kan zeker niet doen alsof het niet gebeurd of gezegd is.



Hij wil absoluut niet praten en vind dat ik zeik en me aanstel... Is dit zo?



Thanx alvast...

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Communicatie en seks zijn twee aparte onderdelen van een relatie. In principe dan, want als deel a niet lekker loopt wil deel b ook niet zo vlotten. Zoals je zelf al zegt, als er niet gepraat kan worden heb ik geen zin (even in het kort).

Goede communicatie verbind wel, en verhoogt het willen vrijen. Maar vrijen verhoogt de intieme band en maakt praten ook makkelijker.

Natuurlijk moet je het niet forceren maar het een voor het ander wegstrepen is nooit een oplossing. Het enige wat je daar hooguit van krijgt is een kortaf, gefrustreerd gesprek en elkaar naar de mond praten en beide op allebei de vlakken onbevredigd achterblijven.



Mbt. zijn opmerkingen. Ik zou het ook als erg kwetsend ervaren en mijn libido zou ook tot onder het nul-punt zakken. Als je van elkaar af wilt, of een van de twee eruit wil stappen, moet je/moeten jullie dat vooral doen.

Maar ik weet hoe het is om een kinderwens voor lange tijd niet uit te zien komen en te vrezen dat het nooit lukt. Ook ken ik de context niet waarin dit gezegd is. Niks maakt zo'n opmerking goed maar in sommige gevallen is het wel ergens te begrijpen dat iets gezegd wordt. En dat dat er dan harder/grover en kwetsender uitkomt dan het bedoeld is. Alleen jij kan dat beoordelen, ik vind het lastig om dat zo te doen. Jij kent je man het beste.



Zoals altijd, om het te laten werken moet het van twee kanten komen.
quote:Dormouse schreef op 03 mei 2016 @ 11:46:

Communicatie en seks zijn twee aparte onderdelen van een relatie. In principe dan, want als deel a niet lekker loopt wil deel b ook niet zo vlotten. Zoals je zelf al zegt, als er niet gepraat kan worden heb ik geen zin (even in het kort).

Goede communicatie verbind wel, en verhoogt het willen vrijen. Maar vrijen verhoogt de intieme band en maakt praten ook makkelijker.

Natuurlijk moet je het niet forceren maar het een voor het ander wegstrepen is nooit een oplossing. Het enige wat je daar hooguit van krijgt is een kortaf, gefrustreerd gesprek en elkaar naar de mond praten en beide op allebei de vlakken onbevredigd achterblijven.



Mbt. zijn opmerkingen. Ik zou het ook als erg kwetsend ervaren en mijn libido zou ook tot onder het nul-punt zakken. Als je van elkaar af wilt, of een van de twee eruit wil stappen, moet je/moeten jullie dat vooral doen.

Maar ik weet hoe het is om een kinderwens voor lange tijd niet uit te zien komen en te vrezen dat het nooit lukt. Ook ken ik de context niet waarin dit gezegd is. Niks maakt zo'n opmerking goed maar in sommige gevallen is het wel ergens te begrijpen dat iets gezegd wordt. En dat dat er dan harder/grover en kwetsender uitkomt dan het bedoeld is. Alleen jij kan dat beoordelen, ik vind het lastig om dat zo te doen. Jij kent je man het beste.



Zoals altijd, om het te laten werken moet het van twee kanten komen.Ik snap niks van deze zin.
Alle reacties Link kopieren
Tegen iemand die je liefhebt en die al 5 jaar lang, samen met jou, moeite doet om zwanger te worden zeggen "je bent het ook niet waard om kinderen te krijgen" dan steek je toch een lans récht door het hart? En dan vervolgens wel seks willen? Om een kind te maken?



Later is nu
Sex zou geen ruilmiddel moeten zijn, ik snap t ook nooit zo, je hebt er toch beide plezier van? Dus waarom zou je jezelf plezier ontzeggen om iets gedaan te krijgen van een ander...

In jouw geval: die "leukerd" zou m van mij in een warme appeltaart mogen steken tot het einde der dagen (of in een van die leukere knappere vrouwen waar hij over praat)

Mooi niet dat ik zo'n "man" als partner wil, laat staan dat ik er sex mee zou willen.

Wat doe je nog bij hem??
Waar is je zelfrespect?



Heb je het idee dat je je kinderwens opzij zet als je hem opzij zet? Wees eens eerlijk naar jezelf, wil je een kind van iemand die zo over jou denkt? Kun je dat je kind aandoen?
Alle reacties Link kopieren
Jij wil praten met hem? Of zelfs kinderen met hem? Denk eens na. Wat voor leven ga je krijgen als je met hem doorgaat?
Hoe oud ben je?
quote:Dreamer schreef op 03 mei 2016 @ 11:53:

Tegen iemand die je liefhebt en die al 5 jaar lang, samen met jou, moeite doet om zwanger te worden zeggen "je bent het ook niet waard om kinderen te krijgen" dan steek je toch een lans récht door het hart? En dan vervolgens wel seks willen? Om een kind te maken?



Wat er wordt gezegd, wat er wordt bedoeld en wat er wordt gehoord zijn vaak heel verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 03 mei 2016 @ 11:47:

[...]





Ik snap niks van deze zin.



Is inderdaad niet zo duidelijk geschreven die ik. Wat ik bedoelde is dat sowieso niks zo'n opmerking rechtvaardigd en het dus niet goed te maken/praten is. Maar dat het heel erg van de context waarin het gezegd is afhangt om te kunnen bepalen (wat alleen TO voor zichzelf kan doen) hoe heftig het is.

Kwetsend is het natuurlijk sowieso. Maar er zit een wereld van verschil tussen dat het uit het niets rauw op je dak komt vallen in een normaal gesprek, of dat het in een ruzie wordt gezegd waarin bewust het bloed onder elkaars nagels wordt gehaald (van twee kanten), of als het als reactie is op iemand die zwelgt in zelfmedelijden en het als sarcastsiche overdrijving gebruikt wordt om de ander te laten inzien dat het nergens op slaat en zo nog 100 situaties. In geen van de gevallen is het goed, in sommige gevallen is het echter, hoewel nog steeds fout, niet helemaal uit de lucht gegrepen of in ieder geval zo kwetsend bedoelt als dat het binnen kan komen.

Dat het een achterlijke opmerking is staat vast natuurlijk.

Zo wat duidelijker?



Edit: precies wat de poster boven mij zegt dus eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul zeg.
Dus, tenzij je met een monster samen bent, kan ik me niet voorstellen dat je vriend doodleuk en out of the blue zegt: mijn vorige vriendin was leuker, mooier, liever en by the way, je bent het niet waard om moeder te worden.



Aannemelijker is dat jullie beiden het één en ander aan frustraties over en weer hebben gegooid. Dan is de vraag of seks een ruilmiddel is, zeer terecht. Die vraag staat los van of er iets uitgesproken moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor: je ontmoet een -op het eerste zicht- best leuke vent. Je gaat samen wat drinken en dan vertelt hij je dat jij niet de mooiste en liefste bent die hij kent en dat je het daarom niet verdient om je voort te planten ...



Zou je seks met hem hebben? Niet toch? Sterker nog, je zou meteen weglopen. Met zo'n figuur wil je niet eens praten.



Waarom pik je dit dan wel van de man waarmee je oud wil worden?
quote:yette schreef op 03 mei 2016 @ 12:18:

Stel je voor: je ontmoet een -op het eerste zicht- best leuke vent. Je gaat samen wat drinken en dan vertelt hij je dat jij niet de mooiste en liefste bent die hij kent en dat je het daarom niet verdient om je voort te planten ...



Zou je seks met hem hebben? Niet toch? Sterker nog, je zou meteen weglopen. Met zo'n figuur wil je niet eens praten.



Waarom pik je dit dan wel van de man waarmee je oud wil worden?

Ken jij iemand die dat zomaar tegen zijn vriendin zou zeggen?

Ik niet.



Maar wij zeggen allemaal wel eens domme dingen en die domme dingen worden vaak ook nog eens totaal uit verband gerukt door de ongelukkige ontvanger van de boodschap. Denk je niet dat er iets dergelijks aan de hand is?



Ik geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel.
Alle reacties Link kopieren
waarover wil je met hem praten dan ?



over de opmerking ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
WAT valt er in godsnaam nog te praten na die kwetsende opmerkingen?



Die zijn gemaakt met als doel jou verdrietig te maken en kwetsen. En hij heeft zijn doel bereikt. Dusss.



Tenzij hij zijn oprechte excuses aanbied en oprechte berouw toont zou ik met die gast niet eens kinderen willen en de relatie beëindigen.



Alsof die andere meiden wel op zo een hork zitten te wachten



En hij heeft het lef om sex te willen?

Je krijgt toch een droge kut van zo een loser, hoezo seks?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 03 mei 2016 @ 12:21:

[...]



Ken jij iemand die dat zomaar tegen zijn vriendin zou zeggen?

Ik niet.



Maar wij zeggen allemaal wel eens domme dingen en die domme dingen worden vaak ook nog eens totaal uit verband gerukt door de ongelukkige ontvanger van de boodschap. Denk je niet dat er iets dergelijks aan de hand is?



Ik geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel.Oh, ik geloof best dat dit niet uit de lucht komt vallen, in een gezonde relatie kom je niet eens tot dit soort kwetsende opmerkingen. Des te meer reden om ermee te kappen.
Alle reacties Link kopieren
Sex als ruil- of dwangmiddel om iets te bereiken in je relatie is zo blegh.....

dat je geen zin hebt na zijn opmerkingen snap ik heel goed.

Stel hem eens de vraag waarom hij sex met je wil als hij je zo afstotelijk vind....(niet dat je dat bent hoor)

Voor mij zou dit niet willen uitpraten een reden zijn om de relatie te beeindigen, net als het niet hebben van sex om iets af te dwingen
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je nog willen praten met iemand die zulke dingen zegt? Laat staan seksen, maar laten we het eerst even over het feit hebben dat hij erg naar klinkt. Waarom denk jij dat dit relatiemateriaal is? En waarom wil je een kind met deze hork?



Beter open je een topic "Geen seks en nooit meer praten" omdat je hem uitgezwaaid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, met zulke opmerkingen zou hij nooit meer seks krijgen, met andere woorden, ik zou gewoon met de hele relatie kappen. Zo ga je niet met elkaar om binnen een relatie.

Ik zou het trouwens ook niet als ruilmiddel inzetten, maar ik snap heel goed dat je er geen zin in hebt als je zulke opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgt.
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 03 mei 2016 @ 12:21:

[...]



Ken jij iemand die dat zomaar tegen zijn vriendin zou zeggen?

Ik niet.



Maar wij zeggen allemaal wel eens domme dingen en die domme dingen worden vaak ook nog eens totaal uit verband gerukt door de ongelukkige ontvanger van de boodschap. Denk je niet dat er iets dergelijks aan de hand is?



Ik geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel.Oké, misschien, heel misschien, was er een context, waarin dit gezegd werd en die de opmerking rechtvaardigt. Als TO nu zegt "ja, dág, zo gaan we niet met elkaar om, als jij mij niets waard vindt, dan zoek ik wel iemand die mijn waarde wél ziet", dan zou het zomaar kunnen zijn dat 'vriend' zegt "Oh..néé, WACHT.. zo bedoelde ik dat niet.." en gaat práten.. ipv te denken dat seks de oplossing is
Later is nu
quote:Hecamel schreef op 03 mei 2016 @ 11:33:

dat je kinderen met die man wil.....Dit.
Van alle kwetsende dingen die je kunt zeggen in het heetst vd strijd, zegt hij uitgerekend dit.
Seks binnen een relatie is een liefdevolle daad waar beide partijen elkaar een plezier mee doen. Geen machtsmiddel waarmee je je partner tot goed gedrag dwingt.
quote:SaveTheDay schreef op 03 mei 2016 @ 13:18:

Seks binnen een relatie is een liefdevolle daad waar beide partijen elkaar een plezier mee doen. Geen machtsmiddel waarmee je je partner tot goed gedrag dwingt.Of iets mee goed maakt.
quote:WaaromPorque schreef op 03 mei 2016 @ 13:22:

[...]





Of iets mee goed maakt.Dat kan dan wel weer heel lekker zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven