Mag jouw partner in je telefoon kijken?

24-10-2016 18:53 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm de laatste paar dagen overal op Facebook voorbij komen, en de discussie is hier weer een tijdje geleden geloof ik, dus het leek me wel leuk om hem er nog eens in te gooien;



Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt? En zo ja, waarom? Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

En misschien een stap verder? Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken? Je pb's op Facebook lezen?



In plaats van smartphone kan het bijvoorbeeld ook nog over laptop of tablet gaan.



TO trapt af; I couldn't care less. Als ie al mijn appjes wil lezen, moet ie dat zelf weten (ik wens 'm veel sterkte) en op Facebook enzo heb ik ook niet zoveel te verbergen. Ik zie gewoon het punt niet waarom het zo privé zou zijn en een drama als de ander alles ziet. Geldt ook voor mijn laptop of de inhoud van mijn handtas.



En jullie?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag hij. Geen enkel probleem mee, heb niets te verbergen.
Ja, hij heeft het alleen nog nooit gedaan. Ik denk niet dat hij dat ooit gaat willen, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Same here. Ik laat mijn mobiel overal slingeren en als ze er in wil kijken gaat ze maar gerust haar gang.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets te verbergen maar anderzijds gaat het hem ook niets aan :-) wij doen dit nooit bij elkaar eigenlijk. Ik zou er raar van opkijken als hij in mijn telefoon zou neuzen.
Nee. Mijn telefoon heeft verschoningsrecht
Alle reacties Link kopieren
Viel me ook al op dat het een onderwerp was op social media. Als je een goede relatie hebt dan zou ik het heel vreemd vinden als je dat als privacy ziet. Mijn vriend mag van mij alles bekijken en ik ook van hem. Heb niks te verbergen dus why not:p
Als ik er bij ben mag ze in mijn telefoon kijken. Ik heb nu alleen liever niet dat ze in m'n mail neust en dan een bestelbevestiging van haar cadeautje ziet (beetje zonde van de verassing).
Jahoor van mij mag ie. Ik app niet stiekem met andere kerels. Sterker nog soms komt er een app binnen en dan vraag ik of hjj even wil kijken aangezien hij er naast staat en ik bijv in de keuken
Hij doet maar, zie ik geen probleem in.

Ik mag ook bij hem kijken en praat soms via zijn account met gezamenlijke vrienden (zeg dan wel altijd even dat ik aan het woord ben) als ik te lui ben mijn eigen telefoon te pakken.
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, of ik het wil is een tweede, je gaat niet in andermans telefoon kijken, dat doe je gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit enige interesse in andermans telefoon/pc/enz. maar als ik er om zou vragen dan zou ik het raar vinden als mij dat geweigerd zou worden, van je vriend/man. Dan krijg ik het idee dat er wat te verbergen valt.

Ook een laptop, pc waarvan eerst de geschiedenis is weggehaald vind ik verdacht, doe ik zelf niet. En ja dan komt er wel eens iets voorbij waarvan de ander denkt , hahaha.
Help iedereen een handje
Man mag alles zien. Net zoals ik alles van hem mag zien. Daadwerkelijk kijken komt maar zeer incidenteel voor; we hebben daar geen reden voor. Maar mogen, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken ook elkaars telefoons niet na hoor, maar ik zie er ook het probleem niet van in.

Als ie mijn app-gesprekken wil lezen waarin vriendinnen me heel trots foto's sturen van de eerste op het potje gedraaide drol van hun peuter, veel plezier ermee



Hij doet t niet, maar ik zie ook niet waarom ik er een probleem van zou maken.



Zou je kunnen stellen dat zulke dingen pas een probleem worden wanneer de ander iets te verbergen heeft?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn vriend mag niet zonder reden in mijn telefoon of email lezen. Er worden mij dingen in vertrouwen verteld door vrienden/vriendinnen die hem niks aangaan (vriendin die opbiecht een soa te hebben en zich schaamt daarvoor, ik noem maar wat). Ik hoop toch ook dat mijn vriendinnen hun vriend niet zomaar alles laten lezen wat ik aan hen schrijf.



Telefoon gebruiken mag gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Niet dat ik wat te verbergen heb, maar ik bespreek op WhatsApp en via Messenger best persoonlijke dingen met vriendinnen. En hun problemen, zorgen, of wat dan ook, gaan hem niks aan.

Op mijn Facebook mag hij heus wel kijken en mijn kant van de apps, mails en etc. mag hij ook wel zien (maar ja, dat kan dus haast niet zonder de andere kant ook te zien). Telefoon gebruiken mag ook best, dan gaat hij echt niet alles doorspitten.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij mag kijken.. Denk ook wel dat die dat doet soms.. Dan wil ik zeggen hij vraag soms of die mag kijken of ik nog fotos van de kinderen heb die hij nog niet heeft..



Naar de zijne heb ik geen behoefte..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ja, mag. Kennen elkaars wachtwoorden ook. Maar we doen het nooit, tenzij er iemand niet in staat is op te nemen en er onophoudelijk appjes oid komen.

Maar ik snap ook heel goed dat iemand het wel bezwaarlijk vindt. Zeker als een en ander nog pril is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima dat een partner in mijn telefoon kijkt. En ik vind het bijzonder aangenaam als dat wederzijds is.



Tot nu toe is raar gedrag rond een telefoon (steeds krampachtig telefoon bij zich houden, overal bij meenemen, zelfs even naar de wc) altijd met een reden geweest... helaas...



Ik heb trouwens geen neiging stiekem in een telefoon te kijken. Mijn ex (zeer krampachtig met zijn foon...) heb ik ooit gevraagd of ik mocht kijken omdat ik een voorgevoel had.. en die stemde in, maar gaf ook meteen toe dat hij iets had gedaan wat niet kon... tja...
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:58:

Ik heb nooit enige interesse in andermans telefoon/pc/enz. maar als ik er om zou vragen dan zou ik het raar vinden als mij dat geweigerd zou worden, van je vriend/man. Dan krijg ik het idee dat er wat te verbergen valt.

Ook een laptop, pc waarvan eerst de geschiedenis is weggehaald vind ik verdacht, doe ik zelf niet. En ja dan komt er wel eens iets voorbij waarvan de ander denkt , hahaha.



Dat dus.



En idd, ik heb vast ook dingen in mijn telefoon staan waarbij hij zijn wenkbrauwen optrekt, maar dat moet ie er maar bij nemen

Gebeurt hier trouwens wel dat we met elkaars telefoons bellen omdat dat op dat moment makkelijker is.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ja, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat mag hij. Ik heb niets te verbergen voor hem en andersom ook niet.

Ik denk trouwens niet dat hij er heel een wijzer van wordt, aangezien hij niet echt nederlands kan lezen
Ja hoor, geen probleem. Er staat geen vertrouwelijke informatie op van vriendinnen zoals bij Jamie-Lee.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, hij mag prima kijken. Echter zou het me wel verbazen als hij erin zou willen kijken. Ik kijk nooit in zijn telefoon en hij ook niet in de mijne. Waarom zouden we? We hebben een hele goede relatie.
Alle reacties Link kopieren
Oké ja dat heb ik ook meegemaakt, dat je achteraf hoort dat een vriend lekker jouw e-mail zit mee te lezen. Dat had ik dan wel van te voren willen weten ja.
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven