Mag jouw partner in je telefoon kijken?

24-10-2016 18:53 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm de laatste paar dagen overal op Facebook voorbij komen, en de discussie is hier weer een tijdje geleden geloof ik, dus het leek me wel leuk om hem er nog eens in te gooien;



Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt? En zo ja, waarom? Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

En misschien een stap verder? Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken? Je pb's op Facebook lezen?



In plaats van smartphone kan het bijvoorbeeld ook nog over laptop of tablet gaan.



TO trapt af; I couldn't care less. Als ie al mijn appjes wil lezen, moet ie dat zelf weten (ik wens 'm veel sterkte) en op Facebook enzo heb ik ook niet zoveel te verbergen. Ik zie gewoon het punt niet waarom het zo privé zou zijn en een drama als de ander alles ziet. Geldt ook voor mijn laptop of de inhoud van mijn handtas.



En jullie?
668, the neighbour of the Beast
quote:Geelheer schreef op 24 oktober 2016 @ 19:42:

Nee. Mijn telefoon is het enige echte privé-ding dat ik heb. We kunnen er bij elkaar in, mocht het noodzaak zijn, maar dat komt nooit voor eigenlijk.

Ik heb ook totaal geen behoefte om in zijn telefoon te neuzen.



Ik ook niet.

Terwijl het wel zou mogen.

Wat mij betreft heeft het ook niets met neuzen te maken. Ik kan bij zijn gegevens als het moet. Ik ga niet lekker in zijn telefoon rondkijken.
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 19:41:

[...]





Het gaat mij er om dat ik zoiets naar 1 iemand stuur. Het was een antwoord op een vraag waarom ik die middag niet af kon spreken ( nee sorry, moet weer naar de gyn', 'jeetje, alweer, het houdt maar niet op met vloeien?' Nee, vanmiddag weer een vervelend onderzoek' etc) Ik stuur dat ter info naar haar, niet naar haar man, schoonvader of de overbuurman. Die kan ik prima zelf inlichten mocht ik daar behoefte aan hebben.



Maar wij zijn sowieso niet van dat elke scheet moeten delen. Het boeit me niets waar hij het met zijn vrienden of collega's in de groepsapp over praat. Dat zijn zijn gesprekken.



Overigens mag hij mijn telefoon gebruiken hoor, geen problemen mee. Maar hele whatsapp gesprekken nalezen, wat sommige hier prima vinden? Nee. Wegwezen.En volgens mij was dat de vraag ook gewoon
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2016 @ 19:45:

[...]





Ik ook niet.

Terwijl het wel zou mogen.

Wat mij betreft heeft het ook niets met neuzen te maken. Ik kan bij zijn gegevens als het moet. Ik ga niet lekker in zijn telefoon rondkijken.Precies!
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:44:

[...]





Ja hoor, mag hij. Hij heeft hem zelfs een tijdje geleden een paar dagen mee naar zijn werk gehad, omdat die van hem kapot was en ik de mijne overdag eigenlijk niet nodig heb. No problem.Het verbaast me dat jij überhaupt een mobiel hebt
Hij mag hem heus gebruiken om te bellen, hij mag ook heus iets op internet opzoeken. En dan kan hij ook in mijn appjes, mail en Facebook , die wachtwoorden heeft hij sowieso. Maar ik zou het een bijzonder grove schending van mij privacy vinden als hij dat ook daadwerkelijk dééd. Gesprekken en mail zijn privé. Niet geheim, hij mag alles van mij weten, maar wel privé. En ik zou het heel bizar vinden als hij appgesprekken tussen mij en collega's of vriendinnen zou nalezen.
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 19:42:

[...]



Maar hoe kom je er nu bij dat iemand zou gaan 'neuzen om het neuzen' enkel omdat het oké is dat je elkaar mail / appjes etc leest? Dat het kán zegt niet dat het ook daadwerkelijk gebeurd. Ik vind het zo raar dat er meteen zo negatief gedacht wordt. Ik kan in zijn telefoon (doe ik ook regelmatig omdat manlief een dombo is op dat gebied) maar denk je nu echt dat ik uitgebreid ga zitten lezen? Waarom zou ik? En waarom zou hij?Dat doen we ook niet. Man is nu boodschappen doen en telefoon ligt hier naast mij. Heeft geen code of niks, maar wij gebruiken elkaars telefoon nooit, er is niets dat ik met zijn telefoon wel kan en met de mijne niet. Ik zou het wel heel raar vinden als hij met mijn telefoon zit als ik binnenkom gewoon omdat we dat niet gedaan hebben.
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 19:45:

[...]





En volgens mij was dat de vraag ook gewoon In de OP staat of je partner je berichten mag lezen.
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 19:46:

[...]





Het verbaast me dat jij überhaupt een mobiel hebt
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 19:47:

[...]





In de OP staat of je partner je berichten mag lezen.Ik zie het
Alle reacties Link kopieren
Liever niet, hij mag alles van me zien..

Alleen heeft hij de akelige gewoonte om mijn instellingen aan te passen omdat dat volgens hem prettiger werkt....
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 19:31:

[...]





Ik hoop dat wij in real-life geen vriendinnen zijn. Ik zou het hoogst vervelend vinden als ik jou in een app vertel over een naar onderzoek bij de gynaecoloog omdat ik al maanden vloei en jou man gaat vervolgens lekker die berichten doorspitten.

Onbeschoft vind ik dat.Elk z'n idee erover toch? Mijn man zou het misschien per ongeluk lezen maar hij zou er verder geen aandacht aan besteden.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:43:

[...]





Kan. Maar als onze vrienden iets te delen hebben, weet mijn man dat toch wel... dus...Maar het zijn niet perse onze vrienden, het zijn mijn vriendinnen en die zijn zeker niet allemaal ook goed bevriend met partner.
Nee, vriendinnen vertellen mij dingen die hem niks aangaat. Als hij wil weten of een kerel me appt mag ie dat heus wel zien als hem dat gelukkig maakt maar inhoud etc gaat hem niks aan. Hoef ik van hem ook niet te weten, al ben ik soms wel nieuwsgierig wat mannen zo onder elkaar bespreken
quote:Phopho schreef op 24 oktober 2016 @ 19:48:

Liever niet, hij mag alles van me zien..

Alleen heeft hij de akelige gewoonte om mijn instellingen aan te passen omdat dat volgens hem prettiger werkt....Haha, dat doet mijn man ook op de Ipad. We hebben nu allebei een eigen
Alle reacties Link kopieren
De vraag is ook, wíl je de appjes van vrienden / vriendinnen van je partner überhaupt lezen? Wat maakt nou dat iemand denkt dat de man van je vriendin jouw appjes zo graag wil lezen? Zo interessant ben je echt niet voor diegene hoor.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:43:

[...]





Kan. Maar als onze vrienden iets te delen hebben, weet mijn man dat toch wel... dus...Maar heb jij dan geen eigen vrienden? Wij hebben eigen vrienden en bevriende stellen. Niet al mijn vriendinnen zijn automatisch ook zijn vriendinnen. En zeker hun mannen zijn niet automatisch bevriend met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 24 oktober 2016 @ 19:48:

[...]





Maar het zijn niet perse onze vrienden, het zijn mijn vriendinnen en die zijn zeker niet allemaal ook goed bevriend met partner.



Kan. Maar dan nog. Zou er geen enkel probleem mee hebben.



(Even nieuwsgierig: als die vriendinnen dan even op de koffie willen komen, moet jouw man/vriend dan het veld ruimen ofzo? Ook al is het zijn eigen huis en heeft hij daar misschien geen zin in?)
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Hij kan simpelweg niet in mijn telefoon kijken... Ik heb mijn vingerafdruk als toegang en daarnaast mijn pincode en die is hetzelfde als de bank en die weet hij niet.

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt?

Doet hij niet, hij heeft z'n eigen mobiel en eigen tablet om te gebruiken.

En zo ja, waarom?

Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

Er zijn wel dingen waar hij denk ik niet heel blij van wordt als hij het zou lezen/ervan zou weten, maar zolang ik niet vreemdga is er niks aan de hand mijn inziens.

En misschien een stap verder?

Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken?

Sms wel, appjes zou hij niet blij van worden, belgeschiedenis is niks mis mee.

Je pb's op Facebook lezen?

Ook daar zou hij misschien niet blij van worden. Sowieso van 1 persoon, dar heb ik een bepaald iets mee, waar mijn vriend niks mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:37:

Mijn man mag alles inkijken en alles lezen. Want als ik mail met een vriend of vriendin over zijn of haar problemen, weet hij het toch al vóórdat ik die mail stuur, want dat bespreken we gewoon. En dus weet hij ook hoe ik erover denk of zal gaan reageren. Mag hij dus gewoon lezen. Hij mag ook mijn post open maken. Geef ik niks om. Net zo goed als dat ik zijn post wel eens open maak. Ik zie het probleem niet. Ik bedoel, als je met vriendinnen praat over dingen waarvan je niet wilt dat je man ze weet, of je vriend, ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Want de éérste waar je mee zou moeten kunnen praten, is toch juist je partner?



Het gaat ook niet om dingen waar ik over wil praten, maar om wat vriendinnen of vrienden bij mij kwijt willen.

Mijn partner hoeft niet alles te weten wat anderen mij in vertrouwen vertellen.
Ik zou er niet uiterst happy van worden, maar ja als hij het echt ooit vraagt / nodig vindt ... mag het wel.

Hij doet het nooit. Interesseert hem geen moer.



Alle gegevens en wachtwoorden liggen hier wel in een schuif.

Moest er "ooit" iets gebeuren met mij, dan kan hij tenminste de elektriciteits- en telefoonrekening betalen (enkel nog online).

En kan hij dus in noodgevallen in mijn mailbox.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten waarom. Ik bespreek met mijn vrienden/vriendinnen dingen wat niet iedereen (dus hij ook niet) hoeft te weten en andersom heb ik ook absoluut niet de behoefte om te weten wat hij met zijn vrienden/vriendinnen deelt
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 24 oktober 2016 @ 19:48:

[...]





Maar het zijn niet perse onze vrienden, het zijn mijn vriendinnen en die zijn zeker niet allemaal ook goed bevriend met partner.En jij bespreekt nooit iets met je partner? 'Goh wat Truus me net vertelde...'zoiets? Daar ben je parters voor hoor, soms deel je dingen met elkaar. Ook (en soms zelfs juist) de dingen die jouw vriendin je verteld en die je niet aan de grote klok hangt maar waar je wel mee zit. Jij moet je gevoelens ook kwijt toch.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 24 oktober 2016 @ 19:51:

[...]



Maar heb jij dan geen eigen vrienden? Wij hebben eigen vrienden en bevriende stellen. Niet al mijn vriendinnen zijn automatisch ook zijn vriendinnen. En zeker hun mannen zijn niet automatisch bevriend met mijn man.Tuurlijk heb ik eigen vrienden, maar mijn man kent die ook. Hoeven het nog steeds niet ZIJN vrienden te worden, maar hij weet wel wie het zijn en hij mag best weten wat ik met hen bespreek of welke communicatie ik met hen heb. Waarom zou dat "geheim" moeten zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:51:

[...]





Kan. Maar dan nog. Zou er geen enkel probleem mee hebben.



(Even nieuwsgierig: als die vriendinnen dan even op de koffie willen komen, moet jouw man/vriend dan het veld ruimen ofzo? Ook al is het zijn eigen huis en heeft hij daar misschien geen zin in?)



Natuurlijk niet. Dan kan vriendin namelijk precies zelf bepalen wat ze wel en niet deelt. Als man ongevraagd mijn gesprekken met vriendin gaat lezen niet.

Stomme vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:51:

[...]





Kan. Maar dan nog. Zou er geen enkel probleem mee hebben.



(Even nieuwsgierig: als die vriendinnen dan even op de koffie willen komen, moet jouw man/vriend dan het veld ruimen ofzo? Ook al is het zijn eigen huis en heeft hij daar misschien geen zin in?)Goeie vraag Al gaan zij waarschijnlijk heel hip ergens koffie drinken (en dan weet heel Starbucks van de problemen van je vriendin maar verzwijg je die angstvallig voor je man )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven