Paranoïde, zwangerschapshormonen of juiste intuïtie?

02-03-2015 09:59 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
Tja, zitten we dan weer.

Aangegeven dat toen hij me gisteren zijn telefoon liet zien ik een bericht zag binnenkomen waaruit wat zou kunnen betekenen dat hij heeft gereageerd op een post van haar.

Hij gaf dit toe vroeg of ik wilde weten of zien om welk bericht het gaat. Gezegd dat de inhoud me weinig uitmaakt maar dat ik er heel druk mee bezig ben het vertrouwen terug te vinden en dit me dan weer van slag brengt. Hij werd (weer) boos en zei niet te weten dat ik geen vertrouwen meer heb en dit erg heftig te vinden om te horen.

Uitgelegd dat het niet zo is dat mijn vertrouwen weg is maar hij toch zelf ook begrijpt dat ik na die situatie niet de volgende dag me niet meer gekwetst voelde?

Hij dacht dat hij haar wel kon feliciteren met haar verjaardag zoals bij iedereen,waarop ik aan gaf dat zij dus gevoelsmatig niet zoals iedereen is.

Nou ja,om een lang verhaal kort te maken, hij boos omdat onze relatie er slecht aan toe is, althans dat is wat hij hoort. En hij niet wist dat het foto verhaal van de vorige keer voor mijn gevoel een bommetje onder onze relatie legde, en ik probeer er weer uit te komen.

Ik heb aangegeven dat dit het niet makkelijk maakt om eerlijk te zijn, hij wordt alleen maar boos en denkt dat ik in mijn kop heb dat hij seks met haar wil of heeft gehad. Terwijl ik mijn gevoel probeer te vertellen.

Hij vind dat mijn uitspraken horen bij iemand die op het punt staat weg te gaan. Gezegd dat dit niet aan de orde is maar we samen het moeten oplossen,niet ik alleen.

Uiteindelijk zei hij dat hij de vorige keer ook zei dat ik de enige voor hem ben.

Ik heb er niet op gereageerd, voelde me niet gehoord.

Vervolgens ging hij naar boven omdat hij geen zin heeft om zo beneden te zitten.

Ik ben niet boos geweest, ben rustig gebleven,heb alleen uitgelegd hoe dit mij laat voelen en toch lijkt het alsof ik een schuldgevoel moet hebben..?
Draai het eens om. Jij weet zeker dat je 100% eerlijk bent, alleen de belangrijkste persoon in je leven zegt dat je dat niet bent en laat ook door schemeren dat zij je niet vertrouwd. Dat zou mij ook woest maken. Het was gewoon een felicitatie op Facebook. Weet je wel, zo'n nietszeggende die je ook krijgt van mensen die je al jaren niet meer hebt gesproken maar wel op FB hebt.



Ik ben niet boos geweest, ben rustig gebleven,heb alleen uitgelegd hoe dit mij laat voelen en toch lijkt het alsof ik een schuldgevoel moet hebben..? Je kunt niet altijd alles wel zeggen ondanks dat je rustig bent gebleven en niet boos bent geworden. Hij is eerlijk, blijft eerlijk, laat alles zien en toch gelooft zijn vrouw hem niet. Ik zou ook pissed zijn. Vertrouwen in een relatie is het allerbelangrijkste en jij gooit even voor zijn voeten dat je hem niet meer vertrouwd. Dan zou ik mij ook afvragen waar deze relatie naar toe gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet redelijk zeker dat als mijn vriend mij nog nooit had wantrouwt maar door zo'n situatie gekwetst en verdrietig zou zijn, ik dat heel erg zou vinden. Ik zou hem troosten en vragen wat ik kan doen (binnen redelijkheid) om zijn verdriet en twijfel weg te nemen.

Ik zou desbetreffende persoon niet opzoeken en de boot afhouden.

Want waarom zou ik hem nog meer willen kwetsen?

Ik heb hem gezegd dat ik het vertrouwen aan het terugvinden ben de laatste weken en dit best goed ging en er dan zoiets in beeld verschijnt,dat kwetst me. Ook duidelijk gemaakt dat ik niet denk dat hij seks met haar heeft of heeft gehad maar de situatie me wel heel erg veel pijn heeft gedaan.

Voor de duidelijkheid, mijn vriend is weekenden weggeweest waar andere dames bij waren, heeft nog nooit commentaar gehad op welk contact met vrouwen dan ook.

Ik ben geloof ik niet veeleisend maar heb ook gevoel, en moet ik dan daar niet eerlijk over zijn?

Dan kun je toch ook niet samen ervoor zorgen dat het beter wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 07 maart 2015 @ 13:08:

Ik neem ieders reactie serieus en begrijp het wantrouwen van sommigen.

Ja mijn vriend is stom geweest, en ik ook.

Moeten we beide van leren. Zoals iemand hier al benoemde,hij weet het nu en dit moet de volgende keer leiden tot een andere reactie. Dat verwacht ik dan ook van hem!

En sommigen zullen het naïef vinden,begrijpelijk,maar ik geloof wel degelijk dat hij het niet heeft doorgehad wat dit voor beeld bij een ander kan geven. Dat begrijpt hij nu wel. Is ook geschrokken dat de situatie zo'n effect heeft gehad.

Tja garanties heb ik niet,maar moet toch afgaan op mijn gevoel en dan geloof ik hem.

Vind het een mooi stomme actie, maar ook van mezelf dat ik het zo heb laten broeien.



Oh ja bunga,ik was er bang voor dat er een ongepast contact zou zijn in de zin dat hij haar leuk zou vinden en daardoor geen grenzen aan gaf. Spanning zoekt en geen kwaad zag in zo'n contact,het is immers alleen maar voor de lol. Zoiets begint ergens. En dan denk ik, wie met vuur speelt zal zich branden.

Maar dat het in een stadium was van echt fysiek vreemdgaan zou ik niet snel verwachten.



En zijn app nakijken voel ik geen behoefte meer toe. Vanmorgen was voor mij,met het risico dat het heel anders had kunnen aflopen, een laatste bevestiging dat hij niks verbergt naar mijn gevoel.Nou ja, dit dus eigenlijk..
Hmm, eerder vertelde je niet dat het alleen om een verjaardagsfelicitatie ging en kreeg ik het idee dat hij haar weer bewust had opgezocht op FB. Elkaar feliciteren op Facebook vind ik zelf eigenlijk het leukst aan dat medium en ook al mis ik wel eens een verjaardag, ik feliciteer zoveel mogelijk FB-vrienden met hun verjaardag, gewoon omdat het kan!



Meid, wat maak je het moeilijk.

Je had dus weer duidelijker moeten zijn. De chick waar het hier omgaat heeft het bij jou verbruid door die uitdagende foto naar je vriend te sturen. Daar ben je duidelijk over geweest tegenover hem.

En nu vond je het niet leuk dat hij haar toch weer benaderde. Punt.

Niks meer, niks minder.



Maar jij praat ( waarschijnlijk 'zeurt' in zijn ogen) over vertrouwen, gekwetst zijn en maakt het allemaal zoooo zwaar. Weet je zeker dat het verder wel helemaal lekker zit tussen jullie of speelt er meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er (helaas!) toch weer een gesprek met hem over hebben. Dat jullie nu nou eens duidelijke afspraken met elkaar gaan maken hoe ver dat contact nog met deze dame mag gaan. Het is hem niet helemaal duidelijk blijkbaar en jouw gevoel is zeker wel belangrijk. Zorg er dus voor dat in de toekomst geen misverstand meer erover is hoe ver dit contact mag gaan. Nu vult hij de vage lijntjes zelf maar in en dan krijg je helaas dit als gevolg.



Beste mensen het is een EX-collega. Weet je wel zo iemand waar je taart aan uitdeelt op je laatste werkdag met 3 zoenen en daarna verder gaat met je leven tenzij je echt gebaat bent bij goed contact met elkaar onderhouden en imo is dat nu niet zo maar dat mag TO zelf beslissen.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet gewoon zo zijn dat je vriend zich echt van geen kwaad bewust is?

Want wat heeft hij nou eigenlijk in de eerste instantie gedaan? Op een duimpje geklikt....

En doordat hij op dat duimpje heeft geklikt wordt er door zijn zwangere vriendin ineens een drama gemaakt. In de eerste instantie is hij kwaad, en eerlijk gezegd, dat zou ik ook zijn. En teleurgesteld, dat de moeder van mijn kinderen blijkbaar zo weinig vertrouwen in me heeft. Maar goed, de dag erna biedt hij herhaaldelijk zijn excuses aan, probeert het uit te leggen. Maar zijn uitleg is niet goed genoeg. Net zo min als zijn excuses. Want was het wel goed genoeg, dan had je ingezien dat je de boel overdreef en geen tijd nodig gehad om het vertrouwen in hem weer terug te krijgen.

(Vertrouwen terugkrijgen??? Hij klikte op een duimpje....)

Kan het niet zijn dat hij na het drama van het duimpje heeft gedacht dat je zijn uitleg begreep? En dat je inzag dat er niks aan de hand was? Dat je hem vertrouwt?

En dat het daarom geen moment in zijn hoofd is opgekomen dat hij eigenlijk geacht werd al het contact te verbreken, en haar liefst nog overal te blokkeren?

Verlies jij werkelijk al het vertrouwen in je vriend vanwege een duimpje en een felicitatie?

Sorry, maar dit ligt in mijn ogen echt niet aan je vriend of aan zijn ex-collega....
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 24 april 2015 @ 00:47:

Verlies jij werkelijk al het vertrouwen in je vriend vanwege een duimpje en een felicitatie?

Sorry, maar dit ligt in mijn ogen echt niet aan je vriend of aan zijn ex-collega....Ik zou het topic doorlezen want anders snap je het hele verhaal niet. Gaat om meer dan een simpel duimpje iig.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:goddess23 schreef op 24 april 2015 @ 00:53:

[...]





Ik zou het topic doorlezen want anders snap je het hele verhaal niet. Gaat om meer dan een simpel duimpje iig.



Ik heb het topic doorgelezen, en in mijn ogen gaat het echt niet om meer dan een simpel duimpje. Ja, voor TO wel, maar voor vriend niet.

Vriend liked een foto van een ex-collega. Vriendin vind dit ongepast en kwetsend. Kijkt op het fb en ziet dat hij iets heeft afgegeven voor/aan haar. Vervolgens kijkt ze in telefoon en ziet dat ze ook app-contact hebben.



Vriendin is boos en maakt ruzie. Man is zich van geen kwaad bewust en snapt de ophef niet. Vergeet in alle commotie het app-contact te melden. Meteen wordt uitgegaan van kwade opzet. Maar het kan toch ook gewoon zo onbelangrijk zijn dat hij er op dat moment niet aan dacht? Hij legt ook uit dat hij niks heeft thuisgebracht bij haar, maar iets op het werk in haar postvak heeft gelegd.

Hij wordt boos vanwege de beschuldigingen en wantrouwen, maar biedt wel de dag erna zijn excuses aan. Maar geeft weer aan alle ophef niet te snappen.

Ik denk dat het voor hem daarmee goed is. Hij heeft zijn excuses aangeboden, ook al begreep hij niet goed waarom. Maar ik denk dat hij er toen van uitging dat TO hem geloofde en inzag dat ze overdreef.

En daarom ook het contact niet verbroken heeft. Want waarom? Hij deed toch niks verkeerd? Het was toch opgelost?

Ik denk dat ik zo zou redeneren als ik haar vriend was. En er dus ook geen kwaad in zou zien haar te feliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik maakte anders op dat hij wel bij haar thuis was langsgegaan voor iets wat prima in haar postvak kon. Maar als je merkt dat je collega je wilt opgeilen en je zwangere vrouw dat niet leuk vindt, waarom dan zo blijven hangen in dat contact dan?

Al overdrijft TO de boel ontzettend vanwege zwangerschapshormonen, dan nog heb je daar rekening mee te houden.

Gaat bij mij althans, meer om dat puntje van respect naar elkaar toe.



En weet je, misschien heeft de beste man er geen erg in waar het allemaal misgaat maar des te meer reden om het nu gewoon een keer duidelijk met elkaar te hebben erover tot waar dit contact reikt en het daarna te laten rusten. Simpel toch?
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ik vind het apart dat hij over seks met haar begint.
En ik herhaal dit ook maar even.quote:lilyofthevalley schreef op 04 maart 2015 @ 20:35:

Twee dingen die mij opvallen:

1. hij heeft een hysterische ex die hem wantrouwde

2. Hij heeft iets te intensief contact met een andere vrouw



Snappie?
quote:lilyofthevalley schreef op 24 april 2015 @ 07:52:

En ik herhaal dit ook maar even.





[...]



Inderdaad, hij gaat hartstikke vreemd. Conclusie is getrokken. Nou TO, wat wil je nu?

Voor het gemak vlakken we even uit dat sommige vrouwen al groen wegtrekken als een man naar Chantal Janzen kijkt op tv, wie weet was ex er ook zo één.
Alle reacties Link kopieren
Allen bedankt voor de reacties..

Wat voor de een een simpel duimpje is voelt voor de ander blijkbaar heel anders.

Zoveel is me ook duidelijk geworden in het vorige gesprek met mijn vriend.

Ik heb er toen voor gekozen om mijn vragen en twijfels opzij te zetten. Maar app contact vergeten te melden en de in mijn ogen onlogische verklaring voor die post maakt dat het voor mij gevoelsmatig niet mogelijk is om de volgende dag te denken, het is allemaal weer opgelost.

Voor mij is dat een proces(je).

Ik heb gisteren aangegeven bij hem niet boos te zijn en ook wel te begrijpen dat het voor hem slechts een felicitatie is, maar ik er moeite mee heb.

En ja,ik voel dat nu eenmaal.

En vertrouwen is voor mij niet alleen maar weten dat er geen seks plaats vindt,maar ook dat je rekening houdt met je vriendin. En mijn vriend is iemand die bij buitenstaanders altijd meteen door lijkt te hebben hoe het zit dus naïef is hij niet. Blijkbaar wel als het om hemzelf gaat. Dat zal dan zo zijn..

Maar hij gaat in de aanval, terwijl ik alles nog bij mezelf hou. Ik heb gezegd dat ik het vertrouwen bij mijzelf probeerde te hervinden en dat dat goed ging maar dat als ik zie dat hij contact zoekt dat me wel pijn doet.

Maar hij wordt boos en zegt dat ik hem niet vertrouw en denkt dat hij met haar in bed ligt.

Dat het klinkt alsof mijn koffers al klaar staan etc, hij laat het klinken of het einde in zicht is terwijl ik probeer uit te leggen waarom ik niet lekker in mijn vel zit.

Dat geeft mij het gevoel dat ik maar beter de volgende keer niets meer kan zeggen,terwijl we hebben afgesproken dat ik eerlijk zou zijn als ik ergens mee zit.
dubbel
quote:clubmedfan schreef op 24 april 2015 @ 08:59:

[...]



Inderdaad, hij gaat hartstikke vreemd. Conclusie is getrokken. Nou TO, wat wil je nu?

Voor het gemak vlakken we even uit dat sommige vrouwen al groen wegtrekken als een man naar Chantal Janzen kijkt op tv, wie weet was ex er ook zo één.Waarom wind jij je nou zo op?
Maar hij gaat in de aanval, terwijl ik alles nog bij mezelf hou. Ik heb gezegd dat ik het vertrouwen bij mijzelf probeerde te hervinden en dat dat goed ging maar dat als ik zie dat hij contact zoekt dat me wel pijn doet.

Maar hij wordt boos en zegt dat ik hem niet vertrouw en denkt dat hij met haar in bed ligt.

Je kunt het net zo mooi verpakken als je zelf wilt, maar je zegt hem gewoon dat je hem niet vertrouwd.



Dat geeft mij het gevoel dat ik maar beter de volgende keer niets meer kan zeggen,terwijl we hebben afgesproken dat ik eerlijk zou zijn als ik ergens mee zit.

Niet doen. Gewoon op tafel gooien, anders weet je zeker dat je relatie stukloopt. Aan jullie beiden om hier uit te komen.
quote:Grafitti schreef op 24 april 2015 @ 09:13:

Maar hij wordt boos en zegt dat ik hem niet vertrouw en denkt dat hij met haar in bed ligt.

Dat het klinkt alsof mijn koffers al klaar staan etc, hij laat het klinken of het einde in zicht is terwijl ik probeer uit te leggen waarom ik niet lekker in mijn vel zit.

Dat geeft mij het gevoel dat ik maar beter de volgende keer niets meer kan zeggen,terwijl we hebben afgesproken dat ik eerlijk zou zijn als ik ergens mee zit.



Het is lastig, want iedereen reageert anders. Als mijn vriend zou aangeven mij niet te vertrouwen terwijl daar geen reden toe is, zou ik proberen uit te zoeken waarom en hem op alle manieren proberen gerust te stellen. Ik zou in ieder geval níet boos worden. Denk ik.



Dus ik krijg het gevoel dat hij ergens op aanstuurt.
quote:lilyofthevalley schreef op 24 april 2015 @ 09:16:

[...]





Waarom wind jij je nou zo op?

Waarom suggereer jij nou dat hij vreemd gaat? Dat hoeft toch helemaal niet?



Ik wind mij niet op, ik vind beschuldigen alleen zo makkelijk. Natuurlijk, ik lees de verhalen hier ook dat mannen vreemdgaan. Sterker nog, ik heb er ervaring mee. Ik lees ook verhalen van vrouwen die jaloers zijn en overal wat achter zoeken. En ik zeg niet dat TO zo is, maar ik vind het nogal wat om zo moeilijk te doen over zo'n lege felicitatie die iedereen plaatst. Daarbij, iemand zeggen dat je hem niet vertrouwd, dat kwetst.
quote:clubmedfan schreef op 24 april 2015 @ 09:21:

[...]



Waarom suggereer jij nou dat hij vreemd gaat? Dat hoeft toch helemaal niet?



Ik wind mij niet op, ik vind beschuldigen alleen zo makkelijk. Natuurlijk, ik lees de verhalen hier ook dat mannen vreemdgaan. Sterker nog, ik heb er ervaring mee. Ik lees ook verhalen van vrouwen die jaloers zijn en overal wat achter zoeken. En ik zeg niet dat TO zo is, maar ik vind het nogal wat om zo moeilijk te doen over zo'n lege felicitatie die iedereen plaatst. Daarbij, iemand zeggen dat je hem niet vertrouwd, dat kwetst.Als er iemand hier is die overhaaste conclusies trekt ben jij dat. Ik suggereer helemaal niet dat hij vreemdgaat. Ik heb het idee dat er meer speelt dan hij toegeeft. Dat hoeft nog helemaal niet over vreemdgaan te gaan.
quote:lilyofthevalley schreef op 24 april 2015 @ 09:20:

[...]





Het is lastig, want iedereen reageert anders. Als mijn vriend zou aangeven mij niet te vertrouwen terwijl daar geen reden toe is, zou ik proberen uit te zoeken waarom en hem op alle manieren proberen gerust te stellen. Ik zou in ieder geval níet boos worden. Denk ik.



Dus ik krijg het gevoel dat hij ergens op aanstuurt.Dat heeft hij toch al gedaan? Hij zegt dat er niets aan de hand is, maar hij praat tegen een muur want nu heeft ze dit weer als aanleiding gezien om boos te worden. Je vertrouwd hem niet meer omdat hij iets heeft gedaan waar hij eigenlijk niets achter zocht. Man, je kon mij niet kwader krijgen vroeger als ik ergens de schuld van kreeg terwijl mijn broertje het gedaan had! Ik voelde mij dan zo machteloos. Nog steeds kan ik niet tegen valse beschuldigingen. Ik herken mij juist in vriend. Ik zou ook boos zijn geworden.
quote:lilyofthevalley schreef op 24 april 2015 @ 09:23:

[...]





Als er iemand hier is die overhaaste conclusies trekt ben jij dat. Ik suggereer helemaal niet dat hij vreemdgaat. Ik heb het idee dat er meer speelt dan hij toegeeft. Dat hoeft nog helemaal niet over vreemdgaan te gaan.Nou, vertel. Wat suggereerde je dan door zijn jaloerse exvriendin er bij te halen?
quote:clubmedfan schreef op 24 april 2015 @ 09:25:

[...]



Nou, vertel. Wat suggereerde je dan door zijn jaloerse exvriendin er bij te halen?Ik heb je al verteld wat ik bedoelde, dat geldt dus ook hier voor. Ik reageer hier voor TO, niet om met een andere oververhitte forummer in discussie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ga samen naar een relatie bemiddelaar. Iemand die in staat is jouw verhaal zo te verwoorden dat hij het wel begrijpt zodat hij er wel wat mee kan doen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:lilyofthevalley schreef op 24 april 2015 @ 09:28:

[...]





Ik heb je al verteld wat ik bedoelde, dat geldt dus ook hier voor. Ik reageer hier voor TO, niet om met een andere oververhitte forummer in discussie te gaan.



Je hebt helemaal gelijk!



TO, inmiddels al weer met je vriend gesproken? Is hij inmiddels beetje afgekoeld? Trek hem aan zijn jasje en zorg dat jullie verder praten. Er staat jullie zo iets leuks te gebeuren, jullie moeten hier samen uit komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven