Paranoïde, zwangerschapshormonen of juiste intuïtie?

02-03-2015 09:59 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
Ben het ermee eens dat mijn vertrouwen een deuk heeft opgelopen en ik tegen mezelf zeg de afgelopen weken als hij later is of zo, 'kom op, niet paranoïde doen en heb vertrouwen'.

Dan stel ik mezelf gerust.

Maar hij kan niet erop vertrouwen dat ik hem geloof dat er geen seks is (geweest) maar ik erop wil kunnen vertrouwen dat hij niet nog eens olie op het vuur gooit door contact te zoeken. Hij met haar, hoe onbenullig een felicitatie ook is.

Dus ondanks dat ik zeg dat we er samen uit moeten komen, blijft hij alleen maar boos en maakt hij mij verwijten.

Ik verwacht niet dat hij mij verantwoording over van alles gaat uitleggen of op zijn tenen gaat lopen,ik moet vertrouwen hervinden. Maar daar aan bijdragen lijkt mij het minste vanuit hem,en dat hij alleen maar boos wordt is voor mij ook moeilijk.

Het voelt om eerlijk te zijn een beetje als emotionele chantage..
Alle reacties Link kopieren
Nee niet gepraat, hij is weggegaan naar zijn werk toen ik nog lag te slapen..
quote:Grafitti schreef op 24 april 2015 @ 09:41:

ik moet vertrouwen hervinden. Maar daar aan bijdragen lijkt mij het minste vanuit hem,en dat hij alleen maar boos wordt is voor mij ook moeilijk.

Het voelt om eerlijk te zijn een beetje als emotionele chantage..Ik vind het lullig dat ie doet alsof het alleen jouw probleem is. Jij moet je vertrouwen hervinden? Nee, hij moet zorgen dat er geen ruimte is voor twijfel.
quote:Grafitti schreef op 24 april 2015 @ 09:41:



Dus ondanks dat ik zeg dat we er samen uit moeten komen, blijft hij alleen maar boos en maakt hij mij verwijten.

Ik verwacht niet dat hij mij verantwoording over van alles gaat uitleggen of op zijn tenen gaat lopen,ik moet vertrouwen hervinden. Maar daar aan bijdragen lijkt mij het minste vanuit hem,en dat hij alleen maar boos wordt is voor mij ook moeilijk.

Het voelt om eerlijk te zijn een beetje als emotionele chantage..Misschien moet je dat wel eisen. Dat hij verantwoording af gaat leggen. Er komt straks vanzelf een tijd dat je dit niet meer nodig hebt. Je vertrouwen heeft een deuk opgelopen. Mijn vertrouwen in mijn man een paar jaar geleden ook. Ik had het nodig om zijn appjes, mailtjes en fb te bekijken nadat hij was vreemdgegaan. Na een maand of drie ben ik daar mee gestopt. Mijn gevoel van wantrouwen was weg. De enige manier waarop je vertrouwen terug krijgt is dat hij open kaart speelt. Als er écht niets is gebeurd, kost hem dit natuurlijk ook veel moeite, want jij beschuldigd hem van iets waar hij zich totaal niet van bewust was. Dat moet jij je ook kunnen voorstellen. Ik mis aan beide kanten een beetje het begrip naar elkaar toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik jouw vent wel zo aardig vind.



Even aangenomen dat je e.e.a. niet beschuldigend brengt moet het bespreekbaar blijven.

Boos op je worden nodigt daar niet toe uit. Ergo man is hork en moet ;



a; niet steeds andere vrouw aandacht geven, verjaardag of geen verjaardag. Dus helemaal stoppen met het contact.

b; lief zijn tegen je, of je nou bezorgd/jaloers bent of niet



Maar goed, als je iemand dit soort dingetjes toch steeds opnieuw moet uitleggen.... is het een hork die je moet opvoeden.

Doe mij maar een kerel die dit uit zichzelf snapt.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed begrijpen dat hij zich boos maakt als hij vals wordt beschuldigd, dat doet natuurlijk ook pijn om te horen.

Maar de aanleiding voor mij om vragen te stellen was er, het kwam niet uit de lucht vallen.

Omdat ik snap dat het voor hem ook moeilijk is probeer ik hem uit te leggen wat ik voel, en dat ik graag eerlijk wil zijn hierover.

Begrip getoond dat hij het slechts ziet als felicitatie,hij had er nog over gedacht of ik dat erg zou vinden. Gezegd dit fijn te vinden.

Maar wanneer ik dan zeg hier moeite mee te hebben, ontploft het. Er is geen nuttig gesprek meer mogelijk omdat hij mij beschuldigd dat ik denk dat hij seks heeft gehad, hij niet begrijpt dat ik me zo druk maak om die foto en dat dat dit met onze relatie doet.

In ons vorige gesprek zei hij, als vertrouwen een breuk op heeft gelopen,dan komt dat nooit meer goed.

Waarop ik aan gaf, wel als we allebei ons best doen en ik wil dat.

Dan snap ik niet dat hij nu verbaasd is dat mijn vertrouwen weer wat opbouw nodig heeft.

En ik heb er zelf heel veel moeite mee dat hij aangeeft dat het lijkt alsof we door zo'n gesprek bijna uit elkaar gaan, er bijna koffers worden gepakt etc.

Dit is helemaal niet aan de orde,ik wil het oplossen maar dat kan ik niet alleen.

En als mijn gevoel uitspreken zulke uitspraken of gevoelens tot gevolg heeft draagt dit niet bij aan vertrouwen.

Soms ken ik hem gewoon niet terug..
En door dit soort teksten krijg ik dus het idee dat hij zélf ergens op aanstuurt en de verantwoordelijkheid niet wil nemen. De schuld bij jou wil neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Tja en nu denk ik dan ook, fijn zitten we allebei met een klote gevoel.

Moet ik hem nu een bericht sturen of de hele dag niks laten horen?
Alle reacties Link kopieren
eens met lilyofthevalley.... vanwaar toch dat overdrijven?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen bericht sturen. Jullie moeten in levende lijve met elkaar praten, want de sfeer is al slecht. Dat krijg je echt niet goed met een berichtje.

Probeer hem uit te leggen dat zijn boosheid jou niet helpt met vertrouwen opbouwen. Dat je openstaat voor wat hij wil maar dat dit pas werkt als hij niet boos doet/is.

En je hoeft je niet te laten dwingen tot accepteren wat je echt niet prettig vindt.
App je hem anders ook overdag? Ik zou hem gewoon een appje sturen dat je van hem houdt en dat je er vanuit gaan dat jullie hier uit komen. That's all. En vanavond verder praten.



Of hij nu vreemd is gegaan of niet, die opmerking over dat als het vertrouwen een deuk heeft opgelopen het niet meer helemaal goed komt, daar is hij niet uniek in. Toen ik hier mijn topic opende toen mijn man vreemd was gegaan heb ik hier ook een aantal reacties op gehad. Er zijn meer mensen die er zo over denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik, hoe moeilijk ik dat ook vind, geen bericht zal sturen.

Normaal stuur ik op gegeven moment altijd wel iets van: jammer dat we zo uit elkaar zijn gegaan vanmorgen, ik wil er graag verder over praten met je vanavond, het komt goed Etc. Vind het zo kinderachtig om elkaar te mijden.

Maar deze keer laat ik het begaan..



En dat overdrijven zoals het wordt genoemd, om heel eerlijk te zijn, ik word daar erg onzeker van. Heb ook gezegd dat als we samen oud willen worden we SAMEN dingen moeten oplossen,er zal vast nog meer op ons pad komen wat niet makkelijk is.

Heb maar ingeslikt dat het voelt als 'Nou als we dit niet kunnen uitpraten dan is er geen hoop meer'. Dat zou me dus de volgende keer tegenhouden om open te zijn..

En ja,hij heeft gisteren wederom gezegd dat ik de enige ben, dat vind ik ook heel fijn en lief maar het lastige is dat er zo ontzettend veel boosheid en beangstigende scenario's worden geschetst daarvoor dat ik totaal niet weet wat hierop te zeggen omdat ik nog zit te denken: He.? ik heb het nooit over koffers pakken gehad!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja clubmetfan:

Ik begrijp die opmerking ook, en daarom komt het voor mij dan ook totaal onverwacht dat hij gisteren boos wordt omdat hij niet wist dat er vertrouwen moest worden 'hervonden'

Ik begrijp daar echt helemaal niks van!
Alle reacties Link kopieren
Niks doen!!!

En hem al het werk laten doen!!

.

En het spijt me als ik je moet zeggen, dat ik hem niet vertrouw.

Dat merk ik aan het lezen van je tekst. maar goed....ik denk dat.

.

Meestal zit ik er niet naast.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Zijn gedrag is uiterst vreemd, en niet in zijn voordeel. Een soort van emotionele chantage die jou laat denken, schuldig voelen, je legt het bij jezelf neer etc... Terwijl je hem al uitgebreid hebt verteld dat je het niet fijn vind.



Ik ken meerdere van dit soort types, reacties zijn altijd hetzelfde, ze wassen zich in onschuld, zijn ongevoelig voor jouw gevoelens en doen lekker waar ze zin in hebben. Binnenkort ben ook jij de paranoide vrouw net als zijn ex. Misschien moet je ex eens vragen wat er speelde en waarom ze zo deed!
Alle reacties Link kopieren
Ja het voelt ook als chantage,ik heb voor mijn gevoel twee keuzes: of mijn mond houden en mezelf opvreten,of open zijn en dan de zwarte piet zijn.

Ik heb ook moeite met de tegenstrijdigheid in zijn uitspraken,ik kan er niks mee!

Zijn ex ken ik niet en woont geheel ergens anders,maar ik heb wel vertrouwen erin dat die verhalen kloppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 24 april 2015 @ 12:14:

Ja het voelt ook als chantage,ik heb voor mijn gevoel twee keuzes: of mijn mond houden en mezelf opvreten,of open zijn en dan de zwarte piet zijn.

Ik heb ook moeite met de tegenstrijdigheid in zijn uitspraken,ik kan er niks mee!

Zijn ex ken ik niet en woont geheel ergens anders,maar ik heb wel vertrouwen erin dat die verhalen kloppen.Nog een optie..uitmaken.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens in zijn computer als je zekerheid wilt! Scheelt je een hoop ellende, jaren vol wantrouw en kopzorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerst nog wel hoop dat het goed zou komen als jij en je partner met elkaar zouden afspreken hoe dat contact met hem en ex-collega in de toekomst verder zou verlopen maar ik ben echt beduusd van de reactie die ik zie die hij jou gegeven heeft



Waarom wilt hij er niet over praten en gaat hij zo door het lint? Niemand had het over seks, dus waarom brengt hij dat eigenlijk ter sprake? Dat snap ik nl ook niet. Je beschuldigt hem niet van seks maar ik vind het meer erop lijken dat hij jou woorden in de mond legt en vooral vindt dat jij niet zulke moeilijke vragen hoort te stellen. Was hij met zijn ex ook zo?



Als mijn zwangere geëmotioneerde partner bij mij zou aangeven dat zij overstuur raakt door iets wat ik gedaan heb, zou ik het toch juist willen uitpraten? Waarom dan gelijk praten als in "koffers pakken". Dat ruikt wel naar chantage imo. Vooral het feit dat er een kind onderweg is, lijkt voor hem in zijn voordeel te werken om jou zover te krijgen dat je het laat rusten zonder dat jij echt doorhebt dat jij nog steeds geen echte antwoorden hebt gekregen op onlogische verklaringen van zijn kant.



Ik zou relatietherapie voorstellen want met hem alleen kom je er blijkbaar niet uit hoor. En ja, helaas ga je dan maar in therapie voor facebook en een ex-collega maar de situatie is op dit moment ook niet leefbaar en hij mag ook wel oefenen met zijn communicatiekwaliteiten.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ooit mijn ex confronteerde met mijn onderbuikgevoel, werd hij boos....

Want, zo vond hij, zette ik alles op het spel met mijn wantrouwen.. "wat stelt onze relatie dan voor?" En meer van die shit

ik wentelde me in schuldgevoel, want ik moest hem toch gewoon kunnen vertrouwen??

Ja niet dus... dikke vette affaire aan de gang!



Blijf helder, TO en laat je niks aanpraten. Je hebt recht op je gevoel en antwoordenen vooral sfeun!!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 24 april 2015 @ 10:11:

Begrip getoond dat hij het slechts ziet als felicitatie,hij had er nog over gedacht of ik dat erg zou vinden.



Oh, dus zo achterlijk als hij zich doet voorkomen is hij nou ook weer niet? Dan vind ik het helemaal een idiote actie dat ie toch heeft besloten het wel te doen en vind ik het achterbaks en ronduit gemeen dat hij het jou nu kwalijk neemt dat je het dus inderdaad erg vindt.



Verder valt er klaarblijkelijk met hem geen normaal volwassen gesprek te voeren, wordt hij meteen boos, heeft hij het meteen over zaken als einde relatie, en schuift hij standaard jou de schuld toe. Niet zo vreemd dat je een volgende keer dan wel tien keer nadenkt voordat je bij hem iets aankaart waar je mee zit. Dat is natuurlijk geen gezonde/stevige basis. Jullie zijn al acht jaar samen, ik neem aan dat jullie wel vaker aanvaringen hebben gehad, reageerde hij dan ook altijd zo, als de gebeten hond?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft erover nagedacht of zij het erg zou vinden en daarom juist besloten niks te vertellen. Het feit dat hij er al bij heeft stilgestaan, toont dus blijkbaar dat hij wel zijn twijfels had of TO er mee akkoord zou zijn en terecht.



Deze man speelt allemaal spelletjes. Bah
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jouw vriendin het ook een ongepaste foto vond. Heb je die foto ook nog aan andere mensen laten zien? Misschien vindt de man van je vriendin wel iets heel anders.



Ik kan me voorstellen dat je na 1 keer een hele jaloerse partner te hebben gehad je allergisch geworden bent voor opgelegde dingen die in jouw ogen niet terecht zijn.

Als ik in mijn ogen niets verkeerds zou hebben gedaan wil ik dat best een keer verklaren, misschien twee keer en daarna zou de bal bij de ander liggen: zorg maar dat JIJ het op een rijtje krijgt, maar ik laat me geen schuld aanpraten.





Laat je het nou echt hier om allemaal op de spits drijven?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 24 april 2015 @ 11:33:

Ik denk dat ik, hoe moeilijk ik dat ook vind, geen bericht zal sturen.

Normaal stuur ik op gegeven moment altijd wel iets van: jammer dat we zo uit elkaar zijn gegaan vanmorgen, ik wil er graag verder over praten met je vanavond, het komt goed Etc. Vind het zo kinderachtig om elkaar te mijden.

Maar deze keer laat ik het begaan..



En dat overdrijven zoals het wordt genoemd, om heel eerlijk te zijn, ik word daar erg onzeker van. Heb ook gezegd dat als we samen oud willen worden we SAMEN dingen moeten oplossen,er zal vast nog meer op ons pad komen wat niet makkelijk is.

Heb maar ingeslikt dat het voelt als 'Nou als we dit niet kunnen uitpraten dan is er geen hoop meer'. Dat zou me dus de volgende keer tegenhouden om open te zijn..

En ja,hij heeft gisteren wederom gezegd dat ik de enige ben, dat vind ik ook heel fijn en lief maar het lastige is dat er zo ontzettend veel boosheid en beangstigende scenario's worden geschetst daarvoor dat ik totaal niet weet wat hierop te zeggen omdat ik nog zit te denken: He.? ik heb het nooit over koffers pakken gehad!Is SAMEN oplossen dat jij bepaalt wat hij liket op FB, wie hij feliciteert, wie hij wel en niet aardig mag vinden, tegen wie hij moet zeggen dat hij hem of haar gaat ontvrienden omdat zijn partner vindt dat diegene ongepaste foto's stuurt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zijn vetrouwen in JOU ook een aardige deuk op heeft gelopen. Wellicht op een ander vlak, maar niet minder vervelend of schadelijk.m
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven