Schoonmoeder praat haar mond voorbij...

28-10-2012 09:54 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of ik nu overgevoelig ben...

Ik ben ruim 10 weken zwanger en aankomende week hebben we dé echo. Het gaat allemaal hartstikke goed maar ik vind het echomoment ontzettend spannend..



Vrij vroeg hebben we onze ouders verteld dat er een kleine op komst is en mijn 2 beste vriendinnen.



Deze week heeft mijn vriend het aan zijn zus verteld. Hij heeft een goede band met haar en we vonden het ook gewoon leuk om te delen. Zijn ouders waren hier bij.



Nu heeft schoonmoeder het verteld aan zoon die nog thuis woont...Ik vind dat helemaal niet leuk..Ik had het leuk gevonden als vriend het zelf had kunnen vertellen na de echo..



Schoonmoeder vertelde dit aan mij vrij nonchalant. Ik heb nog niet gereageerd maar eigenlijk wil ik dit nog wel doen..Vriend vind het ook jammer maar hij vindt het niet zo nodig om er iets van te zeggen..."Het is nu toch al gebeurt"...



Wat vinden jullie?



(liever niet quoten ivm herkenbaarheid zal ik wat details weghalen)
Ik vind dat je terecht geïrriteerd bent, tenminste als je erbij had gezegd dat je het in vertrouwen vertelde. Mijn zusje heeft haar zwangerschap pas na een week of 14 wereldkundig gemaakt. Dat is laat, maar het is haar zwangerschap dus haar keuze. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden hoorde ik het met 12 weken van een ander (haar leidinggevende, aan wie ze het in vertrouwen verteld had, is getrouwd met een kennis van mij en die feliciteerde mij ineens) , en daar was ze heel verdrietig over. Achteraf is het allemaal goed gekomen met zwangerschap en kind, maar de vertrouwensbreuk is natuurlijk onlijmbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zielige vertoning.

De een niet de ander wel... Hoe moeilijk kan je het jezelf maken zeg.
Mazzel nog dat oma geen facebook heeft om het heugelijke nieuws te kunnen delen dat ze Oma wordt.
Maar het gaat toch heleemaal niet om de oma to be, of de oom to be, het gaat toch om de ouders to be?



Ik zou niet beledigd zijn als mijn moeder eerder zou weten dat mijn zusje zwanger is dan ik. Ik zou het juist leuk vinden om het van mijn zusje zelf te horen, ook als dat een week of twee later zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog steeds aan ons om te vertellen..

Dat we het gisteren aan schoonzus hebben verteld en dan 2 dagen later aan de rest van de familie vind ik niet zo schokkend..



Ik was ook zeker niet van plan er een groot ding van te maken..Meer een opmerking dat ik het leuker had gevonden als vriend het zelf had mogen vertellen..
Alle reacties Link kopieren
Ja maar je kan je toch wel voorstellen dat je schoonmoeder er heel enthousiast over is en het aan haar zoon verteld?

Dus niet aan de plaatselijke groentenboer,bakker,de kapper en de buschauffeur, maar aan haar ZOON.



Waarom heb je het niet aan iedereen tegelijk verteld, had je zelf alle eer en heb je gelijk iedereen gehad.
quote:betjebig schreef op 28 oktober 2012 @ 10:57:

Ik vind dat je terecht geïrriteerd bent, tenminste als je erbij had gezegd dat je het in vertrouwen vertelde. Mijn zusje heeft haar zwangerschap pas na een week of 14 wereldkundig gemaakt. Dat is laat, maar het is haar zwangerschap dus haar keuze. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden hoorde ik het met 12 weken van een ander (haar leidinggevende, aan wie ze het in vertrouwen verteld had, is getrouwd met een kennis van mij en die feliciteerde mij ineens) , en daar was ze heel verdrietig over. Achteraf is het allemaal goed gekomen met zwangerschap en kind, maar de vertrouwensbreuk is natuurlijk onlijmbaar.Iedereen heeft natuurlijk zulke 'contacten' dat weet je zelf ook al als je het iemand vertelt. Door omstandigheden moest ik bij de zwangerschap van de derde het ook al vertellen aan mijn leidinggevende met vijf en halve week. Daarna vanaf kantoor Sandtman gebeld, die zijn ouders heeft gebeld, ondertussen belde ik mijn ouders en de rest van de familie. Juist omdat ik bang was dat het anders zou uitlekken gelijk maar wereldkundig gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Maar Noodles, als je de enige bent in het gezin die het niet weet en er achterkomt dat de anderen het al een paar weken weten, zou je erdan nog zo blij mee zijn. Ik niet.

Zou het niet fijn vinden als mijn broer een kind zou krijgen, mijn ouders weten het, mijn zus weet het (waarschijnlijk mijn zwager dus ook) , anderen buiten de familie weten het en ik niet. Nee dan zou ik mij erg achter mijn oren krabben wat mijn plaats in het gezin is en hoe anderen mij zien.
quote:fruitkoningin schreef op 28 oktober 2012 @ 11:00:

Ik vind het nog steeds aan ons om te vertellen..

Dat we het gisteren aan schoonzus hebben verteld en dan 2 dagen later aan de rest van de familie vind ik niet zo schokkend..



Ik was ook zeker niet van plan er een groot ding van te maken..Meer een opmerking dat ik het leuker had gevonden als vriend het zelf had mogen vertellen..

Nu weet door heel viva forum heel Nederland dat je zwanger bent.

Niet quoten ivb met herkenbaarheid ( zwanger)
quote:fruitkoningin schreef op 28 oktober 2012 @ 11:00:

Ik vind het nog steeds aan ons om te vertellen..

Dat we het gisteren aan schoonzus hebben verteld en dan 2 dagen later aan de rest van de familie vind ik niet zo schokkend..



Ik was ook zeker niet van plan er een groot ding van te maken..Meer een opmerking dat ik het leuker had gevonden als vriend het zelf had mogen vertellen..Hmmm ik heb zo het gevoel dat je dit topic geopend heb in de veronderstelling dat we allemaal hetzelfde als jou zouden denken. Je reageert niet op bepaalde vragen en kijkt alleen maar naar het stukje "fout" van schoonmoeder en niet naar jullie eigen bijdrage hier in. Jammer hoor, gemiste kans voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:-no-nick- schreef op 28 oktober 2012 @ 10:39:

[...]



Schuif eens op! Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 28 oktober 2012 @ 11:04:

[...]



Nu weet door heel viva forum heel Nederland dat je zwanger bent.

óu sont les neiges d'antan

Tja, dit had je natuurlijk kunnen verwachten. Hij woont notabene nog thuis! Wat had je dan gedacht? Erg flauw om op deze manier je familievoorkeuren uit te spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 28 oktober 2012 @ 11:05:

[...]





Hmmm ik heb zo het gevoel dat je dit topic geopend heb in de veronderstelling dat we allemaal hetzelfde als jou zouden denken. Je reageert niet op bepaalde vragen en kijkt alleen maar naar het stukje "fout" van schoonmoeder en niet naar jullie eigen bijdrage hier in. Jammer hoor, gemiste kans voor je.Ik begin mijn topic met een vraag..Dus niet met een ik heb gelijk..
quote:sandt schreef op 28 oktober 2012 @ 11:03:

[...]





Iedereen heeft natuurlijk zulke 'contacten' dat weet je zelf ook al als je het iemand vertelt. Door omstandigheden moest ik bij de zwangerschap van de derde het ook al vertellen aan mijn leidinggevende met vijf en halve week. Daarna vanaf kantoor Sandtman gebeld, die zijn ouders heeft gebeld, ondertussen belde ik mijn ouders en de rest van de familie. Juist omdat ik bang was dat het anders zou uitlekken gelijk maar wereldkundig gemaakt.Juist van je leidinggevende, maar ook van je moeder (!) mag je vertrouwelijkheid verwachten.
Alle reacties Link kopieren
[quote]IkBenIkenbenertrotsop schreef op 28 oktober 2012 @ 11:05:

[...]



Zou je misschien je quote weg willen halen? Dit ivm herkenbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitkoningin schreef op 28 oktober 2012 @ 11:00:

Ik vind het nog steeds aan ons om te vertellen..

Dat we het gisteren aan schoonzus hebben verteld en dan 2 dagen later aan de rest van de familie vind ik niet zo schokkend..



Ik was ook zeker niet van plan er een groot ding van te maken..Meer een opmerking dat ik het leuker had gevonden als vriend het zelf had mogen vertellen..



Je hebt het aan schoonzus verteld, maar schoonouders waren er ook bij toch? nou, dan weten die het toch ook gelijk, en vertellen het uiteraard aan hun eigen zoon.



En meen je het nu echt, dat je er nog een opmerking over wilt maken richting schoonouders? Dat vind ik niet kunnen, nadat je het hen zelf verteld hebt immers.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu al zo'n hormonenbom bent vraag ik me af hoe gezellig het allemaal nog is als je op punt van bevallen staat.



Beetje zwangerosaurus gedrag hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 28 oktober 2012 @ 11:04:

[...]



Nu weet door heel viva forum heel Nederland dat je zwanger bent.

Niet quoten ivb met herkenbaarheid ( zwanger)Zou je misschien de quote weg willen halen ivm herkenbaarheid?
quote:betjebig schreef op 28 oktober 2012 @ 11:10:

[...]



Juist van je leidinggevende, maar ook van je moeder (!) mag je vertrouwelijkheid verwachten.Klopt, maar als de lijntjes heel kort zijn, zit een verspreking in een klein hoekje. In mijn geval was mijn leidinggevende een vriendin van mijn zusje. En zo waren er nog veel meer zéér korte lijntjes, om dus geen risico te lopen, hebben we het maar gewoon verteld.
quote:Galadriel schreef op 28 oktober 2012 @ 11:03:

Maar Noodles, als je de enige bent in het gezin die het niet weet en er achterkomt dat de anderen het al een paar weken weten, zou je erdan nog zo blij mee zijn. Ik niet.

Zou het niet fijn vinden als mijn broer een kind zou krijgen, mijn ouders weten het, mijn zus weet het (waarschijnlijk mijn zwager dus ook) , anderen buiten de familie weten het en ik niet. Nee dan zou ik mij erg achter mijn oren krabben wat mijn plaats in het gezin is en hoe anderen mij zien.



Ik zou het echt niet erg vinden, echt niet!



Ik heb het mijn zusje ook (iets) later verteld dan mijn moeder, weliswaar met andere redenen (het ligt bij mijn zusje erg gevoelig en ik wilde het face to face vertellen op de juiste manier).



Gelukkig begreep mijn zusje het helemaal, ze vond het zelfs fijn dat ik gewacht heb.



Voor mij zegt het niets over hoe anderen jou zien, het is groot nieuws, voor mij is de manier waarop veel belangrijker dan het moment, liever weken later en persoonlijk dan eerder en via mijn moeder.



Daarbij vind ik dat het aan de zwangere is, maar dat punt had ik al gemaakt geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Oh let op, nog even en de OP is weg...
En daarbij bestaat ons gezin uit moeder, (stiefvader,) zus en ik.

Moeder en stiefvader zouden het dan tegelijk horen (onafscheidelijk) en zou dus de laatste uit het gezin zijn.



Hoeveel zus en ik ook om elkaar geven, we zijn beiden hechter met onze moeder dan met elkaar.
quote:fruitkoningin schreef op 28 oktober 2012 @ 11:12:

[quote]IkBenIkenbenertrotsop schreef op 28 oktober 2012 @ 11:05:

[...]



Zou je misschien je quote weg willen halen? Dit ivm herkenbaarheid?

Een grapje maken is ook al blijkbaar net iets te veel.

Joh, half viva forum is zwanger of in de overgang.
Inderdaad, zoals je al aangeeft, je bent overgevoelig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven