Schoonmoeder praat haar mond voorbij...

28-10-2012 09:54 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of ik nu overgevoelig ben...

Ik ben ruim 10 weken zwanger en aankomende week hebben we dé echo. Het gaat allemaal hartstikke goed maar ik vind het echomoment ontzettend spannend..



Vrij vroeg hebben we onze ouders verteld dat er een kleine op komst is en mijn 2 beste vriendinnen.



Deze week heeft mijn vriend het aan zijn zus verteld. Hij heeft een goede band met haar en we vonden het ook gewoon leuk om te delen. Zijn ouders waren hier bij.



Nu heeft schoonmoeder het verteld aan zoon die nog thuis woont...Ik vind dat helemaal niet leuk..Ik had het leuk gevonden als vriend het zelf had kunnen vertellen na de echo..



Schoonmoeder vertelde dit aan mij vrij nonchalant. Ik heb nog niet gereageerd maar eigenlijk wil ik dit nog wel doen..Vriend vind het ook jammer maar hij vindt het niet zo nodig om er iets van te zeggen..."Het is nu toch al gebeurt"...



Wat vinden jullie?



(liever niet quoten ivm herkenbaarheid zal ik wat details weghalen)
Alle reacties Link kopieren
Schoonma weet het al veel langer dan twee dagen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan kunnen die twee dagen er best nog wel bij.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 28 oktober 2012 @ 12:17:

Dear god als dit je problemen zijn dan ben je een gezegend mens....wat een bullshit om hier over de emmer van te gaan en een topic over te openen....

Wordt nog wat als de baby er is! Wie mag er als eerste op kraamvisite komen?? Oh wacht, gewoon die broer natuurlijk niet vertellen dat die kleine er is...



Wat een zwaar overtrokken reactie!

Ik vraag om een mening..maak er géén enorm probleem van.. Ik raak er niet van over de zeik, ik zeg het niet leuk te vinden...



Dagelijks worden er kleine dingen op het forum besproken...dus ik zie geen enkele reden waarom ik géén mening hierover zou mogen vragen...



Alle reacties over de komende zwangerschap en belletjes ed vind ik persoonlijk ook vrij ver gezocht..Een beetje voorbarige conclusies..



Er is nooit sprake geweest van het zijn broer niet vertellen...Maak het niet groter dan het is...Het gaat om 2 dagen!
Waarom maak jij er dan zo'n drama van en open je er notabene een topic over? Juist, omdat je zwaar overtrokken reageert.
Misschien eerst je eigen advies eens opvolgen: 'maak het niet groter dan het is'
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 28 oktober 2012 @ 12:25:

Waarom maak jij er dan zo'n drama van en open je er notabene een topic over? Juist, omdat je zwaar overtrokken reageert.Kaatje, je zou een dagtaak kunnen hebben om op alle topics te reageren die niet over enorme problemen gaan...(daar gaat het in 90% van de gevallen niet over)
Oh sorry, my bad.

Je hebt natuurlijk gelijk.

Je schoonmoeder is een enorm loeder, nooit meer mee praten.



Beter?
Alle reacties Link kopieren
Gun je schoonmoeder ook haar blijdschap en wees eens wat flexibeler/vergevingsgezinder/relaxter . Komt oma to be thuis in haar huis moet ze de hele tijd haar mond houden,omdat jullie het haar thuiswonende zoon pas later willen vertellen, terwijl ze het dolgraag met haar man wil bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Hormonen...hormonen....
En Oma wilt vast ook al kijken op de pc naar babykleertjes, en baby uitzet, komt de zoon des huizes binnen, moet ze vast alles snel weg klikken.

Gaat zoon vast kijken in de geschiedenis wat oma zo stiekem aan het doen was.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmoeder wist het toch al langer? Die heeft al langer haar mond moeten houden.

Ik denk echt dat ze gewoon dacht dat nu haar dochter het wist, haar zoon het ook wel mocht weten. Of dat ze het zo belachelijk vond en dat niet langer voor zoon geheim wilde houden nu dochter het ook wist.
Als je vriend het graag aan je broer had willen vertellen....DAN HAD HIJ DAT METEEN MOETEN DOEN.... had je geen discussie gehad. Wat een gemuts. Je doet net of je groot onrecht is aangedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat doet ze toch helemaal niet? Ze zegt dat ze het vervelend vindt, ze vraagt of zij nou onredelijk is en of ze er iets mee moet doen of niet.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitkoningin schreef op 28 oktober 2012 @ 12:24:

[...]





Wat een zwaar overtrokken reactie!

Ik vraag om een mening..maak er géén enorm probleem van.. Ik raak er niet van over de zeik, ik zeg het niet leuk te vinden...



Dagelijks worden er kleine dingen op het forum besproken...dus ik zie geen enkele reden waarom ik géén mening hierover zou mogen vragen...



Alle reacties over de komende zwangerschap en belletjes ed vind ik persoonlijk ook vrij ver gezocht..Een beetje voorbarige conclusies..



Er is nooit sprake geweest van het zijn broer niet vertellen...Maak het niet groter dan het is...Het gaat om 2 dagen!



Precies. Neem je eigen woorden zelf ook ter harte, hij weet t nu twee dagen eerder, soit. Je had gewoon wat beter moeten nadenken hierover.

Schoonouders en inwonend kind tellen als 1. Dus ook hierin.

Neem aan dat je ook geen afzonderlijk geboortekaartje naar hun inwonende zoon gaat sturen.
Ik vind het vreemd dat je het aan de zus verteld, en daar zaten ook zijn ouders bij????



Je verteld het aan je schoonouders en daar zat toevallig ook zijn zus bij. Wat sneu om zo iets te moeten horen als schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
Dus schoonouders wisten het al langer. 2 Dagen voor de echo vertel je het je schoonzus, in het bijzijn van schoonouders. Heb je toen ook gezegd dat ze het nog steeds niet verder mochten verkondigen? Dan idee heb ik namelijk niet.

Dus ik kan me wel voorstellen dat schoonouders dan denken dat jullie het je zwager ook hebben verteld en dat ze er -eindelijk- met de thuiswonende zoon mee kunnen praten.



En ja, je maakt er wel een probleem van. Je reageert niet op de algemene inhoudelijke vragen, maar alleen op de opmerkingen die je iets persoonlijker op kunt vatten. Als je het broer zó ontzettend graag zelf had willen vertellen, had je geen onderscheid moeten maken tussen ouders die week, schoonzus later, en zwager wéér later. Doe het dan gewoon tegelijk, krijg je ook dit gezeur niet.
Oke ik lees nu dat ze het al wisten sorry.
Alle reacties Link kopieren
quote:reoba schreef op 28 oktober 2012 @ 14:00:

Ik vind het vreemd dat je het aan de zus verteld, en daar zaten ook zijn ouders bij????



Je verteld het aan je schoonouders en daar zat toevallig ook zijn zus bij. Wat sneu om zo iets te moeten horen als schoonouders.Schoonouders wisten het al vrij vroeg (volgens OP), later kreeg zus de eer om het ook te mogen weten en pas later was gepland dat zwager het nog zou komen te weten. Nogal sprake van hiërarchie binnen de familie/vriendenkring blijkbaar, aangezien vriendinnen het al wel eerder wisten.
Om je vraag te beantwoorden (wat vinden jullie ervan):

Ik ben het volledig eens met je man.



De redenen zijn denk ik al tig keer uitgebreid aan bod gekomen, maar als ik het even samenvat:

- zulk nieuws niet in deeltjes vertellen, scheelt een hoop gedoe

- gewoon een blijde oma-in-spe
Alle reacties Link kopieren
quote:menmo schreef op 28 oktober 2012 @ 14:05:

[...]





Schoonouders wisten het al vrij vroeg (volgens OP), later kreeg zus de eer om het ook te mogen weten en pas later was gepland dat zwager het nog zou komen te weten. Nogal sprake van hiërarchie binnen de familie/vriendenkring blijkbaar, aangezien vriendinnen het al wel eerder wisten.Nah, is dat zo erg dan? Wat kunnen mensen toch een heisa maken over wie wat van wie hoort. Dat geldt voor TO, maar zeker ook voor haar schoonmoeder die ineens niet meer twee dagen wil wachten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 28 oktober 2012 @ 14:25:

[...]





Nah, is dat zo erg dan? Wat kunnen mensen toch een heisa maken over wie wat van wie hoort. Dat geldt voor TO, maar zeker ook voor haar schoonmoeder die ineens niet meer twee dagen wil wachten.



Nee maar je schept wel onduidelijkheid. Ik kan van TO niet opmaken of ze, toen ze het zus vertelde, schoonouders duidelijk maakte om het nog niet verder te vertellen, of dat alleen in het begin. In het geval van het eerste is het inderdaad niet netjes van schoonmoeder, maar in geval van het laatste kan ik me ook voorstellen dat schoonma denkt dat iedereen het dus weet (iig binnen de familie) en eindelijk haar blijdschap kan delen met de mensen in haar huis. TO had naar mijn mening minder moeten "verdelen", als ze het zo belangrijk vind om het zelf aan iedereen te vertellen, vooral om het ook voor degenen die de mond moeten houden duidelijk te maken. Die willen ook gewoon blij zijn en praten dus als je dan denkt dat iedereen het weet..



Edit: overigens ben ik het met je eens dat er een hoop heisa wordt gemaakt puur om het "van wie hoor je het". Als iedereen blij is en je feliciteerd, prima toch? En als je het allemaal zelf in de hand wil houden, maak je het wel lastig voor iedereen (jezelf incluis) door het te op te splitsen in meerdere weken en personen.
Wat me opvalt TO, is dat je vraagt om meningen en als je die krijgt dat je je gaat verdedigen.

Er wordt hier inderdaad vaak een topic geopend over een non-issue waarbij om meningen wordt gevraagd. 'Ik vind dat mijn vriend te vaak zijn neus snuit, stel ik mij aan?' En dan zijn de eerste 10 reacties:'ja, je stelt je ontzettend aan' en dan zegt TO: ' oke, dat wilde ik weten, bedankt, ik zal er nog eens over nadenken', of zoiets.

Maar jij krijgt een mening en dan ge je ja-maren. De functie van dit forum kan denk ik juist zijn dat je meningen te horen krijgt die je anders niet zou horen, van types die je misschien normaal niet tegen komt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je kunt je voordeel er wel mee doen.

Ik denk inderdaad wat spoken zegt, dat je schoonmoeder gewoon dacht dat als de zus van je man het mag weten, zijn broer het ook mag weten. Ik zou er zelf daarom denk ik niets van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zus was bevallen had haar man dat meteen op Facebook geknald, met foto en al erbij. Ik kijk lang niet elke dag op FB en dat weten ze. Pas uren later belde mijn zus. Ik mocht een dag later komen kijken omdat het druk was en ze waren moe. Terwijl op dat moment mijn ouders en de ouders van mijn zwager plus zijn zus er al uren waren.



Ik heb braaf een dag gewacht en ben toen heel enthousiast gaan kijken. Ik heb hier verder nooit over nagedacht, maar nu ik dit topic zo lees vraag ik me toch wel af waarom ze dit zo gedaan hebben...
quote:We hadden het inderdaad duidelijk gezegd..en daarbij vind ik het ook echt iets van ons..Natuurlijk het is jullie kindje. Maar waarschijnlijk is het voor je schoonmoeder net zulk groot nieuws om oma te worden als het voor jullie is om ouders te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet echt een drama. Als ze het nou meteen aan de grote klok heeft gehangen, oké, dan snap ik dat je het niet leuk vindt, maar aan één persoon, haar eigen kind nota bene, dat is toch geen probleem? Volgens mij ben je er echt een beetje een principekwestie van aan het maken, dat het aan jullie was en het jullie recht was om het te vertellen. Er blijven toch genoeg mensen over om het nieuws mee te delen?



Overigens ben ik het er niet mee eens dat het niet zou 'kunnen' om zoiets eerst te delen met vrienden of vriendinnen en daarna pas met naaste familie, ik vind dat je daar wel vrij in bent. Sowieso hoef je er toch niet bij te vertellen wie het allemaal al weten?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven