Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 28 maart 2017 @ 10:45:



Mijn datum klopt ook niet; wij trouwen 17 oktober '17 en ik ben 27 Ook aangepast Daremanda!
Alle reacties Link kopieren
Oh als je toch met de lijst bezig bent... mijn datum is 15-9 en ik ben dan nog net 26. We trouwen in Noord-Holland. Dank je
Alle reacties Link kopieren
Wij trouwen op 1 september 2017 in Friesland, ik ben dan 24
Alle reacties Link kopieren
Verwerkt allemaal! Meld het vooral als je nog niet in de lijst staat en dit wel wil. Kan met een PM of een bericht in dit topic.



Wij hebben twee weken terug onze ringen opgehaald bij de goudsmid. En ik vind ze super mooi geworden, helemaal wat ik hoopte. We hebben onze eigen zilveren vriendschapsringen gebruikt. En zit een gouden bandje overheen en bij mij daarboven op nog een rosegoudenbandje (heel smal) en een kleine robijn. Wij waren net iets meer dan 1000 euro kwijt in totaal.
Alle reacties Link kopieren
Thanks goudstraal!



Wat klinken je ringen gaaf! Leuk dat jullie gebruik hebben gemaakt van jullie vriendschapsringen!
Alle reacties Link kopieren
De eerste kamer heeft een wet aangenomen dat de standaard wordt dat je op hvw trouwt ipv gvg. Voor gvg moet je naar de notaris. Precies anders om dan zoals het nu is. Nou ben ik nog noet verder opzoek gegaan naar het hoe en wat precies zoals per wanneer. Maar zijn er al mensen die dat hebben gedaan? Want wij hebben bij ons ondertrouw aangegeven gvg te willen, of dit dan nog steeds zo goed is geregeld. Enerzijds lijkt mij dit wel, want al voor getekend. Maar politiek gezien, verbaas ik mij nergens over ;)
Alle reacties Link kopieren
Dit kom ik tegen online



http://netwerknotarissen.nl/nieuwe-huwelijksregels
"De datum vanaf wanneer de nieuwe huwelijksregels gelden is nog niet bekend gemaakt."



Denk dat t nog wel even duurt, lijkt me niet dat als ze t bekendmaken t meteen geldt. Nouja we houden t in de gaten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal!!



Ik zoek even een leuk idee, misschien willen jullie met mij meedenken.



Omdat wij al lang bij elkaar zijn, heb ik allemaal foto's van ons samen tot nu uitgezocht. Deze wilde ik in sepia of zwart/wit afdrukken en dan ophangen op de locatie om het wat 'persoonlijker' te maken.



Hebben jullie een leuk idee hoe ik dit leuk kan ophangen? Ik dacht aan een jute touw met knijpers, maar dan kunnen ze makkelijk vallen. Of misschien gaatjes erin maken, maar dat vind ik ook zonde. Hebben jullie een idee?



Dankjewel!!!
quote:Liefs7 schreef op 29 maart 2017 @ 09:06:

Omdat wij al lang bij elkaar zijn, heb ik allemaal foto's van ons samen tot nu uitgezocht. Deze wilde ik in sepia of zwart/wit afdrukken en dan ophangen op de locatie om het wat 'persoonlijker' te maken.

Hebben jullie een leuk idee hoe ik dit leuk kan ophangen? Ik dacht aan een jute touw met knijpers, maar dan kunnen ze makkelijk vallen. Of misschien gaatjes erin maken, maar dat vind ik ook zonde. Hebben jullie een idee?Bij de Action kun je hele mooie linten in allerlei kleuren kopen. Druk de foto af op mooi papier bijvoorbeeld van dat bruine karton (oud papier look) of op wit papier en plak het daarna op het bruine karton. Lijkt erg mooi! Misschien in een boom hangen als die voorradig is? Of aan een mooie slinger van een ander gekleurd lint?
Alle reacties Link kopieren
quote:mirleni schreef op 06 juli 2016 @ 22:21:

Jippie!!!



Ik mag me ook voorzichtig aanmelden voor dit topic.. Afgelopen weekend is vriendlief op een bijzonder emotionele en mooie manier, op zijn knieën gegaan en ik mag zijn ring nu om mijn vinger dragen.. Ik ben zo ontzettend gelukkig!



We willen trouwen in de zomer van 2017, als de portemonnee het toelaat (en we wonen in Gelderland..kan op de lijst dus)



En nu ga ik weer naar het begin van het topic, moet me een beetje inlezen.. Een locatie hebben we, datum en de rest nog absoluut niet..





Oeps.. en toen was ik weg... heb nogal wat op mijn dakje gehad het laatste jaar (diagnose MS met alle gevolgen en bijbehorende ellende van dien) dus ik was even met wat andere dingen bezig..



Maar... nu volop in de regelstand.. MS kan ik niet wegdenken, maar verder leven kan wel!



Wij gaan op 1 september trouwen! Locatie is gepland; voltrekking (ceremonie met klein religies tintje omdat ik mijn klassieke koor er persé bij wil hebben, eten en feest en huwelijksnacht op 1 locatie... lekker makkelijk, wel zo prettig ivm de wat beperkte energie..



Dát is geregeld.. nu de rest nog...





Aanzoek was fantastisch... de dag voor mijn verjaardag 'ontvoerd' naar een hotel met een verleden.. een locatie waar mijn vader en opa (beiden overleden) vanwege hun werk met mensen die vertrokken voor een nieuw leven, regelmatig vertoefden.. in de voormalig directiekamer van dat pand was nu een mooie suite, en daar ging mijn aanstaande op zijn knieën.. nadat we ons netjes hadden aangekleed vanwege een diner later op de avond.. ik vond het al wat vreemd dat verloofde maar 1 biertje durfde te nemen op het terras, maar hij was zo bloednerveus dat ie het niet meer aandurfde..



Afijn, wij op de kamer, gedouched en getut.. en toen begon hij te stamelen.. en het enige wat er nog uitkwam "verd.. ik had zo'n mooi verhaal voorbereid, maar ik kan het niet, ik ga huilen..en toen ging hij op zijn knieën ".. en ik schijn een raar geluid gemaakt te hebben, wat klonk als een "ja"..



Toen de emoties iets rustiger waren kon hij alsnog het verhaal vertellen.. het was schitterend... daarna zijn we supersjiek uit eten geweest bij een restaurant met enkele michelinsterren... het was een fantastische avond en nacht... hij had die ochtend nog een brief op mijn vader zijn graf gelegd waarin hij hem mijn hand vroeg... (zit nu alweer te janken).. die brief had hij mijn moeder ook gegeven, dus die zat zich al de heel dag te verkneukelen naast haar telefoon



De ring is rond.. hij was mijn jeugdliefde.. we zijn 17 jaar uit elkaar geweest, hebben de rugzak vreselijk goed gevuld en hebben elkaar weer gevonden.. misschien schrijf ik ooit nog eens een boek..





En nu.. plannen... ringen, jurk, uitnodigingen etc etc .. jullie kennen het.. hoop dat mijn lijf het een beetje toe gaat laten alsnog lekker mee te lezen en te reageren.. ga nu even (even?) bijlezen....
Alle reacties Link kopieren
quote:motorbloemetje schreef op 28 maart 2017 @ 18:29:

De eerste kamer heeft een wet aangenomen dat de standaard wordt dat je op hvw trouwt ipv gvg. Voor gvg moet je naar de notaris. Precies anders om dan zoals het nu is. Nou ben ik nog noet verder opzoek gegaan naar het hoe en wat precies zoals per wanneer. Maar zijn er al mensen die dat hebben gedaan? Want wij hebben bij ons ondertrouw aangegeven gvg te willen, of dit dan nog steeds zo goed is geregeld. Enerzijds lijkt mij dit wel, want al voor getekend. Maar politiek gezien, verbaas ik mij nergens over ;)wij wilden het juist al op hv doen. Heb vandaag de notaris gebeld met dezelfde vraag. woensdag hebben we een vrijblijvend gesprek wellicht kan ik hier dan meer vermelden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd IBI! Las toevallig vanmorgen nog een stukje dat het zeer waarschijnlijk pas op 1-1-2018 in gaat, vanwege het trouwseizoen dat bijna gaat beginnen, met daarbij dus al veel mensen die al in ondertrouw zijn (of hoe heette dat nu ook alweer?) Maar hoor het graag van je!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu 6 pagina's vol vragen gekregen van de notaris. Jeetje wat moet je daar goed over nadenken zeg.



De trouwkaarten zijn klaar, hoera! Was nog even een zoektocht voor de perfecte envelop maar gevonden. En ik heb ook postzegels gekocht met een hartje erop om het helemaal af te maken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom jullie op HV willen trouwen? Moeten je daardoor ook echt alles zelf benoemen?



En die postzegel, die is leuk he!
Alle reacties Link kopieren
quote:motorbloemetje schreef op 03 april 2017 @ 23:55:

Mag ik vragen waarom jullie op HV willen trouwen? Moeten je daardoor ook echt alles zelf benoemen?



En die postzegel, die is leuk he!



We willen op hv trouwen omdat hij eigenaar is van onze woning met flink wat overwaarde. Daarnaast hebben we echt totaal ander vermogen.

We hebben ook gescheiden financiën en dat vinden we beide fijn.

En er is tzt nog een kleine kans dat ik als zzp'er aan de slag ga en dan is dit ook verstandiger.



Wel hebben we al een testament waarbij we elkaar aanwijzen als begunstigde bij overlijden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand is het al zo ver! Ik heb heel lang geroepen nog 5 maanden en nu is het volgende maand al!



De grote lijnen staan vast alleen de kleine dingetjes nog, we moeten de jurken nog ophalen. De bedankjes regelen en nig wat kleine dingen.



Schrijven jullie zelf je trouwbeloftes? Want bij ons zitten er misschien wel wat mensen in de zaal die puur naar de ceremonie komen kijken en geen daggasten zijn. Wil ik dan wel zo'n persoonlijk verhaal vertellen? Lastig!
Sammie, hier ook al volgende maand! Gaat hard ineens he????



Wij hebben van het weekend afspraak met de ceremoniemeester gehad om alles door te spreken. Laatste vrijdag van april mijn jurk ophalen. Ben nog aan het kijken waar ik de bedankjes ga doen. Moet nog een ringenkussen.

Heb van het weekend gympen besteld voor als ik mijn trouwschoenen niet meer aan wil/kan. Hele mooie witte adidas met een 'glitter' erdoor/in.



Ben afgelopen weken wel weer 100 keer getrouwd in mijn dromen. Laatste keer was van het weekend en heb mijn vriend in mijn slaap heel hard geslagen.... Hij was vergeten om de muziek in te leveren bij gemeentehuis... Het nummer wat gedraaid werd was Safri Duo

Heb ook al een keer gedroomd dat we de uitnodigingen zijn vergeten te versturen...



En nu ben ik ineens heel erg zenuwachtig doordat het nog maar een maandje is...... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH
Oh en Sammie, wij schrijven ze in principe niet zelf. We mogen wel als we 'Ja' zeggen nog kort wat persoonlijks zeggen. Wij weten echter nog niet of we dat doen. We gaan elkaar dat ook niet zeggen, dan is het voor beide een verrassing
Hier inderdaad 5 maanden en nog een beetje en ben ineens wel zenuwachtig over alles!! Straks staart iedereen je aan, sta je constant in t middelpunt en als er iets misgaat (enorme vlek op jurk ofzo) zal je je dat voor altijd herinneren want je kunt het nooit meer overdoen



Maargoed snap dus als t over een maand al is dat je dan zenuwachtig wordt
quote:WildePerzik schreef op 04 april 2017 @ 10:47:

Hier inderdaad 5 maanden en nog een beetje en ben ineens wel zenuwachtig over alles!! Straks staart iedereen je aan, sta je constant in t middelpunt en als er iets misgaat (enorme vlek op jurk ofzo) zal je je dat voor altijd herinneren want je kunt het nooit meer overdoen



Maargoed snap dus als t over een maand al is dat je dan zenuwachtig wordt



De horror, ineens ongesteld worden ofzo

Echt, ik heb het allemaal voorbij zien komen in mijn dromen
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik kan echt al stressen voor het plassen al hebben ze in winkel laten zien en valt het best mee. Ik wil gewoon perse alleen.

En inderdaad ongesteld, of diarree. Vreselijk hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fruity-Pebbles, wat spannend dat je ook bijna gaat trouwen!!



Wij trouwen over een maand!! WOEIIII vet veel zin in!!

Moet ook nog het een en ander gebeuren: locatie bezoeken, offerte van catering definitief maken, lage schoenen kopen, jurk ophalen, ringen ophalen enz enz...



Spannen he?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie twee paar schoenen dan?



Ik ben wel benieuwd nar het resultaat van de Goudsmit, stel je voor dat we het niet mooi vinden? Kan hij dan nog dingen aanpassen? En de inscriptie daar moeten we ook nog over nadenken. We willen wat anders dan voornaam en datum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven