Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tips hoe je, subtiel, in je trouwkaart duidelijk maakt dat partners en kinderen niet welkom zijn?
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen dat er meerdere het "nog maar een half jaar" punt hebben bereikt! Bij ons duurt het nu ook nog een klein half jaar. Waar is het eerste half jaar gebleven?! Het was een jaar een 2 weken toen we besloten te gaan trouwen en de datum kozen.

Gelukkig, ik ben niet de enige die de gedachte heeft "wanneer gaat er eens wat fout, want het gaat zo goed". Is een gedachte die ik niet alleen met het trouwen heb trouwens, is een herkenbaar gevoel voor mij.

Een afspraak gemaakt met de fotograaf voor een soort van proef-shoot. Om even aan elkaar te wennen, vind ik wel een fijn idee. Aangezien wij echt niet van het "leuk poseren" zijn.



@Marit, wij hebben het zinnetje: tijdens het trouwen en de borrel zijn kinderen welkom. De avond willen wij alleen met volwassenen doorbrengen. Wij kregen ooit een kaartje met de tekst: we hebben er voor gekozen onze bruiloft alleen met volwassenen te vieren. Heb je hier iets aan? Mag ik vragen waarom partners ook niet welkom zijn? Maken jullie een onderscheid daarin, bij sommige wel en bij sommige niet of bij iedereen niet? Niet oordelend bedoeld hoor, maar gewoon nieuwsgierig
Gisteren bij een fotograaf geweest, heel goed gevoel erover, ze is helaas best duur. Dus moeten nog kijken of ze binnen budget past.



En ik moet een briefje gaan schrijven met mijn wensen mbt feliciteren, want dat wil ik pas na het proosten doen ivm de hoeveelheid prikkels.



Verder gaat alles hier voorspoedig met plannen enzo.
Alle reacties Link kopieren
@daremanda, wij willen met feliciteren geen rijtje als het ware. We hebben op een bruiloft meegemaakt dat de babs aan het einde van haar toespraak als het ware een paar huishoudelijke mededeling had, over een groepsfoto geloof ik onder andere. Maar zij vermelde ook dat het bruidspaar het fijn vond als je hun niet direct ging feliciteren maar dat dat gewoon wel kwam in de loop van de middag als je ze sprak. Zoiets, daar kwam het op neer. Wij willen dat onze babs ook zo iets zegt. Misschien heb je daar iets aan?
Thnx dat is een hele goede tip! Ga ik met onze babs overleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:motorbloemetje schreef op 21 maart 2017 @ 17:25:

Leuk om te lezen dat er meerdere het "nog maar een half jaar" punt hebben bereikt! Bij ons duurt het nu ook nog een klein half jaar. Waar is het eerste half jaar gebleven?! Het was een jaar een 2 weken toen we besloten te gaan trouwen en de datum kozen.

Gelukkig, ik ben niet de enige die de gedachte heeft "wanneer gaat er eens wat fout, want het gaat zo goed". Is een gedachte die ik niet alleen met het trouwen heb trouwens, is een herkenbaar gevoel voor mij.

Een afspraak gemaakt met de fotograaf voor een soort van proef-shoot. Om even aan elkaar te wennen, vind ik wel een fijn idee. Aangezien wij echt niet van het "leuk poseren" zijn.



@Marit, wij hebben het zinnetje: tijdens het trouwen en de borrel zijn kinderen welkom. De avond willen wij alleen met volwassenen doorbrengen. Wij kregen ooit een kaartje met de tekst: we hebben er voor gekozen onze bruiloft alleen met volwassenen te vieren. Heb je hier iets aan? Mag ik vragen waarom partners ook niet welkom zijn? Maken jullie een onderscheid daarin, bij sommige wel en bij sommige niet of bij iedereen niet? Niet oordelend bedoeld hoor, maar gewoon nieuwsgierig Wij gaan waarschijnlijk onderscheid maken tussen de neven en nichten omdat wij bepaalde neven en nichten nooit zien en eigenlijk ook niet kennen. Dan is het prima dat zij komen, maar de partners hebben we dan liever niet
Alle reacties Link kopieren
Zo de kaarten zijn verstuurd, we hebben al een paar reacties gehad van mensen.

Nu nog even bellen voor de auto en een klein bescheiden trouwboeket regelen.
Alle reacties Link kopieren
@motorbloemetje: Grappig is dat he! Wij verloofden ons in de zomer van 2015 en toen zei iedereen nog: "Nou, jullie zijn er ook vroeg bij wat betreft plannen." en "Jullie hebben nog zoooo ontzettend lang de tijd voor alles!". Inmiddels duurt het nog minder dan 5 maanden en raak ik half in paniek soms haha. Ik heb zo'n app op m'n telefoon die aftelt tot de grote dag. Als je die app dan een tijdje niet geopend hebt, krijg je vervolgens een mini heart attack. :P



@sammie: Leuke reacties ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Vooral mensen die de kaart mooi vinden! En dat is toch ook altijd leuk om te horen

Omdat het zo'n klein clubje is weten de meesten al waar en wanneer ze moeten zijn.

We hebben alleen het menu de rest vd dagindeling miet op de kaart gezet.

Mensen weten dus niet wat we gaan eten en dag er live muziek is, dat vind ik leuk.



De buurvrouw hebben we tóch maar wel uitgenodigd en die was heel erg verbaasd, dus die reactie was wel leuk!



Nu nog schoenen shoppen want de vorige heb ik door de reacties in de trouwwinkel toch retour gestuurd. Ze waren echt te groot.



Nog twee manden hier en dan is het zo ver!
quote:IBIopviva schreef op 21 maart 2017 @ 13:36:

[...]





Heel herkenbaar. Bij mij zijn nogal veel mensen overleden en ik kan de gedachte niet van mij afschudden: het gaat niet gebeuren, voor die tijd overlijd mijn vriend of ik andere dierbare zonder wie ik het niet door wil/kan laten gaan.

Heb er echt een beetje last van, wordt er erg verdrietig van die gedachte.



In jouw geval kan ik mij dat heel erg voorstellen (was jij toch, dat je je eerste man verloren bent?) Knap dat je naar t positieve probeert te kijken maar ook begrijpelijk dat dat niet altijd lukt.



Ik ga in ieder geval maar n verzekering afsluiten, helpt een beetje, dat als inderdaad been breek ofzo in ieder geval niet 7k huwelijksreis weg is.



Gisteren met fotograaf afgesproken! Was fijn, haar foto's zijn echt heel mooi. Qua persoon was ik niet direct overtuigd (wel aardig natuurlijk) maar die foto's zijn echt zo gaaf, dat gaandeweg in t gesprek ik toch al t vertrouwen heb dat t goed gaat komen! En prijs is ook iets gezakt: nu 1100. Prima.



Qua locatie zijn we nu helemaal in de wolken van die andere! We kennen t wel al beetje maar gaan zsm met "andere ogen" ernaar kijken, was nog even met ons werk lastig om afspraak te maken maar uiterlijk volgend weekend zal dat lukken. Ze hebben ons wel de optie gegeven dus staat al
En qua (bijna volwassen) kinderen, als je op de uitnodiging alleen de namen van ouders zet, dan snappen ze t wel toch? Ga ook via via t wel regelen dat ze t nog even horen denk k, maar niet op de kaart, vind dat zo ongezellig.



Oh en het gaat inderdaad zo snel allemaal!
quote:IBIopviva schreef op 21 maart 2017 @ 13:37:

Wildeperzik, wat maakt het dat jullie twijfelen? Ben benieuwd wat het gaat worden.En de reden is dat de zaal toch aan de grote kant is, verder buiten bbq, vuurkorf en fakkels maar ben bang dat de helft dan buiten staat te roken en handjevol op de dansvloer binnen... en qua aankleding vind ik t niet heel bruiloftachtig dus daar zouden we nog veel voor moeten doen om die sfeer te creeen. En deze nieuwe locatie is ineens wel die festivalsfeer die we zoeken, en prachtig sfeervol, meteen onze smaak qua aankleding. En wat kleinschaliger zodat het wat knusser is. Alleen niet echt zo'n grote dansvloer (want grotendeels buiten, met zo'n gave festivaltentoverkapping) maar dat vinden we niet erg denk ik. Dan kunnen mensen ook rustig even zitten of staan en kletsen en als ze willen natuurlijk, dansen
Alle reacties Link kopieren
Vriend dat ook om alleen de namen van de volwassenen op de kaart te zetten. Maar ik vrees dat niet iedereen dat echt ziet/leest. Dus daarom toch ook op de kaart een zinnetje. Gewoon, voor de zekerheid. Om maar te voorkomen dat sommige toch hun echt niet leuke kind de hele tijd erbij hebben. Verdenk sommige er namelijk van om dat anders doodleuk te doen...
En we hebben een fotograaf!

Wel een redelijk prijzige maar er zit foto-album etc allemaal bij en hebben bij haar een heel goed gevoel, ook niet onbelangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga aan alle kanten denk ik over ons budget heen, haha. En dan vooral bij de ringen.. Hoop dat de jurk zaterdag qua prijs een beetje meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten ook de namen van de ouders op de uitnodiging in plaats van 'Fam'. Nog geen vragen gehad of onduidelijkheden over kinderen tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Hier weinig mensen met kinderen behalve mijn neefjes en nichtje maar die zijn bruidskindjes dus zonder hun is het feest niet compleet haha.

Daarnaast nog 1 kindje en die is ook van harte welkom. Maar wij nodigen ook geen mensen uit waarvan we de partner niet willen. Geen collega's, nichten enz. Kleine kring.



Budget lijkt goed te gaan. Dat wil zeggen volgens de begroting zullen we rond de 750 meer gaan uitgeven dan de bedoeling was. Nou ja acceptabel als het daarbij blijft.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het bij ons, nouja dat hoop ik, uiteindelijk wel mee zal vallen. Maar had de ringen al erg duur ingeschat, en ging er toch weer doodleuk over heen.. Ach, ik moet er ook mijn hele leven naar kijken.
En wat is dan te duur, of over budget, ben benieuwd naar de getallen haha;-)



Ringen zijn bij ons samen 1000 & fotograaf 1100. Jurk 1000 en vermaakkosten 150 ofzo komen er nog bij.



Wij gaan nu bij de nieuwe locatie kijken zoooo benieuwd & met dit perfect weertje
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn ring alleen is al 1600, gelukkig die van verloofde niet, dus we zitten daar "maar" 300 over budget.. Maar ik wil gewoon perse die ring haha
Alle reacties Link kopieren
€1600! Wát een geld! Maar als je idd heel je leven er verder mee doet!



Zo gesprek met de trouwabtenaar staat ook ingepland. Ik dacht het wel te redden met een uurtje. Maar ze rekent op 2,5 uur! Dat is best lang, dan hoop ik maar dat het dan ook een mooie toespraak word
Alle reacties Link kopieren
Jup.. Was 'ie inderdaad ook. Gelukkig was die van mijn vriend "maar" 250..
Alle reacties Link kopieren
--
Vanavond komt de ambtenaar bij ons op de koffie. Ben benieuwd!



Onze ringen gezamenlijk waren €700 en dan zijn we €200 boven budget gegaan. Vinden we nog veel geld.

We waren verliefd op een paar ringen, echter die waren €1500...! Geen discussie voor nodig om die ringen niet aan te schaffen
Alle reacties Link kopieren
Haha ik besef ook wel dat ik ook wel erg duur ben met mijn ring.. Wellicht dat wij aan andere dingen minder uitgeven.. Misschien ook wel niet trouwens. Wij zitten nu qua budget / uitgaven waarschijnlijk op 15000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven