Ansichtkaart sturen

10-05-2024 10:02 91 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga dit jaar voor het eerst in m'n volwassen leven, zonder ouders, op vakantie.

Door omstandigheden is het er nooit van gekomen ookal ben ik bijna 30, en nu het zo ver is vind ik het best spannend haha :$

Maargoed, aangezien mijn familie het ook helemaal niet verwacht dat ik zelfstandig op vakantie ga, en het ook niet weet, leek het me leuk mijn vader een ansichtkaart te sturen vanuit het buitenland! Dat het echt als een verrassing bij hem op de mat komt haha

Nu heb ik alleen géén idee hoelang het duurt tot dat die kaart aankomt, Google brengt me niet veel verder, las ergens 6 tot 7 werkdagen maar ik ben er maar een weekje dus dan ben ik alweer terug in Nederland.
Het gaat om een land binnen Europa! Dus dan zou ik haast denken dat het niet heel lang duurt?

Dus bij deze vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met kaarten versturen vanuit het buitenland (in Europa), hoelang het duurt voordat het aankomt. Anders stuur ik namelijk gewoon een mooie vakantiefoto via de app denk ik :)
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk idee! Als je gelijk na aankomst een kaart stuurt zal hij toch wel bezorgd worden voordat jij weer terug bent? Een kaart met een buitenlandse postzegel vind ik wel leuker dan een appje. En dan kan je als je terug bent appen dat je weer terug bent met wat leuke vakantiefoto's, voor het geval de kaart nog niet bezorgd is en als hij wel bezorgd is dat ook gewoon leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring: ergens tussen 2 dagen en nooit. Maar een kaartje krijgen is altijd leuk dus ik zou het gewoon doen :)
En ook een foto via de app. Ik vind het zelf sowieso een fijn idee als mijn ouders weten waar ik ben. Ook nu ik meer dan ruim volwassen ben.
Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ook een vakantiefoto uploaden van jou bij een plaatselijke bezienswaardigheid bij Greetz. Iets meer kans dat hij aankomt voordat je terug bent.

(maar er gaat niks boven een zelfgeschreven, zelfgekozen kitch kaartje uit een toeristenoord met een buitenlandse postzegel)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe kan dit
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
10-05-2024 10:07
Wat een leuk idee! Als je gelijk na aankomst een kaart stuurt zal hij toch wel bezorgd worden voordat jij weer terug bent? Een kaart met een buitenlandse postzegel vind ik wel leuker dan een appje. En dan kan je als je terug bent appen dat je weer terug bent met wat leuke vakantiefoto's, voor het geval de kaart nog niet bezorgd is en als hij wel bezorgd is dat ook gewoon leuk.
Ja ik vind een kaart ook leuker dan een appje dus ga het denk ik gewoon proberen, op dag 1 direct versturen :-D

En dan inderdaad als hij niet bezorgd is de vakantiefoto's laten zien!
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
10-05-2024 10:07
Mijn ervaring: ergens tussen 2 dagen en nooit. Maar een kaartje krijgen is altijd leuk dus ik zou het gewoon doen :)
En ook een foto via de app. Ik vind het zelf sowieso een fijn idee als mijn ouders weten waar ik ben. Ook nu ik meer dan ruim volwassen ben.
Fijne vakantie!
Dankjewel!

Voor dat "nooit" ben ik ook bang, zou ik heel zonde vinden als dat op mijn eerste vakantie gebeurt :(
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Superuser2023 schreef:
10-05-2024 10:13
Je kan ook een vakantiefoto uploaden van jou bij een plaatselijke bezienswaardigheid bij Greetz. Iets meer kans dat hij aankomt voordat je terug bent.

(maar er gaat niks boven een zelfgeschreven, zelfgekozen kitch kaartje uit een toeristenoord met een buitenlandse postzegel)
Slim! Had ik nog helemaal niet aan gedacht!

Maar een echt kitch kaartje is inderdaad leuker ja haha :-D
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Murgatroyd schreef:
10-05-2024 10:17
Hoe kan dit
Hoe kan wat? Dat dit m'n eerste vakantie is?

Nou "gewoon", eerst een arme student en daarna een ernstige ziekte die 6 jaar van m'n leven heeft afgepakt?

Niet iedereen heeft het privilege om op vakantie te gaan :-?
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bel nog steeds naar mijn, inmiddels bejaarde, ouders dat ik goed op de plaats van bestemming zijn aangekomen. Dus als jij een kaartje of iets wil sturen dan doe je dat toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou die kaart dan direct na aankomst versturen en hele fijne vakantie gewenst
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 10:23
Wat onwijs leuk en spannend! Allereerst heel veel plezier toegewenst. Geniet ervan :sun:

Ik stuur eigenlijk altijd een kaartje naar (schoon)moeder, want die stellen dat op prijs. En zelf heb ik er achteraf ook lol om, als ik de kaart in de vensterbank zie staan, bij alle voorgaande jaargangen.

Vanuit zuid Europa zijn mijn kaartjes altijd binnen twee of drie dagen bij de ontvanger.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
10-05-2024 10:30
Ik zou die kaart dan direct na aankomst versturen en hele fijne vakantie gewenst
Dankjewel! :)
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
10-05-2024 10:43
Wat onwijs leuk en spannend! Allereerst heel veel plezier toegewenst. Geniet ervan :sun:

Ik stuur eigenlijk altijd een kaartje naar (schoon)moeder, want die stellen dat op prijs. En zelf heb ik er achteraf ook lol om, als ik de kaart in de vensterbank zie staan, bij alle voorgaande jaargangen.

Vanuit zuid Europa zijn mijn kaartjes altijd binnen twee of drie dagen bij de ontvanger.
Dankjewel! Gaat zeker goed komen dat genieten :-D

En ik ga ook zeker wat souvenirs meenemen om later nog van te genieten ja!
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Murgatroyd schreef:
10-05-2024 10:17
Hoe kan dit

Sorry, maar wat een stomme vraag. Daar kunnen redenen te over voor zijn.
Ziekte, beperkingen, geen geld of tijd, en van alles. Doet er verder ook helemaal toe.
Ik lees gewoon een hele enthousiaste TO die het thuisfront wil verrassen met een kaartje van 'ver weg!'
Zoals ik het lees is het best een stap/avontuur van TO, waar hij/zij best trots op is. Dus die onverwachte ansichtkaart lijkt me een beetje een extra kers op te taart.
Echt! Super leuk TO.
En de tip is al gegeven, maar verstuur de kaart het liefst op de dag van aankomst, of de dag erna. Niet later.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
10-05-2024 10:48
Sorry, maar wat een stomme vraag. Daar kunnen redenen te over voor zijn.
Ziekte, beperkingen, geen geld of tijd, en van alles. Doet er verder ook helemaal toe.
Ik lees gewoon een hele enthousiaste TO die het thuisfront wil verrassen met een kaartje van 'ver weg!'
Zoals ik het lees is het best een stap/avontuur van TO, waar hij/zij best trots op is. Dus die onverwachte ansichtkaart lijkt me een beetje een extra kers op te taart.
Echt! Super leuk TO.
En de tip is al gegeven, maar verstuur de kaart het liefst op de dag van aankomst, of de dag erna. Niet later.
Dankjewel voor je lieve reactie! :heart:
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stuur vaak kaarten vanuit een langere vakantie in Europa. Meestal duurt het een paar dagen. In Italië heb ik alleen een keer postzegels gekocht van één of ander raar bedrijf dat alleen op bepaalde plekken brievenbussen heeft. Ben vergeten hoe het heet. Las daar veel slechte verhalen over en als je die in een normale brievenbus gooide kwamen ze dus nooit aan. Dus check goed welke postzegels je koopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mocht je toch twijfelen of dat kaartje op tijd is aangenomen, zou je op de laatste dag van je verblijf een leuk filmpje kunnen maken. Zo van: "Nou, het zit er alweer op, mijn vakantie hier!" En dat je dan het een en ander laat zien.
Gaat jouw familie geheid reageren van: "hé? Waar hang jij uit? Dat wisten we helemaal niet! Etc"
Ook leuk!
Fijne vakantie! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Raspberrysmoothie schreef:
10-05-2024 10:23
Hoe kan wat? Dat dit m'n eerste vakantie is?

Nou "gewoon", eerst een arme student en daarna een ernstige ziekte die 6 jaar van m'n leven heeft afgepakt?

Niet iedereen heeft het privilege om op vakantie te gaan :-?
Sorry alle begrip, was een stomme reactie. Las het een beetje alsof je vroeg hoe je een kaart moest versturen maar begrijp dat het om het buitenlandaspect gaat. Veel plezier!
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk idee!

Wij hebben vorig jaar (voor het eerst zonder kinderen op vakantie) ouderwets kaartjes gestuurd aan onze kinderen. Ze deden er vanuit Frankrijk ongeveer een week over om aan te komen. Wij waren drie weken weg dus voor ons was dat niet erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieverd, wat leuk! Alvast een heel fijne vakantie gewenst. En zoals iedereen al schrijft: gelijk de eerste dag op de brievenbus doen. Voor post naar een ander land van Nederland koop ik weleens een priorityzegel bij mijn postzegel, dat schijnt de boel wat te versnellen. Maar misschien is het onzin, en ik weet ook niet of je ze in het buitenland kunt krijgen. Is er iemand die dat wel weet?

Er is toch wel iemand die weet dat je naar het buitenland gaat? Je voorpret delen is namelijk ook zo leuk, en het is fijn als je iemand thuis kunt bellen als er iets misloopt, zonder dat je eerst hoeft uit te leggen dat je weg bent.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kaart naar Engeland deed er pas geleden maar vijf dagen over (do-di). Dat was echt een unicum. Voor mijn gevoel zal het wel sneller gaan als je vanuit een land stuurt zonder zee ertussen, maar ik zou hem zeker direct na aankomst posten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het vooraf zeggen en samen de voorpret delen.
En dan vanaf daar een kaartje sturen waarop de dingen die je gezien hebt staan. Zoiets geheim houden is toch niet leuk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat een fijn vooruitzicht! Veel plezier!

Mijn ervaring is dat kaarten ergens tussen de 2 en 14 dagen onderweg kunnen zijn.
Ik heb wel eens een kaart uit Estland verstuurd die er in twee dagen was, dat is bijna sneller dan een kaart van Maastricht naar Groningen tegenwoordig ;-D
Maar ik heb ook wel eens een kaart uit Keulen verstuurd die drie weken onderweg is geweest. Er is geen pijl op te trekken soms...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja, ansichtkaarten. Kan me niet meer voorstellen dat ik vroeger een halve vakantiedag besteedde aan kaarten kopen, schrijven, postzegels ergens vandaan toveren en een brievenbus zoeken. En dan inderdaad afwachten, 2 dagen, 5 weken, nooit, en alles er tussenin.

Maar leuk idee to, alleen of ie aankomt en zo ja wanneer is altijd onzeker.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven