Wie hebben er ook pech in de liefde?

20-02-2017 18:38 475 berichten
Zelf heb ik veel pech in de liefde gehad. Ik heb namelijk nooit een solide, duurzame relatie kunnen opbouwen in die 56 jaren dat ik al op deze aardbol rondloop. Maar wat doe je daaraan? Kun je er wat aan doen? De ware tegenkomen is dat toeval of kun je er aan werken en het lot een handje helpen?

Dat zijn mijn vragen aan jullie. Wellicht kan ik wat leren van jullie reacties en mijn leven op weg helpen naar een ware Jacob.
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 24 maart 2017 @ 13:08:

[...]





Mooi verwoord Esla en de rest van je nick

Maar ik heb het donker blauwe vermoeden dat onze Cynthia daar toch te conservatief voor is.

Ze wil niets te maken hebben met datingsites.

Hoe ze überhaubt denkt aan de man te komen en of ze überhaubt uit gaat, wordt niet verteld.



Ze reageert ook niet op andere topics. (Behalve die ze zelf geopend heeft.)



Je kunt ook niet zien wat haar interesses zijn .



Mijn nick houdt me wel meer in de realiteit. Geheugensteun.



Angst voor het onbekende. In real life kun je ook natuurlijk iemand tegenkomen.

Hij komt niet aanwaaien op de bank.

En Chythia is wel sociaal onder de mensen.

Schreef ze hierboven.



Ik ben toch eens gaan vragen.

Ik heb 4 nieuwe matches en ik heb het ook over trouwen. Zou je nog in je leven willen trouwen?

Kijken hoe iemand daar tegengaan kijkt.

Leuke reacties van: ik zeg nooit nooit of zullen we eerst gaan samenwonen? tot wat ben je direct. Ik zei, gewoon interesse, ik bedoel er niks mee. Ooh ik dacht dat je mij een aanzoek deed. Maar wil jij trouwen? Ik: ik weet niet of ik wil trouwen. Wel samenwonen of latten? En dan de vraag waar ik woon, wat ga je in het weekend doen? Enzovoorts.

En vooral veel lol.

Mannen rennen niet hard weg.

Zit nog met ze te chatten en Chynthia is niks engs aan hoor. Ik weet dat je het niet wil maar laat zien wat een humor er ook in de gesprekken zit.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
CynthiaO,



Ik heb jarenlang gedacht dat jouw account fake was, maar ik begin te geloven dat je misschien een tikje autistisch bent.



Misschien is het begin van je zoektocht het vertrouwen stellen op God, in plaats van een stappenplan uit te dokteren om de juiste kandidaat te strikken voor het huwelijk.



Tip: start rustig. Als je een wildvreemde op straat zou vragen om een euro, is dan kans groter dat je die euro krijgt als dat je diezelfde wildvreemde zou vragen om een ton. Direct aangeven te willen trouwen gaat echt 20 stappen te ver.
quote:Delite_ schreef op 23 maart 2017 @ 05:48:

[...]





Cynthia, het was niet mijn bedoeling je te beledigen met die opmerking, mijn excuses als het zo overkwam.



Je beginvraag is wie er ook pech in de liefde heeft.

Ik ben zelf ooit gescheiden, en heb daarna weer een nieuwe liefde gevonden.

Of je dat pech of geluk noemt, ligt aan de lezer.

Ikzelf vind niet dat ik pech heb in de liefde.

Jij geeft aan graag nog eens te trouwen, en daar is niets mis mee. Ik was gelukkig als vrijgezel, maar ik ben gelukkiger in een gezellige relatie.

Mijn eerste man ontmoette ik in de kroeg. Zo ging dat toen ik 20 was.

Na mijn scheiding ben ik een poos alleen geweest, en toen ik weer toe was aan een man in mijn leven, had ik wel een beetje een probleem.

Tegen die tijd was ik namelijk tegen de 40, en ik ging niet veel meer naar de kroeg.

Bovendien woon ik nu in een piepklein dorp, met alleen maar stomme of getrouwde mannen.

Dat was het moment dat ik me over mijn tegenzin heen zette, en me inschreef op een datingsite.

Met succes, maar goed.

Als jij echt echt echt niet het internet op wil, dan zul je toch iets anders moeten.

De kans dat mister Right net bij jou voor de deur een lekke band krijgt terwijl zijn mobieltje leeg is en bij jou de wegenwacht moet bellen, is niet zo groot.

Misschien zou je eens kunnen kijken of je je aan kunt sluiten bij een wandel- of fiets clubje.

Of misschien is er wel een leuke cursus die je wil volgen.

Het punt dat iedereen hier steeds maar maakt, is dat je wel vindbaar moet zijn voor die leuke man.

Het frustreert een beetje dat je wél een man wil, maar dat je niets wilt doen om die te vinden.

En meid, op die manier blijf je ongelukkig in de liefde.Ik vind mezelf wel vindbaar voor een man want ik trek er vijf dagen in de week iedere dag op uit. Naar vrijwilligerswerk, naar buurthuizen, naar hobbyclubs. Zo blijf ik tussen de mensen en hoop op die manier een leuke man tegen te komen. Naar de kroeg gaan doe ik niet meer. Wel af en toe naar een cafeetje iets drinken maar dat is meestal niet in de avond maar op een zaterdagmiddag.
quote:SilverShadow schreef op 23 maart 2017 @ 07:44:

[...]





En dat is je eerste vraag? Als ik man zou zijn zou ik gillend het pand verlaten.Is het huwelijk dan dusdanig afschrikwekkend? Dromen mannen dan niet van vastigheid en stabiliteit en geborgendheid? Is dat typisch iets voor vrouwen? Nou dat wist ik niet.
Cynthiao, je vind eigenlijk dat je het allemaal prima doet? waarom dan toch al die topics?
quote:leclair schreef op 23 maart 2017 @ 08:37:

[...]





Dat snap ik Cynthia.

Maar die ideale droom prins hangt niet in de supermarkt of in de grote warenhuizen.

Thuis of op je werk "afwachten" werkt niet.

Als je het niet via een datingsite wilt, omdat je dat gewoon eng vindt, moet je misschien lid worden van een club. Ik weet totaal niet of je hobby's hebt. Of je van reizen houdt. Of je een vriendin/familie hebt om leuke dingen mee te doen.

Door aansluiting te zoeken in clubjes , de sportschool, het zwembad (ik noem maar een zijstraat) Dan bestaat de kans , dat je de man van je leven kan tegen komen.

Dus aan jou de keuze.Bedankt voor de tips. Ben inderdaad lid van een gezelligheidsclubje die leuke dingen doet. En eenmaal per maand neem ik deel aan een eetgroepje.
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:14:

[...]



Is het huwelijk dan dusdanig afschrikwekkend? Dromen mannen dan niet van vastigheid en stabiliteit en geborgendheid? Is dat typisch iets voor vrouwen? Nou dat wist ik niet.Het is afschrikwekkend als dat je eerste vraag is.
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:14:

[...]



Is het huwelijk dan dusdanig afschrikwekkend? Dromen mannen dan niet van vastigheid en stabiliteit en geborgendheid? Is dat typisch iets voor vrouwen? Nou dat wist ik niet.Ik ben dacht ik ook een vrouw en droom daar niet van
quote:vivaster schreef op 24 maart 2017 @ 19:06:

CynthiaO,



Ik heb jarenlang gedacht dat jouw account fake was, maar ik begin te geloven dat je misschien een tikje autistisch bent.



Misschien is het begin van je zoektocht het vertrouwen stellen op God, in plaats van een stappenplan uit te dokteren om de juiste kandidaat te strikken voor het huwelijk.



Tip: start rustig. Als je een wildvreemde op straat zou vragen om een euro, is dan kans groter dat je die euro krijgt als dat je diezelfde wildvreemde zou vragen om een ton. Direct aangeven te willen trouwen gaat echt 20 stappen te ver.Ik zou de heren in kwestie niet direct ten huwelijk vragen uiteraard. Wat ik wel wil dat is peilen hoe hun mening is over het huwelijk. Of ze absoluut tegen trouwen zijn of dat ze met de juiste vrouw toch het huwelijksbootje in zouden willen stappen. Daar is toch niks mis mee met kijken wat voor vlees je in de kuip hebt?
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:23:

[...]



Ik zou de heren in kwestie niet direct ten huwelijk vragen uiteraard. Wat ik wel wil dat is peilen hoe hun mening is over het huwelijk. Of ze absoluut tegen trouwen zijn of dat ze met de juiste vrouw toch het huwelijksbootje in zouden willen stappen. Daar is toch niks mis mee met kijken wat voor vlees je in de kuip hebt?Ik geef het op. Succes met je ondervragingen.
quote:SilverShadow schreef op 24 maart 2017 @ 21:17:

[...]



Het is afschrikwekkend als dat je eerste vraag is.Maar waarom is het afschrikwekkend? Is het dan niet fijn om samen te willen zijn in 1 huis en met een ring aan je vinger ten teken dat je van elkaar bent en van elkaar houdt?
quote:Nicotientje schreef op 24 maart 2017 @ 21:15:

Cynthiao, je vind eigenlijk dat je het allemaal prima doet? waarom dan toch al die topics?Ik ben benieuwd dus ik quote mezelf nog ff
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:38:

[...]



Maar waarom is het afschrikwekkend? Is het dan niet fijn om samen te willen zijn in 1 huis en met een ring aan je vinger ten teken dat je van elkaar bent en van elkaar houdt?Als het je eerste vraag is zegt ze dus he.
quote:Nicotientje schreef op 24 maart 2017 @ 21:40:

[...]



Ik ben benieuwd dus ik quote mezelf nog ffNee, ik vind niet dat ik het prima doe want ik ben nog steeds single in plaats van getrouwd.
quote:Nicotientje schreef op 24 maart 2017 @ 21:42:

[...]



Als het je eerste vraag is zegt ze dus he.

Nee, niet de allereerste vraag. Je hebt eerst gepraat over de locatie waar je bent en over het weer en of je op zoek bent naar een relatie.

En daarna komt de vraag wat voor soort relaties er bestaan: samenwonen, LAT, trouwen. Dan zeg ik dat mijn voorkeur uitgaat naar trouwen en vraag hem hoe hij staat ten opzichte van het instituut huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 25 maart 2017 @ 02:10:

[...]



Nee, niet de allereerste vraag. Je hebt eerst gepraat over de locatie waar je bent en over het weer en of je op zoek bent naar een relatie.

En daarna komt de vraag wat voor soort relaties er bestaan: samenwonen, LAT, trouwen. Dan zeg ik dat mijn voorkeur uitgaat naar trouwen en vraag hem hoe hij staat ten opzichte van het instituut huwelijk. och hemel, dat meen je toch niet, hoop ik?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Cynthiao, zou het een optie zijn voor je om dit niet gelijk in het eerste contact aan de orde te stellen?
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:12:

[...]



Ik vind mezelf wel vindbaar voor een man want ik trek er vijf dagen in de week iedere dag op uit. Naar vrijwilligerswerk, naar buurthuizen, naar hobbyclubs. Zo blijf ik tussen de mensen en hoop op die manier een leuke man tegen te komen. Naar de kroeg gaan doe ik niet meer. Wel af en toe naar een cafeetje iets drinken maar dat is meestal niet in de avond maar op een zaterdagmiddag.Waarom werk je niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 25 maart 2017 @ 07:57:

Cynthiao, zou het een optie zijn voor je om dit niet gelijk in het eerste contact aan de orde te stellen?



Dit.

En moet het perse trouwen zijn?

Of is een gezellige relatie en evt samenwonen ook goed?

Veel mannen van jouw leeftijd hebben al een huwelijk achter de rug, en aangezien kinderen niet meer op de kaart staan, denk ik dat je veel mannen afschrijft omdat dat boterbriefje voor hun niet meer zo nodig hoeft.

Dat wil niet zeggen dat ze niet serieus zijn.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
TO, je kunt wel per se willen trouwen, maar ik zou maar blij zijn als je überhaupt een leuke man tegenkomt die met je wil afspreken én die wellicht een relatie met je wil.
Alle reacties Link kopieren
Kijk je weleens naar Married At First Sight?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:23:

[...]



Ik zou de heren in kwestie niet direct ten huwelijk vragen uiteraard. Wat ik wel wil dat is peilen hoe hun mening is over het huwelijk. Of ze absoluut tegen trouwen zijn of dat ze met de juiste vrouw toch het huwelijksbootje in zouden willen stappen. Daar is toch niks mis mee met kijken wat voor vlees je in de kuip hebt?



Kijk CynthiaO Daar hebben we meer aan .

Als je kennis maakt met een man, praat je eerst over koetjes en kalfjes. ( de allerdaagse dingen)

Wat voor clubjes ga jij naar toe bv. Wat doe je er dan.? Welke muziek vind je leuk. enz.

Zo komt een gesprek op gang.

Klikt het.... Kan er een vervolg afspraak komen.

En dan hebben jullie het ook over verschillende dingen.



Gaan jullie elkaar nou helemaal te gek vinden en er volgen meerdere afspraken, is het tijd genoeg om hem eens te peilen hoe hij over een huwelijk denkt.



Maar ik nam aan ( zie al je schrijven) dat je op de allereerste afspraak al ging vragen hoe iemand over een huwelijk denkt. Vandaar ook de misschien voor jou niet zulke leuke reacties erop.



Je schreef ook ergens dat je niet naar bed gaat met je afspraak , ook al zou je verliefd zijn en seksuele kriebels hebben, er moet eerst getrouwd worden.

Want dat was jouw standpunt.



Terwijl , als je een man van ong. de zelfde leeftijd , of iets ouder ontmoet, hij inderdaad een weduwnaar zou kunnen zijn. Of een man die gescheiden is. Zulke mannen zitten nou niet persé op een volgend huwelijk te wachten. Uitzonderingen daar gelaten.

Je kunt ook gaan samenwonen met een geregistreerd partnerschap.

Als je maar lekker bij elkaar kunt zijn.

Je schrijft ook dat je al heel lang alleen bent, misschien moet je leren dat er ook andere mogelijkheden zijn, die net zo fijn zijn.

JIj droomt van een huwelijk maar een huwelijk is niet zaliger makend.

Het bij elkaar zijn, bemind worden, leuke gezellige dingen met elkaar doen, houden van elkaar. Dat is de kern van een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 24 maart 2017 @ 21:14:

[...]



Is het huwelijk dan dusdanig afschrikwekkend? Dromen mannen dan niet van vastigheid en stabiliteit en geborgendheid? Is dat typisch iets voor vrouwen? Nou dat wist ik niet.





Cynthia jouw bovengenoemde heeft te maken met hoe je in een relatie staat.

Dit heeft verder niets te maken of je nou getrouwd bent met elkaar, of gewoon samen woont.

Zeker mensen van onze leeftijd.



Vroeger was trouwen beter voor juridische zaakjes, of als er kinderen kwamen. erfenissen verdeeld moesten worden.

Al jaren lang is dat helemaal geen moeten meer.
quote:leclair schreef op 26 maart 2017 @ 08:33:

Je kunt ook gaan samenwonen met een geregistreerd partnerschap.

Een geregistreerd partnerschap is juridisch precies hetzelfde als een huwelijk. Je bent in de war met een samenlevingscontract, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven