Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Haken en breien doen jullie.

Ik heb een poging gedaan met garen van de Action, maar dat was te dun.

In het verleden veel truien (jaquard, kabel - van pols tot pols langs de hals) maar helaas weg gegeven.



Eerste haakwerkje was een bikini voor een barbie van een vrienje.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, barbiekleertjes maken. Dat deed ik vroeger ook. En voor mijn poppen. Allemaal met de hand. Ook breien. En punniken.

Niks van dat alles is nu nog in huis. Geen idee waar de poppen zijn gebleven. En de barbies heb ik weggegeven. Stom achteraf, want dat was nog zo'n originele barbie uit de jaren '60, met zo'n gestreept badpakje. Nu veel geld waard. Tja, als je alles vantevoren weet...
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, dank je voor de tip. Al ligt Weert ver van mijn woonplaats.

Als je een bericht wilt sturen kan het ook via facebook (mocht je dat willen). Gewoon mijn naam intoetsen, die ken je wel. Op de e van mijn voornaam geen puntjes zetten.



Pumps, dat garen is ook wel heel dun maar met de juiste haaknaald moet het lukken. Alhoewel ik het garen ook heb en met haaknaald 1 wil gaan haken (nadat de kikker/beer/kangoeroe klaar zijn) moet ik nog zien hoe het gaat worden.

Als je op youtube kijkt is alles makkelijk te leren.
Alle reacties Link kopieren
Dit boek bedoelde ik gisteren. Over selfsupporting leven.

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja, haken met nummer 1..... Ik heb gebreid met 3, 4, 6 en 8. Met 8 gaat het lekker snel.

Gehaakt heb ik een shopper, muts en proeflapjes. Maar is ook alweer lang geleden. Is ook allemaal weg.

Ik heb nog wel een vest van een patroon uit Viva wat niet klopt. Ik kan die zo pakken met 2 dozen (kromme) breinaalden, haaknaalden. Maar ik heb een nieuwe set haaknaalden gekocht. Haken is vooral gebruikt voor het aan elkaar zetten van de breisels en het ophalen van gevallen steken. Ik heb ze vooral voor soort zaken gekocht.

Ik heb dat vorig jaar gekocht. Ik heb ook leren vingerhaken. Dan krijg je een losse ketting, maar ik wilde eigenlijk een lamp maken. Dat kon er ook niet mee. Het plaksel werd niet geabsorbeerd.



Maar de moestuin op het balkon. Daar is wel wat gelukt. Voorlopig ben ik ook nog bezig met het opruimen en klussen in huis. Er moet veel gerepareerd en vervangen worden. Dus nu even geen breien en haken voor mij. Punniken, borduren, wandkleed knopen van touw. Weven met een (klein) weefgetouw. Ik heb het allemaal gedaan. Geen idee waar dat is gebleven.



Dat soort boeken is heel leuk om eens te bekijken. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Pumps, veel plezier (hopelijk) met het repareren van je huis. Knap een moestuin op je balkon. Altijd leuk om te lezen wat forummers hebben gedaan.



Vaochtend aan een middelteen begonnen en die vanmiddag afgemaakt, ook een rechter/linkerteen gemaakt. Ze gaan nu gemakkelijk van de naald af. Ook haaknaald 1,5 gekocht, volgens de dame (van de breiclub die ze verkoop) die het garen zag.
Ev, toch een plaatje gevonden van het boek. Ben niet zo bekend met dat soort boeken.



Pump, fijn dat je moestuin het goed lijkt te doen. Soms vind ik je stukjes wat lastig te lezen omdat ik ze een beetje warrig vind over komen



Steph, lekker dat het nu makkelijker gaat met haken. Voor je het weet heb je weer een voet af.



Ego, gister met de nieuwe wol aan de slag gegaan. Proeflapjes gemaakt in gewone ribbelsteek en in tricot steek. Ik krijg het breien op de Duitse manier niet voor elkaar. Averecht gaat wel goed maar gewoon recht niet. Brei dus een beetje op mijn eigen manier haha.



Vanavond heb ik wat tekeningen van smarttje gelamineerd. Tot nu toe heb alles bewaard wat ze op de opvang heeft gemaakt. Het zit allemaal in een grote plastic bak. Sommige dingen hangen aan de deur of staan in de kast. Kan er nog geen afscheid van nemen. Ja, ik weet het... Ik kan niet alles bewaren en de komende jaren volgt er nog veeeel meer... Maar ik mag van mezelf sowieso alles bewaren wat ze dit eerste jaar op de opvang maakt. Daarna zien we wel verder
Alle reacties Link kopieren
Komt tijd, komt raad, Smart

wat tekeningen betreft - en andere dingen ook, denk ik.

Ik heb ook tekeningen van de kinderen ingescand, later dan. Originele tekeningen heb ik ook nog steeds. Niet alles, denk ik.



Met zo'n soort boeken ben ik ook niet echt bekend, hoor.

Maar als ik vele boeken van mensen krijg voor het BookCrossing-project, vind ik het zoooo leuk om eerst zelf zo'n tas of doos door te snuffelen. En dan kom je soms echt ontdekkingen tegen! Ook schrijvers die je nog niet kende, of een genre. Kan echt verrassend zijn.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Inscannen! Dat ik daar niet op gekomen ben! Bedankt voor de tip!



Heel leuk zo'n boeken project, ben altijd een leeswurm geweest. Heb honderden boeken in de kast staan, maar sinds oudste is mijn concentratie niet goed meer. Zeker na een dag werken kan ik nog slecht lezen. Heel jammer. Een boek van mijn favo schrijver had ik eerder binnen 1 a 2 dagen uit en nu ligt hetzelfde boek er al 2 maanden en heb ik misschien net 30 bladzijdes gehad. Zeg telkens tegen me zelf dat het wel weer komt, maar we zijn nu 3 jaar verder dus misschien moet ik me er maar eens bij neer gaan leggen dat het niet meer komt. Jammer genoeg.



Wat voor boeken lees je graag?
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er hier geen ervaring was, heb ik de porceleinstift maar gewoon geprobeerd

Ik kan helaas nog geen plaatjes plakken, maar heb een paar borden met porceleinstift opgevrolijkt en afgebakken. Gewoon een simpel motiefje op rand, maar ik ben er erg blij mee . Nu nog even testen of het echt vaatwasser-proof is (volgens verpakking wel).
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn zeg, een boekenkast met honderden boeken! Ik ben juist e.e.a. aan het opruimen. Niet weggooien natuurlijk, dat gaat dan naar het BookCrossing-project voor de HK! Ja, ik ben een boekenwurm vanaf het moment dat ik leerde lezen, ik heb de allereerste boekjes nog die ik destijds kreeg. Over eendjes: Kwik, Kwek en Kwak



En ik lees alles. Waargebeurd, thrillers (liefst psychologische thrillers, niet dat bloederige gedoe), romans, soms beetje chicklit; noem maar op. Vroeger ook veel van die romannetjes gelezen, Leni Saris, dat spul.

Laatste boek: van Franca Treur, de commune. Vond het niks, ben na een poosje gestopt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
@Pochacco: fijn dat het goed gelukt is en je er blij mee bent. Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's

Lijkt mij trouwens wel heel leuk om te doen. Ik zie nu meteen borden voor me met zentangle-motiefjes. Waar koop je zulke stiften?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 29 juli 2015 @ 18:20:

@Pochacco: fijn dat het goed gelukt is en je er blij mee bent. Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's

Lijkt mij trouwens wel heel leuk om te doen. Ik zie nu meteen borden voor me met zentangle-motiefjes. Waar koop je zulke stiften?Ik heb de stiften bij xenos gekocht, 4 verschillende kleuren in 1 pak. Ik ben maar met gewoon zwart begonnen, inderdaad een beetje zoals jij voor ogen hebt. Simpele 'v' tjes en streepjes. Kan de pinterest link helaas ook niet plakken (forum mobiel)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Prettig weekeinde allemaal. Ik probeer dit forum zo weinig mogelijk te gebruiken.

Daarom vandaag al mijn groet. .... en ze gaat een emmer water vullen met milieuvriendelijk schoonmaakmiddel als voorbereiding voor andere zaken.

Misschien dat morgen de kwast over de ramen gaat. De was hangt al. Schoon is nooit fout.

Met dit slechte wisselvallige weer kan er toch bijna niks....
Alle reacties Link kopieren
quote:Pochacco schreef op 29 juli 2015 @ 19:01:

[...]





Ik heb de stiften bij xenos gekocht, 4 verschillende kleuren in 1 pak. Ik ben maar met gewoon zwart begonnen, inderdaad een beetje zoals jij voor ogen hebt. Simpele 'v' tjes en streepjes. Kan de pinterest link helaas ook niet plakken (forum mobiel)



Wat leuk dat je het zelf hebt uitgeprobeerd en dat het gelukt is...

Jammer Smart dat je de concentratie op een boek lezen niet meer hebt.

EV, hier ook een boekenkast met 100 of meer boeken. Zo leuk om ervoor te staan en te denken wat voor een boek ik nu weer lees.Morgen eens wat boeken eruit halen en naar de boekenkast in de wijk te gaan. Had toch boeken die we niet meer lezen. Vriend leest, als hij er zin in heeft wat zelden is, ludlums/trillers en ik chicklits. Had bij de Bruna weer leuke gezien van mijn favoriete schrijfster.
Alle reacties Link kopieren
Oh, Ludlums en thrillers heb ik in de HK genoeg staan (en hier thuis ook nog, gekregen afgelopen zondag van een mede-BookCross-ter die op bezoek kwam in de HK).

Wie is jouw favoriete schrijfster, Steph?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Met al die boeken die ik krijg voor het project heb ik ook veel om uit te kiezen. Zo leuk om zoveel overvloed te hebben, en dat nog gratis ook. En daarna weer doorgeven, zodat een ander er van kan genieten. Dat vind ik nog veel leuker.



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


Het label wat ik voor op een boek plak. Met een uniek nummer dus, voor dat boek (na registratie op de site).









oh! Een zentangle-plaatje!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 30 juli 2015 @ 22:15:

Oh, Ludlums en thrillers heb ik in de HK genoeg staan (en hier thuis ook nog, gekregen afgelopen zondag van een mede-BookCross-ter die op bezoek kwam in de HK).

Wie is jouw favoriete schrijfster, Steph?

Jill Mansell, Katie Fjorde en Sophie Kinsella. Dat is mijn top 3, van Jill en Sophie heb ik alle boeken.



Leuk dat je (en goed) de boeken labelt.
Nou, waar de regen niet goed voor was. De bakken op mijn balkon doen het nu goed. Bieslook groeit steeds weer aan. Ik heb geen idee waarom de basilicum het buiten wel en binnen niet doet. Het kweekbakje heb ik wel regelmatig vochtig gemaakt en nu wat vloeibare plantenmest gegeven. Misschien is het ook een andere soort. Bonestaken..... alle drie uitgekomen, maar ik geloof niet dat ik ie allemaal laat staan. Is kleine tuin. Zo nu en dan verplaats ik een te nat bakje en zet het op een zonnig bakje. Ik heb alleen beton en een paar hangende bakjes.

Het is als model dakgoot waar van alles in groeit. Mocht je ooit op een fietstocht langs knotwilgen komen.

Let er dan eens op wat er allemaal in groeit.



Dames, veel leesplezier! Zo te lezen gaat het er weer van komen. Moeilijk om te doen, maar een luisterboek kan je doen lui liggend in een stoel in het zonnetje. Nu echt prettig weekeinde! Hoop ik tenminste.... Het begint hier naar poep te ruiken..... Buren kwamen vannacht terug van vakantie en het was een korte nacht. Gelukkig schijnt de zon. Nee, dat is geen plantenmest. Die ruikt niet.



EDIT: Vast iemand geweest die bonen had gegeten en langs kwam wandelen...
Toch een knutselbijdrage: Pumps_italiaans in "Knutselen met schapenwol"

Wie weet hoe? Ik niet, maar als het moet dan zou ik wel wat verzinnen. Denk ik. Ideeën voor de bruikbare materialen is wel nodig voor zoiets.







Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEEEKEND



Pumps, leuk om te lezen wat je allemaal kweekt.

Lezen gebeurt hier of op de bank of in de tuin (in een schommelbank onder een schaduwdoek).

Knustelen met schapenwol: leuk om te zien wat je ermee kunt. Kijk eens op google.



Vanmiddag op de kermis geweest, 2 kaneelstokken gekocht voor paps en mams. Verder wilde ik in de vrije val alleen draait hij bovenaan één minuut lang, dat kan ook niet stop worden gezet zei de eigenaar. Jammer. Als troost maar een boek gekocht van Jill Mansell gekocht die ik nog niet had maar wel op mijn wensenlijst staan.

Morgenmiddag komt een vriendin langs die een knuffel wilt maken maar niet kan haken. Gaat gezellig worden.
weekend!

Druk aan het breien.



En goed nieuws! Gister een heleboel bladzijdes kunnen lezen. Zomaar opeens lukte het. Ben hier zo gelukkig mee.



Jill Mansell is heerlijk om te lezen. Eerlijk gezegd heb ik tegenwoordig een ereader. Maar van een paar schrijvers wil ik perse de papieren boeken hebben. Voor de verzameling.
Alle reacties Link kopieren
Troostboeken. Ja heerlijk..

ik heb boeken al vanaf dat ik leerde lezen als troostboeken gebruikt, zonder het toen te beseffen, maar nu des te meer.

Leuk dat er nog echte boeken gekocht worden trouwens. Fijn Smart, dat je weer wat kunt lezen.

Een E-reader heb ik (nog?) niet.



Vrije val klinkt eng, Steph.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven