Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
quote:paper-clip schreef op 07 november 2014 @ 11:44:

Haha het was n.a.v. de link van de kattenknuffelaars van blueeyses

Voorlopig blijf ik in dit natte kikkerlandje maar jij veel plezier in de Ardennen !



Juffrouw ligt nu lekker te slapen op mijn arm.

O, wacht, mijn arm was niet interessant meer, dus ze is verkast naar haar krabpaal...



En vandaag probeerde ze mijn tosti op te eten. Iemand enig idee waarom kaas zo boeiend is voor katten? Of heb ik gewoon een rare kaasliefhebbend exemplaar?



Ook opvallend: ze springt het liefst op mijn buik als ik een aantal uur daarvoor buikspieroefeningen heb gedaan. Of ze gaat op mijn blaas zitten/staan als ik eigenlijk net op wil staan om te gaan plassen...



(en gisteravond kwam ein-de-lijk, een week na bestellen, mijn zooplus-bestelling binnen! Ben benieuwd wat ze van het snoepjes-balletje vindt, ik ga die vanavond geven!)
Het snoepjes-balletje is goedgekeurd! Al wil ze wel steeds op het makkelijkste niveau beginnen, en is de bal niet meer leuk als er geen snoepjes meer in zitten... Maar het is progressie, want eerst kon ik haar voor geen enkel rollend ding interesseren!



Hoe is het met jullie poezels?



Vraagje... het is binnenkort tijd om weer een ontwormingskuurtje te geven. Ik heb hier nog 0 ervaring mee... Hoe, wat? Waar haal ik het vandaan? Welk merk, wat voor spul? Waar moet ik op letten?
Aankomende vrijdag wordt onze stuiterbal gesteriliseerd. Het is maar goed dat ze er zelf geen weet van heeft want ik maak me er nu al druk over. Vanaf do.dag 19:00 geen eten In de auto naar de d.a. wonden die moeten helen en daarom misschien een kap om haar kop Daar kan ze toch niet mee slapen of eten? Zal blij zijn als het allemaal weer goed is en ze eindelijk voor het eerst buiten mag gaan spelen
quote:runningbaleys schreef op 10 november 2014 @ 11:42:

Aankomende vrijdag wordt onze stuiterbal gesteriliseerd. Het is maar goed dat ze er zelf geen weet van heeft want ik maak me er nu al druk over. Vanaf do.dag 19:00 geen eten In de auto naar de d.a. wonden die moeten helen en daarom misschien een kap om haar kop Daar kan ze toch niet mee slapen of eten? Zal blij zijn als het allemaal weer goed is en ze eindelijk voor het eerst buiten mag gaan spelenEen kap hoeft niet perse., je hebt voor katten van die speciale kruippakjes. Mijn dierenarts verkoopt deze in verschillende maten. Ze kunnen er gewoon mee naar de kattenbak ook. Mijn poes heeft het bijna 3 weken aangehad na een sterrilisatie en navelbreuk operatie (gecombineerd). Vinden ze ook niet leuk maar het is beter te doen dan zo'n kap.
quote:[message=17134575,noline]



Vraagje... het is binnenkort tijd om weer een ontwormingskuurtje te geven. Ik heb hier nog 0 ervaring mee... Hoe, wat? Waar haal ik het vandaan? Welk merk, wat voor spul? Waar moet ik op letten?



Ik gebruik milbemax tabletjes. Koop ik bij de dierenarts. Ik zou het sowieso bij de dierenarts halen,. die hebben vaak het beste spul. Je hebt ook pipetjes. Handig als jouw kat moeilijk is met pilletjes of als ze tabletjes uitbraakt.



Persoonlijk zou ik het nooit bij de dierenwinkel halen. Teveel nare dingen gebeurd met merken als exil en ook door slechte voorlichting van de dierenwinkel.
quote:mrssippie schreef op 10 november 2014 @ 12:52:

[...]





Een kap hoeft niet perse., je hebt voor katten van die speciale kruippakjes. Mijn dierenarts verkoopt deze in verschillende maten. Ze kunnen er gewoon mee naar de kattenbak ook. Mijn poes heeft het bijna 3 weken aangehad na een sterrilisatie en navelbreuk operatie (gecombineerd). Vinden ze ook niet leuk maar het is beter te doen dan zo'n kap.Dankje voor de tip :-) Ik ga alvast informeren of mijn d.a. die ook heeft
quote:blueeyes*3 schreef op 09 november 2014 @ 18:44:



Vraagje... het is binnenkort tijd om weer een ontwormingskuurtje te geven. Ik heb hier nog 0 ervaring mee... Hoe, wat? Waar haal ik het vandaan? Welk merk, wat voor spul? Waar moet ik op letten?



Ik heb het liefst deze (haal ik ook bij de DA)

Goed te doseren en de pasta druk je zo in de bek.



http://www.medpets.nl/vitaminthe+pasta/
Alle reacties Link kopieren
Willy, onze jongste poes van 2, heeft een zere poot. Vrijdagavond kon ik haar niet vinden en zaterdagochtend kwam ze aanhoppen op drie poten. Voorpootje links liet ze hangen. Maar het was niet dik en we mochten eraan komen. We mochten het ook buigen en strekken zonder problemen. Dus we dachten dat het niet ernstig was.



Alleen zaterdagavond heb ik haar op het aanrecht gezet om wat te eten, zodat de andere katten er niet bij konden. Ze at wel maar stopte na een paar happen en sprong toen van het aanrecht af. Ik dacht al, oei, dat zal wel pijn gedaan hebben. Maar ze ging liggen slapen in haar mand.



Zondagochtend heeft ze ook op het aanrecht gegeten en weer sprong ze eraf. Ik dacht, nou, dan zal het wel minder pijn doen nu. Maar 's avonds kon ik haar niet vinden. Vanmorgen nog steeds niet. We hebben de hele dag naar haar gezocht. Bleek dat ze onder de bank in de stoffering was geklommen. En nu is haar poot ineens twee keer zo dik! Morgen dierenarts dus. Ik hoop op een kneuzing. Maar vrees een breuk!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
En nee, het was niet slim haar op het aanrecht te laten eten. Maar ja, ik dacht dat het wel meeviel. En katten zijn niet de slimste als ze gewond zijn.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Gladioortje: knuffel voor jouw zielige poezebeest!



Oke, op zoek dus naar een dierenarts hier in de wijk. Ik dacht dat ik het uit kon stellen tot na de sterilisatie, die is namelijk nog op kosten van het asiel, bij hun dierenarts.



En waarom slaapt Juffrouw liever op de bank dan in haar zachte mandje bij de verwarming??
Alle reacties Link kopieren
Het was een abces! Waarschijnlijk een bijtwond of ergens in gestapt. Het is leeggemaakt en het arme poppenkind is echt zielig. Haar voorpootje was net een bokshandschoentje.



Ze ligt de hele dag te slapen nu, ik moet haar pootje weken drie keer per dag zodat het open blijft. En twee keer per dag medicijnen. Ze eet nog niet voldoende dus maak ik ze fijn en doe het samen met wat kattenvoer en water in een spuitje in de bek. Dat gaat tegen verwachting in goed. Ze is wel flink ziek dat ze dat toelaat.



Maar ze heeft ook lekker liggen spinnen op mijn buik. Nog maar even opknappen dus voor de kleine Willy.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ah beterschap met je poezel gladoortje !

van Purrrsie heeft weleens een abces aan haar straat gehad dat was ook een gemene. Die had zich uitgebreid naar de aanzet van haar staart op haar rug. Zijn we weken zoet mee geweest, het bleek zo'n scherp grasje te zijn wat onder haar huid terecht was gekomen.
Dames, wat vinden jullie van deze? http://dewerelddraaitdoor ... 4c7ce948bd74c1997b5bd042e



Overigens, nog een vreemde eigenschap van mijn huisgenootje: ze kijkt graag Harry Potter... Gisteren zat ik te kijken, gaat ze pal voor de tv zitten, met haar koppie richting beeldscherm. En ik moest 3 keer roepen voor ik haar voor iets anders kon interesseren (knuffelen, waar ik haar gewoonlijk voor wakker mag maken).



En ze had een hap van mijn muffin gestolen! Snel afgepakt en weggegooid, stuk waar ze had gebeten van muffin afgesneden en ook maar weggegooid. Om de een of andere reden dacht ik dat het niet zo goed zou zijn voor katten als ze muffin zouden eten. Voor mezelf vond ik het niet echt hygiënisch...
Monster had eerder dit jaar ook een warm en dik abces op zijn rug (gevochten) dat knapte terwijl hij bij mij op bed lag

Wat ontzettend goor en wat een enorme stank!!



Maar als de druk er af is gaat ook gelijk de koorts weg en voelt kat zich snel beter



Blueeyes ben je vier van je kat?





Haha, zonde hoor van je muffin.

En poekel heeft wel goede smaak dat ze naar Harry Potter kijkt!



En heerlijk die kittentherapie
Ik was het een beetje zat dat Bieb iedere keer op de bank klom en daar de bank vernaggelde (ze trekt haar zware dikke lijf echt aan haar nagels omhoog terwijl die nagels in mijn bank hangen)

Ik heb een lekker kussentje onder de tafel gelegd en wat denk je...

Missie geslaagd!!







Niet zo'n enorm scherpe foto omdat ik niet kon flitsen (dan deed ze haar ogen dicht )
Oh Bieb wat een lieve foto
Dank! Mijn oude dame is ook helemaal tevreden nu en dat straalt ze wel uit
Ja, ik zie een intens tevreden poes liggen !

Ze is heel mooi van kleur met haar streepjes.
Ze is een een zwart/zilver tabby BK.

Jeweetwel die zo populair werden door Whiskas.
Niet per se vies, maar ik weet niet hoe goed dat is. Ben nog nieuw op kattengebied, moet nog wennen. Vergelijk me maar met een overbezorgde moeder die alles steriel wil hebben voor haar babytje. Daarbij ben ik ook iets voorzichtiger als ik weet dat ik naar mijn ouders ga: mijn vader is namelijk ongeneeslijk ziek en daarmee kwetsbare doelgroep. En dan kan ik er wel tegen kunnen, maar hij kan er alsnog ziek van worden, en dat wil ik ook niet.



Over mijn ouders: zaterdag ga (weer) bij ze langs, en ze hebben aangegeven dat Juffrouw mee mag. Reisafstand is zo'n 30-45 min. Ik heb een goede bench om in te vervoeren, maar ik heb verder geen idee hoe het aan te pakken. Juffrouw is niet bang en erg gericht op mensen, ze houdt van aandacht en geaaid worden. Toen ze bij mij kwam was ze met een aantal uur onder de bank uit (kwam ze uit het asiel, ze kende zowel mij als het huis nog niet). Wat denken jullie: is dit een goed plan? Aan de ene kant denk ik van wel (wennen aan de bench, er achter komen dat die niet alleen naar een dierenarts leidt, ze is minder alleen, en mogelijk dat mijn ouders ook op kunnen passen in de toekomst - zo lang de gezondheid van mijn vader het toe laat, uiteraard), aan de andere kant twijfel ik (katten staan er niet om bekend zo ontzettend dol te zijn op verplaatsingen en veranderingen). Wat zouden jullie doen? En als ik haar mee neem, waar moet ik op letten, wat moet er nog meer mee?
Die van mij zijn qua kleur iets te heet gewassen vergeleken met jouw dame haha !

Ik heb alleen ervaring met vervoeren van de dames naar de dierenarts blueeyes, godzijdank is dat maar 1 keer per jaar en 5 minuten in de auto want langer is voor ons beiden niet verantwoord dan gooide ik ze eruit want ze gaan toch een partij zitten gillen met zijn tweetjes op de achterbank !
Ga je ook logeren daar of alleen op bezoek?

Alleen bij logeren zou ik het overwegen.

Of doe je je vader er een enorm plezier mee als je haar meeneemt?



Mijn poezen eten wel eens iets wat niet voor ze bestemd is maar ach.. het moet ook een beetje leuk blijven hé
quote:paper-clip schreef op 12 november 2014 @ 19:18:

want ze gaan toch een partij zitten gillen met zijn tweetjes op de achterbank !Gezellig
Heul gezellig



Katten brengen geen ziektes op de mens over, ik zou alleen oppassen met je vader als hij een allergie heeft Blueeyes.

Poes krijgt niets van muffin hoor, hier eten ze regelmatig een stukje van een plak cake als iemand dat weer eens onbeheerd op tafel heeft laten staan (lees zoon).
Hier wordt door de poezen chips gegeten en olijven en iedere dag een reepje vleeswaren (als vriend zijn brood smeert)

En het vla schaaltje mag Bieb ook uitlikken.

Ze is er al 13 mee geworden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven