Kat maakt overal drama van.

11-04-2016 16:44 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee katten, eentje van mijn vriend en eentje van mij. Die van mij is vrij strak opgevoed, mag niet op tafel, slaapt 's nachts keurig, ideaal beest. Ze heeft haar fases, maar over het algemeen perfect. Gaat ook gemakkelijk naar de dierenarts, ik kan haar douchen, niks is haar te gek.



Nu de kat van mijn vriend, niet te borstelen of fatsoenlijk op te pakken, want dat veroorzaakt grote paniek. En mijn vriend vindt dat ze zelf moet kunnen doen waar ze zin in heeft, ze is de baas. Er zijn geen regels.



Nu heeft ze regelmatig dunnere poep (zwak gestel, dierenarts vond er niks mis mee) en gaat dan gewoon met vieze kont op de tafels, vensterbanken, beddengoed liggen. Alles onder de stront. Afdouchen mag ik dan gezellig bij meehelpen, maar dan gaat ze dus compleet door het lint en zit ik zelf ook onder de stront en krassen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. 's nachts constant op bed springen of, als ik de deur dichtdoe, bij de deur gaan zitten janken, waarna vriend de deur opendoet (einde nachtrust) of uit bed gaat om bij haar te zitten, midden in de nacht!



Vandaag moest ze naar de dierenarts, weer drama. Ze wilde het mandje al niet in, maar bij de dierenarts is ze compleet geflipt en heeft zichzelf eronder gescheten. En wie zit er weer onder de diepe krassen nu? Ik.. Het plezier gaat er zo wel af, want echt alles is drama met haar. En het is gewoon de schuld van mijn vriend omdat hij haar als een baby behandelt.



Allereerst wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Ten tweede, hoe kan ik die kat wat manieren bijbrengen? De dierenarts wil haar nu niet meer zien tenzij ze een pilletje heeft gehad, maar ik zie dat echt als uiterste redmiddel. En hoe overtuig ik mijn partner er van dat het echt beter is om wat regels voor de dieren te hebben? Ik eet toch lekkerder als er geen poep op dezelfde tafel ligt.
Ik heb twee lang harige katten maar die krijg ik echt niet zonder drama geborsteld. We moeten met twee man zijn. 1 houdt haar vast en de ander borstelt en dan nog is het gevaarlijk, voor ons dan wel
Alle reacties Link kopieren
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 16:54:

Hima, ja. Mijn kat is met een no nonsense approach opgevoed.



Je hebt gewoon mazzel met een makkelijke kat, vrees ik. Al is je opvoeding heus ook wel goed hoor.



Doet me aan mijn kinderen denken. De eerste deed alles volgens het boekje, at haar groenten enzo. Zie je wel, zeiden man en ik, gewoon groenten aan blijven bieden en kinderen eten het. Wat een geweldige opvoedtalenten zijn we toch. En toen werd nummer twee geboren en die lust alleen wit brood en chicken nuggets.
quote:lisbeth schreef op 11 april 2016 @ 17:01:

Ik heb twee lang harige katten maar die krijg ik echt niet zonder drama geborsteld. We moeten met twee man zijn. 1 houdt haar vast en de ander borstelt en dan nog is het gevaarlijk, voor ons dan welOvenwanten!
Ok van die poep is vies, wellicht een ander dieet proberen waardoor ze wat minder dunne poep krijgt in overleg met DA?



Maar verder klink je onaardig over de kat en zelfs een beetje jaloers op het feit dat de kat van je vriend bepaalde dingen mag.



Je redenatie dat het aan de opvoeding ligt vind ik redelijk kul. Ik heb 3 katten waar dezelfde 'regels' voor gelden voor zover deze regels af te dwingen zijn. Eentje springt acuut in de houding als ik wat van haar wil. De andere twee weten het donders goed, kijken me aan alsof ze het precies doorhebben wat ik bedoel, en gaan vervolgens gewoon lekker hun eigen gang. Het is dat ze hun middelvinger niet op kunnen steken......



Twee van mijn katten kan ik prima douchen of nagels knippen. Geen enkel probleem. Maar het poesje wat zo goed luistert als ze niet op dingen mag zitten van mij, gaat juist weer compleet door het dak van die dingen. Er is gewoon geen peil op te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ze is overigens langharig en moet dus geborsteld. Anders zou ik het laten
quote:Moiren_ schreef op 11 april 2016 @ 17:03:

[...]



Ovenwanten!Ja en een dik fleece vest voor als ze spartelen met de achterpoten
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 11 april 2016 @ 17:01:

Hoe kan het dan dat ik al 1,5 jaar terrorkater van het aanrecht moet plukken? In het begin heeft hij liters plantenspuitwater, vermanende woorden, en wat al niet meer naar zijn kop gekregen, 25 keer per dag. Tegenwoordig mik ik hem zwijgend op de grond. Als we eten zet ik meneer uit de kamer omdat hij anders op tafel springt. En nee... Bedelen heeft nog nooit resultaat gegeven voor hem.

We denken dat hij verstandelijk beperkt is, of autistisch Nee hoor, gewoon eigenwijs.
verba volant, scripta manent.
Al eens een trimmer geprobeerd? Je hebt er die aan huis komen. Kijken of die het voor elkaar krijgt. Die hebben er vaak net wat meer handigheid in.
1 van mijn katten is een emotie eter. Bij alles wat er gebeurt sprint ze naar haar etensbak en begint te eten. Ze volgt ons overal en als de ijskast open gaat komt ze zelfs van de zolder naaf onder. Ze krijgt nooit wat maar blijft bedelen. Volgens mij heeft die ook niet vooraan in de rij gestaan toen de iq punten werden uitgedeeld
Overigens vind ik tegenwoordig dat ik héél goed katten kan opvoeden. Want deze eten niet álles op wat ze vinden. Ik kan rustig eten laten staan en dan is dat niet op. Mijn vorige katten aten zelfs fruit of sla of brood als ik dat (in verpakking) op het aanrecht liet staan. Deze doen dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Deadpool, ik ben absoluut niet jaloers. Ik ben er gewoon zat van dat ik de tafel eerst moet afnemen voor ik mijn bord op de tafel kan zetten. Dat ik constant onder de krassen zit. Ik denk dat mijn vriend ze teveel van voer wisselt en dat ze daarom snel dunne poep krijgt. Ik stel allerlei dingen voor om die kat rustiger te krigen, maar dat kan allemaal niet en nu is er dus steeds gedoe. Als mijn vriend voor werk een aantal dagen van huis is, jammert ze niet aan de deur bijvoorbeeld. Het kan dus wel, maar hij reageert zo mooi! En ja, ik vind haar door haar gedrag ook minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 16:59:

Mijn kat is allergisch voor vlooien en ik douche haar eens in de zoveel tijd met een flea repellent. Daarnaast is ze toen ze nog buiten mocht ook weleens smerig van een avontuur thuisgekomen, dan gaat ze ook onder de douche



Ze zijn vast niet allemaal zo makkelijk als de mijne, maar je kunt een kat wel gewoon leren om te borstelen e.d. zonder dat de boel compleet overstuur raakt?



Mietrot, dat is niet normaal, maar het lukt gewoon niet met haar. Er is totaal geen land mee te bezeilen. Daarom raadde ze dat aan. Ze zit nu zelf ook onder de krassen.



Ik moet wel meehelpen met douchen, want alleen redt hij het totaal niet.



Bedoel je nou dat ze nu niet meer naar buiten mag? Of begrijp ik het verkeerd? Anders vind ik het wel heel zielig hoor.



Verder vind ik jullie katten wel twee uiterste zeg. Die van jou lijkt eerder op een hond, dat gun ik hem eerlijk gezegd ook niet. Katten zijn nou eenmaal nachtdieren. Maar de kat van je vriend is ook wel weer het andere uiterste. Ik kom me voorstellen dat als er echt poepresten op de tafel komen, dat dat erg vervelend is.



Misschien is het een idee om een middenweg te zoeken? Ik zou er persoonlijk ook niet zo op zitten wachten als iemand mijn kat zo zou willen veranderen, maar aan de andere kant iets meer hygiëne kan ook geen kwaad.
Sowieso ander voer proberen voor haar darmen.



En dan max twee regels voor de koningin bespreken met je vriend.

Ik zou inzetten op: Niet op tafel en niet in bed.



En dan begint het 5 jaar durende spelletje: niet op tafel en niet in bed.

Consequent beest eraf duwen. En dat 5 jaar volhouden.

Misschien werkt het dan, maar t blijft natuurlijk een kat.



Mijn katten moet je trouwens ook niet optillen, en als je dood wil moet je ermee gaan douchen.

Ook happen en krabben ze graag in dierenartsen. Dat doen ze nou eenmaal.



En bij haar kont zou ik het haar kort afknippen, scheelt veel gesmeer denk ik.
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 17:12:

Deadpool, ik ben absoluut niet jaloers. Ik ben er gewoon zat van dat ik de tafel eerst moet afnemen voor ik mijn bord op de tafel kan zetten. Dat ik constant onder de krassen zit. Ik denk dat mijn vriend ze teveel van voer wisselt en dat ze daarom snel dunne poep krijgt. Ik stel allerlei dingen voor om die kat rustiger te krigen, maar dat kan allemaal niet en nu is er dus steeds gedoe. Als mijn vriend voor werk een aantal dagen van huis is, jammert ze niet aan de deur bijvoorbeeld. Het kan dus wel, maar hij reageert zo mooi! En ja, ik vind haar door haar gedrag ook minder leuk.



Ik zou in eerste instantie niet de kat gaan opvoeden, maar je man.



Maar ik blijf erbij dat je best es laat uitvogelen wat er scheelt met de kat haar darmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 11 april 2016 @ 17:11:

Overigens vind ik tegenwoordig dat ik héél goed katten kan opvoeden. Want deze eten niet álles op wat ze vinden. Ik kan rustig eten laten staan en dan is dat niet op. Mijn vorige katten aten zelfs fruit of sla of brood als ik dat (in verpakking) op het aanrecht liet staan. Deze doen dat niet.Ligt dat aan je opvoeding of aan de katten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Door om de haverklap van voer te wisselen, kunnen veel katten darmproblemen krijgen. Ik mag toch hopen dat je vriend dat soort basisdingen weet...
Alle reacties Link kopieren
Ze lust ook bijna niks. Als mijn vriend natvoer neerzet en ze eet het niet, krijgt ze wat anders. Zelfs mijn kat is een moeilijkere eter geworden hierdoor. Op een gegeven moment staan er gewoon drie verschillende smaakjes. En bepaalde zakjes geeft hij niet meer, want die eten ze niet waar hij bij is. Als ik ze diezelfde zakjes voer, eten ze het wel, want ze krijgen gewoon niet anders tot 's avonds.



faranya. Zielig he? Maar ja, ik woon nu aan een drukke weg. Dus liever zielig dan plat ze komt in de tuin.
Maar jij vindt ook nogal wat van je vriend's manier van opvoeden....



Ik zou nog even niet aan kinderen beginnen
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 11 april 2016 @ 17:02:

[...]





Je hebt gewoon mazzel met een makkelijke kat, vrees ik. Al is je opvoeding heus ook wel goed hoor.



Doet me aan mijn kinderen denken. De eerste deed alles volgens het boekje, at haar groenten enzo. Zie je wel, zeiden man en ik, gewoon groenten aan blijven bieden en kinderen eten het. Wat een geweldige opvoedtalenten zijn we toch. En toen werd nummer twee geboren en die lust alleen wit brood en chicken nuggets.



Dacht ik van mijn katten ook, kwamen na de eerste maanden consequent "nee!" zeggen en van het aanrecht plukken, nooit meer op het aanrecht. Ik uitermate tevreden over mijn standvastigheid, tot ik ontdekte dat ik zodra ik ook maar één voet buiten de deur zette, ze me zeer relaxed op het aanrecht door het keukenraam zaten na te kijken. En ik maar dreigend "NEE" roepen van buiten, zaten ze met van die vriendelijk dichtgeknepen oogjes naar me te kijken
Tjezus, wat vals
Het lijkt wel alsof we het over een kind hebben ipv een kat. Een kat verhongert niet hoor. Gewoon neerzetten en als ze honger heeft eet ze wel. En echt je vriend opvoeden want jullie moeten samen de kat opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 17:17:

Ze lust ook bijna niks. Als mijn vriend natvoer neerzet en ze eet het niet, krijgt ze wat anders. Zelfs mijn kat is een moeilijkere eter geworden hierdoor. Op een gegeven moment staan er gewoon drie verschillende smaakjes. En bepaalde zakjes geeft hij niet meer, want die eten ze niet waar hij bij is. Als ik ze diezelfde zakjes voer, eten ze het wel, want ze krijgen gewoon niet anders tot 's avonds.



faranya. Zielig he? Maar ja, ik woon nu aan een drukke weg. Dus liever zielig dan plat ze komt in de tuin.



Misschien helemaal van het natvoer af?

Onze kat krijgt alleen maar droogvoer, schijnt beter te zijn. Ik koop een 4-kilo-zak van een wat duurder merk, maar dat gaat 2 maanden mee.
Alle reacties Link kopieren
Zara, dat weet hij. Maar omdat ze nu zo'n beetje niks lusten, probeert hij andere smaakjes in de hoop dat die beter bevallen. Ik hou mijn eigen kat op haar eigen voer. Het is echt belachelijk, ik weet het..



ainne, dat wil hij niet. En dat eet ze ook bijna niet. Ik heb Iams in huis. Maar ze neemt hier en daar een hapje en dat is het.
Alle reacties Link kopieren
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 17:17:

Ze lust ook bijna niks. Als mijn vriend natvoer neerzet en ze eet het niet, krijgt ze wat anders. Zelfs mijn kat is een moeilijkere eter geworden hierdoor. Op een gegeven moment staan er gewoon drie verschillende smaakjes. En bepaalde zakjes geeft hij niet meer, want die eten ze niet waar hij bij is. Als ik ze diezelfde zakjes voer, eten ze het wel, want ze krijgen gewoon niet anders tot 's avonds.

In plaats van mauwen over haar eetgedrag, zou ik die kat eerder nog een keer meenemen naar een andere dierenarts. Klinkt niet normaal, een kat die zoveel last heeft van haar darmen. Wat voor voer krijgt ze? Heeft de dierenarts daar advies over gegeven?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt de liefste en gemakkelijkste kat die je je maar kan indenken. Maar een nachtmerrie als het om reizen gaat, raakt helemaal in paniek, poept zichzelf al gillend onder en weet uit iedere reismand/reistas te breken. Ik kan er nu wel heel hard om lachen, maar wij zijn een keer bijna verongelukt omdat hij op de snelweg uit de reismand (die ik uit voorzorg op schoot had) wist te breken en bij mijn vriend, die reed, in zijn benen klom. Uiteindelijk schoot ie op mijn hoofd, met een voorpoot in mijn wang en zijn achterlijf helemaal vast in mijn haar en toen moesten we nog zo'n 20 minuten rijden. De stank was niet te harden en uiteraard zat ik niet alleen onder de krassen, maar ook onder de stront.



Ergste verhuizing ooit.
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens geen diarree, maar het hoeft maar iets minder hard te zijn om in haar haren te blijven plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven