Kat maakt overal drama van.

11-04-2016 16:44 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee katten, eentje van mijn vriend en eentje van mij. Die van mij is vrij strak opgevoed, mag niet op tafel, slaapt 's nachts keurig, ideaal beest. Ze heeft haar fases, maar over het algemeen perfect. Gaat ook gemakkelijk naar de dierenarts, ik kan haar douchen, niks is haar te gek.



Nu de kat van mijn vriend, niet te borstelen of fatsoenlijk op te pakken, want dat veroorzaakt grote paniek. En mijn vriend vindt dat ze zelf moet kunnen doen waar ze zin in heeft, ze is de baas. Er zijn geen regels.



Nu heeft ze regelmatig dunnere poep (zwak gestel, dierenarts vond er niks mis mee) en gaat dan gewoon met vieze kont op de tafels, vensterbanken, beddengoed liggen. Alles onder de stront. Afdouchen mag ik dan gezellig bij meehelpen, maar dan gaat ze dus compleet door het lint en zit ik zelf ook onder de stront en krassen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. 's nachts constant op bed springen of, als ik de deur dichtdoe, bij de deur gaan zitten janken, waarna vriend de deur opendoet (einde nachtrust) of uit bed gaat om bij haar te zitten, midden in de nacht!



Vandaag moest ze naar de dierenarts, weer drama. Ze wilde het mandje al niet in, maar bij de dierenarts is ze compleet geflipt en heeft zichzelf eronder gescheten. En wie zit er weer onder de diepe krassen nu? Ik.. Het plezier gaat er zo wel af, want echt alles is drama met haar. En het is gewoon de schuld van mijn vriend omdat hij haar als een baby behandelt.



Allereerst wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Ten tweede, hoe kan ik die kat wat manieren bijbrengen? De dierenarts wil haar nu niet meer zien tenzij ze een pilletje heeft gehad, maar ik zie dat echt als uiterste redmiddel. En hoe overtuig ik mijn partner er van dat het echt beter is om wat regels voor de dieren te hebben? Ik eet toch lekkerder als er geen poep op dezelfde tafel ligt.
Alle reacties Link kopieren
Grappig... Dit noem ik altijd een van de twee manieren om te testen of je toe bent aan samenwonen en/of het maken van een stuk of wat koters.

Nr 1: samen een huisdier opvoeden

Nr 2: samen gaan kamperen voor twee weken in een ieniemie-tentje (liefst bij slecht weer)
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen begin ik niet aan hoor, maar bedankt voor de zorgen



kan ik haar wat laten wennen door de reismand in de kamer te zetten met snoepjes e.d.? Zou dat werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 11 april 2016 @ 17:21:

Het lijkt wel alsof we het over een kind hebben ipv een kat. Een kat verhongert niet hoor. Gewoon neerzetten en als ze honger heeft eet ze wel. En echt je vriend opvoeden want jullie moeten samen de kat opvoeden.Ik ben het met je eens hoor, maar hij vindt dat het zijn kat is en dat ik me er niet mee mag bemoeien. Maar ik zou de kat graag wat rustiger maken met de basic dingen, achter zijn rug om
Begin met de regels die je het belangrijkste vind. Voor mij zou dat de tafel zijn. En dat 200000kesr herhalen. Zoiets als die reismand kun je proberen met een snoepje. Gewoon in de kamer zetten, en daar ren tijd laten staan. Af en toe een snoepje erin leggen. Zo kan ze eraan wennen. Ik zou trouwens eerst zonder deksel doen
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 17:34:

[...]





Ik ben het met je eens hoor, maar hij vindt dat het zijn kat is en dat ik me er niet mee mag bemoeien. Maar ik zou de kat graag wat rustiger maken met de basic dingen, achter zijn rug om Samen spelen samen delen. Of in jullie geval samenwonen en samen opvoeden. Lijkt mij dat hij geen co-ouderschap heeft over de kat dus in dit geval ben jij de nieuwe moeder en aan jou mede de opvoedtaak
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 april 2016 @ 16:46:

Je vergeet dat een kat personeel heeft, een hond heeft een baas.

Klinkklare onzin. En dit leidt tot een kat zoals de vriend van de ts heeft. De ts zelf heeft haar kat wél opgevoed en het is een probleemloos dier.



Ik ken echt veel mensen met katten, en die voeden hun dieren gewoon op en die zijn gewoon de baas in huis.
Alle reacties Link kopieren
Kat is op te voeden heus. Maar vergt vooral,om alles nu af te leren, veel doorzettingsvermogen en consequent blijven. Het is een dier dus heel duidelijk straffen enof belonen. En je verwachtingen realistisch houden. Douchen is niet realistisch. Eerder een uitzondering. Dierenarts vind die van ons ook niks. Want dat mandje betekend da dus pijn.



Als hij op tafel gaat in vinger knippen en gelijk erna of plantenspuit of tik op neus. Na tijdje is het geconditioneerd en hoef je alleen maar te knippen met vingers.

Onze kat weet dat wij na het brok geven naar bed gaan. Hij loopt ons niet na. Hij weet dat hij dat niet hoeft te proberen omdat hij er toch niet in komt.



Maar dit zijn leuke tips maar werken alleen als vriend en jij op 1 lijn gaan zitten en het allebei echt zo uitvoeren.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Arme poes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn katten mogen niet in de slaapkamer. Laat dat nu hun favoriete plek zijn. Ze posten dus altijd voor de slaapkamerdeur en als ik niet goed oplet sluipen ze naar binnen. Braverik gaat dan in het kozijn zitten, de sufferd, maar terrorkater midden onder het bed. En dan ben ik een kwartier bezig om hem naar buiten te praten. Niet fijn om 3 uur 's nachts

Er is er wel eens een per ongeluk ingesloten, een hele dag. Gelukkig had hij niet geplast maar mijn hele bed zat onder de kattenharen. Wit beddengoed, donkergrijze kat, fijn...
Alle reacties Link kopieren
Weet je, als ik me niet mocht bemoeien met de kat, dan stak ik ook geen hand meer uit om mee te helpen. Naar de dierenarts? Jammer dan, dan moet hij maar alleen gaan. Voordat ik me onder liet krassen en poepen door een onopgevoed beest waar ik me niet mee mocht bemoeien.....



Vriend heeft de kat geheel bedorven door altijd toe te geven.

Elk dier kun je op die manier bederven door het verkeerde gedrag te lonen.
nooit een kind nemen
Alle reacties Link kopieren
Iones, dat is dus ook precies wat ik bedoel.



Minke, als er niet constant poep overal aan gesmeerd werd, mocht ze van mij bijna overal wel komen. De eettafel is gewoon sowieso al vies. Maar ik loop haar dus constant in de gaten te houden omdat ik bang ben dat het weer zover is.



Ik forum mobiel en op tablet en ik vind het maar moeilijk! Ik lees jullie wel allemaal en waardeer alle snelle reacties enorm.



Ik weet dat mijn kat een uitzondering is met haar douchen. Maar ik heb gewoon echt het idee dat zijn kat wel dingen kan leren, want met mij alleen is ze heel anders. En het is gewoon jammer dat mijn vriend het niet de moeite waard vindt om het zo te proberen. Want dat zou haar zoveel stress besparen. Niet meehelpen bij het douchen of andere krasrijke dingen wordt niet gewaardeerd, want "hij doet ook zoveel voor mij".
Alle reacties Link kopieren
Als hij zoveel voor jou doet, moet je maar zo redeneren `dat je al genoeg voor hem doet`, namelijk de poep van zijn kat opruimen die overal afgesmeerd wordt....
Alle reacties Link kopieren
Er is een methode om angstige katten in een handdoek te wikkelen. Kan je wat krassen schelen.
Alle reacties Link kopieren
Onze kat doet ook minder als mijn man in de buurt is. Hij weet dat die hem veel strakker houdt en steviger corrigeert. Bij man springt hij zomaar niet op tafel hoor. Dit heeft hij door ervaring geleerd.



En als poes niet opgepakt wil worden dan niet. Dat kun je niet forceren vind ik.



Maar je man doet niet mee lees ik. Dan kun jij wel vanalles doen maar blijft het zo. Je trekt aan een dood paard.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend klinkt als iemand die een kat als mens behandelt. Waar de kat zit mag je als mens niet gaan zitten. Een kat hoort niet op tafel of op het aanrecht.
Eerlijk gezegd bekruipt me het gevoel dat het niet aan de kat ligt maar aan je vent. Zolang die lekker eigenwijs die kat dingen voor blijft zetten waar ze van aan de schijt gaat kan jij opvoeden wat je wil maar dan helpt het dus niet. Jullie moeten consequent zijn. Anders heeft het 0 komma niks zin. En dat kun je dat beestje niet aanrekenen!
quote:Mietrot schreef op 11 april 2016 @ 16:59:

Ik zou om te beginnen al een andere dierenarts zoeken.

Een dierenarts waarbij je een kat eerst pillen moet geven voor je komt???

Hoe denkt hij trouwens dat je die binnen krijgt bij haar?

Daarnaast zou ik haar toch écht grondig laten onderzoeken qua darmen.

Zo vaak hevige diarree is niet gezond.



En tja, je kan dat dier 100 keer van 't aanrecht vissen maar dat zal haar toch echt niet weerhouden om er op te raken.

Desnoods als jullie er niet zijn.

Zelfde met dat je de deur kan sluiten van de slaapkamer, maar dat weerhoudt de kat er niet van voor de deur te gaan zitten mauwen.



Heb hier 3 katten zitten .

Waaronder 1 met een serieuze handleiding waarmee we niet eens bij de dierenarts raken.



Eens!



De poes gedraagt zich waarschijnlijk niet zo "mensvriendelijk" omdat het beestje zich niet zo lekker voelt.
Waarom accepteer je het dan dat je vriend zo met de kat omgaat en hoe gaat hij met de andere kat om?

Mensen die dieren behandelen als mensen of nog erger als kinderen/baby's werken bij mij zo erg op m'n irritatiegrens dat ik er niet mee samen zou kunnen leven. Jij hebt er ook behoorlijk veel moeite mee maar kiest er toch voor om samen te wonen en zelfs het gedrag van vriend tegenover kat in stand te houden. Waarom doe je dit en ben je niet bang dat hij de andere kat ook verpest? Ik zou niks meer voor vriend doen als hij zo door blijft gaan. En als hij dagen weg is en jij voor zijn kat moet zorgen zou ik er toch een flinke ruzie voor over hebben om te zorgen dat vriend zich normaal gaat gedragen tegenover kat en afspraken maken wat wel en wat niet kan.

Maar jij laat het maar een beetje zijn gang gaan lees ik.
quote:softijsmetspikkels schreef op 11 april 2016 @ 17:34:

[...]





Ik ben het met je eens hoor, maar hij vindt dat het zijn kat is en dat ik me er niet mee mag bemoeien. Maar ik zou de kat graag wat rustiger maken met de basic dingen, achter zijn rug om En dat gaat dus niet lukken. Gedragsverandering kan alleen plaatsvinden als jullie de kat allebei precies hetzelfde behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik heel veel van mijn katten kan hebben, gelden hier wel een paar regels. Niet op het aanrecht en niet op de salontafel zijn daar twee van. Maar.

Eén kat, daarmee kunnen we alles doen. Die weet niet eens dat ie kat is. Een andere echter, nou, dénk aan de vlooiendruppels en je kunt al naar de EHBO rijden. Die kan alleen naar de DA als ie half dood is. Elke kat is daar wel anders in en dat heeft niet alleen met ´opvoeden´ te maken, maar ook met het ras. Een main-coon laat zich over het algemeen genomen wat makkelijker hanteren dan een gewone straatkat. Zelfs als er maar een kwart ras in zit.



Ik vraag me nu af wat de kat te eten krijgt? Geen melk, geen slagroom, eigenlijk over het algemeen geen dingen die niet voor katten bestemd zijn. En ik zou er een anti-diarree-pil aan wagen (wel die van de dierenarts!!). Dat heb ik hier eens gedaan met een zwerfkat, gewoon onder het eten geroerd. Voordeel van zwervers, die eten gewoon álles. Want die had ook niet al te frisse ontlasting zeg maar. Na één pilletje was het probleem eigenlijk opgelost. De melk die ze krijgen (lactose vrij) wordt sindsdien aangelengd met water. Want mijn eigen katten drinken een slokje en vinden het dan wel weer goed, maar de zwerver slurpt door totdat het bakje leeg is. En dat blijkt dus niet te kunnen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
JessiJ, ik ga verhuizen binnenkort met mijn kat. Dus we gaan latten. Mijn kat krijgt voer door mij gekocht, brokjes, en ook niet meer natvoer dan ik nodig vind. Vorig jaar heeft ze meer natvoer gehad omdat hij haar meer voerde en ik kreeg meteen feedback van de da dat ze meer plak had op haar tanden. Dus het gaat gewoon op mijn manier. Want schijnbaar werkt dat beter.



Mara, klopt. Als de kat op de bank ligt, dan wil hij ook liever niet dat ik daar ga zitten. Maar ik heb grenzen en ik blijf niet staan voor een kat. Helemaal omdat we hier een enorme lading bedjes, krabpalen enz. hebben. Allemaal mooie plekken voor katten, lijkt me zo.



Ik ga het nog eens met hem bespreken, ook de darmen en de invloed van het voer daarop. En de regels die strakker moeten. En ik ga de reismand in de kamer zetten, Open.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dierenarts zegt ook dat brokjes het beste is.



Kat heeft niet voor niets last van ontlasting. Kat heeft stress en/of problemen met voeding. Een kat is in principe schoon op zichzelf en hoeft ook geen douche. Indien er echter ontlasting kleeft aan zijn achterkant dan gaat een kat met zijn kont slepen om het schoon te krijgen. Jullie moeten de oorzaak aanpakken ipv de stress opvoeren waar de kat nog meer last van krijgt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Rhaegal schreef op 11 april 2016 @ 17:00:

Waaom zou je een kat willen douchen en borstelen? Afgezien van dat vlooiengedoe.Mijn kat heeft weleens onder de stront gezeten nadat ze in haar reismand moest. Dan douche ik haar hoor. No way dat ik haar bestront en al in huis rond laat lopen, dat vind ik zooo vies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 11 april 2016 @ 16:59:

Oh en qua slaapkamer: ze mogen hier s nachts niet op de slaapkamer, wat er uiteraard in resulteert dat ze zodra de deur open gaat naar binnen glippen en onder het bed liggen tót ik weer in bed ga liggen en dán pas boven op het bed springen, tenzij ik ze wil pakken, dan liggen ze weer onder het bed, totdat ik weer in bed lig, dan springen ze op het bed, totdat ik ze wil pakken, dan liggen ze weer onder het bed, totdat ik het opgeef en dan besluit maar te gaan slapen dan staan ze voor de deur te miauwen dat ze de slaapkamer uit willen.Daar ging mijn volle kop koffie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven