Kat maakt overal drama van.

11-04-2016 16:44 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee katten, eentje van mijn vriend en eentje van mij. Die van mij is vrij strak opgevoed, mag niet op tafel, slaapt 's nachts keurig, ideaal beest. Ze heeft haar fases, maar over het algemeen perfect. Gaat ook gemakkelijk naar de dierenarts, ik kan haar douchen, niks is haar te gek.



Nu de kat van mijn vriend, niet te borstelen of fatsoenlijk op te pakken, want dat veroorzaakt grote paniek. En mijn vriend vindt dat ze zelf moet kunnen doen waar ze zin in heeft, ze is de baas. Er zijn geen regels.



Nu heeft ze regelmatig dunnere poep (zwak gestel, dierenarts vond er niks mis mee) en gaat dan gewoon met vieze kont op de tafels, vensterbanken, beddengoed liggen. Alles onder de stront. Afdouchen mag ik dan gezellig bij meehelpen, maar dan gaat ze dus compleet door het lint en zit ik zelf ook onder de stront en krassen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. 's nachts constant op bed springen of, als ik de deur dichtdoe, bij de deur gaan zitten janken, waarna vriend de deur opendoet (einde nachtrust) of uit bed gaat om bij haar te zitten, midden in de nacht!



Vandaag moest ze naar de dierenarts, weer drama. Ze wilde het mandje al niet in, maar bij de dierenarts is ze compleet geflipt en heeft zichzelf eronder gescheten. En wie zit er weer onder de diepe krassen nu? Ik.. Het plezier gaat er zo wel af, want echt alles is drama met haar. En het is gewoon de schuld van mijn vriend omdat hij haar als een baby behandelt.



Allereerst wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Ten tweede, hoe kan ik die kat wat manieren bijbrengen? De dierenarts wil haar nu niet meer zien tenzij ze een pilletje heeft gehad, maar ik zie dat echt als uiterste redmiddel. En hoe overtuig ik mijn partner er van dat het echt beter is om wat regels voor de dieren te hebben? Ik eet toch lekkerder als er geen poep op dezelfde tafel ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:softijsmetspikkels schreef op 23 april 2016 @ 19:10:

Waarom begint iedereen steeds over kinderen? Wie zegt dat dat in de planning staat?

De meeste mensen beginnen aan kinderen en we gaan uit van de algemeenheid, niet van de uitzonderingen. Hoewel ik zelf op dit vlak een uitzondering ben.

En als je het over katten niet eens wordt, dan ook niet over kinderen. En daarin is het nog belangrijker om samen één lijn te trekken. Dat moet altijd in opvoeding. Bij honden, bij katten en bij kinderen.



Kinderen zijn het zwaarste engagement dat mensen met elkaar aan kunnen gaan. Je kunt scheiden, maar de ander blijft altijd de ouder van jouw kind. En je zult er daarom nooit helemaal van af komen. En als die ander door blijft gaan met een manier van opvoeden die je tegen de borst aan stuit, dan is dat behoorlijk lastig.
Alle reacties Link kopieren
Nou, maak je geen zorgen, want ik heb op dit moment helemaal geen kinderen in de planning en al wilde ik wel kinderen, dan niet met deze persoon. Om redenen die met de katten dan weer niks te maken hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:softijsmetspikkels schreef op 24 april 2016 @ 09:29:

Nou, maak je geen zorgen, want ik heb op dit moment helemaal geen kinderen in de planning en al wilde ik wel kinderen, dan niet met deze persoon. Om redenen die met de katten dan weer niks te maken hebben

Oke. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je net weer een hoop troep hebt moeten opruimen en dat op je zondag ochtend.



Ik begrijp je. Maar ik raad je aan om niet te veel tijd meer aan deze persoon te spenderen. Heb het wel te doen met zijn kat. Maar daar kun jij inderdaad niets aan doen.
quote:ainne schreef op 11 april 2016 @ 16:49:

Kat klinkt niet gelukkig.



Waarom douche je je kat trouwens (je eigen kat), heb ik echt nog nooit gehoord.



Inderdaad, wat een raar gedoe zeg.

Wij hadden vroeger een kat die douchen geweldig vond maar over het algemeen houden katten daar helemaal niet van. Dat jouw kat het wel leuk vind is een uitzondering en zeker niet de standaard.



Als ik hier mijn katten zou gaan afdouchen zou ik zelf naar de eerste hulp kunnen daarna. Ook al zijn ze lief en opgevoed.



Echt niet te geloven dit...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je wel moet als je kat onder de poep zit.
quote:iones schreef op 24 april 2016 @ 09:54:

Ik denk dat je wel moet als je kat onder de poep zit.



Dan pak je desnoods een washand of weet ik veel wat. Ik zou het toch eerst echt anders proberen op te lossen.



Dit beestje is gewoon erg angstig en ik heb niet het idee dat het gedrag van to dit beter maakt. Ook al doet ze haar best.



Ik heb ook een wat angstiger katje, en daar word ik soms ook niet vrolijk van maar bepaalde dingen weet ik wel uit mijn hoofd te laten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet stellen dat dit dier angstig is want je kent de kat niet en vanaf je scherm kun je dat niet beoordelen. Feit is dat katten in het algemeen stresskippen zijn, en ze raken in de stress als ze iets moeten ondergaan wat ze niet willen. Dat wil niet zeggen dat ze angstig zijn.



Die poep moet er hoe dan ook af. Katten haten het om onder de poep te zitten of vies te zijn. Dat is óók niet leuk voor het dier. Erger dan effe door de zure appel bijten en gewassen worden. Dat is zo weer over.
quote:iones schreef op 24 april 2016 @ 10:03:

Je kunt niet stellen dat dit dier angstig is want je kent de kat niet en vanaf je scherm kun je dat niet beoordelen. Feit is dat katten in het algemeen stresskippen zijn, en ze raken in de stress als ze iets moeten ondergaan wat ze niet willen. Dat wil niet zeggen dat ze angstig zijn.



Die poep moet er hoe dan ook af. Katten haten het om onder de poep te zitten of vies te zijn. Dat is óók niet leuk voor het dier. Erger dan effe door de zure appel bijten en gewassen worden. Dat is zo weer over.



Klopt helemaal wat je zegt, en katten zijn vrij intelligent dus die onthouden dit soort dingen echt wel.

Je hebt een simpele oplossing gemerkt: het voer aan passen.

Scheelt de kat stress en jullie werk, ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom jouw vriend dit vertikt of hewoon niet snapt.



Vriend van TO: nee een kat minder eten geven is niet zielig. Wat jij doet is zieliger want je bezorgd dat beest stress.

Bovendien neem ik aan dat je nog lang genieten wil van haar. Dat gaat niet gebeuren op de manier waarop jij de kat verzorgd.

In dat natvoer zitten niet veel voedingsstoffen, dat beest slipt dicht van zoveel eten en ze krijgt bovendien er veel stress van.



Zo dit was mijn laatste poging...
Waarom hebben jullie nog een relatie? Het lijkt erop of je eigenlijk wacht tot er een betere kandidaat voorbij komt. Zonde van je tijd en energie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 24 april 2016 @ 10:12:

[...]





Klopt helemaal wat je zegt, en katten zijn vrij intelligent dus die onthouden dit soort dingen echt wel.

Je hebt een simpele oplossing gemerkt: het voer aan passen.

Scheelt de kat stress en jullie werk, ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom jouw vriend dit vertikt of hewoon niet snapt.



Vriend van TO: nee een kat minder eten geven is niet zielig. Wat jij doet is zieliger want je bezorgd dat beest stress.

Bovendien neem ik aan dat je nog lang genieten wil van haar. Dat gaat niet gebeuren op de manier waarop jij de kat verzorgd.

In dat natvoer zitten niet veel voedingsstoffen, dat beest slipt dicht van zoveel eten en ze krijgt bovendien er veel stress van.



Zo dit was mijn laatste poging... Poog maar door totdat je een ons weegt dan. Want jij bent helemaal niet eerlijk. Je beschuldigt de ts van iets waar zij niets aan kan doen. Zij probeert het goed te doen maar haar pogingen worden om zeep geholpen door die jan lul van een vriend. Híj is degene die de kat verkeerd behandelt.
Lees eens goed: het 'preek' stukje is tegen haar vriend zoals in het begin staat.

Ik snap je reactie, maar ik heb in andere reacties allang gezegd dat ik het begreep en dat

zij niks verkeerd doet.

Jammer dat ik desondanks (dat ik het duidelijk niet tegen haar heb) min of meer een beschuldiging

naar mijn hoofd krijg, maar ik snap het wel want ik ben ook direct. (maar dus niet tegen haar ;) )
Alle reacties Link kopieren
Miss H, mijn eigen kat was ik met een antivlooienshampoo. Ze is allergisch en als ik merk dat ze weer last heeft, gooi ik er een grote schoonmaak doorheen en daarnaast gaat ze dan even onder de douche met haar speciale shampoo. En sindsdien gaat het heel goed met haar. Schande zeg, dat ik dat mijn kat aandoe.



En die andere, onder de stront en dat met een washandje schoonmaken? Veel succes ermee. Als ze niet gedoucht hoeft, doe ik dat ook echt niet. Maar soms is het helaas echt nodig.



Minke, het is soms moeilijk hoor. Hij is zo enorm koppig en ik merk ook dat ik me eraan stoor dat de dingen niet op mijn manier gaan. Ik ben niet zo goed in samenwonen denk ik maar we gaan binnenkort toch latten, dus misschien is dat wel de ultieme oplossing!



Iones, nee hoor, ik heb juist een hele fijne rustige dag gehad. Ik hoop jij ook Ik vind het alleen zo raar dat ik een topic open over een kat en dat mensen me dan gaan adviseren of ik wel of geen kinderen moet nemen en met wie ik dat moet gaan doen.



Zelatrice,
Alle reacties Link kopieren
Ze eet het! Vriend is inmiddels gestopt met die supermarkttroep en heeft zelfs een lading ingeslagen van het goede voer. Stiekem ben ik een beetje trots, want ik had er een hard hoofd in. Maar het topic komt dus tot een goed einde.



We zijn nu met de reismand aan het oefenen en ook dat gaat steeds een stukje beter. Superblij mee!
quote:softijsmetspikkels schreef op 30 april 2016 @ 10:25:

Ze eet het! Vriend is inmiddels gestopt met die supermarkttroep en heeft zelfs een lading ingeslagen van het goede voer. Stiekem ben ik een beetje trots, want ik had er een hard hoofd in. Maar het topic komt dus tot een goed einde.



We zijn nu met de reismand aan het oefenen en ook dat gaat steeds een stukje beter. Superblij mee!

Wauw wat goed van je vriend !!

Ontlasting gaat ook alweer goed??

Wat fijn joh!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben echt blij. Ontlasting is prima, ze heeft nog geen zachte poep meer gehad. En dus ook geen poep in haar haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:*-_lilith_-* schreef op 12 april 2016 @ 09:20:



En een reismandje vind stoute poes prima maar brave poes wordt helemaal gek in zo'n ding, pure paniek is dat voor haar. Terwijl ze het wel prima vindt om er gewoon thuis in te liggen slapen. Zij gaat aan een tuigje als ze ergens heen moet met de auto en dan gaat ze gewoon lekker slapen, als ik dat bij die andere zou doen wordt het een dollemansrit denk ik haha.

Echt zo stom dat ik zelf niet op dat idee ben gekomen, de hond gaat nota bene ook in tuigje + gordel in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor jou maar ook voor de kat dat jouw vriend tot inzicht gekomen is! Hoe heb je dat gedaan, wat heb je gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven