Kat maakt overal drama van.

11-04-2016 16:44 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee katten, eentje van mijn vriend en eentje van mij. Die van mij is vrij strak opgevoed, mag niet op tafel, slaapt 's nachts keurig, ideaal beest. Ze heeft haar fases, maar over het algemeen perfect. Gaat ook gemakkelijk naar de dierenarts, ik kan haar douchen, niks is haar te gek.



Nu de kat van mijn vriend, niet te borstelen of fatsoenlijk op te pakken, want dat veroorzaakt grote paniek. En mijn vriend vindt dat ze zelf moet kunnen doen waar ze zin in heeft, ze is de baas. Er zijn geen regels.



Nu heeft ze regelmatig dunnere poep (zwak gestel, dierenarts vond er niks mis mee) en gaat dan gewoon met vieze kont op de tafels, vensterbanken, beddengoed liggen. Alles onder de stront. Afdouchen mag ik dan gezellig bij meehelpen, maar dan gaat ze dus compleet door het lint en zit ik zelf ook onder de stront en krassen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. 's nachts constant op bed springen of, als ik de deur dichtdoe, bij de deur gaan zitten janken, waarna vriend de deur opendoet (einde nachtrust) of uit bed gaat om bij haar te zitten, midden in de nacht!



Vandaag moest ze naar de dierenarts, weer drama. Ze wilde het mandje al niet in, maar bij de dierenarts is ze compleet geflipt en heeft zichzelf eronder gescheten. En wie zit er weer onder de diepe krassen nu? Ik.. Het plezier gaat er zo wel af, want echt alles is drama met haar. En het is gewoon de schuld van mijn vriend omdat hij haar als een baby behandelt.



Allereerst wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Ten tweede, hoe kan ik die kat wat manieren bijbrengen? De dierenarts wil haar nu niet meer zien tenzij ze een pilletje heeft gehad, maar ik zie dat echt als uiterste redmiddel. En hoe overtuig ik mijn partner er van dat het echt beter is om wat regels voor de dieren te hebben? Ik eet toch lekkerder als er geen poep op dezelfde tafel ligt.
Inderdaad, ze doet dit echt niet om je te pesten of uit wraak of zo, het is een kat, geen mens. Dat denkvermogen heeft ze helemaal niet.

En diarree krijgen volwassen katten van melk, weet niet of je dat geeft, niet meer doen. (Ook geen zogenaamde kattenmelk. Dit heeft een volwassen kat helemaal niet nodig)

Kan ook door het voer komen, het is idd wel iets medisch. (Ook dat gedoe met haar kont, hoeveel kattenbakken heb je trouwens? Bij meerdere katten heb je meer bakken nodig aangezien katten territoriaal zijn)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 11 april 2016 @ 18:40:

Toch zijn er zat kattenliefhebbers die het heel normaal vinden dat hun kat over de tafel, het aanrecht en op bed komt.De tafels en het aanrecht zijn verboden terrein, maar ze slapen wel bij ons op bed. Hoe smerig ik dat ook altijd vond bij andere mensen, van mijn eigen beesten ben ik niet vies.
Vervelend TO, maar ik denk dat je het hun beiden niet kwalijk kan nemen. Je vriend wil het beste voor zijn kat, ook al is het geen gemakkelijke (als je er zo over denkt, is dat toch heel lief, toch?). Mijn kat komt gewoon buiten en vecht met iedere kat die op zijn pad komt, deinst nergens voor terug. En toch, als hij in het reismandje zit, miauwt hij de hele weg lang. Bij de dierenarts schreeuwt hij de boel bij elkaar (in de wachtkamer zullen ze wel denken...). Ik weet niet hoe ik hem hier in heb kunnen opvoeden hoor. Dagelijks bij de dierenarts gaan zitten? Sommige karaktertrekken haal je er niet meer uit, net zoals bij een mens. Genoeg mensen die bang zijn voor de tandarts, ondanks dat ze er ieder half jaar komen.



Ik zou het advies van een second opinion opvolgen, ik denk dat er misschien nog wel wat te winnen valt.
Wat zielig dat ze zo vaak last van haar buik heeft! Beestjes zal zich wel ellendig voelen zeg. Ik zou er toch echt bij vriend op aandringen dat dat opgelost moet worden en dat hij niet zo moet aanklooien met dat voer steeds. Sowieso dat supermarkt voer laten staan. Ik gaf die van mij laatst zo'n klein blikje gourmet als traktatie....allebei diarree. Volgende keer maar weer gewoon een blik tonijn of zalm ofzo.

Ik geef mijn katten trouwens royal canin sensible i.v.m. een kotskat en ben daar zeer tevreden over. Minder kotsen, goede ontlasting die ook nog eens veel minder stinkt, mooie tandjes, mooie vacht. Misschien ook wat voor jullie?



En opvoeden tja...

Ik denk dat je een kat wel wat regels kunt aanleren maar dat ligt toch helemaal aan het karakter wat ie ermee doet.

Mijn katten krijgen dezelfde opvoeding maar ze denken daar allebei anders over. 1 is echt een diva en de andere een tomboy.

Zo mogen ze niet schooien/stelen en de 1 schooit nooit en eet alleen wat ik in een bakje voor haar op de grond zet en het duidelijk is dat ze het mag pakken, dus geen bord ofzo want dan denkt ze volgens mij dat het voor mensen is. Ze eet ook netjes met haar pootje

De ander schooit altijd maar krijgt nooit wat. En als je 2 seconden niet oplet is je beleg van je brood of je vlees van je bord of loopt ze trots te sjouwen met een zakje hamburgers die lagen te ontdooien op het aanrecht. Kijk, gevangen! Waar ze overigens helemaal niet op mag en ze natuurlijk ook heel braaf niet doet, als ik erbij ben...

Die andere doet dat niet.

Ze mogen ook niet op tafel en die ene gaat ook niet op tafel maar de andere zit er gelijk op als ze zich onbewaakt waant.

Borstelen vind die stoute soms wel eventjes lekker maar die brave moet er weinig van hebben en douchen heb ik alleen bij de brave poes een paar keer moeten doen en dat ging wel maar niet van harte. Bij stoute poes hoef ik dat niet te proberen ben ik bang, dat wordt tripje ziekenhuis dan. Die harkt je al aan flarden vanwege een vlooien pipet.

En een reismandje vind stoute poes prima maar brave poes wordt helemaal gek in zo'n ding, pure paniek is dat voor haar. Terwijl ze het wel prima vindt om er gewoon thuis in te liggen slapen. Zij gaat aan een tuigje als ze ergens heen moet met de auto en dan gaat ze gewoon lekker slapen, als ik dat bij die andere zou doen wordt het een dollemansrit denk ik haha.



Katten zijn eenmaal allemaal verschillend en ik denk niet dat je die van je vriend zo gaat krijgen als de jouwe. Ik vind het juist wel leuk dat ze zo verschillend zijn. En die poep is wel echt heel vervelend maar probeer haar niet te haten daarvoor, zij kan er ook niets aan doen. Ik vind dat de schuld van je vriend en zou erop staan dat hij er een prioriteit van maakt om dat opgelost te krijgen! Arm beest.
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 12 april 2016 @ 07:44:

Vervelend TO, maar ik denk dat je het hun beiden niet kwalijk kan nemen. Je vriend wil het beste voor zijn kat, ook al is het geen gemakkelijke (als je er zo over denkt, is dat toch heel lief, toch?). Mijn kat komt gewoon buiten en vecht met iedere kat die op zijn pad komt, deinst nergens voor terug. En toch, als hij in het reismandje zit, miauwt hij de hele weg lang. Bij de dierenarts schreeuwt hij de boel bij elkaar (in de wachtkamer zullen ze wel denken...). Ik weet niet hoe ik hem hier in heb kunnen opvoeden hoor. Dagelijks bij de dierenarts gaan zitten? Sommige karaktertrekken haal je er niet meer uit, net zoals bij een mens. Genoeg mensen die bang zijn voor de tandarts, ondanks dat ze er ieder half jaar komen.



Ik zou het advies van een second opinion opvolgen, ik denk dat er misschien nog wel wat te winnen valt.Mooie post!
Alle reacties Link kopieren
Vriend van TO wil helemaal niet het beste voor zijn kat. Anders laat je het beestje niet altijd net diarree rondlopen! Daar moet het beestje toch last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een paar keer gezegd, het is geen diarree. Maar ze is langharig en enigszins natte poep blijft meteen plakken. Dat neemt niet weg dat het natte er volgens mij compleet uit zou gaan als hij haar geen 4 zakjes natvoer zou geven en meer droogvoer. Maar het is dus geen diarree.
4 zakjes natvoer per dag?



Mijn katten eten brokken en hebben gewoon keutels. Kleeft nooit wat aan hun gat.



Ps diaree of dunne poep het resultaat is hetzelfde alles wordt smerig. En hij voert z'n dier troep. Dus hij is het probleem niet z'n kat.
Waar heb je nou precies last van? Dat arme beest is jou toch niet expres aan het treiteren.



Geef dat beest beter voer, dat helpt al veel en als er wat viezigheid zit niet onder de douchen stoppen maar gewoon met een washandje wassen.



En zoek een dierenarts die aan huis komt. Scheelt 90% vd stress.



Snachts zou ik haar gewoon op bed laten slapen. Nog nooit een kat meegemaakt die niet vanzelf na een paar dagen het principe van slapen snapt en er gewoon rustig bij komt liggen.
Oké geen diarree maar natte poep is toch ook niet zoals het hoort.

Mijn katten zijn ook langharig en eentje gaat soms een beetje te snel van de kattenbak. Dan verliest ze soms een keuteltje en heel soms plakt dat dan in haar vacht maar dat kan ik er dan gewoon met een papiertje uit halen en dan weet ik dat het weer tijd is voor een knipbeurt rond haar poepert, misschien dat eens proberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:*-_lilith_-* schreef op 12 april 2016 @ 09:20:loopt ze trots te sjouwen met een zakje hamburgers die lagen te ontdooien op het aanrecht. Kijk, gevangen!
Alle reacties Link kopieren
quote:polala schreef op 12 april 2016 @ 12:22:Nog nooit een kat meegemaakt die niet vanzelf na een paar dagen het principe van slapen snapt en er gewoon rustig bij komt liggen.De mijne snapt dat heel goed, alleen schijnt mijn hoofd de fijnste slaapplek te zijn
quote:sophiax schreef op 12 april 2016 @ 12:56:

[...]





De mijne snapt dat heel goed, alleen schijnt mijn hoofd de fijnste slaapplek te zijn



Hahaha jij ligt dus met een soort Russische bontmuts op te slapen?

Echt, wat die beesten soms onder comfort verstaan is me een raadsel!
Alle reacties Link kopieren
quote:*-_lilith_-* schreef op 12 april 2016 @ 13:12:

[...]





Hahaha jij ligt dus met een soort Russische bontmuts op te slapen?

Echt, wat die beesten soms onder comfort verstaan is me een raadsel!Nee, ze mag dus niet in mijn slaapkamer. Het idee van een Russische bontmuts spreekt me al niet aan, maar de pogingen om het liefst op m'n gezicht te gaan liggen nog minder. Ademhalen lijkt mijn kat niet erg nodig te vinden als Madam maar lekker ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:*-_lilith_-* schreef op 12 april 2016 @ 09:20:



of loopt ze trots te sjouwen met een zakje hamburgers die lagen te ontdooien op het aanrecht. Kijk, gevangen! Herkenbaar. Ik hoor mezelf nog roepen "kom terug met die kipfilet!!"
Tjezus, wat vals
quote:MevrouwJack schreef op 12 april 2016 @ 15:38:

[...]



Herkenbaar. Ik hoor mezelf nog roepen "kom terug met die kipfilet!!"

Dat hoor ik mijn buren nog wel eens roepen met bbq weer

Zowel rauw als gebraden wordt gebracht.
1 van de twee katten die we nu hebben sliep als klein kittentje op mijn kussen tussen mijn hoofd en nek in. 's nachts hoorde ik haar dan zacht snorren en af en toe knabbelde ze ook aan mijn oor.

ontzettend lief maar beter slape deed ik er niet van
Alle reacties Link kopieren
Lilith, vanochtend geprobeerd. Ze schreeuwt moord en brand en gaat vervolgens compleet door het lint.



Ik heb zelf vanmiddag ander voer gehaald en voorgesteld om haar daar langzaam op over te zetten. Gezegd dat de Viva-dames dat beter vonden en ik denk dat hij daarin meegaat. Want ik ben nu ineens niet meer de enige die er wat over zegt
Hier 2 katers (broertjes) van precies 11 maanden, ondanks dat het broertjes zijn, zijn zij compleet anders qua karakter (en ook uiterlijk).



Zazou is echt een knuffel kater en ligt het liefste de hele dag op zachte plekjes te slapen, hij is gek op eten en probeert altijd iets te pakken, op het aanrecht is niks veilig voor hem (ondanks dat hij er 'officieel' niet op mag maar het wel stiekem doet als ik niet in de buurt ben) dus alles is continu opgeruimd.



Flynn is een deugniet, heel erg energiek en rent het liefste de hele dag door het complete huis. Hij is niet echt gericht op eten en is een echte deugniet, komt alleen knuffelen als hij er zelf zin in heeft.



Zij mogen overal komen in huis behalve op de kinderkamer en op onze slaapkamer, dat weten zij en geeft ook geen problemen.

In bad gaan zij nooit, vindt dat zelf niet nodig bij een kat.

Vleesvoer krijgen zij zelden, hooguit 1 keer per maand om te verwennen, zij eten altijd de brokjes van Purina One en doen het daar ontzettend goed op, gewoon mooie harde keutels wat nooit rommel geeft en weinig geur.

Zitten prima in de vacht en slopen niks in huis over het algemeen, als zij druk aan het rennen zijn dan kan er nog wel eens iets sneuvelen maar dat is zelden, gisteren zijn zij beiden gecastreerd dus nu zijn zij wat rustiger haha.
quote:Deadpool schreef op 12 april 2016 @ 11:54:

4 zakjes natvoer per dag?



Mijn katten eten brokken en hebben gewoon keutels. Kleeft nooit wat aan hun gat.



Ps diaree of dunne poep het resultaat is hetzelfde alles wordt smerig. En hij voert z'n dier troep. Dus hij is het probleem niet z'n kat.

Das veel te veel! Dat natvoer is sowieso niet erg voedzaam en zitten veel cal. In. Dat moet je echt alleen af en toe geven.

En 4 per dag, vind je het gek dat ze diarree heeft...

En ik snap dat je het vies vindt maar de meeste katten houden niet van water. Bovendien een kat kun je niet dwingen. Als ze ergens geen zin in hebben dan hebben ze daar geen zin in. En dan kun je wel kwaad worden maar dan wordt het alleen maar erger. (Dan krijgt dat beest de schuld dat jij zn overduidelijke signalen niet ziet dat hij het niet leuk vindt..)

Op een heel voorzichtige rustige manier zou het misschien kunnen werken maar daar us geduld voor nodig.

Je kunt het proberen af te vegen, en te borstelen maar ze red zichzelf echt wel hoor...

Het is bekend bij katten maken die echt zichzelf wel schoon.
ik merkte bij ons dat ander voer echt scheelt, de kattenbak stinkt minder, de katten stinken minder. het is echt beter. wij bestellen altijd in 5 of 6 kilozakken online.
Hier precies hetzelfde, sinds ze royal canin krijgen is de bak hier ook veel leger.

Zeker vergeleken bij 4 zakjes per dag, alsjeblieft zeg... dan heb je vast 2 oliebolletjes op pootjes
Alle reacties Link kopieren
En als ze ligt te slapen, kun je dan niet stiekem wat haren wegknippen bij haar bips? Ik heb een hond die snel last krijgt van abcessen bij de anaalklieren en tegenwoordig hou ik het haar rond haar anus kort om die reden. Ik las dat dat kan helpen omdat er dan minder bacterien zijn in die omgeving. Mijn hond vond het heerlijk. Die jeuk gaat ervan weg, ik weet niet of jouw kat vaak daar likt maar daar gaat het van jeuken. Gewoon met een tondeuse gedaan en ze bleef netjes staan omdat het gevoel haar wel beviel.



Wat wel kan helpen, niet naar haar kijken als je iets wilt gaan doen zoals oppakken. Stug de andere kant opkijken, dan ben je minder intimiderend.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:*-_lilith_-* schreef op 12 april 2016 @ 09:20:

En opvoeden tja...

Ik denk dat je een kat wel wat regels kunt aanleren maar dat ligt toch helemaal aan het karakter wat ie ermee doet.

Mijn katten krijgen dezelfde opvoeding maar ze denken daar allebei anders over. 1 is echt een diva en de andere een tomboy.

Zo mogen ze niet schooien/stelen en de 1 schooit nooit en eet alleen wat ik in een bakje voor haar op de grond zet en het duidelijk is dat ze het mag pakken, dus geen bord ofzo want dan denkt ze volgens mij dat het voor mensen is. Ze eet ook netjes met haar pootje

De ander schooit altijd maar krijgt nooit wat. En als je 2 seconden niet oplet is je beleg van je brood of je vlees van je bord of loopt ze trots te sjouwen met een zakje hamburgers die lagen te ontdooien op het aanrecht. Kijk, gevangen! Waar ze overigens helemaal niet op mag en ze natuurlijk ook heel braaf niet doet, als ik erbij ben...

Die andere doet dat niet.

Ze mogen ook niet op tafel en die ene gaat ook niet op tafel maar de andere zit er gelijk op als ze zich onbewaakt waant.

Borstelen vind die stoute soms wel eventjes lekker maar die brave moet er weinig van hebben en douchen heb ik alleen bij de brave poes een paar keer moeten doen en dat ging wel maar niet van harte. Bij stoute poes hoef ik dat niet te proberen ben ik bang, dat wordt tripje ziekenhuis dan. Die harkt je al aan flarden vanwege een vlooien pipet.

En een reismandje vind stoute poes prima maar brave poes wordt helemaal gek in zo'n ding, pure paniek is dat voor haar. Terwijl ze het wel prima vindt om er gewoon thuis in te liggen slapen. Zij gaat aan een tuigje als ze ergens heen moet met de auto en dan gaat ze gewoon lekker slapen, als ik dat bij die andere zou doen wordt het een dollemansrit denk ik haha.Wat een geweldig verhaal! :-)
Alle reacties Link kopieren
Vier zakjes is teveel, ik geef er twee per dag, met wat brokjes. Van teveel eten krijgt iedereen diarree he, mensen ook.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven