Kat maakt overal drama van.

11-04-2016 16:44 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee katten, eentje van mijn vriend en eentje van mij. Die van mij is vrij strak opgevoed, mag niet op tafel, slaapt 's nachts keurig, ideaal beest. Ze heeft haar fases, maar over het algemeen perfect. Gaat ook gemakkelijk naar de dierenarts, ik kan haar douchen, niks is haar te gek.



Nu de kat van mijn vriend, niet te borstelen of fatsoenlijk op te pakken, want dat veroorzaakt grote paniek. En mijn vriend vindt dat ze zelf moet kunnen doen waar ze zin in heeft, ze is de baas. Er zijn geen regels.



Nu heeft ze regelmatig dunnere poep (zwak gestel, dierenarts vond er niks mis mee) en gaat dan gewoon met vieze kont op de tafels, vensterbanken, beddengoed liggen. Alles onder de stront. Afdouchen mag ik dan gezellig bij meehelpen, maar dan gaat ze dus compleet door het lint en zit ik zelf ook onder de stront en krassen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. 's nachts constant op bed springen of, als ik de deur dichtdoe, bij de deur gaan zitten janken, waarna vriend de deur opendoet (einde nachtrust) of uit bed gaat om bij haar te zitten, midden in de nacht!



Vandaag moest ze naar de dierenarts, weer drama. Ze wilde het mandje al niet in, maar bij de dierenarts is ze compleet geflipt en heeft zichzelf eronder gescheten. En wie zit er weer onder de diepe krassen nu? Ik.. Het plezier gaat er zo wel af, want echt alles is drama met haar. En het is gewoon de schuld van mijn vriend omdat hij haar als een baby behandelt.



Allereerst wil ik gewoon even mijn verhaal kwijt. Ten tweede, hoe kan ik die kat wat manieren bijbrengen? De dierenarts wil haar nu niet meer zien tenzij ze een pilletje heeft gehad, maar ik zie dat echt als uiterste redmiddel. En hoe overtuig ik mijn partner er van dat het echt beter is om wat regels voor de dieren te hebben? Ik eet toch lekkerder als er geen poep op dezelfde tafel ligt.
quote:*-_lilith_-* schreef op 12 april 2016 @ 09:20:

De ander schooit altijd maar krijgt nooit wat. En als je 2 seconden niet oplet is je beleg van je brood of je vlees van je bord of loopt ze trots te sjouwen met een zakje hamburgers die lagen te ontdooien op het aanrecht. Kijk, gevangen!

erg herkenbaar.

Al heb ik hier een soort van transgender-kat alias een konijn in een kattenpak: die staat te gillen en te schooien als ik fruit of groente snij/maak, vooral kiwi .

Aub ga me niet verwijten dat ik haar nooit uit heb gelegd dat een kat dat normaal niet eet, hou op schij uit..



Gelukkig heb ik ook nog een normale kat die bevroren vis en vlees jat... en das bijna een opluchting dat er niet twee van het padje af zijn...

(Alhoewel zij dol is op brood met pindakaas..)
Ik hoop dat ander voer een groot deel van het probleem oplost TO. Veel wisselen en veel natvoer is inderdaad helemaal niet goed voor katten.



Onze vorige katten deelde 1 klein blikje cosma per dag, voor de rest kregen ze alleen een goede kwaliteit brok. Onze huidige kat haalt zijn neus op voor natvoer. Hij krijgt dus een goede brok en als tractatie gevriesdroogde kip of tonijn, wat hij dan wel weer lust. En hij is dol op smoothie met rood fruit. Als we een smoothie met banaan en frambozen maken likt hij graag de binnenkant van je glas uit. De rest van ons eten interesseert hem geen zier en hij bedelt dan ook nooit. Dit in tegenstelling tot de vorige 2 exemplaren, die als hongerige tijgers het aanrecht bestormden, zelf hun zakjes vlees open maakten, de kaas aanvielen en ons het eten van het bord keken.



Het kan echter nog erger. De oude kat van mijn zus heeft dus ooit een rollade uit de braadpan gevist en doodleuk opgegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ander voer moet de kat ook nog accepteren. Katten schijnen nogal kieskeurig te zijn.



In een ander opzicht lijken ze spreken op honden en mensen, namelijk dat wat ongezond is, is vaak het lekkerst! Helaas kun je aan een dier niet uitleggen dat hij gezond moet eten en dat het anders gevolgen heeft. Bij honden is het eenvoudiger om over te stappen op ander voer.



Maar voer is wel heel veel bepalend. Het bepaalt namelijk hoeveel ontlasting het dier krijgt. Hoe meer tarwegranen er in, hoe meer poep. Dit is dus een punt om mee te nemen. al die tarwegranen dienen een hond of kat ook helemaal niet, integendeel, het is alleen maar belastend voor de gezondheid. Er is in de winkel speciaal samengesteld rauwvoer te krijgen, heel goed voer. Als je werkelijk van je dier houdt, dan geef je hem het beste voer. Maar of je daarmee je kat kunt overtuigen.



Maar je vriend is wellicht wel te overtuigen, als hij echt veel om zijn kat geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar nu een paar dagen verzorgd. Ik mix het oude en het nieuwe natvoer, dan eet ze het wel. Ze moet echt honger hebben, anders eet ze het niet allemaal op en loopt mijn kat als een stofzuiger langs haar voerbakje, dus ik voer haar 's avonds niet te laat. Als ze aan de smaak van het goede voer gewend is, gaat ze op 1 blikje per dag en verder droogvoer. Haar drolletjes zijn nu mooi hard. Ze ligt in de reismand te spelen in de woonkamer, dus dat is ook al een verbetering hopelijk ziet vriend de vooruitgang ook :-D
Klinkt goed. Fijn dat je je zo over haar ontfermt
Hey wat fijn. Goed bezig hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij was druk met zijn werk, dus ik dacht "ik grijp die kans!" Hopen dat ik de veranderingen definitief kan maken
Alle reacties Link kopieren
Nou, hij is er weer en ze eet niks meer. Ook het gemixte niet. Ze verwacht dat er binnenkort wel weer wat beters neergezet wordt. (En misschien is dat ook wel zo, als ik op mijn werk ben.) Mijn kat eet alles wat zij niet eet, dus 2 extra porties per dag. Ik ben er nu wel zat van. Vriend zeurt nu alleen maar de hele dag dat ze het niet lekker vindt en dat ik haar honger laat lijden. Oftewel, hij zoekt het maar lekker uit met haar en dus ook de poep-problemen en de rest van de dingen waar ze moeite mee heeft, want ik doe moeite voor niks.
TO kwestie van volhouden, echt geloof me.

Katten kunnen heel erg zeikerig en volhardend zijn, niet intrappen.

Echt niks anders geven, als ze honger heeft eet ze wel.

Het zijn beesten, geen prinsen en prinsessen. (al vinden ze dat zelf van wel,

zeker dramaqueens)

En echt niet vaker dan 2 x per dag, of de porties verdeeld over meerdere

keren als je dat perse wil. (maar dan dus wel minder)
Alle reacties Link kopieren
Oei, heel frustrerend lijkt me dit. Het ging net zo goed! Je vriend heeft liever overal ontlasting dan een zeurende kat?
quote:sophiax schreef op 23 april 2016 @ 12:02:

Oei, heel frustrerend lijkt me dit. Het ging net zo goed! Je vriend heeft liever overal ontlasting een kat die continu last heeft van diarree en dus niet lekker is dan een zeurende kat?
Alle reacties Link kopieren
Ja op beide. Want ja, ze zag er wel gelukkiger uit op slecht eten. Hij schrok wel toen ik van de week met hem bij de speciaalzaak stond en zij daar aangaven dat er soms ruitenwisservloeistof in goedkoop voer zit. Hopelijk blijft hij aan mijn kant staan, maar ik ben het gezeur zo zat! En de kat reageert anders als hij thuis is, want ze denkt echt dat er nog wel wat anders neergezet wordt. Dat is ze gewend bij hem. Ik raak er zo gefrustreerd over, helemaal omdat ik alleen lijk te staan in mijn denkbeelden.
Oei het probleem is dus je vriend niet de kat. Hij denkt dat hij haar vertroeteld maar eigelijk verpest ie het arme beest.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend is vergelijkbaar met zo´n vader of moeder die zijn kind vol voert met friet en andere snacks, zodat het kind vet groeit, `omdat het zo sneu is om het te weigeren`. Erg liefhebbend hoor! Dat moet je hem maar eens zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar. Je was juist zo goed bezig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niks raar. Die kat is ook niet achterlijk. Die snapt precies dat ze van hem krijgt wat ze wil.
Alle reacties Link kopieren
Iones, al geprobeerd



Deadpool, of ze achterlijk is, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar dit snapt ze wel in elk geval



Amber, ja vond ik ook. Maar het is echt moeilijk als je de enige in huis bent die de noodzaak ervan inziet.



Ik vind het fijn dat er hier medestanders zijn! Voel ik me toch niet alleen in de strijd om gezonde en redelijk gemanierde katten in huis te hebben.



Had net de keukenvloer geboend, kattenbak terug gezet en de voerbakjes op het aanrecht terwijl de vloer droogde. Voer kijkt ze immers toch niet naar om, dus dat kan vast wel 10 minuten. Is ze eerst op de bak gegaan en heeft letterlijk dikke ladingen grit over de randen op de natte vloer gegooid, buitenproportioneel. Vervolgens is ze op het aanrecht gesprongen en heeft ze het bakje voer op de grond gemikt. Leuk man, katten!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen, dat is nog leuker! Vooral als je ze straks met deze man moet opvoeden..... Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Waarom begint iedereen steeds over kinderen? Wie zegt dat dat in de planning staat?
quote:softijsmetspikkels schreef op 23 april 2016 @ 16:38:

Iones, al geprobeerd



Deadpool, of ze achterlijk is, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar dit snapt ze wel in elk geval

Nou dat is mooi dat ze dat snapt, jullie snappen namelijk weinig van katten in het algemeen vermoed ik zo,

vooral je vriend.

En dan krijgt dat beest daar de schuld van en het verwijt dat ze overal een drama van maakt en achterlijk is, echt schandalig.

Katten zijn geen speeltjes hoor, het zijn levende wezens.

En zolang je ze begrijpt zijn ze helemaal niet ingewikkeld.



Tip: vriend eruit (serieus, als ik een partner zou hebben die niet goed omgaat met mijn

diertjes smijt ik hem zonder meer de deur uit) of een goed adres zoeken voor die beestjes.



Ok ik reageer redelijk fel geloof ik, maar ik kan er niet goed tegen dat je loopt te zeveren, je kat de schuld krijgt,

er simpele oplossingen zijn voor het probleem, maar dit vertikt 'want je vriend dit en dat'.

Zeik dan ajb niet als je er niks aan wilt veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Zelatrice, het is mijn kat dus niet. Mijn kat krijgt goed te eten, ik verzorg haar al 10 jaar goed. Ik probeer de kat van mijn vriend dus op hetzelfde voer te krijgen. Ik kan helaas vrij weinig als de neuzen niet dezelfde kant opstaan. En omdat het mijn dier niet is, heb ik er dus eigenlijk niks over te zeggen. Erg frustrerend. Daarnaast staat er een smiley naast de opmerking dat de meningen over haar intelligentie verdeeld zijn. Dat betekent dus dat het niet serieus bedoeld is. Ik open een topic omdat ik wil dat er dingen veranderen, zowel voor mij (schone eettafel) als voor de kat (gezond eten en geen constante stress van alles). Ik krijg daar steun en ben daar dankbaar voor. Als je dan niks leuks kan zeggen, zeg dan lekker niks.
2 katten in 1 huis en ze krijgen beiden ander eten? Je vriend moet toch ook inzien dat dat niet heel praktisch is? Hoe doe je dat dan?

Poes 1 eten in de keuken en poes 2 in de woonkamer?

Gewoon 2 bakjes met hetzelfde voer neerzetten en laat ze het dan maar zelf uitzoeken. Of gaat jouw vriend als scheidsrechter fungeren?



Overigens had ik jouw vriend de rotzooi van zijn kat laten opruimen. Dan maar even in de zooi zitten totdat hij thuis komt.
Ik weet dat het jouw kat niet is, ik vind het ook heel lief en goed van je dat je je druk maakt om haar.

Echter dat beestje kan er niks aan doen dat haar 'mens' haar niet begrijpt en dat vind ik gewoon best wel sneu

voor dat beestje.

Jij kan er inderdaad niks aan doen, ik verwijt jou ook niks, ik kan gewoon heel kwaad worden als mensen katten nemen maar er ondertussen geen hol van begrijpen.

(en dan bedoel ik dus vooral je vriend)



En zoals mijn voorganger zegt: als hij het vertikt om haar minder eten te geven dan ruimt

hij ook zelf de rotzooi maar op.

Realiseert hij zich wel even dat een kat erg veel last heeft van diarree en daar ook stress van gaat krijgen

op langere termijn? Katten zijn namelijk van zichzelf hele schone beestjes.

En een kat met stress is niet leuk, geloof me.



Ik heb ineens een idee: kan je je vriend niet gewoon dit topic laten lezen ?

(desnoods uitprinten )
Alle reacties Link kopieren
Ik deel met hem wat er hier gezegd wordt, want hij neemt soms meer van vreemden aan dan van mij Maar man, wat vind ik het frustrerend!



Mijn kat lust dat supermarkt eten van die ander niet. Dus we zetten inderdaad 2 bakjes neer, en normaal gesproken eten ze dan hun eigen eten. Nu eet die van mij dus wel constant het vlees van de ander op, omdat het nu goed voer is. En ik kan er niet constant bij gaan staan. Ik geef haar de tijd om haar vlees op te eten, maar als ze het staan laat is het pech. Ik kan mijn kat niet de hele dag in de gaten houden. Maar ze weigert echt. En ik vind het gewoon moeilijk omdat die van mijzelf echt supergemakkelijk is. Mijn kat is gewoon the best



Het is overigens niet zo dat ik gemeen ben en de andere kat negeer door haar gedrag ofzo. Ik speel gewoon met haar, knuffel ook als ze bij me komt, maar ik trek me mijn hoofdharen uit als ze weer iets ergerlijks doet. Maar ik reageer het niet op haar af en ik heb ook echt het beste met haar voor.
Dat vind ik heel erg fijn om te horen...

Sorry ik ben een hele grote dierenvriend, ik heb mijn hele leven al katjes

en het raakt mij gewoon erg als ze niet goed verzorgt worden.

(en ik begrijp dat dat niet aan jou ligt)



Mmm ik heb ineens nog een idee, zal ik eens langskomen om je vriend

een preek te geven (Ik ben tenslotte de Zelatrice, ordebewaardster in het Italiaans )

Nee grapje, waarom ga je niet een x met je vriend naar de dierenarts voor

een informatief gesprek?

Dan neem je alles mee wat ze krijgt, misschien dringt het tot hem door dat hij niet

goed bezig is als iemand die diergeneeskunde gestudeerd hem dat even inpepert?



Het vervelende van katten is dat als ze gedrag

vertonen wat ergelijk en irritant is dit nooit aan de kat ligt maar aan de mens...

(dit is uiteraard niet tegen jou gericht)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven