Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Voor jou ook even een knuffel discover! Hier hoef je nergens over te praten, maar het mag uiteraard wel wanneer je daar behoefte aan hebt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Pfff die overlijdingsverzekering dat ken ik , zitten we ookal 3-4 weken op te wachten , kans is groot dat nr 2 ons ook niet wilt , en dan kom je bij 1 uit die 3 keer zo duur is , maar die neemt je wel gewoon aan ,

Die 2 onder 1 kap , tja misschien , ik vond hem niet zo heel speciaal, als je wat ruimere woonkamer wilt en grote keuken waar je eettafel inpast ga je eerder richting 175-185, 165staan ze erook op maar dan is de badkamer weer heel klein of de tuin



Ik ben gewoon opzoek naar net even iets groter , of een leuke woonkamer met een hoek erin , er komt niet zo heel veel aanbod dus we moeten nog even wachten
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Poewf ken het zitten ook lang te wachten. Maar hoelang duurde het voordat de taxatie binnen was? Ervaring?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Taxatie hoeft maar 2 tot 3 dagen te duren, voordat je het rapport hebt!
Nothing takes the past away like the future
Sterkte Discover!!



Hier vandaag een huis gezien waar we heel enthousiast van werden. Helaas is er al een bod op gedaan :( morgen gaan we bellen om aan te geven dat we serieus geïnteresseerd zijn en of we zsm nog een keer mogen komen kijken en dan een bod kunnen doen.

ik hoop zo dat we nog een kans maken...
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten 2-3 keer perdag op funda , op zoek naar nieuwe huizen
Wees jezelf
Ons huis is verkocht! En voor een hele goede prijs.

10% boven de vraagprijs, 50% boven de WOZ waarde, ik kan het bijna nog niet geloven! Ik heb man maar even naar de winkel gestuurd voor een fles champagne, we kunnen het nu wel missen .
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd tiramisuusje!
Gefeliciteerd Tiramisuusje, dat is echt geweldig!



Discover, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wow Tiramisuusje! Van harte!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd tiramisuusje! Wat een fijn nieuws!!!



@poezenmens: je weet dat je op funda kunt instellen wat voor huis je zoekt en in welke omgeving? Dan hoef je niet zelf te speuren maar doet funda dat voor je. Ideaal.
Wow Tiramisuusje gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezenmens290 schreef op 22 februari 2017 @ 21:38:

Wij zitten 2-3 keer perdag op funda , op zoek naar nieuwe huizen Volg ook de makelaars via facebook, daar willen ze soms nog wel een sneak preview van een nieuw huis zetten.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallekie schreef op 23 februari 2017 @ 10:53:

[...]





Volg ook de makelaars via facebook, daar willen ze soms nog wel een sneak preview van een nieuw huis zetten.



Ja dat heeft mij ook geholpen. Ik kreeg af en toe advertenties van huizen op facebook. Hoe vaker je die aanklikt hoe meer je er krijgt! Je behoort dan tot de doelgroep .



Wij hebben van de week een appartement gekocht die nooit op funda heeft gestaan.



Nog een tip voor mensen die rond a'dam zoeken en misschien geldt dat ook voor andere plekken: hou woningcooperaties in de gaten.
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
En als je naast een gewild huis grijpt, doe je er ook zeker verstandig aan om aan die makelaar aan te geven dat je zoiets soortgelijks blijft zoeken of in die specifieke straat/buurt etc. Zo zijn wij al 2 keer gebeld dat er via die makelaae of een andere makelaar een huis te koop kwam dat voldeed aan onze wensen. Het stond pas dagen later op funda. Dan ben je ook de massa voor.
Alle reacties Link kopieren
Ons bod op een huis is afgewezen. En nu horen we ineens dat een deel vd badkamer niet bij de prijs is inbegrepen maar ter overname is. Alleen staat dat nergens. Ook niet genoemd Door de makelaar tijdens het bezichtigen van de woning. Het gaat bvb om de glazen douche wand...



Hoe raar. Huis is van de woningbouw trouwens. Het voelt een beetje alsof ze een slaatje uit een eventuele koper willen slaan en daar hou ik niet zo van. Wil mijn bod best verhogen maar niet voor minder huis..



Iemand tips of adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw bod onder voorwaarde dat die badkamer blijft zoals hij is?
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel. We hebben de ORV nodig voor de NHG en de hypotheker geeft niet eerder akkoord dan dat de ORV rond is. Zonder NHG is volgens de hypotheekadviseur evt. ook nog een optie, maar ja, liever niet natuurlijk. Ik heb gisteren alle papieren voor de verzekeraar in orde gemaakt en naar ze gemaild. Vandaag heb ik ze gebeld hoe lang het nu ongeveer nog gaat duren, en ze hebben nu een spoedprocedure aangevraagd. Ik hoor daar binnen 48 uur meer over. Ik hoop dus dat alles nog rond komt voor eind volgende week. We zouden morgen gaan proosten en zaterdag uit eten gaan om te vieren dat alles rond was (hypotheekadviseur had gezegd uiterlijk deze vrijdag) maar dat gaat nu ook niet door. Ik zal blij zijn als deze stress allemaal voorbij is.



Discover, jij ook sterkte. En wat raar! Ik zou hetzelfde doen als groenogig monster zegt.
quote:Discover schreef op 23 februari 2017 @ 14:57:

Ons bod op een huis is afgewezen. En nu horen we ineens dat een deel vd badkamer niet bij de prijs is inbegrepen maar ter overname is. Alleen staat dat nergens. Ook niet genoemd Door de makelaar tijdens het bezichtigen van de woning. Het gaat bvb om de glazen douche wand...



Hoe raar. Huis is van de woningbouw trouwens. Het voelt een beetje alsof ze een slaatje uit een eventuele koper willen slaan en daar hou ik niet zo van. Wil mijn bod best verhogen maar niet voor minder huis..



Iemand tips of adviezen? Geen advies, maar als er nu een huurder in zit in het huis kan het natuurlijk zijn dat de douchewand van hem is. Als dat zo is kan de woningbouw het niet eens mee verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Het huis is met een terugkoop regeling terug verkocht aan de woningcoöperatie. Zowel de verkopend makelaar als woningcoorperatie wist niets van dit verhaal van de oude eigenaar. Woningbouw wil ons waarschijnlijk wel tegemoet komen in de bijkomende kosten, aangezien hij anders zowat de halve badkamer eruit sloopt. Maar onze makelaar zoekt dit gedoe allemaal nog tot de bodem uit. Want kloppen doet het niet.



Leuker nieuws is dat we een nieuw bod hebben gedaan en dit is geaccepteerd!

Wel allemaal nog onder voorbehoud van o.a. financiering. En de financiering van onze koper verloopt allemaal nog niet vlekkeloos helaas. Maar dit lijkt stuk te lopen op een formaliteit en zou vooral tijd kosten. Spannend gedoe allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Leuk discover! Gefeliciteerd!
De zee is groen
Wij zijn in een stroomversnelling beland. Gisteren een huis bekeken waar we heel enthousiast over waren maar eigenlijk was er al een bod op gedaan. Vandaag toch nog een bod gedaan met prima voorwaarden en dit is geaccepteerd! En we vinden het een gaaf huis.
Alle reacties Link kopieren
Jij ook gefeliciteerd dan cm! Wij ook zo ineens in de stroomversnelling geraakt. Dood eng maar leuk!!!!
Dankje discover! Nou heh, ineens moet er wat vaart achter dingen die geregeld moeten worden
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, ik wil graag met jullie meekletsen. Ik zit ook in een heel gefrustreerd schuitje, al een aantal maanden vruchteloos aan het zoeken in een middelgrote stad. Er komen gewoon erg weinig huizen te koop in de enige twee wijken waar we zouden willen wonen. Pas 2x meegeboden op een huis (gaat allemaal op inschrijving natuurlijk ) en allebei de keren misgegrepen. Met name het verlies van het laatste huis was errrg pijnlijk... Ik zit uiteraard op funda en volg een aantal makelaars op facebook. Hebben jullie nog andere tips om een supergewild huis te kunnen bemachtigen?

Ik lees al iets langer mee in dit topic en het is goed om jullie succesverhalen te lezen! Dat geeft de burger moed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven