Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 14 maart 2017 @ 00:26:

Elisabethrose, vind ik ook grote onzin maar je hebt er wat tussen zitten. Hoe is het nu verder met biedingen?

Haper, wat rot zeg... situatie onveranderd?

Heartlove, gefeliciteerd;-) wat leuk zeg. Wanneer krijg je de sleutels? (Financiën regelen vond ik minder leuk haha...)De overdracht is op 1 juni, nu inderdaad de hypotheek gaan regelen
Alle reacties Link kopieren
Jeetje haper, kan me voorstellen dat dat stress oplevert. Hopelijk verkoopt het snel alsnog.

Criminalmind spannend zon open huis! Komt vast helemaal goed!

Missbl leuk hoor, ook op zoek!



Bedankt voor al jullie interesse allemaal!!. Erg leuk om dit met jullie te kunnen delen, zeker aangezien wij de eerste van mijn vriendengroep zijn die gaan kopen. Kan er met de rest toch niet echt over praten.



En.. Wij hebben een tegenbod gehad! Het huis staat te koop voor 190.000, wij hebben 175.000 geboden. Nu een tegenbod gehad van 187.000. De makelaar zegt dat 'ze beginnen met een voorzichtig tegenbod, omdat pas net de eerste bezichtigingen zijn geweest'. Echter staat het al 2 weken op funda en waren gisteren de eerste 10 bezichtigingen. Weet niet hoeveel andere kijkers er nog komen.

We weten dat de eigenaar een hypotheek heeft van 181.000. Dat zal hij/zij er dus wel uit willen halen, hoewel er een huurder in heeft gezeten en ze daar dus waarschijnlijk een deel van de hypotheek mee heeft kunnen betalen.

Wij willen niet meer betalen dan 180.000/181.000 voor het huis, omdat er kk en verbouwingskosten van zeker 20.000 bij zullen komen. En we willen natuurlijk geld overhouden voor gordijnen, verf, nieuwe bank, etc...

Nu een nieuw tegenbod bedenken. Spannend dit.
Alle reacties Link kopieren
Elisabethrose. Dan ben ik benieuwd of ze voor jullie kiezen....





Maaaaaarr het is officieel verkocht. Papierwerk is klaar. Nu een tijd afwachten. Kijk echt op tegen de verhuizing. Zon gedoe.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook Ycjoo! Wat fijn dat jullie huis verkocht is. Wanneer ga je over?

We hebben na overleg met mensen die er verstand van hebben besloten morgen ons eindbod te doen van 181.000, dat voor 36u geldig is.

Dit ook omdat de markt nu zo ontzettend snel gaat en we anders te laat zijn bij een ander huis dat nu te koop staat en waar we eventueel wel interesse in zouden hebben.

Hopelijk kiest de verkoper er dan voor om het te verkopen aan ons, zodat hij/zij zijn/haar hypotheek er zo goed als uit heeft.

Ik houd jullie op de hoogte...
Alle reacties Link kopieren
Spannend zeg!



30 juni krijgen we de sleutel pas. Ik heb net ff de grijze container vol gepropt. Morgen mooi leeg.. die van de buren is niet vol... hmm haha
Bam!!!!
Nog minder dan 2 weken tot de overdracht! Het aftellen is begonnen!

Nu we toch met advocaten bezig zijn doen we ook maar meteen onze testamenten. Wat een gedoe zeg!
Tiramisuusje groot gelijk dat jullie met het vliegtuig gaan dan. Pittig hoor verhuizen met zulke jonge kinderen.

Wij gaan vandaag ook naar de notaris voor testamenten.



Succes missbl! Als het even niet hoeft doe ik liever niet mee met de open huizenroute. En we hebben al een huis gekocht dus we hoeven zelf ook niet meer op pad.



Elisabethrose wat spannend! Heel benieuwd of ze op jullie bod ingaan.



Het open huis was een succes hier. Er zijn 11 bezichtigingen geweest in die 2 uur en er staan er voor vandaag en morgen nog 2 gepland. De makelaar gaat vragen om een eindbod dus erg spannend of en wat daar uit gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 10 maart 2017 @ 19:50:

Leefleven, gefeliciteerd! Heb je het alleen gekocht, of met partner? Mag ik vragen hoe oud je bent? Sorrie voor het vragenvuur, je post deed me aan mijzelf denken toen ik mijn eerste woning kocht, een appartement in Amsterdam.



Alleen gekocht, maar partner trekt wel meteen bij me in ;)

Ik ben eind 20!



Haha geen probleem hoor, snap ik altijd leuk om wat meer informatie te hebben.



Waar had jij een appartement gekocht? (In welke wijk)



Ja vind het allemaal heel heel spannend! Vooral omdat eerste koopwoning is en ik het alleen koop, wat moet je allemaal goed regelen enz..
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik ook meekletsen? Ons huis staat te koop en er is nu 1 kijker geweest.. wel al een ander huis in het vizier, maar zo frustrerend dat je nog niets kunt doen!! Spannende tijden
Alle reacties Link kopieren
We hebben het huis!!

Uiteindelijk voor 181.500, maar met supermooie design koelkast die we er eigenlijk eerst niet bij zouden krijgen.

Ben zo onwijs blij! Precies het type huis wat we wilden, jaren 30, in een prachtige wijk, met voor randstedelijke begrippen een hele fijne grote tuin op het zuiden, op 1.5 km van hartje stad!

Dat ook nog eens voor een dikke 8.000 euro minder dan de vraagprijs, terwijl dit soort woningen hier nu echt voor de vraagprijs of meer gaan. We hebben echt waanzinnig geluk gehad.

We zijn helemaal hyperdepiep
Gefeliciteerd elisabethrose! Wat zal dat heerlijk voelen! Lekker van gaan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk elisabethrose! Heeeeerlijk gevoel hea !! Klinkt fantastisch, ga er op proosten!



Leuk dat je meeschrijft Bastogne. Nog iets van die ene kijker gehoord? Ja, verkopen en al die huizen aan je voorbij zien gaan is best lastig.
Alle reacties Link kopieren
Wow, Elisabethrose! Zo genieten als het lukt! Gefeliciteerd!



Bastogne, succes!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Elisabethrose!! Mooie deal gemaakt!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie leuke reacties!! We zijn ook echt niet normaal blij.

Nu kan ik helemaal los op mn pinterest bord



Discover hopelijk is je huis snel verkocht! In welke regio zit je?

Criminalmind, ik hoop op mooie biedingen voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Het huis is alweer verkocht. In 2 uur na het terugtrekken van de vorige koper. Moet allemaal nog volledig rond komen natuurlijk maar ondanks alles wel vertrouwen in. Woon nabij de Duitse grens.
Wauw discover, dat is snel!



En Elisabethrose, gefeliciteerd! Weet je al wanneer de overdracht is?
quote:Leefleven schreef op 15 maart 2017 @ 14:06:

[...]





Alleen gekocht, maar partner trekt wel meteen bij me in ;)

Ik ben eind 20!



Haha geen probleem hoor, snap ik altijd leuk om wat meer informatie te hebben.



Waar had jij een appartement gekocht? (In welke wijk)



Ja vind het allemaal heel heel spannend! Vooral omdat eerste koopwoning is en ik het alleen koop, wat moet je allemaal goed regelen enz..Dat was in Amsterdam Oost. Bij mij precies hetzelfde, ik kocht het appartement een paar weken nadat ik mijn man ontmoette, en tegen de tijd dat de verbouwing klaar was zijn we er samen ingetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Wow Discover.... wij hebben hetzelfde, koper die zich meteen terugtrok... wij hopen ook op een snelle verkoop. Zenuwslopend!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Leeuk Elisabethrose en Discover!! Goed nieuws voor jullie!!



De eerste kijkers moeten nog iets laten weten.. maar aangezien het al een paar dagen geleden is, lijken ze niet enthousiast..
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is ongelooflijk hoe je van enorme blijdschap in pure wanhoop terecht kunt komen. Ben blij dat wij meerdere geïnteresseerden achter de hand hadden die na het bieden achter het net gevist hadden. Daardoor valt de financiële schade ook erg mee, al is het nooit leuk om geld te moeten inleveren als je eerst een hoger bod had geaccepteerd. Anderzijds besef ik ook dat we énorm geluk hebben gehad met de snelle verkoop, 2 x! Werknemers van het makelaarskantoor waar ons huis bij in de verkoop staat/stond konden het ook nauwelijks geloven. Zo snel weer verkopen is dus best uniek.



Vandaag koopcontract tekenen met de nieuwe eigenaar, dan weer 3 dagen wachten en dan zien we wel weer.



Hopelijk rond mei in ons nieuwe huis.
Alle reacties Link kopieren
Haper, wat een verschrikking. Knuffel voor jou. Hadden jullie al stappen gezet m.b.t. een nieuw huis? Hoe lag jullie huis in de markt? Hopelijk snel weer verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis staat nu 5 maanden in de verkoop. Meerdere geïnteresseerden, maar die moeten of huis nog verkopen of hun kapitaal vanuit het buitenland naar Nederland halen. De mensen die vorige week boden, hadden geen voorbehoud van financiering en wilden snelle oplevering. Ideale scenario.



Wij gaan eind juni verhuizen naar ons nieuwe huis. Dus het paste allemaal perfect in elkaar. Maar ja, hopen op nieuwe enthousiaste kijkers
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Wat zuur Haper! Vijf maanden is al best wel een poosje.. hopelijk snel een nieuwe koper!

Maar even nieuwsgierig: hoe kun je een nieuwe hypotheek krijgen als je je oude huis nog niet hebt verkocht? Wij kregen te horen dat we sowieso een kopie van het verkoopcontract van onze huidige woning moeten hebben! En is het voor jullie een groot probleem als je straks evt met 2 hypotheken zit?
Alle reacties Link kopieren
Oh en de eerste kijkers hebben afgehaakt... hier zullen we aan moeten wennen vrees ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven