Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Leefleven, gefeliciteerd! Heb je het alleen gekocht, of met partner? Mag ik vragen hoe oud je bent? Sorrie voor het vragenvuur, je post deed me aan mijzelf denken toen ik mijn eerste woning kocht, een appartement in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Leefleven, van harte gefeliciteerd met je woning! Goed gedaan en succes met het inrichten haha! Leuk!



Wij hadden hier vandaag een hartverzakking. Onze koper gooide ineens op tafel de financiering niet rond te kunnen krijgen. Zonder koopcontract konden wij ons nieuwe huis niet aankopen..Je begrijpt de paniek. Zeker omdat er met deze koper al een heleboel gezeik geweest is. (Wil ik later best uiteenzetten) en het nu blijkt dat ze niet eerlijk is geweest. Als ze dat was geweest had zij niet nu zonder huis gezeten. Wij geen andere woning aangekocht en hadden we geen maand verspild aan dit geneuzel. Ben echt een beetje pissig.



Godzijdank is ons huis na 2 uur opnieuw verkocht..
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 10 maart 2017 @ 20:04:

Leefleven, van harte gefeliciteerd met je woning! Goed gedaan en succes met het inrichten haha! Leuk!



Wij hadden hier vandaag een hartverzakking. Onze koper gooide ineens op tafel de financiering niet rond te kunnen krijgen. Zonder koopcontract konden wij ons nieuwe huis niet aankopen..Je begrijpt de paniek. Zeker omdat er met deze koper al een heleboel gezeik geweest is. (Wil ik later best uiteenzetten) en het nu blijkt dat ze niet eerlijk is geweest. Als ze dat was geweest had zij niet nu zonder huis gezeten. Wij geen andere woning aangekocht en hadden we geen maand verspild aan dit geneuzel. Ben echt een beetje pissig.



Godzijdank is ons huis na 2 uur opnieuw verkocht..





Jezus.. wat verschrikkelijk. Maar je huis is gelukkig snel verkocht. Dat scheelt echt wel veel kop zorgen.



Wij hebben onze eerste goedkeuring binnen. Maandag als het goed is de 2e. En dan is het ook officieel verkocht.
Bam!!!!
Pfff Discover wat een stress! Wel super dat jullie huis alsnog zo snel verkocht is!



Wow ycjoo dat moet ook een lekker gevoel geven!
Oh jee, discover, wat een gedoe! Dan denk Je dat Je klaar bent krijg Je dat gezeik o0



Fijn dat het meteen weer verkocht is. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar het geneuzel van de koper...
Alle reacties Link kopieren
Hi dames! Bedankt voor jullie reactie.

Morgenochtend gaan we een huis bekijken waar we erg enthousiast over zijn. Spannend maar weer...

@tiramisuusje, vriend zegt idd ook best zelf een vve te willen opzetten, maar er bestaat een kans dat de eigenaar van de andere deel van het pand niet mee wil werken (want moet een flinke beginsom inleggen). Dan kun je hem/haar wel dwingen, want een vve is verplicht, maar dat zal de band met de buren ook niet echt versterken.

Bovendien is er bij afwezigheid van een vve ook een grote kans dat er gebreken zijn bij het huis die bij de bouwkundige keuring naar voren komen, omdat er zo lang geen vve toezicht heeft gehouden op de totale staat van het huis. Dus als het lukt het liefst met een goedlopende vve, maar anders is er wel een mogelijkheid zelf iets te regelen.



Jeetje discover wat n gedoe! Spannend zeg. Wel fijn dat er zo snel weer een nieuwe koper was!



Trouwens nog een vraag aan jullie allen.. Ik zal het sowieso even met de makelaar bespreken maar vroeg het me nu af, het is namelijk onze eerste woning dus heb er nog niet zoveel verstand van.

Als een bod wordt geaccepteerd, heb je 6 weken om de financiering rond te krijgen. Maar wanneer betaal je precies? Stel dat je pas in juni ofzo het huis in kan, betaal je dan wel al over 6 weken als nu je bod geaccepteerd zou worden? Of betaal je pas bij het krijgen van de sleutel?
@elisabethrose bij mijn weten betaal je pas bij de sleuteloverdracht, wanneer je het echt koopt. Wij moeten wel 10% na zoveel weken betalen maar dat is meer een soort borg wat we terugkrijgen (nouja wat overblijft na betalen van kosten koper).
Ja, Elisabethrose, de betaling wordt op dezelfde dag overgemaakt als de dag van de overdracht.



Hieris het echte inpakken nu begonnen. Huis staat vol met dozen, het begint nu echt te voelen. Afscheidsborrel is gepland en de verhuizers zijn geboekt. Helaas denken de verhuizers er een stuk langer over te zullen doen dan eerst gedacht, dus misschien zitten we straks een week zonder meubels. In principe niet erg want we kunnen bij familie slapen, maar wel super irritant dat we dan niet uit kunnen pakken en in kunnen ruimen de eerste week.
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal tiramisuusje! Dat inpakken lijkt mij heerlijk!

Zou inderdaad vervelend zijn als je niet kan uitpakken.
Alle reacties Link kopieren
Whaaa we hebben een bod gedaan op het huis met het briefje door de bus (het praktische huis ) zaterdag en we hebben net gehoord dat de verkopers ons in het midden willen ontmoeten en dat hebben we geaccepteerd ! 500 minder dan we max wilden uitgeven . Whoehoe ik ben even heel blij
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
@tiramisuusje @criminalmind bedankt voor jullie antwoord! Wat frustrerend dat de verhuizers er zo lang over doen. Hoe kan dat? Gaan jullie naar het buitenland ofzo?

@heartlove wat fijn!! Ik zat je in je eigen topic ook al aan te moedigen haha!



Wij zijn vanochtend wezen kijken. Nog steeds super enthousiast over de wijk en het pand, maar van binnen is het absoluut niet in topstaat (hoe het wel werd aangeprezen op funda!).

Er moet CV geplaatst worden (a 5000 euro), een nieuwe vloer in, alle muren plus plafonds gestuct, volledige badkamer, en ga zo nog maar door. Nu klust vriend + zijn familie erg graag en kunnen ze zelf heel veel, dat scheelt.

De badkamer was hopeloos verouderd. Ook waren de deuren naar de tuin kapot dus moeten vervangen a 1000 euro..

Dus we hebben een openingsbod gedaan dat veel lager was dan we eigenlijk van plan waren.

Ze zullen wel niet met ons in zee willen, want er kwamen heel veel kijkers, maargoed dat is dan maar zo.

Vind het onzin om voor die prijs een huis in zon staat te kopen. Bovendien heeft de eigenaar het voor 26.000 euro minder gekocht in 2009 dan het nu te koop staat, terwijl ze duidelijk niks aan het pand gedaan heeft!



Duimen jullie voor ons?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het toch maar delen... na een hele stroeve start van de verkoop van ons huis, kwamen er begin dit jaar meerdere kandidaten. Vier van hen zijn erg geïnteresseerd in ons huis. Maar ze hebben allemaal iets: twee moeten eerst hun eigen huis verkopen, een moet kapitaal uit het buitenland naar Nederland halen en een is gewoon een twijfelaar.



Afgelopen week kwam ineens een stel kijken met de makelaar. Diezelfde middag stonden ze voor de deur of ze nog een keer mochten kijken. Kop koffie aangeboden en leuk gekletst. Diezelfde middag belt onze makelaar dat de mensen een bod hebben gedaan. Na 2 keer heen en weer bellen waren we eruit en een deal was gesloten. Na vijf maanden ons huis verkocht, nog voor de verhuizing... een droom!



En helaas dat was het ook, een droom. De volgende ochtend belt onze makelaar dat de man er niet van had kunnen slapen en dat hij ervan af zag. Ineens spat alles weer uiteen. We hebben nog een uitgebreide mail gestuurd naar de mensen dat we begrip hebben voor hun besluit, omdat het wel erg snel ging allemaal. Plus dat ze eerst maar een handtekening onder hun verkoopcontract moeten krijgen eind deze week. In de hoop dat dat hen meer rust geeft en dat ze daarna alsnog een weloverwogen besluit kunnen nemen. Ze hebben in een mail terug aangegeven het te waarderen en ze geven aan dat er wel degelijk een klik is met ons huis na heel lang zoeken naar een geschikt huis.



Ik hoop natuurlijk dat de mensen eind deze week of volgende week na de handtekening onder hun verkoopcontract alsnog terug komen. Ikzelf ben inmiddels erg down en kan het maar moeilijk van me afzetten en probeer het positief te zien. Maar het is moeilijk.
Nothing takes the past away like the future
Elisabethrose ik duim voor je!



Heartlove van harte gefeliciteerd!
Haper wat een enorm vervelende situatie! Hopelijk alsnog snel goed nieuws voor jullie, ik duim ook voor jullie
Ik ga zo de andere berichten weer lezen maar ik werd gebeld door de makelaar en ze hebben veel geïnteresseerden voor ons huis! Zoveel dat ze er maar een open huis van hebben gemaakt van 2 uur lang op woensdag. Spannend!
@heartlove wat gaaf! Gefeliciteerd!!

@elisabethrose groot gelijk om dan een minder hoog bod te doen. Dingen die echt moeten gebeuren mag je meerekenen en een bod mag je doen, aan hen wat ze ermee doen. Wel handig dat je vriend en zijn familie van die klussen zijn!

@Haper wat vervelend voor jullie! Maar er is nog kans, wie weet als zij eind van de week hun eigen dingen geregeld hebben... Ze hebben in ieder geval een klik met jullie huis en prettige omgang met jullie. Ik snap dat je er down van bent maar ik duim dat het positief wordt afgesloten!
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 13 maart 2017 @ 14:23:



@heartlove wat fijn!! Ik zat je in je eigen topic ook al aan te moedigen haha!



Wij zijn vanochtend wezen kijken. Nog steeds super enthousiast over de wijk en het pand, maar van binnen is het absoluut niet in topstaat (hoe het wel werd aangeprezen op funda!).

Er moet CV geplaatst worden (a 5000 euro), een nieuwe vloer in, alle muren plus plafonds gestuct, volledige badkamer, en ga zo nog maar door. Nu klust vriend + zijn familie erg graag en kunnen ze zelf heel veel, dat scheelt.

De badkamer was hopeloos verouderd. Ook waren de deuren naar de tuin kapot dus moeten vervangen a 1000 euro..

Dus we hebben een openingsbod gedaan dat veel lager was dan we eigenlijk van plan waren.

Ze zullen wel niet met ons in zee willen, want er kwamen heel veel kijkers, maargoed dat is dan maar zo.

Vind het onzin om voor die prijs een huis in zon staat te kopen. Bovendien heeft de eigenaar het voor 26.000 euro minder gekocht in 2009 dan het nu te koop staat, terwijl ze duidelijk niks aan het pand gedaan heeft!



Duimen jullie voor ons?



Ahh lief dank je!



Ik ga voor je duimen! Wauw moet wel heel veel aan gedaan worden zeg en dan nog 26.000 meer vragen dan ze er zelf voor betaald hebben.. nou ja zeg !

Maarja ze kunnen het natuurlijk proberen.
Alle reacties Link kopieren
Elisabethrose, vind ik ook grote onzin maar je hebt er wat tussen zitten. Hoe is het nu verder met biedingen?

Haper, wat rot zeg... situatie onveranderd?

Heartlove, gefeliciteerd;-) wat leuk zeg. Wanneer krijg je de sleutels? (Financiën regelen vond ik minder leuk haha...)
Bam!!!!
Haper, oh wat naar! Ik hoop dat je snel een goed bod krijgt.



Elisabethrose, we wonen in t buitenland en moeten inderdaad een eind. Het is ongeveer 2 dagen rijden (veerpond-kleine bergweggetjes en sowieso is het ong 1000km), maar blijkbaar duurt dat toch langer als het op n vrachtwagen moet.



Criminalmind,wauw, dat klinkt goed! Wanneer is de opendag? Spannend hè?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ycjoo- schreef op 14 maart 2017 @ 00:26:

Haper, wat rot zeg... situatie onveranderd?Donderdag wordt hun huis officieel verkocht... als alles goed gaat natuurlijk. Ik ben bang dat we dan nog even geduld moeten hebben, en dat ze het weekend wel zullen nadenken hoe of wat. Feit blijft dat ze snel iets anders moeten zoeken en dat hun zoektocht al lang gaande is en ons huis een van de eerste is die ze leuk vonden. Dus ik blijf hoop houden op een goede afloop!
Nothing takes the past away like the future
quote:tiramisuusje schreef op 14 maart 2017 @ 01:32:

Haper, oh wat naar! Ik hoop dat je snel een goed bod krijgt.



Elisabethrose, we wonen in t buitenland en moeten inderdaad een eind. Het is ongeveer 2 dagen rijden (veerpond-kleine bergweggetjes en sowieso is het ong 1000km), maar blijkbaar duurt dat toch langer als het op n vrachtwagen moet.



Criminalmind,wauw, dat klinkt goed! Wanneer is de opendag? Spannend hè?!



Morgenochtend is de open dag. Eind van de middag nog een losse afspraak en een kijker voor donderdag stond al gepland. Ben erg benieuwd of er iets uit gaat komen.



Jeetje jullie verhuizing klinkt ook heftig. Zo'n eind en dan nog die weggetjes. Maar wel prachtig uitzicht onderweg
quote:criminalmind schreef op 14 maart 2017 @ 06:49:

[...]





Morgenochtend is de open dag. Eind van de middag nog een losse afspraak en een kijker voor donderdag stond al gepland. Ben erg benieuwd of er iets uit gaat komen.



Jeetje jullie verhuizing klinkt ook heftig. Zo'n eind en dan nog die weggetjes. Maar wel prachtig uitzicht onderweg

Ha, thanks. Ik ga met de kinderen met het vliegtuig. Ik zag het niet zitten om met een baby en een peuter 2 dagen in de auto zitten. Man gaat met de auto, dus hij kan van het uitzicht genieten. Maar in de regik waar we gaan wonen is genoeg natuurschoon om van te genieten hoor, dat is een van de redenen dat we er heen gaan.



Heel veel succes met de open dag!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, wij gaan op 1 april beginnen met kijken / oriënteren. Komende week een afspraak met onze hypotheekadviseur om te kijken wat onze mogelijkheden zijn, zodat we voorbereid de markt op kunnen. Ik hoop dat mijn man na 1 april ook echt door wil zetten. Hij twijfelt nog een beetje of we nu al moeten verhuizen, maar ik hoop dat hij enthousiast wordt van de open huizen route.



Zijn er meer die met de open huizen route op pad gaan, of hun huis open stellen?
Alle reacties Link kopieren
Tiramisuusje, onwijs veel succes gewenst!



Criminalmind, toi toi toi op hele goede bezichtigingen voor jullie huis



Missbl, jullie gewoon genieten van het zoeken! Huizen kijken is ook leuk!
Nothing takes the past away like the future

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven