Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Bastogne, laten we het erop houden dat we enorm geluk hebben gehad. Hypotheek in november geregeld. Als we dubbele lasten krijgen, is het geen ramp. Op het huidige huis lossen we vooral af! En hebben we maar weinig rente... dus we lossen hoe dan ook af en het geld komt vrij bij verkoop. Maar iwe verkopen natuurlijk liever geen leeg huis.



Wij kregen de tweede hypotheek overigens met een adviseur via Florius Hypotheken. Daar al gekeken?
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Oh zo!! Snap 'm.. wij willen het risico van twee hypotheken niet lopen om meerdere redenen, dus willen eerst verkopen en dan kopen..



Fijn dat je het risico wel kunt lopen. Zit je in ieder geval ietsjepietsje minder in de stress dan als dat niet zo zou zijn!
Alle reacties Link kopieren
We mogen er 15 mei in!

Vandaag wel beetje lullig akkefietje met de verkoopmakelaar gehad.. We zouden morgen nog mogen bezichtigen en opeens kon dat niet meer.. Lekker dan, heb je alles geregeld met mensen die verstand hebben van de verbouwing. Toen gezegd dat ik er een beetje een naar gevoel van kreeg, dat we opeens niet meer mochten, omdat we zo wel subtiel buiten onze 3 dagen werden geduwd waarin je de koop mag ontbinden. Blijken die 3 dagen pas in te gaan na tekening koopovereenkomst (maandag). Oeps. Schaam(de) me dood



Harper en Bastogne, ik hoop dat jullie huis snel verkocht wordt. Zitten jullie een beetje in een regio die weer aantrekt?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Elisabethrose.... tsjaaa, al die regels ook! Maar blijft het feit dat je niet meer naar binnen mag. Vind ik heel raar. Wij hebben gelukkig meteen persoonlijk contact gekregen met de eigenaren van ons nieuwe huis. We kunnen er in en uit met aannemers enzo wanneer we maar willen. Dat is zo fijn!



Onze regio begint nu een beetje aan te trekken, de Betuwe. Langzaam aan gaat het van Utrecht zuidwaarts en van Den Bosch noordwaarts.... geduld hahaha
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Oeps Elisabethrose je kunt ook niet alles weten he hahaha! Hier is de markt nog niet fantastisch... ik woon in een heel klein dorpje in Noord-Brabant (richting Den Bosch). Er zijn hier weinig voorzieningen, dus ik denk dat we een beetje geluk moeten hebben.. maar om ons heen worden toch wel wat huizen verkocht! En het huis is instapklaar, dat helpt ook mede lijkt me! Afwachten....
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hebben wij eindelijk het koopcontract getekend van onze toekomstige woning! Met de nadruk op eindelijk, ons bod is namelijk een maand geleden al geaccepteerd. Fijn man, kopen van een woningcorporatie. Hebben wel lang de tijd gehad om na te denken en mogen nu nog 3 dagen officieel twijfelen.
Yes, eindelijk weer wat goed nieuws op het huizenfront bij ons. We hadden vorige week 2 bezichtigingen bij huizen waarover we getipt waren en een van die huizen past helemaal in ons straatje Andere huis was ook erg leuk, maar was door de huidige eigenaar op een hele slechte manier opgeknapt, zodat we feitelijk alles opnieuw zouden willen doen en dat gaat nogal in de papieren lopen. Zo zonde.. Dat huis valt dus af, maar het andere huis gaan we volgende week met een aannemer nog een keer goed bekijken en dan kijken of we er qua prijs uit kunnen komen, spannend!!! Moet nog wel het e.e.a. aan gebeuren, maar dat moet te doen zijn.



Succes voor iedereen die zijn huis in de verkoop heeft staan, ik duim voor jullie allemaal! En @Discover: gefeliciteerd met de verkoop en aankoop, hahaha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 17 maart 2017 @ 20:24:

Vandaag hebben wij eindelijk het koopcontract getekend van onze toekomstige woning! Met de nadruk op eindelijk, ons bod is namelijk een maand geleden al geaccepteerd. Fijn man, kopen van een woningcorporatie. Hebben wel lang de tijd gehad om na te denken en mogen nu nog 3 dagen officieel twijfelen.



Gefeliciteeerd!! Toch fijn om het dan officieel te hebben!



@smartie90 spannend!!!



Wij hebben nog steeds het opknap jaren 30 huis in ons vizier (vraagprijs 225, al 4 jaar te koop, maar moet een HOOP aan gebeuren), maar moeten dus eerst na de belastingaangifte langs de bank om te kijken wat wij als ZZP'ers kunnen krijgen voordat we verdere actie gaan ondernemen. Nu staat er in diezelfde straat, 2 huizen verder, een BAK (235m2!!) van een vrijstaand huis te koop voor 349. Begin me af te vragen of, aangezien die ook al meer dan een jaar te koop staat en het gelegen is in een mini dorpje ver vd randstad, het geen idee is om daar eens te gaan kijken en als het wat is heel brutaal een stuk onder de 300 gaan bieden. Vraag me heel erg af of dat soort succesverhalen sprookjes zijn of niet...
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
quote:dromenvangert schreef op 20 maart 2017 @ 10:51:

[...]





Gefeliciteeerd!! Toch fijn om het dan officieel te hebben!



@smartie90 spannend!!!



Wij hebben nog steeds het opknap jaren 30 huis in ons vizier (vraagprijs 225, al 4 jaar te koop, maar moet een HOOP aan gebeuren), maar moeten dus eerst na de belastingaangifte langs de bank om te kijken wat wij als ZZP'ers kunnen krijgen voordat we verdere actie gaan ondernemen. Nu staat er in diezelfde straat, 2 huizen verder, een BAK (235m2!!) van een vrijstaand huis te koop voor 349. Begin me af te vragen of, aangezien die ook al meer dan een jaar te koop staat en het gelegen is in een mini dorpje ver vd randstad, het geen idee is om daar eens te gaan kijken en als het wat is heel brutaal een stuk onder de 300 gaan bieden. Vraag me heel erg af of dat soort succesverhalen sprookjes zijn of niet...Nou ik wens je ...succes...
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:smartie90 schreef op 20 maart 2017 @ 09:23:

Yes, eindelijk weer wat goed nieuws op het huizenfront bij ons. We hadden vorige week 2 bezichtigingen bij huizen waarover we getipt waren en een van die huizen past helemaal in ons straatje Andere huis was ook erg leuk, maar was door de huidige eigenaar op een hele slechte manier opgeknapt, zodat we feitelijk alles opnieuw zouden willen doen en dat gaat nogal in de papieren lopen. Zo zonde.. Dat huis valt dus af, maar het andere huis gaan we volgende week met een aannemer nog een keer goed bekijken en dan kijken of we er qua prijs uit kunnen komen, spannend!!! Moet nog wel het e.e.a. aan gebeuren, maar dat moet te doen zijn.



Succes voor iedereen die zijn huis in de verkoop heeft staan, ik duim voor jullie allemaal! En @Discover: gefeliciteerd met de verkoop en aankoop, hahaha!Volgende week of deze week? Volgende week duurt best lang. Hoelang staat het huis te koop? Hoop dat het niet voor je neus weg gaat.
Bam!!!!
quote:dromenvangert schreef op 20 maart 2017 @ 10:51:

[...]





Gefeliciteeerd!! Toch fijn om het dan officieel te hebben!



@smartie90 spannend!!!



Wij hebben nog steeds het opknap jaren 30 huis in ons vizier (vraagprijs 225, al 4 jaar te koop, maar moet een HOOP aan gebeuren), maar moeten dus eerst na de belastingaangifte langs de bank om te kijken wat wij als ZZP'ers kunnen krijgen voordat we verdere actie gaan ondernemen. Nu staat er in diezelfde straat, 2 huizen verder, een BAK (235m2!!) van een vrijstaand huis te koop voor 349. Begin me af te vragen of, aangezien die ook al meer dan een jaar te koop staat en het gelegen is in een mini dorpje ver vd randstad, het geen idee is om daar eens te gaan kijken en als het wat is heel brutaal een stuk onder de 300 gaan bieden. Vraag me heel erg af of dat soort succesverhalen sprookjes zijn of niet...

Ik had een vrijstaande woning van ongeveer dat formaat, in een dorp buiten de randstad, het stond 2 jaar te koop, en de verkoopprijs lag toch slechts 2% onder de vraagprijs...

Ik had je totaal niet serieus genomen met een bod van 50k onder de vraagprijs.
@Ycjoo: volgende week pas, aangezien mijn vriend momenteel in het buitenland zit voor zijn werk. Zonder hem kan ik niet zoveel, aangezien hij van het technische aspect is en hij dus ook met de aannemer gericht door het pand moet. Is gelukkig niet zo'n probleem in dit geval, want het huis staat nog niet officieel te koop. Via via zijn we met verkoper in contact gekomen. Vanaf 1 april gaat het officieel de verkoop in, dus wij gaan volgende week voor de tweede keer kijken met aannemer om dan direct een bod te kunnen doen. Verkoper weet ook dat dat de bedoeling is. Voor beide partijen prettig als het zonder makelaar afgedaan kan worden, maar verkoper wil meedoen aan de open huizen route als wij uiteindelijk toch af zouden haken. Wat ik ook logisch vind. Proberen nu dus voor die 1 april iig in onderhandeling te gaan. Betekent wel dat ons eerste bod direct goed genoeg moet zijn, anders gooit verkoper het huis gewoon de markt op...
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 20 maart 2017 @ 14:02:

[...]

Ik had een vrijstaande woning van ongeveer dat formaat, in een dorp buiten de randstad, het stond 2 jaar te koop, en de verkoopprijs lag toch slechts 2% onder de vraagprijs...

Ik had je totaal niet serieus genomen met een bod van 50k onder de vraagprijs.Waaruit blijkt dat het inderdaad sprookjes zijn dus ;) Al heb ik op hetzelfde eiland (Goeree-Overflakkee - dus verrrr buiten de Randstad) her en der wel zulke verhalen gehoord - wellicht zijn dat uit z'n verband getrokken dorpsroddels geweest
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
-dubbelpost-
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om jullie verhalen te lezen!

En wat lopen sommige van jullie tegen lastige dingen op zeg. Ik hoop dat het uiteindelijk goed komt Haper!



Ik ben samen met mijn vriend "op zoek" naar een huis. Op zoek tussen aanhalingstekens. We zijn ooit enthousiast begonnen en in de loop der tijd gingen we plots twijfelen over de plek waar we wilden wonen en hebben het toen een beetje stopgezet om na te denken. Hebben zelf een huur appartement waar we zo uit kunnen dus van die kant ook geen druk.

Compleet onverwachts zagen we een paar dagen terug een huis op funda waar we heel veel potentie in zien! Je moet er doorheen kijken maar als dat lukt (en we doen ons best) zien we er heel veel potentie in. Hoekhuis met perfecte ligging van de tuin, vlakbij de belangrijkste wegen, vlakbij station, vlakbij ouders enz enz en we zijn heel enthousiast. Bijkomend voordeel, het is een stuk goedkoper dan waar we eerst naar kijken en dat is voor de hypotheeklasten ook fijn (ook al konden we het financieel prima dragen). Enige jammere is dat het huis niet iets bijzonders heeft (als in mooi glas in lood, een open haard of mooie vloer) maar dat moeten we dan maar zelf smaakvol oplossen :-) ik vind het iig heel erg spannend! Terwijl ik 2 weken terug nog dacht dat het wel 2 jaar nog kon duren.



Succes iedereen met de bezichtigingen en het bezichtigd worden!
Alle reacties Link kopieren
Dank Elizaar! We doen ons best hahaha



Spannend om ineens een leuke woning te vinden! Hebben jullie al bezichtigd?
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Hahah Dromenvangert! Denk idd niet dat je dan serieus genomen gaat worden! Too good te be true



Spannend zeg Smartie!! Oeh, nu kan het ineens heel snel gaan!



Succes Elizaar! Ideaal dat je zelf geen huis hoeft te verkopen, dat maakt je een ideale partij als kopers!



@hier weinig nieuws. Er gebeurt niet zoveel hier, balen. Nu maar hopen dat al die geïnteresseerden wachten tot de open huizendag op 1 april
Alle reacties Link kopieren
quote:Haper schreef op 20 maart 2017 @ 17:27:

Dank Elizaar! We doen ons best hahaha



Spannend om ineens een leuke woning te vinden! Hebben jullie al bezichtigd?

We hebben wel andere huizen bezichtigd maar deze nog niet. Ik ben dus heel stom al aan het wegdromen en verbouwen en inrichten tegelijk terwijl ik in het huis zelf nog nooit ben geweest Maar....zaterdag hebben we een bezichtiging gepland! Dus dan kunnen we zien of het ook echt zo goed voelt als we nu denken. We hebben zondag wel een rondje gelopen door het straatje en de omliggende straat en we hebben ook het achterpad langs de tuinen bewandeld zodat we wat beter konden spieken. Als het onbewoond zou zijn zou ik door het raam hebben gehangen maar we kennen de buurt wel en dat is prima en qua prijs voel ik aan mezelf dat ik rustig word van de gedachte dat we het zelfs op 1 salaris makkelijk zouden redden. Nouja ik ben zo enthousiast dat ik heel kinderachtig alleen maar voordelen verzin. Oeps



Ja ideaal dat we huren. We zitten hier prima, hoeven niet a la minute weg maar stel dat we wat vinden dan kan het voor zowel ons als kopers als de verkopende partij heel snel gaan.



Hebben jullie wel of geen aankoopmakelaar?
elizaar wijzigde dit bericht op 21-03-2017 09:46
Reden: Woord vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen aankoopmakelaar... vind ik grote onzin! Met een beetje gezond verstand kan iedereen een huis kopen! En de makelaar van de verkopende partij is niet ineens je grote vijand..
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie al vaker verhuisd? Wij nu de 2e keer in 5 jaar zoeken nu wel echt iets waar we lang kunnen blijven wonen!
Alle reacties Link kopieren
In 4 jaar tijd gaan we (dit komende huis meegerekend) voor de 3e keer verhuizen. Ben er hierna wel even klaar mee.

Wij hebben geen aankoop makelaar maar wel een adviseur in de arm genomen. Maar goed, dat is een bekende en die betalen we een fractie van de prijs die je normaal neertelt voor een makelaar. Tevens doet hij ongeveer álles voor ons op financieel gebied dus lekker multi inzetbaar. Ben erg blij met hem, nu we tegen zoveel gedoe oplopen met de andere partij(en)!





@Dromenvangert: Hmm nee, ik ken de verhalen ook wel maar volgens mij zijn dat echt uitzonderingen. Menig koper (inclusief mezelf) had zo'n bod écht niet eens willen horen. Beetje blij worden gemaakt door de makelaar dat er een bod is, en dan zo'n suf laag bod. Nah. Beter van niet. Wel succes met de huizenjacht!



@Elizaar: Wat leuk dat jullie ineens tegen een mooi huisje zijn aangelopen. Zo zie je maar! Lage maandlasten is ook erg voordelig natuurlijk voor een zeer langere periode. En sfeer en eigenheid kun je echt wel zelf toevoegen aan zo'n huis. De basis moet vooral kloppen en als jullie die potentie zien, zeker niet laten tegenhouden door alles waar je doorheen moet kijken. Hopelijk kun je snel bezichtigen, dan weet je immers of het echt zo mooi is als in je dromen.
Alle reacties Link kopieren
Dromenvangert, ik zou het dus gewoon wel proberen, zo'n laag bod. Wat heb je te verliezen? In het ergste geval gaan ze er niet op in. In het beste geval zijn ze het inmiddels spuugzat, dat te koop staan, en reageren ze wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:smartie90 schreef op 20 maart 2017 @ 14:45:

@Ycjoo: volgende week pas, aangezien mijn vriend momenteel in het buitenland zit voor zijn werk. Zonder hem kan ik niet zoveel, aangezien hij van het technische aspect is en hij dus ook met de aannemer gericht door het pand moet. Is gelukkig niet zo'n probleem in dit geval, want het huis staat nog niet officieel te koop. Via via zijn we met verkoper in contact gekomen. Vanaf 1 april gaat het officieel de verkoop in, dus wij gaan volgende week voor de tweede keer kijken met aannemer om dan direct een bod te kunnen doen. Verkoper weet ook dat dat de bedoeling is. Voor beide partijen prettig als het zonder makelaar afgedaan kan worden, maar verkoper wil meedoen aan de open huizen route als wij uiteindelijk toch af zouden haken. Wat ik ook logisch vind. Proberen nu dus voor die 1 april iig in onderhandeling te gaan. Betekent wel dat ons eerste bod direct goed genoeg moet zijn, anders gooit verkoper het huis gewoon de markt op...Ja dat snap ik. Dat wordt duimen. Heel veel succes. Ben erg benieuwd
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 20 maart 2017 @ 23:14:

Dromenvangert, ik zou het dus gewoon wel proberen, zo'n laag bod. Wat heb je te verliezen? In het ergste geval gaan ze er niet op in. In het beste geval zijn ze het inmiddels spuugzat, dat te koop staan, en reageren ze wel.Onze makelaar vertelde in een intake gesprek met ons dat dit soort situaties wel eens voorkomen. Huis al wat langer te koop en een 'extreem' laag bod doen. Ook ik dacht, dat kan toch weinig kwaad, niet geschoten is altijd mis. Maar mijn makelaar zei wel 'mensen die dat doen, blijven toch in je gedachte hangen. Als zo iemand later bijvoorbeeld op een ander huis zo'n zelfde laag bod doet, ga je diegene steeds minder serieus nemen of aandacht geven. Je verliest je credits/je geloofwaardigheid en de gunfactor die je in huizenjacht land weleens goed kan gebruiken'.



Ik denk dat het per situatie verschilt maar volgens onze makelaar doe je jezelf wel degelijk tekort door veel te laag te bieden. Vraagprijzen komen niet uit de lucht vallen immers.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar 15% onder de vraagprijs -want dat is waar dromenvangert het over heeft- bij een huis dat een jaar te koop staat is als startbod helemaal niet extreem laag. Ze biedt niet de helft of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven